Overdag zindelijk

hiep hiep hoera!! Sinds deze week lijkt mijn dochter het plassen op het potje door te hebben. Hier en daar natuurlijk nog wel eens een ongelukje maar dat hoort erbij. Nu vraag ik mij alleen af hoe verder. Nu staat haar potje nog in de woonkamer en wil deze naar het toilet gaan verplaatsen. Hoe lang daar op het potje plassen voor ze echt op de wc gaat? En hebben jullie zo’n toiletbrilverkleiner of gaan ze er zo op? Dan zakken ze er toch door? En hoe doe je dat bij iemand anders dan? Verder sleur ik nu overal een potje mee naartoe, omdat ze wanneer ze aangeeft te moeten plassen ook echt NU moet plassen en dus niet nog 10 minuten kan wachten. Zit nu dus geregeld midden op straat op haar potje hahaha, maarja, ze doet het wel dus kan mij het schelen, maar wanneer kan je gaan verwachten dat ze het even ophouden tot thuis etc? hoop vragen dus waarvan ik hoop dat jullie een antwoord kunnen geven.

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

Jeetje wat goed zeg! Onze oudste is nu 2 jaar en 1,5 maand en ze taalt nog niet eens naar zindelijkheid! Wat knap, hoe heb jij het zo snel al voor elkaar gekregen? Onze dochter vind het boekje bobbi op het potje reuze interessant en ze wil altijd met ons mee naar de wc. Maar zelf op het potje/wc? No way! Het mag van ons nu wel eens Ze zeggen hoe ouder ze worden hoe viezer het is ze te verschonen en dat merk ik ook echt :blush: Als de jongste heeft gepoept is het hup schone luier klaar, maar als de oudste heeft gepoept is het wel even neus dicht en met 2 doekjes op elkaar haar k.ont afvegen haha!

Groetjes

Gewijzigd door - goudvisje20 op 11 May 2012 11:37:09

hahaha Goudvisje, ja heel herkenbaar. Was er ook wel klaar mee en idd hier hetzelfde verhaal. Al tijden wekte het haar interesse met boekjes etc. Ze ging ook spelenderwijs al met kleren aan op het potje zitten om ’ zogenaamd’ te plassen. Heb het advies van het bureau hier in Belgie geprobeerd en dat werkte super! Zij adviseerden mij om gewoon op een ochtend ineens haar luier helemaal uit te laten. Dat heb ik dus gedaan. heb haar uitgelegd dat ze nu een grote meid is en net als papa en mama op de wc of op het potje kan plassen of poepen. Voor iedere plas of poep op het potje kreeg ze een sticker en bij 10 stickers een klein cadeautje. De eerste 4 dagen dacht ik echt: Waar ben ik aan begonnen!! Om de 10 minuten overal kleine plasjes en constant natte broeken. Ik dacht echt dat ze er gewoon nog niet aan toe was en het niet eens voelde als ze moest omdat ze alles gewooon liet lopen zoals het kwam en dus niet een paar uur ophield en dan ineens een grote plas deed. Maar na een dag of 4 begon ze het ineens zelf vies te vinden en als ze haar broek nat plaste zei ze: mama sone boek aan doen? Ik zei dan: tja Y… dat zit niet zo lekker he. Waar had je beter dat plasje kunnen doen zodat je broek droog blijft? potje mama… zei ze dan. Ik liet haar dan een kwartiertje lopen in die natte broek, zodat ze er ook echt last van had voor ik haar een droge onderbroek en broek aan deed. En warempel een dag later begon ze het aan te geven en hebben we in de afgelopen week nog maar 2 ongelukjes gehad! De eerste keer dat ze het deed heb ik haar natuurlijk de hemel in geprezen en de kamer rond gedanst en dat vond ze geweldig natuurlijk. Ook de sickers werken nu ze het eenmaal door heeft. daarvoor niet hoor, maar nu dus wel. Het is even een paar dagen afzien, wassen en dwijlen dus, maar hier heeft dat super gewerkt! Ik begin per 1 juni met een nieuwe baan en ben nu dus nog thuis, dus nu had ik hier ook nog alle tijd voor. Succes!

mama1980

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/hfhTp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 11 May 2012 11:58:14

Dankjewel! Ja hier hebben we het al 2 keer geprobeerd maar echt de ellende was groter dan de vreugde zeg maar en we hebben het eerst maar zo gelaten. We zaten zelf te denken straks als het echt mooi weer is haar in haar blote k.ont buiten te laten lopen en potje buiten. Eens zien wat dat oplevert.

Groetjes

ooh wat super! voelt goed he

Goed bezig!!

Wij hebben Seth eigenlijk gelijk op de wc gezet, wel met een wc brilverkleiner.
Hij kan ook zonder, maar ik merk dat hij beter uitplast als hij gewoon goed kan zitten. Verder moesten wij in het begin ook rennen als hij moest, maar ik merkte al snel dat hij het beter kon gaan ophouden.

Succes!
Liefs, Anne

Goed zeg van haar. Tja en wanneer ze het langer kunnen volhouden dat merk je vanzelf. Rens was rond dezelfde leeftijd zindelijk als jouw dochter en zo met de zomervakantie kon hij het steeds langer ophouden.
Ik had thuis wel een verkleiner beneden maar boven had ik er geen. Dus als hij boven moest dan zette ik hem er zonder op maar moest ik hem in het begin wel vasthouden. Dus bij anderen kon hij ook gewoon naar de wc zonder verkleiner.
Ik deed hem onderweg ook nooit geen pamper meer om. Wel had ik standaard droge kleding in de verzorgingstas en van die luierzakjes. Ideaal als je onderweg een nat pak hebt.

