Paarse armen?

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum.
Heb een zoontje van 7 maanden oud, Milan. Ik maak me momenteel heel erg zorgen om hem, omdat hij opeens uit het niets helemaal paarse armen of benen krijgt. Ze voelen dan absoluut niet koud aan, alleen paars.

Vele geloofden mij niet, dus ik heb er maar een foto van gemaakt gisteren;

Komt het jullie bekend voor? Zo ja, wat zou het kunnen zijn?
Groetjes Sascha, mama van Milan

Oh jee wat vreemd zeg! Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Heb je de huisarts al gevraagd wat het kan zijn?
Ik ken het wel dat je soms een vlekkerige paars rode huid krijgt, en dat noemde mijn moeder vroeger roosjes… Ze zei dat dat gezond was, want dan had je een goede doorbloeding… Ik heb geen idee of het dat zou kunnen zijn, en wat daar ook van waar is, maar daar moest ik aan denken…

Lilypie

Lilypie

Ow dat is gek zeg
Zou contact opnemen met dehuisarts
Je kan er maar beter voor niets komen dan dat er wel iets aan de hand is
Helaas kan ik de foto niet goed zien hij is iets te klein maar ik geloof je wel hoor

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Ik zou ook even contact opnemen. Beter safe than sorry.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Tweede Ticker
[img]http://www.magicalkingdoms.com/timers/tickers/iz6mc5sf24datdx7.png" alt=“magicalkingdoms.com Ticker” border=“0”/>
Free Disney Tickers

Ik heb het nog nooit gezien, dus kan er weinig zinnigs over zeggen. Een belletje naar de huisarts kan geen kwaad. Desnoods kan de huisarts beslissen of het de moeite waard is om even langs te komen. Bij twijfel altijd even doen. Al is het alleen voor je eigen rust!

Ben benieuwd!

Liefs, Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ik kan de foto ook niet zien inderdaad, maar blauwe benen zonder kou lijkt me niet goed?
Eventjes de huisarts raadplegen ja.

Ik ken het ook niet maar zou me er ook niet lekker bij voelen en indd de ha bellen

Liefs Michelle

Waarschijnlijk heeft dit toch met de bloedsomloop te maken… Heeft hij het vaak benauwd? En als hij die paarse armen heeft merk je verder dan lichamelijk nog verandering? Heeft hij het al vanaf geboorte? Of is het gekomen na een val oid?

Ik zou persoonlijk zo snel mogelijk huisarts raadplegen (kan nl ook met het hartje te maken hebben)… neem de foto (helaas hier niet goed zichtbaar) mee naar het consult. Dan heb je altijd bewijs. Want natuurlijk zul je zien dat hij het dan niet krijgt…

Hou je ons op de hoogte?

Sterkte!!

Naar de dokter ermee want het kan duiden op een ontsteking van de bloedvaten. En vooral in de vitale organen (hersenen, hart, longen, etc.) wil je geen ontstoken bloedvaten hebben met alle gevolgen van dien!). Het zoontje van een vriendin had ook plotseling paarse armen en benen en die heeft uiteindelijk bijna 2 weken in het ziekenhuis gelegen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Sep 2009 11:53:05

ik zou ook zeggen HUP naar de HUISARTS, en neem die foto mee, dan kan hij het ook goed zien en beoordelen!
En zo ie zo altijd bij twijfel ha bellen!

succes

Groetjes Gytha

Hoi hoi,

ik dacht dat het geen kwaad kon, Lisa heeft ook wel eens een blauw/paars armpje of beentje, maar niet van de kou… ik zal het eens beter in de gaten gaan houden dan of het met bepaalde houdingen is of zo… ik haalde haar vandaag op van het KDV en mijn man had haar vast, dacht gewoon dat hij haar te strak vast had bij haar beentje… laat je wel ff weten wat er uit komt?

