Pap geven

ik zelf gebruik het pyamapapje van nestle in de ochtend (op aanraden van het cb) damian heeft zelf flesvoeding van bonbebe(eigen merk supermarkt waar ik werk) want bambix stopte en ik had de kans niet om rustig over te stappen omdat ze van de een op andere dag niks meer verkochten. hij heeft er geen last van (gehad)

Lilypie First Birthday tickers

Hier elke morgen (vanaf 6maand) een papfles. Gelukkig nooit last van verstoppingen erdoor gehad. Persoonlijk vind ik het makkelijker om 's morgens als je al optijd staat en fles te geven. Hier gaat dat wel een stuk sneller dan leppelen. De fles is in een paar minuten leeg dus zo snel is het niet op als ik het met een lepeltje geef. Marijn krijgt ook nog elke morgen een papfles (met melk) hij vindt het heeeeeeeerlijk om dan met een speen te drinken en dit is de enige keer nou mooi laten zo en hij praat goed voor zover je het verstaat maar hij slisterd niet. Je hebt ook kinderen die een speen hebben maar dat hebben Marijn en Dion niet. Die kinderen zouden dan ook meer moeten slisteren of zie ik dat verkeerd?

Pyama papje is zoet dus voor mijn gevoel wel meer calorieeën. Ik denk wel dat hij dat lekkerder vind.
Daarnaast is een pak snel leeg dus vrij duur in aanschaf.
Is het een verplichting om pap te geven? Mij nicht heeft een meisje die na 7 maanden geen opvolgmelk meer wilde hebben en ze zijn daar toen mee gestopt (niet op aanraden CB) Ik denk dus bij mezelf als hij dan geen pap wil maar wel gewoon de melk waarom zou je dan moeilijk doen? Het gaat toch om de melk? Anders kan hij straks toch een boterham eten of drenk je een boterham in opvolgmelk als ontbijt?

Leonie
13-12-2009: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm
6 maanden: 8700gr./lengte 67 cm

ik vind het juist leuker om met de lepel te geven…en het is nog goed ook voor zijn mondmotoriek! sinds ik hem fruit en groente geef is hij veel meer aan het babbelen dat is toch opvallend genoeg?? en de moeite waard om smorgens die pap naar binnen te lepelen?? persoonlijk heb ik zelfs een hekel aan een fles te maken smorgens vroeg…niet dat we pap geven maar even op reageren op jullie verhalen. ik merk toch dat veel mamas moeite hebben om smorgens vroeg met de lepel te voeden niet dat het mij aan gaat maar het heeft wel een doel! een goede doel zelfs!

Jaaa Selma, idd ik heb er moeite mee vooral omdat ik s’morgens kapot ben en ons Leonie zo kliedert dat ik haar dan helemaal moet verschonen van onder tot boven alles hier kleddernat is ondanks een plastic schortje toch een dikke bende wordt. Dan liever even snel de fles klaar maken en ik vind het ook heerlijk om lekker samen op de bank 's morgens te knuffelen en lekker baby achtig een flesje te geven. Ik heb dan ook helemaal niks met groente en fruit geven en was liever door gegaan met de fles Maar helaas kleine kinders worden groot.
Ik ben gewoon wat een luie moeder en ook ik ben niet perfect.

Leonie

damian geef ik nu in de ochtend nog de fles omdat hij rond 5 of 6 uur wakker is en daarna dan nog even gaat slapen. we hebben het geprobeert om pap te geven maar dan slaapt hij net meer dus houden we het nu even op de fles tot hij zijn ritme weer terug heeft en weer rond 7 uur wakker wordt dan gaan we gewoon weer pappen want dan vind ik het niet zo erg als hij daarna niet meer slaapt.

Hallo ik wil ook eens een papje gaan proberen.
Het cb raadde mij aan dit bij de tweede voeding te doen?
Ikzelf vindt het eigenlijk logischer om dit als eerste voeding te doen.
Ik wil haar dit ook met een lepeltje gaan geven, maar hoe doen jullie dit als ze bv een half bord laat staan, want het is toch als vervanging van een fles, ze zou dan toch te weinig krijgen. Geven jullie dan alsnog een flesje met melk?

En mag je pap ook aanmaken met water opgewarmt in de magnetron of moet dt echt gekookt worden (heb geen waterkoker). Zo doe ik dit nl ook met de flesvoeding

Pap maak je niet aan met water, je doet de schepjes pap door opvolgmelk heen.

Maak het fruithapdik en het zit er binnen 10 minuten in via een lepeltje. En als ze laat staan, dan laat ze staan. Blijkbaar heeft ze dan genoeg. Ik zou er geen fles meer achteraan geven.

