Pap geven

Hoe zijn jullie overgestapt op het geven van pap, bij de 1e fles? Ik ben gisteren begonnen met een halve fles te gebruiken voor pap en de rest gewoon te laten opdrinken. Hij moest er wel een beetje aan wennen, daarom vandaag maar een kwart fles gebruikt voor de pap. Hij eet het wel op, maar denk dat hij de fles lekkerder vindt. Is dit een kwestie van wennen? Hoe hebben jullie dat gedaan? Of is pap helemaal niet “verplicht”? Ze gaan daar toch iets voller van zitten, waardoor ze na een fruithapje tussendoor gewoon tussen de middag de 2e fles kunnen krijgen?

Ben benieuwd!

Pap is niet verplicht maar het is wel een mooi overgang van gewone fles naar ontbijt.

En pap beter niet uit een fles geven maar uit een schaaltje/bordje. Beter voor de mondmotoriek en spraakontwikkeling. Gewoon fruithapdik maken en dan zit zo’n bordje pap er net zo snel in als een fles pap.

Groetekes, Sje

krijgt de jouwe hier geen last van? ik wil ook heel graag pap geven maar ben zo bang dat hij weer van die stomme krampjes gaat krijgen heb wel eens een schepje rijstebloem in zijn flesje gedaan nou resultaat veel huilen! zo gaan we er nooit mee beginnen ben ik bang…

Lilypie First Birthday tickers

Rijstebloem heeft een stoppende werking. Ontlasting wordt dikker en de darmpjes hebben meer werk om de ontlasting te “vervoeren”. Bambix ontbijtpap (vanaf 6 maanden) ziet eruit als Brinta. Dat bevat vezels die de ontlasting niet dikker maken waardoor de darmen minder werk hebben om alles te verwerken.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 06 Jun 2010 11:33:32

Brinta is een zegen voor de ontlasting, Erik ging hier pas goed poepen toen we Brinta gingen gebruiken.

En idd, uit een bordje gaat net zo snel als uit een fles. Als hij al fruit e.d. van een lepeltje krijgt zou ik ook gewoon de pap met een lepel gaan geven. Het is niet verplicht, maar zit wel boordevol voedingsstoffen en een goede overgang naar een ‘echt’ ontbijt straks.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Je hoeft ook niet veel pap te gebruiken… ik gebruik nu 3 schepjes granenpap. Het poepen gaat super (zo’n 6x per dag)
Ik zelf doe het ook nog in een fles… ben niet zo’n ochtend mens hihi en een beetje lui. Heb ook niet zoveel moeite ermee dat ze hem in een fles krijgt… ik vind het heerlijk met haar op schoot en lepelen doe ik de hele dag al en wordt vaak 1 grote bende en echt om 7.00 moet je het mij niet te bond maken hoor

X

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Over 3 jaar geen logopedie-topic starten hè vanwege een slissend kind?!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 06 Jun 2010 13:23:12

Whaha, nee sje ik hoop het niet… maar voorlopig vind ik het niet erg… er zijn nog moeder die 5 flessen geven (ik 3) dus ik heb geen probleem om die van de morgen nog gewoon te geven in een fles. Ach iedereen heeft er een andere kijk op ik vind het prima zo.

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

wij geven rijsterpap en demi heeft nergens last van ook zijn ontlasting is gewoon
binnenkort gaan we over op de 6 mnd voeding/pap
en over de fles, mijn nichtje heeft in de ochtend altijd de papfles gekregen, lekker bij haar moeder op bed en heeft nergens last van gehad (spraak)
ze praat heel goed en heeft heel lang de papfles in de ochtend gehad
groetjes

Hi,

Ook ff een vraagje Mijn zoontje is 8 maanden maar mag je dan ook al Brinta geven?
Ik wil hem in de ochtend pap gaan geven met de lepel in plaats van een fles. Hij heeft ook nog maar 2 flessen. sochtends en savonds om 11 uur. En de fles van 11 uur is een papfles met rijstebloempap van bambix. Of worden 2 flessen pap te veel op een dag.

