Pap geven

gelukt! hier vanmorgen de eerste keer pap gegeven uit het bord en hij heeft het helemaal opgegeten! hoeraaa

Lilypie First Birthday tickers

Hey, wat fijn dat het bij jou gelukt is! Hier vanmorgen geprobeerd om wat schepjes Bambix Fijne granen in een fles te doen en te laten drinken, maar blijkbaar is de melk met twee schepjes al te dik om te drinken, dus er kwam niet veel uit en heb maar een gewone fles gemaakt. Of zou ik een L speen moeten gebruiken (gebruik Difrax spenen) (nu een M gebruikt)? Pap uit een bordje wil nog steeds niet lukken. Daarbij wil ik wel zeggen dat hij groenten en fruit WEL goed uit een bordje eet! Misschien vindt 'ie het gewoon niet lekker?

je hebt ook papspenen voor de fles. dat is dan een Y-speen. mis. moet je dat eens proberen?

wij hebben het vanmorgen ook weer geprobeert maar damian wil echt de lepen niet 'sochtends. dus toch maar weer een fles gemaakt. om half 10 een appeltje klaar gemaakt en met de lepel gegeven en ik moest weer het bordje leegschapen. vanmiddag maar weer de papa geven dan. hoop wel dat hij in de ochtend snel zijn pap wel wil want we willen ook over op brood. of maakt dat niet uit. kunnen we nu gewoon om 12 uur brood geven ipv pap en komt hij dan geen melk tekort want hij krijgt dan nog maar 2 flessen

@jeuly

Als de pap niet maar voor de helft op gaat, kun je eventueel ergens door de dag nog een helft geven, of ergens nog wat (meer) melk. Maar het is logisch dat hij van pap sneller vol zit dan van melk want het is wat zwaarder.

Wat betreft het lepelen of een papfles.
Het is geven van een hapje is niet alleen bedoeld voor het eten op zich, maar ook voor de ontwikkeling van het gebruik van het mondje. Zowel wat praten betreft, maar ook wat betreft het strakjes leren dinken uit een beker. Dit is een bewezen feit en een cb zal dit ook adviseren.

Waar iedereen voor kiest moet hij/zij zelf weten. De ene is in de ochtend meer uitgeslapen dan de ander en de ene moet nog naar het werk en een ander niet. Wat de reden dan ook mag zijn om dingen wel of juist niet te doen, dit besluit is ieder voor zich. Ik zie geen verkeerde dingen in Sjes reactie wat ze schreef naar aanleiding van haar voorgangster Selma. Ze valt niet iemand persoonlijk aan maar reageerd op het verhaal dat selmas tante lui is.

quote:
Gepost - 08 Jun 2010 : 18:59:45

kwam zeker over alsof ik jullie ervan langs geef nee was niet de bedoeling! wou alleen mijn mening hierover kwijt…omdat ik en mijn zoontje de nacht heerlijk doorslapen word ik altijd fris en fruitig wakker dus voor mij is het dan ook geen probleem denk ik om te lepelen…maar ieder ander moet aan zichzelf denken natuurlijk! ik weet nog dat mijn tante te lui was om smorgens op te staan voor haar dochter en een boterham klaar te maken?! dus maakte ze het in de avond klaar en deed het in een boterham zakje zodat ze dat smorgens kon eten en haar moeder lekker door kon slapen…nou dat noem ik pas lui! dus jullie zijn echt niet lui hoor hahahahaha maar toch sta ik erachter dat je pap moet geven met een lepel puur voor de ontwikkeling van je baby. hoe sneller ze praten des te beter toch!

Netherlands
11655 berichten Gepost - 08 Jun 2010 : 19:28:17

Ik heb er, hoe moe ik ook was, ook nooit een punt van gemaakt om 's ochtends tijd te nemen om pap met een lepeltje te geven. Alles in het belang van het kind. Je weet als je kinderen gaat krijgen dat er momenten zijn die niet altijd tof of handig uitkomen en ik vind dat ik die consequenties moet aanvaarden. Niet alleen de lusten maar ook de lasten van het moederschap. Voor zover je van lasten kunt spreken.

Want wat is nou je bed uit om je kind pap met een lepeltje te geven voor last eigenlijk? Niks. Dus hier hebben ze nooit pap uit een fles gekregen omdat dat voor mij makkelijker was omdat ik geen zin had om mijn bed al uit te komen.