Groetekes, Sje

kwam zeker over alsof ik jullie ervan langs geef nee was niet de bedoeling! wou alleen mijn mening hierover kwijt…omdat ik en mijn zoontje de nacht heerlijk doorslapen word ik altijd fris en fruitig wakker dus voor mij is het dan ook geen probleem denk ik om te lepelen…maar ieder ander moet aan zichzelf denken natuurlijk! ik weet nog dat mijn tante te lui was om smorgens op te staan voor haar dochter en een boterham klaar te maken?! dus maakte ze het in de avond klaar en deed het in een boterham zakje zodat ze dat smorgens kon eten en haar moeder lekker door kon slapen…nou dat noem ik pas lui! dus jullie zijn echt niet lui hoor hahahahaha maar toch sta ik erachter dat je pap moet geven met een lepel puur voor de ontwikkeling van je baby. hoe sneller ze praten des te beter toch!

Ik heb er, hoe moe ik ook was, ook nooit een punt van gemaakt om 's ochtends tijd te nemen om pap met een lepeltje te geven. Alles in het belang van het kind. Je weet als je kinderen gaat krijgen dat er momenten zijn die niet altijd tof of handig uitkomen en ik vind dat ik die consequenties moet aanvaarden. Niet alleen de lusten maar ook de lasten van het moederschap. Voor zover je van lasten kunt spreken.

Want wat is nou je bed uit om je kind pap met een lepeltje te geven voor last eigenlijk? Niks. Dus hier hebben ze nooit pap uit een fles gekregen omdat dat voor mij makkelijker was omdat ik geen zin had om mijn bed al uit te komen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Jun 2010 19:28:37

Naar mijn mening gaan ze door 1 fles extra echt niet veel eerder praten. Ik denk dat je meer rendement haalt uit het laten drinken uit een beker vanaf een maand of 8/9. Daar kun je sowieso 2 keer per dag mee oefenen. Wel een geknoei maar dat wordt vanzelf beterder. En met dit mooie weer kun je lekker buiten oefenen.
Ik vind niet ik Dion of Marijn iets tekort doe door de papfles te geven.

Zo, zo jij durft Sje… naja je zal wel niet beter weten laat ik er verder maar geen woorden aan vuil maken (owja je was blond) . Er zullen wel veel waardeloze moeders in Nederland zijn omdat ze geen pap met een lepeltje geven en die moeders gaan allemaal idd voor de lusten en niet de lasten (laat me niet lachen) En ik ben blij dat je, jezelf een zo’n geweldige moeder vind AMEN

Leonie

Je zult je wel aangesproken voelen, anders reageer je niet zo overdreven. Zit jezelf eens niet zo belachelijk te maken. Sorry hoor, normaal probeer ik het netjes op te lossen als iemand me verkeerd begrijpt, maar dit was wel zo’n overduidelijk berichtje van mij, ik heb geen zin om vriendelijk te blijven als iemand me zo persoonlijk aanvalt omdat ze niet in staat is om goed te lezen.

Ik geef alleen aan hoe ik vond dat ik het moest doen, ik veroordeel niemand in mijn bericht en ik noem mezelf nergens een geweldige moeder. Jammer dan als mensen zich toch aangesproken voelen. Dat is niet mijn probleem.

Een forum is er om ervaringen uit te wisselen en meningen te geven. Ik geef mijn mening over hoe ik vond dat ik het moest doen met onze meiden. Al geef je je kind pap uit een fles tot ze 18 is, het zal me werkelijk allemaal worst wezen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 Jun 2010 20:26:52

Ik zou willen dat ik de pap met een lepel kan geven, het is zo raar maar mijn dochter wil de pap niet met een lepel. Nu doe ik het in een fles, met 4 schepjes fijne granen van bambix, uit een bordje maakte ik het wat dikker 6 a 7 scheppen, maar ze wilt het niet! Zo raar, ik dacht het is vast te dik dus heb ik 5 schepjes gedaan maar dan is weer te dun om te geven…hmmm vreemd hoor.
Over een paar dagen is ze 8 maand en dan probeer ik de bambix voor 8 maanden, misschien dat dat beter gaat.