Groetjes Ramona

Knap hoor, en lekker vlot. Ik zou haar wel zo snel mogelijk op de wc proberen te laten plassen. Ik heb maar heel kort een wc bril verkleiner gebruikt. Dion plast nu zo’n half jaar geregeld op de wc en dit gaat super zonder verkleiner. Hij pakt de bril vaak tussen zijn benen vast. Ik ga als het een week mooi weer is echt beginnen. Hij geeft nu al heel vaak aan dat hij moet plassen maar vindt het. Ook nog wel best zo.

Wat knap van je dochter!
Onze dochter is sinds haar 2e verjaardag zindelijk overdag. (overigens op dezelfde manier als jullie gedaan hebben) Wij hebben nooit een verkleiner op de wc gehad omdat ik bang was dat ze dan niet zou durven zonder (bijv als we op bezoek gaan). Wel een krukje onder haar voeten zodat ze daar wat meer steun heeft en op een “vreemde” wc houd ik haar vast.
Dat langer volhouden ging hier best snel. Ze heeft na een week of vier een terugval gehad van een weekje, daarna ging het heel snel beter.
Succes!
Groetjes Nancy

Jee allemaal kindjes zo van ongeveer onze dochter haar leeftijd die zindelijk zijn door deze manier. Laatste keer dat we probeerden hebben we maar 3 dagen volgehouden, dus nu toch maar eens een volle week gaan proberen!

Groetjes

ja idd dat dacht ik ook na een dag of 3: Waar ben ik aan begonnen!!! dwijlen met de kraan open leek het wel… haha. Maar daarna ging het dus ineens super. En ook echt even laten lopen in die natte broek dat ze het flink vies gaat vinden
en als het dan ineens goed gaat dan ben je inderdaad zoooo trots!!! en blij dat je van die natte ellende af bent weer. haha

mama1980

Haha ja inderdaad! We gaan binnenkort maar echt eens even een week volhouden

Groetjes

Hoi dames.

Danielle is nu ook ruim een week bezig om zinderlijk te worden. Omdat stickers hier niet echt helpen hebben we iets anders bedacht, elke keer als ze iets gedaan had kreeg ze van ons een klein snoepje. En wat gaat mevrouw toch graag naar de wc. Op het kdv heeft ze maar 1 ongelukje per dag (en dan wel poep). Nu zijn we 1,5 weken verder en ze gaat super. Ook geven we ze nu al niet meer ieder keer een snoepje en gaat ze wel.
Vandaag weer een kleine doorbraak. Danielle gaf er namelijk niets om dat de poep in haar onderbroekje zat en zei het dan ook niet (bij een plasje wel). En vanmiddag kwam ze zelf naar me toe dat ze een poepje in haar broekje had. En vanavond voor het eerst sinds 1,5 weken weer een keer op het potje gepoepd.

Als ik veel boodschappen ga doen en als ze naar bed gaat dan krijgt ze nog wel een luier(broekje) aan met verschillende resultaten. Maar het gaat steeds beter.

Groetjes Corina

Wij hebben Dion vandaag de hele dag op onderbroek laten lopen, alle plasjes netjes op het potje of op de kinder wc van de camping. Altijd interessant natuurlijk zo’n kinder wc. Maar we weten nu dat hij het kan (wist ik ook eigenlijk wel) en we zetten nu door. Hij wil ook geen luier meer om. Oke dat mag maar daar staat wel iets tegenover…de wc.

@groentevrouw, heerlijk he die poep in de broek…bleeeeh! Hier ook nog zo hoor. Plassen gaat idd super,maar dat poepen schijnt toch iets lastiger te zijn. En soms als je geluk hebt kan je m zo vanuit het onderbroekje de wc in joppen maar als je pech hebt…

mama1980

@mama100; tot nu toe harde poepjes, maar je weet niet wat ze vandaag doet

Ik zat net even te denken over het nog niet durven poepen op de wc en dat je vieze onderbroeken hebt. Dion heeft ook problemen om op de wc te poepen, die probleem heeft hij ook met luier, als hij denkt dat het zeer doet gaat hij stoppen.
Maar ik zat te denken dat als je er een inlegkruisje in doet de onderbroek voor het grootste deel schoon blijft. Ik ga het morgen gelijk proberen en hopen dat hij het accepteert want dat doet hij niet zomaar.

Wat knap zeg, mama1980! Onze zoon heeft er nog geen oren naar. Ik ben van plan om er in de zomervakantie mee te beginnen, maar ik moet nog even bedenken hoe ik dat ga aanpakken. Als hij er eerder oren naar heeft, begin ik natuurlijk eerder. Hebben jullie ook boekjes gebruikt etc om ze voor te bereiden?

Danielle heeft het boekje lulu op het potje. Daarnaast nam ik haar telkens okk mee naar de cw als ik moest en zette het potje gewoon in de kamer. Een tijdje geleden voor het slapen gaan telkens op de wc gezet en zo haar intresse gewekt.

Nu met het mooie week alleen onderbroek aan en geweldig vind ze het .
En gisteren en vandaag heeft ze ook vanuit zich zelf op de wc gepoept.

Idereen succes met deze fase

hahaha, dat inlegkruisje! Goed idee! maar ik ben bang dat dat hier niet gaat helpen… Ze heeft hier de laatste week op een of andere manier echt ontzettend dunne poep. Geen diaree ofzo, maar wel erg breiachtig zeg maar… jakkie! Dus als dat in haar broek beland zit de spijkerbroek en rug en benen ook van top tot teen onder. Geen always verbandje die daar tegen helpt! haha.
@ mooiezoon2010, wij hadden hier idd ook een boekje. Lotje op het potje heet het van Alona Frankel geloof ik dat de schrijfster heet. Je hebt het geloof ik in een jongens en meisjes versie en ik vond dat een heel leuk en duidelijk boekje! Succes!

mama1980