Overdreven beweeglijke baby

Hoi mama’s,

Ik ben Rainbow en ik ben nieuw hier! Ik heb een dochtertje van 4 weken, waar ik natuurlijk heel trots op ben. Maar…Julia is overdreven beweeglijk! Ze slaapt weinig doordat haar armpjes constant bewegen en nu ze is ingebakerd, gaat ze gewoon door met bewegen. Nu zijn het haar benen en hoofdje! Ze hoort eigenlijk toch wel 3 uurtjes tussen de voedingen te slapen, maar dat haalt ze vaak niet. Ik kan haar dan niet even rustig laten liggen, want dan zet ze het op een huilen. Ze kan zich dan niet even rustig houden en wordt pas rustig op de arm. Maar dat is ook snel afgelopen, want na een paar minuten begint ze te trekken met haar hoofdje (ze gooit het in haar nek), kronkelt ze en strekt ze zichzelf uit als een plank. Ze wil dan niks. Ik weet niet wat er aan de hand is. We zijn al aan het inbakeren dus en we zijn al naar een osteopaat geweest. Ik kan haar toch moeilijk steeds ‘entertainen’ van voeding naar voeding en ik kan haar haast niet houden als ze zo wild doet.

Zijn hier meer mama’s met zo’n druk kindje dat altijd beweegt en heel alert is? Wat doen jullie dan?

Groetjes Rainbow

Moeilijk hoor…Wat je beschrijft is overstrekken, en dat doet een baby ( voor zover ik weet) als hij pijn heeft of het niet naar zijn zin heeft. Mijn zoontje deed dat ook in het begin heel erg. Ik had een heftige bevalling gehad en hij had lang klem gezeten, waar hij nog lang last van heeft gehad. Ook Jack was onwijs beweeglijk en wij hebben hem toen in de Puckababy laten slapen. Dat is een iets mildere variant van het inbakeren.
Wij hebben ook hulp gehad van een fysiotherapeute, omdat Jack een voorkeurshouding had ( door die bevalling). Misschien kun je het bij het CB bespreekbaar maken, zij hebben ons toen ook doorverwezen. De fysio kan je ook tips geven over hoe je je dochter het beste kunt vasthouden als ze zo overstrekt.

Succes!
Christa

Quinty overstrekte ook veel, maar is niet ingebakerd geweest. Ze heeft net als Jack, klem gezeten en had haar sleutelbeentje gebroken. We hebben haar laten onderzoeken door de manueel therapeut. Ze wordt nu in de gaten gehouden door de fysio. (zijn net toevallig vanochtend weer geweest ) Ze geven ons oefeningen en tips, zodat we Quinty leren hoe ze het beste haar lichaampje kan gebruiken. Ze doet het nu zo goed, dat ze voor ligt met een aantal dingen!

Ik zou dus inderdaad eens een kinderfysiotherapeut inschakelen. Heeft ons (en vooral Quinty) veel goeds gedaan! (Ik moet er wel bij zeggen, dat Quinty ook nog eens een groot darm probleem had, waardoor ze nog meer overstrekte) In ieder geval succes, want het is voor jou zo ook niet vol te houden!

Gewijzigd door - Asje op 29 Sep 2008 20:16:34

Grappig dat Quinty nu ook voor ligt met sommige dingen. Bij Jack was het net zo! Hij ging ineens supersnel nadat we fysio kregen!
Met 8 maanden kroop ie als een speer door de woonkamer, stond langs de box en enkele weken later liep ie langs de tafel…
Beweeglijkheid kan dus ook best leuk zijn. Hoop dat er snel een oplossing komt voor jullie. Maar dan zal eerst de oorzaak van het strekken achterhaald moeten worden.

Succes!