Groetekes, Sje

Dit werd overigens al veel eerder in de topic geschreven en zonder Sje !

quote:

ik vind het juist leuker om met de lepel te geven…en het is nog goed ook voor zijn mondmotoriek! sinds ik hem fruit en groente geef is hij veel meer aan het babbelen dat is toch opvallend genoeg?? en de moeite waard om smorgens die pap naar binnen te lepelen?? persoonlijk heb ik zelfs een hekel aan een fles te maken smorgens vroeg…niet dat we pap geven maar even op reageren op jullie verhalen. ik merk toch dat veel mamas moeite hebben om smorgens vroeg met de lepel te voeden niet dat het mij aan gaat maar het heeft wel een doel! een goede doel zelfs!

mama Selma

map84
Ikkeben Aardig op weg lid

Netherlands
162 berichten Gepost - 08 Jun 2010 : 09:31:42

Jaaa Selma, idd ik heb er moeite mee vooral omdat ik s’morgens kapot ben en ons Leonie zo kliedert dat ik haar dan helemaal moet verschonen van onder tot boven alles hier kleddernat is ondanks een plastic schortje toch een dikke bende wordt. Dan liever even snel de fles klaar maken en ik vind het ook heerlijk om lekker samen op de bank 's morgens te knuffelen en lekker baby achtig een flesje te geven. Ik heb dan ook helemaal niks met groente en fruit geven en was liever door gegaan met de fles Maar helaas kleine kinders worden groot.
Ik ben gewoon wat een luie moeder en ook ik ben niet perfect.

Leonie

</BLOCKQUOTE id=quote>

Dus ik vraag me echt af waar Sje nu de gebeten hond in is.
Laten we het gewoon eens even netjes houden, want het zou zonde zijn deze verder wel heel nuttige topic te moeten sluiten omdat we elkaar zo aanvallen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 10 Jun 2010 10:07:22

gelijk heb je Asje. het ging idd om te luie moeders zoals mijn tante had niet eens andere namen genoemd zou ik ook nooit doen! de situatie van mijn tante ken ik maar ik ken Marja verder niet en ze zal wel een goede reden hebben om het niet te lepelen daarom zei ik ook dat ik niemand zou aanvallen. ook Sje doelde op mijn verhaal en niet op andere mamas hier want volgens mij doen we het allemaal fantastisch anders zaten we hier niet! einde discussie! nu verder met het echte onderwerp ik ben ontzettend blij dat het hier gelukt is! gewoon blijven proberen mama’s en lukt het niet idd gewoon brood geven of uit de fles want je hebt niets aan een baby die het gewoon niet uit een bord lust! succes allemaal! en pappen maar

@Iris, Ik gebruik ook de bambix fijne granen, heb ook de difrax fles met de L speen, de M speen komt niks doorheen idd. Ik geef 4 schepjes door de fles en met de L gaat het beter.

Ik ga volgende week ook maar weer eens uit een bordje proberen, vorige week en eergisteren wilde ze het niet, erg vreemd…ze begint telkens te kokhalzen, als ik de pap dunner maak is het weer te dun om te lepelen…
Maar ik blijf proberen.

Vanmiddag trouwens naar het CB, ben benieuwd. Ze is volgende week alweer 8 maand, meiden waar blijft toch de tijd??

Liefs Jetteke

ik heb ook al een paar keer geprobeerd om mijn zoontje (19weken) 's morgen pap te geven met een lepeltje. Maar hij trapt er niet in. Fruit vind hij kei leuk om met een lepeltje te eten, hij 'helpt" dan ook mee. Maar 's morgens is het 1 groot drama. huilen,huilen en nog eens huilen. En dan werkt het echt niet om het te geven want dan verslikt hij zich de hele tijd.
Zou het kunnen komen omdat hij misschien nog een hele erge zuigbehoefte heeft of zou het niet snel genoeg gaan?

hier nog een luie moeder… Ik doe de eerste fles altijd in bed en leg de kleine meteen weer in bed daarna. Ik zal dus ook geen pap met een lepel gaan geven. Is me echt te vroeg om dan al op te staan. Soms is de kleine man zo wakker dat ik even 3 kwartier naar beneden met hem ga en dan daarna met hem samen nog 2 uurtjes slapen. Dan zou ik het wel kunnen doen.

