Hoelang doen jullie de opvolg melk in een flesje? (en waar daarna in? beker of tuitbeker?)
en ik hoorde dat kietelen onder de voetjes niet goed is…
feit of fabel??
Hoelang doen jullie de opvolg melk in een flesje? (en waar daarna in? beker of tuitbeker?)
en ik hoorde dat kietelen onder de voetjes niet goed is…
feit of fabel??
Kietelen onder de voeten kan lijden tot stotteren. Wij kietelen Jurian wel hoor… Maar het schijnt als je het extreem doet dat dit kan lijden tot stotteren?!
Opvolgmelk hier in flesje… al het andere in anti lek beker.
Opvolgmelk nu nog in flesje, willen we binnenkort in tuitbeker gaan doen. We gaan ook binnenkort oefenen met drinken uit een gewone beker, ga denk ik die oefenbeker van difrax kopen. Als Erik op schoot zit en ik drink iets, dan wil hij ook uit het glas drinken. Dus denk dat de tijd rijp is om daarmee te gaan oefenen en als hij het onder de knie heeft, zal de melk in een gewone beker gegeven gaan worden.
Dat van dat kietelen heb ik nog nooit gehoord. Misschien zou het kunnen. Ik geloof wel in voetreflexologie, dat houdt in dat er punten op je voeten worden gemasseerd die in verbinding staan met lichaamsdelen en organen. Het masseren van die punten stimuleert dan de werking van het betreffende orgaan bijvoorbeeld in je lichaam. Maar ja, dat is dan wel weer massage met behoorlijke druk. Kietelen is natuurlijk maar heel lichtjes. Nee, ik geloof er toch niet in, dat je van kietelen gaat stotteren.
Groetjes!
hoi hoi
Jens heeft altijd z’n opvolgmelk in een fles gehad. In een andere beker accepteerde hij het niet: melk was voor in de fles, en de fles is voor melk. Diksap of roosvicee of thee in z’n fles heeft hij ook nooit geaccepteerd.
Dus die dranken gingen wel in een (tuit)beker.
En het kietelen onder de voetjes… Nee, ik geloof er ook niet in. Ik zit regelmatig aan de voetjes te friemelen omdat ze zo lekker zacht zijn, echt kietelen doe ik niet (nu bij Femke en toen Jens nog baby was). Nu Jens wat groter is doe ik 't echt wel!! Lekker lachen met z’n tweeen !
Hier gewoon in der fles nog maar we willen gaan proberen in der tuit.
Enne moet ik toch tegen diablo zeggen dat ie niet meer onder der voeten mag likken
Groetjes,
Michèle
Eerst deden we in de tuitbeker alleen sapjes enzo, maar sinds hij 9 maanden is gebruiken we de speenbeker niet meer en krijgt hij ook zijn melk in de tuitbeker.
Van dat kietelen heb ik nooit gezocht. Mijn 1e gevoel zegt ook dat dit niet waar is. Maar dat is meer gevoelsmatig, geen idee wat waar is.
Groetjes,
Sandra
dat kietelen aan de voetjes heb ik ook wel eens gehoort… zou idderdaat iets met stotteren zijn… ma geloof er ook niet echt in
en over de melk geen idee duurt nog even
als je googled komt dat ook naar voren dat dit kan lijden tot stotteren… ach ik geloof er ook niet … maar dit zei mijn tante vroeger altijd dat als je veel/vaak en erg extreem onder voeten kietelt dat je er dan van kan gaan stotteren…
ja precies ik hoorde dat ook
maar ik dacht zelf…zal wel onzin zijn . ze zeiden dat vroeger al en ik had zoiets van: TOEN zeiden ze wel meer
Wij doen de melk nog steeds in het flesje, en proberen zo nu en dan wat diksap uit de tuitbeker. Maar dat gaat niet zo lekker, er komt teveel uit en dan laat ze dan weer uit haar mondje lopen… Lekker kliederboel, en alles plakt na de tijd. Dus ook de diksap daarna maar in het flesje.
hoi
wij doen de melk in de fles. Uit de tuitbeker drinkt ze water etc, maar telkens een paar slokkn en op de dag in totaal ong 100cc. Lijkt me dus niet handig om hier de melk in te gaan doen… Ik denk dat ik het maar zo hou, melk in de fles… de rest in een (tuit)beker.
Wij oefenen ook met een gewone beker, ze wil het graag, maar wel erge lekkage!! maar met het warme weer kon het goed.
groetjes Gidget
Fabel dat kietelen onder de voetjes niet goed is. Voorheen ging het verhaal rond dat een kindje zou gaan stotteren van kietelen onder de voetjes. Pure onzin, stotteren heeft heel andere oorzaken zoals bijv. onzekerheid of ingrijpende gebeurtenissen. Nou van kietelen onder de voetjes wordt een kindje niet onzeker hoor.
Wat die melk betreft: zo snel mogelijk leren om uit een gewone beker te drinken. Beter voor de mondmotoriek en dat is weer beter voor de spraakontwikkeling.
Groetekes, Sje
Een vriendin van mij is logopediste. Ik heb dit kietel-fabel-feit even bij haar neergelegd. Wordt dus nog vervolgd.
Groetekes, Sje
Nou, ik heb duidelijkheid: pure onzin dat verband tussen kietelen en stotteren. Broodje-Aap-verhaal! Mijn vriendin heeft in heel haar loopbaan nog geeneen wetenschappelijk onderzoek onder ogen gekregen waarin het verband tussen kietelen en stotteren aangetoond wordt.
Dus zoals zij ook al schrijft naar mijn “Lekker kietelen!”.
Groetekes, Sje
Dan laat ik de kat gewoon likken.
Groetjes,
Michèle
[img]http://www.magicalkingdoms.com/timers/tickers/m661c5sf9ur9yhu8.png" alt=“magicalkingdoms.com Ticker” border=“0”/>
Free Disney Tickers
Over likkende katten en stotteren moet ik even navragen hoor Michèle of dat wel zo’n goed idee is!
Groetekes, Sje
ik ben mega bang voor katten … nu niet gaan zitten lachen maar… is echt een nachtmerrie voor me! Vind het zelf zo erg… maar kan er niks aan doen… neem me elke keer voor om niet te laten merken dat ik bang ben (want dat merken ze erg goed waardoor ik altijd de pineut ben) maar… ben er echt extreem bang voor … en het gekke is … voor honden helemaal niet!
Dus hier zal er nooit een kat aan de voeten van Jurian likken … of mama moet er niet bij zijn
Nou hier ook geen katten hoor! Allereerst ben ik er allergisch voor en daarnaast vind ik het gewoon echt helemaal geen leuke beesten. De minachting die ze uitstralen, kan ik echt heel slecht tegen. Ik ben nog altijd de baas in huis en niet de huisdieren!
Groetekes, Sje
Ik lach niet mini-boy ik ken meer mensen die er bang voor zijn. Alleen dan is bij ons langskomen voor jullie beide geen optie want we hebben er 5.
Enne het is wel waar een hond heeft een baas, een kat personeel. Maar ook hier net als met kinderen een kwestie van een goede opvoeding.
Groetjes,
Michèle
[img]http://www.magicalkingdoms.com/timers/tickers/m661c5sf9ur9yhu8.png" alt=“magicalkingdoms.com Ticker” border=“0”/>
Free Disney Tickers