Verder moet iedereen het voor zich weten wat ie doet, lijkt me zo raar dat de monmotoriek minder wordt door alleen een papfles te geven. gedurende de dag krijgen ze verder alles met de lepel of uit de tuitbeker?

uhhh Sje, dan zou ik toch even naar je schrijf stijl willen wijzen… je zegt namelijk niet ronduit dat je het belachelijk vind dat mensen de fles geven ipv lepelen maar je maakt er toch grote verwijzingen naar. Ik voel me idd aan gesproken maar dat komt zeker door het type bericht dat je stuurt.
Iets zeggen over de lusten en niet de lasten is toch een verwijzing naar wat je van anderen vind die niet net zoals jij lepelen maar fles geven.
Je kunt ook proberen iets genuanceerder een bericht te sturen ipv zo duidelijk je mening geven,
Hoezo zou ik alleen de lusten en niet de lasten willen dragen? Ik heb 42 weken hyperemesis gehad ben meer dan 20 kilo’s kwijt geraakt heb in het ziekenhuis gelegen, heb ontstekingen gehad, heb een huilbaby gekregen, erge migraine na de bevalling en nog steeds, nog altijd misselijk, verschrikkelijk moe en totaal niet mezelf.
Waar veel vrouwen kiezen voor een abortus wilde ik dit kindje heel graag en heb er ontzettend voor gevochten.
Elke dag maak ik vers eten, ze drinkt uit een gewone beker, ik lepel 400 gram vast voedsel naar binnen op een dag en dan zeg jij (lees je bericht nog eens over) iets over de lusten en niet de lasten omdat we niet lepelen.
En ik maak mezelf belachelijk? Nou voel me erg aangesproken maar dat zul je wel niet begrijpen.
Ik ben er wel klaar mee.

Leonie

Hoop wel dat we het verder netjes kunnen gaan houden in deze topic. Iedereen die het bloed naar boven rijst verplicht eerst tot 100 tellen.
En dan breng ik het nog even aardig!

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 09 Jun 2010 22:28:48

Zonde van mijn energie om überhaupt te beginnen met tellen. Negeren is niet alleen bij kinderen het toverwoord…

Groetekes, Sje

@Map84: ik denk dat je Sje niet zo goed kent. iedereen die haar hier zo een beetje kent weet dat ze kort maar krachtig is. ze bedoelt niets verkeerd wilt ons vaak de juiste weg wijzen daar is deze site ook voor.

jij hebt ook vaak een topic gezet welke erg afkeurend overkwam. zoals een topic over waarom babys nog een late fles krijgen als ze al 5 a 6 maanden oud zijn. daar kwam je zelfs zo zeker over alsof je ieder die dat nog doet afkeurde. maar iedereen heeft er toch netjes en positief op gereageerd. ook over inbakeren. de ene heeft er baat bij en de andere niet maar het leek wel alsof jij maar gelijk had en dat het zo moest zijn. allemaal goed bedoelt en we weten ermee om te gaan. ik ben het zeker eens met Sje dat sommige mamas gewoon lui zijn om smorgens pap naar binnen te lepelen maar ook dat is goed bedoeld! voor de ontwikkeling van je kind tenminste. dat is gewoon een mening! ik zeg ook altijd hardop dat ik nog te lui ben om zelf hapjes klaar te maken niets mis mee! ik ben er gewoon eerlijk in ik ben gewoon lui en ik weet dat ik daar een verandering in moet brengen. zo hebben veel moeders heel veel narigheid tijdens de zwangerschap en na de bevalling gehad, zoals ik liep 8 weken lang met bekkeninstabiliteit maar ook dat hoort er gewoon bij! ben nog steeds ontzettend moe en heb geen energie om te gaan sporten maar dat zet ik hier ook niet neer om mezelf te beschermen. kortom je moet Sje of anderen niet zo aanvallen. op internet komt het anders over als dat mensen het bedoelen. Sje is gewoon zo met haar schrijven dat komt ook door een stukje ervaring en omdat ze al eerder als ons hier zat. dus ze kent de meeste onderwerpen al en geeft iedere dag hetzelfde advies! tja dan wordt je automatisch kort en krachtig! in tegendeel vind ik dat jij gewoon heel belachelijk over komt. kom op je gaat niet schrijven dat ze blond is en dat ze denkt dat ze de beste moeder is want niemand is perfect dat is niets anders dan een regelrechte belediging. ze bedoelt het allemaal goed en soms moet je kritiek aan kunnen zo niet dan moet je er gwoon niet op reageren hoe een kort lontje je ook hebt. geloof me maar weet er alles van

• zucht* Vind dus dat je erg heftig reageerd
    Op Sje
    Er worden zelfs Topics aan gemaakt om Sje advies te vragen
    Gelukkig zijn er mensen die jou erg waardere Sje

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

idd zuchtttttt

sje bedoelt het goed,zie nou niets verkeerd aan haar reactie

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn