Oké Rainbow, je hoort het: kilo zout toevoegen aan de fles van Julia!
Groetekes, Sje
Ja, Rainbow het is inderdaad heerlijk dat Tim zo lekker slaapt. We hebben hem de 1e paar weken verplicht wakker moeten maken s’nachts. Maar daarna hoefde dat niet meer, omdat hij een goed gewicht had. En sinsdien maken we hem s’ochtends om 7 uur wakker.
Maar genoeg hierover, want dat willen jullie natuurlijk niet horen. Ik hoop dat jullie kindjes ook snel door gaan slapen. Je doet er inderdaad niks aan als ze s’nachts wel komen. Maar het zou natuurlijk wel heel fijn zijn als ze in ieder geval pas tegen het einde van de nacht komen of helemaal doorslapen. Als Julia ineens veel vaker wakker is door de pap, zou ik het een keer proberen om de papfles op een ander tijdstip te geven. Kijken wat Julia dan s’nachts doet.
Om nog even je vraag over de speen te beantwoorden. Wij gebruiken voor de pap de 1/2/3 speen. Wij gebruiken dan de 1, want anders gaat het veel te snel voor hem en loopt alles zijn mond weer uit. De opvolgmelk is trouwens wat dikker, dus dat drinkt wat makkelijker met pap.
Groetjes,
Sandra
Ik ben brunette Sje! En ik kan inderdaad beter voortaan De Bijbel (je weet wel, die gele met blauwe letters) erbij pakken. En naar jou luisteren! Amen!
Gesproken over zout toevoegen…ik dacht ooit eens lekkere appelflappen te maken. Ik presenteerde ze vol trots. Gelukkig nam ik als eerste een hap: TILT! Zat er zout in i.p.v. suiker! Blond-actie!
Vooruit, nog één: ik ging tanken. Ik wil de slurf in de auto doen en zie tot mijn schrik dat de meter al gaat lopen. Ik helemaal kwaad, want ik was niet aan het tanken en ik ga natuurlijk niet betalen als ik niets krijg. Ik riep nog hardop: ‘Wat een k-meter zeg, belachelijk hoe die hier altijd staan afgesteld!’ Ik kwaad die slurf eruit halen. Ik wil net dat ding ophangen om dat winkeltje in te lopen om te klagen, zie ik tot mijn verbijstering dat er een kerel vlak naast me staat te tanken. Er zaten twee tanks en dus ook twee meters in één blok zeg maar. Het was dus ZIJN meter die aan het lopen was! Je begrijpt dat ik hééél onopvallend de slurf weer pakte en met een blik van ‘ik heb niks gezien, ik ga gewoon tanken hoezo’ weer ging tanken! Het verhaal doet het altijd goed op feestjes en ach, ze weten toch dat ik niet blond ben…Maar af en toe!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Haha, toch beetje blond dus!
Wat jij met die appelflappen had, heb ik met appeltaart gehad. Ik had er geen kaneel in gedaan maar paprikapoeder! Was precies zelfde potje!
En om nou te zeggen dat het heel veel anders smaakte dan met kaneel: nee hoor! Viel eigenlijk best wel mee. Ik heb mijn kieskeurige vader zonder iets te zeggen een stuk appeltaart gegeven (en die houdt niet van paprika!) en die heeft het zonder te mokken opgegeten. Hahaha!
Groetekes, Sje
Paprika-appeltaart, kan het viezer??? Gatverdegatver!
Toen ik met verlof ging wilde ik muffins bakken. Ik dacht: ‘Mij gebeurt niks, ik koop muffinmeel waar ik alleen water bij moet doen’ en dus kocht ik zo’n makkelijk pak bij de Appie. Ze roken heerlijk, maar het leken uiteindelijk net platgewalste hondendrollen! Nee, een keukenprinses ben ik niet. Leve de Olvarit straks, want ik ben ook wel iemand waarbij alle wortels straks uit mijn blender door de keuken vliegen. Mijn hele plafond oranje! En de houten keukenvloer is toch al donkerbruin, waar daar liet ik toen ik zwanger was een volle frietpan met drie liter olie op vallen! Ik kan beter gewoon het koken aan papa overlaten. Ik kan wel héél goed schoonmaken!
Julia mag nu in bad, dus ik ga eens afsluiten!
Doeiiiiiiiiiiiii
Oh mijn ma maakte ooit appeltaart met kipkruiden… Ook het probleem van de gelijkenis van de potjes… dat proef je wel hoor.
Enne het is een heerlijke nacht geweest. Weet niet of het toeval was, maar vanacht ging get super. Wij zijn om half tien naar bed gegaan. Morgan kwam om half 2. Dat is al later dan normaal. Ze had natuurlijk om half acht pap gehad en nu kreeg ze melk. Die was nog niet op of ze sliep alweer en om zes uur moest ik haar wakker maken. Ze was best boos. Maar dat duurde kort, alleen om kwart voor zeven had ze het weer helemaal gehad dus pappa heeft haar terug gelegd en ze sliep meteen weer. Mamma is naar haar werk gegaan en pappa en Morgan zijn weer gaan slapen. Als het weekend was geweest had ze dek ik door geslapen tot 7 uur. Laten we hopen dat deze trend zich voortzet.