Ach mijn moeder sliep vroeger altijd uit tot 12.00 en ik heb daar nooit last van gehad. Ze was de rest van de dag wel gezellig.
Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt en er zijn nu zoveel dingen waar je rekening mee moet houden. In Afrika gaan de kinderen ook praten en die geven echt geen pap met een lepel… Doe het lekker op je eigen manier, maar laat iedereen daar ook in. Advies geven is prima, maar soms de manier waarop klinkt erg afkeurend.

Groetjes

22-12-2009 colin geboren

Ik geef eigenlijk ook altijd om half 8, 8 uur 's avonds een papfles, niet heel veel pap, 210 water, 7 schepjes en 3 maatschepjes pap. 's ochtends krijgt onze Lotte ook de 1e fles bij ons in bed, we vinden het heerlijk om samen met haar in bed te liggen en lekker te luieren. Meestal gaat ze ook gelijk of een half uur, 3 kwartier erna weer naar bed, ligt er ff aan hoe laat ze die ochtend wakker was.
Is het slecht dan om 's avonds een papfles te geven of is het dan puur beter voor de mondmotoriek om 's ochtends pap te lepelen?

Groetjes

Het is beter voor de mondmotoriek om pap sowieso te lepelen. Hoe sneller ze van de fles af zijn hoe beter.

Groetekes, Sje

Hier ook nog een (2,5 jaar)dreumes/peuter? Weet niet precies wanneer onze kleine uk dreumes/peuter is. Die smorgens een pap fles krijgt. Ze kletst onze oren van onze hoofd. Is qua moteriek/spraak heeft onze Jony geen achterstand…
Dus zou zeggen volg je gevoel!

Greetzz Cora

Het gaat er ook niet om of ze wel of niet leren praten, maar hoe ze alle klanken vormen. Bijv. slissen kan een gevolg zijn van veel te lang drinken uit een fles.

Groetekes, Sje

ik heb het zo allemaal een beetje doorgelezen,
ik vind gewoon doen wat je zelf denkt wat goed is.
Mijn ervaringen zijn (met de kinderen van mijn zus en schoonzus, inmiddels zijn de oudste al 12 en 13 jaar) die hebben in de ochtend heel lang de papfles gekregen omdat het ook gezellig was, lekker samen op bed liggen met de papfles. en de meiden hebben altijd snel en goed gepraat (nooit iets van gemerkt )
persoonlijk vind ik het jammer dat alles zo vlug moet gaan, ze zijn al zo kort baby dus ik geef demi ook de papfles in de ochtend, en zijn fruithapje en groente krijgt hij met een lepeltje, dus ik zie het probleem niet in om dan lekker de papfles te geven.
ik vind ikkeben heel handig, en heb er bij het begin veel gebruik van gemaakt, maar bij sommige topics denk ik echt, waarom al die vragen, doe gewoon wat jezelf wilt, pap uit fles of lepel???, eens eet de kleine met mes en vork, alles komt wel goed.

was gisteren bij mijn tante waar ik het zojuist over had. haar kinderen zijn nu 3 en 7 jaar oud. die van 7 stottert nog steeds en die van 3 kan nog geen enkele zin bij elkaar praten. opeens kwam ze met een fles met halfvolle melk aan zetten. dacht dat ze die voor mijn zoontje had gemaakt hahahaha maar was dus voor haar kleine van 3 jaar oud! zo zie je maar dat de fles geven toch wel wat gebreken kan opleveren voor in de toekomstige ontwikkeling van je kindje. heb haar wel verteld dat dit niet goed was en dat hij gewoon uit een beker moest drinken maar ze zei al gelijk ow dat komt wel. het was goed bedoeld maar ook zei begreep het verkeerd net als sommige mamas hier. we zeggen ook niet dat je het moet doen zoals wij denken dat het goed is, het is meer voor jullie best wil. dit is mijn eerste kind en wie weet wat ik allemaal wel niet verkeerd doe. maar ik reageer niet zo fel op alle goed bedoelde advies. ook voel ik me daardoor geen slechte moeder. het is maar een forum. wat je meeneemt is altijd mooi meegenomen. en wat je niet aan staat laat je gewoon zitten toch. simpel zat.

Zoals het een goede moeder betaamt heb ik nu 3 dagen geprobeerd pap met een lepel te geven, maar hij wil het niet!! Huilen huilen huilen, dus heerlijk weer de eerste fles in bed!! Jippie!!

22-12-2009 colin geboren