borstvoeden.info Tickers

Brinta is er vanaf 6 maanden, die moet je dan kopen als je hem Brinta wilt geven. Vanaf 12 maanden is er weer een nieuwe variant.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

brinta is er ook vanaf 8 maanden (werk in een supermarkt)
damian krijgt 'sochtends een pyamapapje (kant en klaar) uit de fles en om half 1 1 uur krijgt hij pap van een bord. we willen dit gaan omdraaien om s ochtends pap te geven en dan ipv de pap in de middag brood met een fles maar hij is op het moment nog steeds om half 5 5 uur wakker. hij is nu wel steeds meer aan het verschuiven zo loop ik vandaag al heel de dag ruim een uur achter (mak hem niet wakker hij komt vanzelf) dus hoop dat de eerst voeding ook weer rustig aan naar 7 uur gaat dan gaan we over op pap

Let wel even op wat er allemaal in Brinta zit. Volgens mij zijn aan Bambix groeiontbijt namelijk extra’s toegevoegd (zoals extra ijzer enzo).

Groetekes, Sje

Ok thnx is kijken mmorgen of wij die brinta ook hebben in de super. dus het is no problem om 2x pap te geven op een dag?

Hij krijgt niet veel meer
1 a 1,5 boterham
200gr fruit
200 gram ong. groente/aardappels
2x diksap 1 daarvan is bij het brood

borstvoeden.info Tickers

Ik vind 2x pap persoonlijk teveel. Daarnaast vind ik pap een ontbijtding en niet om de nacht mee in te gaan. Ze slapen er echt niet beter op door. Onze meiden hebben nooit pap 's avonds gekregen en sliepen ook vrij snel goed door.

Zelf moet je er ook niet aan denken om na een flinke maaltijd meteen te moeten gaan slapen. Dus eigenlijk moet je dat zo’n kleintje ook niet aandoen.

Ik zou de avondpap laten vervallen en daar weer een gewone fles van maken.

Waarom krijgt-ie trouwens nog zo’n late fles? Over het algemeen zijn kindjes daar rond de 5 maanden vanaf namelijk. Een kindje van 8 maanden heeft helemaal geen late fles meer nodig.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 06 Jun 2010 22:33:44

Ik bedoelde Bambix…Brinta hebben wij nooit gegeven.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

wie weet of je pap mag geven als je kleine kme allergie heeft? wil die Brinta ook wel proberen namelijk als het goed voor de ontlasting is…

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/K4vNp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mama Selma op 07 Jun 2010 10:26:01

ik badoelde idd ook bambix. die is er voor 6 maanden 8 maanden en 12 maanden
van allergieen weet ik (gelukkig) niks

@Sje

Wij geven om 11 uur nog een fles omdat we hem over moeten leggen en hij dan niet wil gaan slapen. Ik zal ook gelijk even vertellen waarom we hem over moeten leggen. Wij hebben een kleine woning en in de avond van 18.00 gaat hij slapen maar dan legggen we hem in de bijkeuken. Hij word zelf standaard nu ook wakker om 11 uur soms 12 uur en daarna gaat hij naar onze slaapkamer waar zn ledikant staat deze kamer is aangegrensd aan de woonkamer met een dunne muur dus zouden we geen tv kunnen kijken als hij daar om 18.00 zou gaan slapen. Door deze situatie is hij al een lichte slaper geworden helaas. maar aangezien de wooncorporatie + GGD + de gemeente ons geen urgent vind. Zitten we voorlopig nog vast gekluisterd aan deze seniorewoning. Lang leve NL!!

@Mriek + Mellanie. Ik heb de pap van 8 maanden gehaald van Bambix.

[img]http://www.mijnticker.nl/tickers/knc0fdwcwbi11dmq.png" alt=“borstvoeden.info Tickers” border=“0”/>

Vanmorgen weer met moeite een beetje pap naar binnen gekregen (60 ml, rest gewoon melk in de fles). Hebben jullie ervaringen met het pyjamapapje? Is dat wat?

En mag een kind wel van verschillende merken producten gebruiken? Ik weet nog dat je in het begin bijvoorbeeld niet mocht overstappen op een ander merk voeding (ik gebruik Friso, maar zou niet zomaar ineens op Nutricia mogen overstappen). Is het maagje daar nu wel tegen bestand? Dus Friso melk, maar een pyjamapapje van Nestle bijvoorbeeld? Dat mag wel samen?