Groetjes,
Michèle
Fijn voor je!!! Dus lijkt een goede zet om die pap voor de nacht te geven.
Lees maar ffies over mijn nacht in ons andere topic…
nou ja voor vanacht was het een succes. Ik weet natuurlijk niet wat ze deze nacht gaat doen. Ach morgen gaat ze ook weer naar de creche dus ze zal wel weer moe zijn. Vraag me af na zo kort en dan twee weken niet hoeveel ze er nog van weet of dat ze weer zal moeten wennen.
Groetjes,
Michèle
nou ja voor vanacht was het een succes. Ik weet natuurlijk niet wat ze deze nacht gaat doen. Ach morgen gaat ze ook weer naar de creche dus ze zal wel weer moe zijn. Vraag me af na zo kort en dan twee weken niet hoeveel ze er nog van weet of dat ze weer zal moeten wennen.
Groetjes,
Michèle
Groetjes,
Michèle
Hmmmm…onze nacht was waardeloos. Julia was tegen tienen wakker gemaakt voor haar laatste fles en ze pissed! Ze keek erg boos. En dan moest ze ook nog in bad! Maar ze was al een paar dagen niet geweest en mama wilde per se dat ze weer fris naar het kdv ging vandaag! Ze vond het na haar voeding allemaal prima en sliep als een roos. Tot 00.30 uur! Weeeeeeh. Mama ging de speen inplanten en toen was het weer stil. Tot een uur later. En zo tot aan een uurtje of 3. Toen wilde ze drinken en natuurlijk had ze gepoept. Ze lag wel weer zeer lief, met haar handjes op haar knietjes, geduldig op de commode. Ze sliep meteen in, tot 06.00 uur en daarna tot 07.15 uur. Al met al is ze zeker 6x klaarwakker geweest en moest ik steeds de speen indoen (papa slechts 1x).
Julia slaapt de laatste drie nachten echt anders dan normaal. En we hadden GEEN papfles gegeven hoor, dus daar lag het niet aan. Ze wordt veel wakker gewoon, waardoor weet ik niet. Ze had geen honger, want in dat geval spuugt ze gillend de speen uit. Misschien hoort het ook even bij de sprong? Tja, die duurt nog wel even, vrees ik! Ze speelt ook steeds met de fles. Dan draait ze continu haar kopje weg en dan gaat ze daarna hijgen omdat ze de speen wil hebben. Dan grijpt ze hem echt vast met haar handje, om 'm na 3 seconden weer weg te duwen! Even drinken en hup, weg die speen! Oh nee…ik wil toch weer drinken, hier die speen! Zo duurt het drinken soms opeens wel een half uur! Doerak!
Ze is nu op het kdv, mama zit met een schuurpapierkeel en rode niesogen thuis. Ik ben benieuwd hoe ze zich daar ‘gedraagt’ als het om eten gaat, want het ritme van om de 4,5 uur is echt weg hoor! En oh wee als ze haar MEER geven dan ik zeg, dan…want ze MAG echt niet meer van het CB (vanmorgen nog gebeld)…Rond zevenen maar eens een lekkere papfles proberen. En hopelijk een wat rustiger nacht nu, want ik vind de grote ogen van Julia prachtig, maar niet midden in de nacht!
Jaaaaaaaaaaaaaa Michele, zo kan ik ook junklid worden! Gewoon 3x hetzelfde posten! Je baas stond zeker achter je, waardoor je per ongeluk 3x op posten drukte!
Ja das springen. Morgan loopt ook steeds met haar fles te spelen en te klooien… Ha ha ha soms wel grappig. Alleen de fles 's nachts drinkt ze heel lief leeg. Helemaal tegen mij aangekroelt. Maar ja ze is dan ook amper wakker
En daarom maak ik Morgan niet meer wakker voor de laatste rainbow. Ze gaat om 19.00 in bad en om half acht fles. 20.00 is het bedje toe en dan ziet mamma wel hoe laat ze komt. Sinds wij dat doen zijn de nachten al rustiger. Oke soms is rommelen vanaf 4/5 uur, maar dan is het gewoon tullendienst. Daarvoor was het gewoon vanaf 2 uur opzitten.
Enne nee rainbow, ik zit in een hoekje Maar mijn pagina bleef hangen, was dus niet de bedoeling… Maar ik kan toch niet verder dan dit komen
Groetjes,
Michèle
Ik dacht dat het juist de bedoeling is om smorgens (onbijt) papfles te geven? Wanneer doen jullie het over het algemeen ervaren moeders?