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

ik vind het ook een beetje klinken alsof dat de bloeddoorstroming traag is bij je kindje. zuurstof arm bloed veroorzaakt ook blauwe/paarsen armen/benen/;handjes/voetjes net waar ze het hebben.
ik zou zeker meteen naar de huisarts gaan meid want gezond is het denk ik niet.
maar sommige kinderen hebben een aangeboren aanleg voor een niet goed doorstromende bloedsomloop…
maar idd wat sje zegt heb ik ook wel is van gehoord…
enfin ga meteen naar de dokter en laat je weten wat hij zei?

Sascha… waar ben je?? Weet je al iets meer??

Hallo Allemaal,

Ik had helemaal geen notificatie ontvangen van de reacties, vandaar!
Maandag heb ik een afspraak staan bij de kinderarts, maar ik denk dat ik vandaag toch even met mijn huisarts ga bellen.
Sinds gisteren heeft hij opeens ook 6 bulten op zijn hoofd, het kunnen onschuldige muggenbulten zijn maar dat vind ik wel veel op één plek.

Hij had ook koorts gisteren.
Ik bel straks de huisarts even, en hou jullie op de hoogte!

De foto kreeg ik niet groter in het forum gezet…
Zal straks een een nieuwe poging doen!

Bedankt voor de reacties iedereen!
Groetjes, Sascha

Wat zei de huisarts?
Liefs, Anne

als je een reactie wil krijgen op je mail dan moet je als je de topic heb neergezet onderaan de vraag met kruisje beantwoorden. Dan krijg je van elke reactie een mailtje binnen…

En ben ook reuze benieuwd. Maak mezelf wel een beetje zorgen over jouw lieve kleine hummeltje…

ik ook mini-boy maak me ook wel zorgen om dat kleintje
en zo gek is dat niet ze zijn nog zo klein…en we zijn allemaal digi vriendjes.
ik hoop ook dat er iets positiefs uitkomt.
sterkte! en hou ons op de hoogte he

Ik heb toen straks een heel bericht terug zitten typen, maar blijkbaar is ie niet geplaatst!

Heb met de huisarts gebeld, volgens haar is het niets om me zorgen over te maken en zie je dit vaak bij babies ( ik heb t nog nooit gehoord! )
Gelukkig heb ik maandag een afspraak bij de kinderarts, die kent Milan en zijn medische verleden ( 2 weken I.C. na geboorte etc. ), dus die zal er hopelijk anders mee omgaan.

Verder is Milan vandaag gevallen met zijn hoofd langs alle spijlen van de box toen hij weer eens aan t draaien en zitten was, en sindsdien kijkt ie suf uit zn ogen, spuugt ie heel veel en wilt ie alleen maar slapen. Toen ik DAT aan de huisarts vertelde, vroeg of het misschien een hersenschudding kon zijn werd ik bijna uitgelachen, reageerde ze heel achterlijk en vervolgens verbrak ze de verbinding.

Het eerste wat ik dus doe volgende week is WEG bij die praktijk. Mijn EIGEN huisarts was niet in dienst vandaag, gelukkig begint zij per Oktober een eigen praktijk, kan ik daarheen. Zij neemt me tenminste wel serieus.
Vraag me soms wel eens af of ze zo doen omdat ik een jonge/onervaren ‘tienermoeder’ ben in hun ogen…

Bahh… wat voor een maatschappij leven we toch in…
Bedankt in ieder geval voor jullie lieve reacties, maak je niet druk, ik ga maandag naar de kinderarts en is er eerder iets verontrustends, dan zien ze me in het ziekenhuis, simpel zat.

Groetjes Sascha, Mama van Milan

Wat een belachelijke reactie!!
Ik kom ook net bij de HA vandaan, en vind die assistentes daar eigenlijk ontzettend onaardig! Ook aan de telefoon.
Ik hoop dat je knulletje zich snel beter voelt, en wat wil25 ook al zei, elk uur even wakker maken, kijken of hij nog reageerd!
Sterkte ermee!
Liefs, Anne

Indd niet pikken hoor ,zijn ze daar gek of zo.

ik vermoed als ik het zo lees toch ook een hersenschudding en kan het helemaal met Wil eens zijn, ieder uur wakker maken , Ik zou daar trouwens eerst mee naar een dokter gaan al dan niet je ha, en anders de ehbo

Sterkte met de kleine man

Liefs Michelle