Hoi,

Als kindjes zich overstrekken dan raden ze inbakeren meestal af. Ik zou het
even gaan bespreken op het cb en een verwijzing naar de fysio vragen
of naar een osteopaath gaan.
Overstreken geeft meestal aan dat ze ergens pijn hebben of niet lekker
in hun gewrichten zitten zech maar.

groetjes

lon106

inderdaad overstrekken heeft zolas lon ook zegt een oorzaak hier wel mijn zoontje bleek honger te hebben

De kleine van een vriendin van me deed dit dus ook heel erg
Hij is geboren super snel en het is opgewekt
Hij heeft door al dat overstrekken een voorkeurshouding gekregen
En dus een scheef hoofdje
Wees er optijd bij en ga naar de huisarts voor fysio
Misschien zitten er wel spiertjes klem of staan ze strak
Heel veel succes
En welkom op het forum

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

heleen mijn zooontje is ook supersnel gekomen werd destijds ook ingeleid en heeft kinderfisio gehad

Hallo,

Mijn dochter Floortje was bijna precies zo als jij jouw dochter nu omschrijft. Dat overstrekken als je haar op de arm nam deed ze precies zo. Bij mij bleek het allemaal niet zo ingewikkeld te zijn: ze wilde gewoon de andere kant op kijken! Toen ik haar op de arm nam met het gezicht naar voren toe gericht, was dat rare overstrekken ineens over. Het was dat iemand me daarop attenteerde. Ik was zo met haar bezig dat ik zoiets eenvoudig niet eens zelf bedacht had. Misschien te proberen waard?

Ze zwaaide ook met haar armpjes alle kanten op als ze ging slapen. Soms hield ik gewoon haar ampjes vast en dan viel ze ineens heel snel in slaap.

Wat ze ook heel rustig van werd: als ze moet slapen gaan een doekje over haar ogen leggen. Tip vanuit het kinderdagverblijf. Ik vond het eerst heel raar, maar hoorde later dat ze dat in het ziekenhuis ook doen. Ze kreeg zodoende geen prikkels meer van buitenaf, stopte met zwaaien met haar armen en viel in slaap. Net een kanariepietje… Wel voorzichtig mee zijn, doekje weghalen als ze slaapt.

groeten van Iris

hoi hoi…

hier zelfde verhaal… ook een hele drukke beweeglijke baby… ben ook op eigen houtje naar osteopaat geweest maar die kon niets vinden… daarna na overleg met cb begonnen met inbakeren (paco inbakerdoek heel makkelijk te gebruiken) … onze zoon onverstrekte zich destijds ook heel erg… kreeg op cb wat tips om hem beter vast te houden… zodat hij weinig kans krijgt om te overstrekken (beetje dubbelgevouwen) …

Doordat jurian zo druk was sliep hij maar heel weinig… soms was hij van 9.00 -21.00 aan het huilen (lees krijsen) maar sliep daarna de nacht gelukkig wel door! Nu slaapt hij heel de ochtend … en is alleen de middag erg onrustig … sommige babys slapen veel/sommige heel weinig…

leg jullie kindje evt in de box of wipstoeltje met erg weinig activiteiten er omheen… wij mochten toen we begonnen met inbakeren eerst helemaal niks in de box hebben… en moesten heel streng zijn in de regels (voeden/even op je arm-box-eerste geeuw gelijk inbakeren en naar bed- en zo heel de dag door…) de eerste dagen is het één gekrijs … maar probeer ze dan toch te laten huilen ga evt na half uur kijken even praten/evt speentje… en dan weer weg… zo heel de tijd door… echt je moet even heel pittig zijn (ik zat zelf in de huiskamer te huilen zo erg vond ik het … ) De eerste week van inbakeren mochten wij ook niet weg gaan omdat hij eraan moest wennen… Je dochter moet er ook weer even aan wennen dat ze belemmert wordt in haar druk doen…!

hier gaat het nu stuk beterder maar… jurian is nu ook al 11 weken… dus ben blij dat het beterder gaat… het is echt heel pittig he… alles probeer je uit!

meid heel veel sterkte ben benieuwd of het gaat lukken…

Mogge mama’s,

Bedankt voor jullie reacties! Handig zeg, zo’n forum! En gezellig ook, een beetje kletsen!

Wij zijn met Julia al naar een osteopaat geweest, die zei dat ze zo overstrekte doordat ze in mijn buik schuin heeft gezeten met haar hoofdje. Ze was daardoor niet ingedaald en kon er ook niet zomaar uit. Ze is met de vacuum geboren en moest een ‘slag’ maken om door de geboortegang te komen. Dat is natuurlijk voor zo’n kind niet fijn, dus we begrepen dat ze daar last van kon hebben. Bovendien kon ze haar kopje ook maar naar één kant draaien. Dat is nu gelukkig over! Het overstrekken doet ze dus als ze al wild is. Alsof ze dan de benen wil nemen zeg maar, alsof ze zich wil losrukken van je armen. Ik dacht eerst dat ze gewoon niet graag bij mij zat en dat was helemaal geen leuke gedachte! Nu denk ik ook meer dat ze gewoon rond wil kijken, want ze kijkt nu ook heel sterk naar licht. Met voeden leg ik haar nu op mijn benen, met haar gezichtje naar me toe. Hopelijk helpt het inbakeren (waar ze ook al zo sterk in is, dat ze de doeken los wil trekken) en wordt ze rustiger in haar bewegingen. Ze heeft gisteren o.a. erg goed geslapen en ook nu ligt ze op één oor. Het lijkt goed te gaan, al miemelt ze wel even in bed als ze in de doeken in slaap moet vallen.

Bedankt voor jullie tips van de fysio (ik zal eens gaan zoeken) en van het kanariepietje! Onze vogel sliep inderdaad vroeger ook altijd met, in dit geval, een handdoek over zijn kooitje! Ik ga dat ook proberen met mijn eigen vogeltje Julia!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Ik zou persoonlijk niet te snel gaan inbakeren, maar eerst proberen om de reden van het overstrekken te achterhalen. voor hetzelfde geld, heeft ze ergens pijn. Hetzij in de gewrichten, darmen of ergens anders. Een kinderarts en/of fysio hebben hier meer verstand van, dan het consutatiebureau.
Volgens hun moest Quinty met 2 maand op haar buik op haar armpjes kunnen steunen, want ze liep achter in ontwikkeling.(volgens het bureau) Kind huilde alles bij elkaar op de buik We hebben meerdere malen aangegeven, dat we dachten dat Quinty nog last had van haar sleutelbeentje(gebroken door de bevalling) en van haar nekje. Nee dat kon echt niet! Komen we bij de fysio(op eigen houtje maar eens geraadpleegd) en bij de kinderarts en die verklaarden het bureau min of meer voor gek! Blijkt ze dus wel degelijk last te hebben gehad van de zware bevalling
(sorry als ik negatief overkom t.o.v. het c.bureau, maar we hebben gewoon erg slechte ervaringen met hun gehad. Ook t.o.v. de voeding/darmprobleem van Quinty)

Hoi,

Ook hier een bewegelijk kind. Puck overstrekte zich ook. De dokter gellofde ons niet en we hebben het gefilmd. We zijn uiteindelijk in duitsland bij een dokter beland. Deze raadde ons SABSIMPLEX aan omdat ze volgens hem een opgeblazen gevoel had. Uiteindelijk bleek dat ze een koemelkallergie had. Dus andere voeding. Dit werkte perfect. Tevens hebben wij met 6 weken een Puckababy aangeschaft. Dit werkte ook heel goed.
Blijf wel naar je gevoel luisteren en laat je niet afschepen.

Er is (bijna) overal een oplossing voor.

Groetjes Loes

Ik wil hier toch even op reageren zonder eerst alle antwoorden te lezen. Doe ik zo wel even.

Hier mijn verhaal. Jens is ook een ontzettend beweeglijke baby geweest (nog, maar geen baby meer haha), alles spartelde en bewoog. Ook huilde hij ontzettend veel (uuuuuren, zo’n 12 uur per dag, alles bij elkaar opgeteld). De eerste tijd na een voeding ging 't nog, maar zodra de voeding bij z’n darmpjes kwam, begon hij met overstrekken (dus als een bruggetje achterover gestrekt). Hij liet harde boeren na (en tijdens) de voedingen, liet knalharde scheten (waar een volwassene nog jaloers op had geweest), z’n ontlasting was altijd ontzettend dun (op den duur zelfs letterlijk water) rook zuur, en met stukjes en gaf/spuugde veel(zure) melk terug. Hij sliep mede hierdoor onrustig. Dat deed ie toch wel omdat hij ook nogal snel overprikkeld was door de vele indrukken die hij te verwerken had (alles is nieuw en erg interessant!).
Toen Jens 4,5 mnd was (ongeveer) ben ik finaal ingestort, letterlijk een zenuwinzinking bovenop een postnatale depressie. Heb toen heel wat volk over de vloer gehad, maar geen mens dacht aan zijn voeding. Toch ben ik daar op gaan hameren. Ze gaven me toen de optie óf Omneo, óf Hypo-Allergeen. Omdat ik al een verhaal had gehoord over koemelkeiwitallergie, dacht ik eerst daar aan, dus ik koos voor Hypo-Allergeen. Na verloop van tijd werd 't wel beter, maar ja, dat kwam ook deels omdat hij minder flesvoeding kreeg op een dag, dus dan is er minder om buikpijn van te krijgen.
Zo is 't een hele tijd goed gegaan. Althans… redelijk. Het was acceptabel. M’n ventje lachte weer en ik kon ook weer een beetje de moed bijeen rapen om verder te kijken dan deze 4 muren van 't huis.
Toen hij 12 mnd was at hij mee van de witlof-ovenschotel met ham en kaas. Hij vond 't heerlijk, maar gelijk weer 't zelfde geëmmer… Dunne luiers, harde winden, buikpijn etc. Dat was voor mij de druppel en ik ben weer naar de huisarts gestapt. Ik wilde dat er wat aan onderzocht werd zodat ik ermee verder kon!! Dat een kindje zo reageert op zuivelproducten vond ik niet normaal!!
Daarna wees een vriendin me op lactose intolerantie. Daar heb ik even snel een google-onderzoekje naar gedaan en alles kwam overeen… Zo’n herkenning!! Ik kon 'm melk laten drinken!! Soya melk, maar met al 't goede van gewone melk!! Dus wij overgestapt op de soya. We zijn nog bij de Kinderarts geweest en die wilde proberen om hem een blaastest te laten doen. Dan wordt de hoeveelheid waterstof in de adem gemeten na 't drinken van een lactose houdend drankje. Die is mislukt omdat jens met 14 mnd nog niet op verzoek kon uitblazen. Maar hij was er 90% zeker van dat 't Lactose intolerantie was omdat hij simpelweg niet goed reageerde op zuivel, maar wel goed op soya.
Nu weet ik dus (sinds afgelopen weekend pas…grrrrr) dat m’n schoonmoeder 't ook heeft gehad, alleen had 't 54jr geleden geen naam. Zij had als baby een “zwak gestel” en is veel gevoed met rijstwater. Ook mijn man, haar zoon, heeft problemen gehad als baby met de voeding, maar was 't minder merkbaar. Hij is er ook overheen gegroeid, maar heeft ongeveer tot z’n 12e wel veel gezondheidsklachten gehad (hoesten, valse krupp, etc).

Misschien heb je wat aan mijn verhaal.

Okey, heb de verhalen gelezen
Kan alleen maar toevoegen: inbakeren mag niet als je niet eerst de oorzaak van 't overstrekken achterhaald, er kan lichamelijk iets fout zitten (bijv. KISS-syndroom) en dan is inbakeren niet goed.
Wij hebben ook de bakerzak/puckababy gekocht en heeft hier ook goed geholpen.
Jens is ook deels ingebakerd geweest, maar werd daar zo boos van dat hij zich eruit wist te wurmen!! In de bakerzak had hij nog iets beweegruimte voor z’n armpjes en beentjes, maar niet zoveel dat hij zich wakker zwaaide/schopte.

Hoi,

Onze dochter overstrekte niet en was zeer beweeglijk en
huilde veel meer dan 14 uur per dag.
Maar voordat we konden inbakeren moest ze
op overstreken en kiss syndroom gecontroleerd worden.
Toen bleek dat dat niet het geval was konden we gaan
inbakeren en dat is de oplossing geweest voor onze
dochter dan. Ik wil niet zeggen dat het bij ieder kindje
werkt maar bij 90 % wel. ook moet je het minstens een week
volhouden voordat je het opgeeft. Het is een gewennings-
proces. Bij onze dochter heeft het de rust gebracht
die ze nodig had. omdat ze aldoor de handen voor d’r ogen zag
kon ze niet de slaap vatten hierdoor werd ze zo moe dat ze
niet meer kon genieten en alleen maar nog kon huilen. Zo min mogelijk prikkelen met ander dingen en inderdaad de eerste week eigenlijk twee weken strak schema voeren en even nergens anders naar toe dan de boodschappen.

Bij een eventuele volgende en ik heb weer dezelfde problemen
en het is geen kiss of iets anders ga ik weer inbakeren.

groetjes

lon106

Gewijzigd door - lon1306 op 30 Sep 2008 15:48:59

Hallo iedereen.

Hier ook dezelfde kanmerkelijke problemen.
Ook mijn meisje, Julia, overstrekt zich voornamelijk! Julia is 12 weken en is tijdens de geboorte ook blijven hangen met haar schoudertje, waardoor ze dus ook haar sleutelbeentje had gebroken. Niemand wou hier naar kijken! Ook de huisarts niet, die vond het onzin. Maargoed, heb het idee dat dit verder ook wel goed zit. Als je Julia wil oppakken gaat ze zich helemaal overstrekken. Dit doet ze ook bij het voeden. Met voeden moet je haar plat neerleggen. Zodoende leg ik haar altijd of op een kussen of op bed of op mijn benen. Zodra ze klaar is met drinken en je tilt haar op, zodat ze ff kan boeren, begint ze zich te overstrekken en heel hard huilen! Echt hart verscheurend! Ook spuugt ze veel na de voeding. De afgelopen 3 weken heeft ze ook iets nieuw’s; Al die tijd sliep ze de nacht door van 22.30 tot ongeveer 7.30. Maar nu wordt ze elke nacht wakker om 4.00/5.00 ongeveer. Dan begint ze te jammeren en wil ze haar speen. Ik moet dan wel 10 keer heen en weer lopen want ze slaat haar speen iedere keer uit! Ze is zo aan het bewegen met haar hoofd, armen en benen! Soms is het gewoon zo moeilijk om te begrijpen wat ze nou werkelijk wil… Maar verder is ze echt héél erg makkelijk!

Liefs

@ Rainbow Je eerste topic (Denk ik) Maar Julia??? is dat eva’s tweede naam of haar schuilnaam??? even off-topic dan.

Jaaaaa, mijn allereerste topic hier! Komt even bovendrijven! En inderdaad noemde ik Eva toen nog Julia, omdat ik dacht dat ik hier toch niet veel zou komen en wat anoniem wilde blijven. Maar toen ik eenmaal verslaafd was, werd het moeilijk om steeds Julia te schrijven en heb ik uiteindelijk onthuld dat Eva Eva was!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

ik zat ook al te denken gister en dacht van maar ze heet toch eva??? hahaha

before you judge me, try hard to love me