hahaha Goudvisje, ja heel herkenbaar. Was er ook wel klaar mee en idd hier hetzelfde verhaal. Al tijden wekte het haar interesse met boekjes etc. Ze ging ook spelenderwijs al met kleren aan op het potje zitten om ’ zogenaamd’ te plassen. Heb het advies van het bureau hier in Belgie geprobeerd en dat werkte super! Zij adviseerden mij om gewoon op een ochtend ineens haar luier helemaal uit te laten. Dat heb ik dus gedaan. heb haar uitgelegd dat ze nu een grote meid is en net als papa en mama op de wc of op het potje kan plassen of poepen. Voor iedere plas of poep op het potje kreeg ze een sticker en bij 10 stickers een klein cadeautje. De eerste 4 dagen dacht ik echt: Waar ben ik aan begonnen!! Om de 10 minuten overal kleine plasjes en constant natte broeken. Ik dacht echt dat ze er gewoon nog niet aan toe was en het niet eens voelde als ze moest omdat ze alles gewooon liet lopen zoals het kwam en dus niet een paar uur ophield en dan ineens een grote plas deed. Maar na een dag of 4 begon ze het ineens zelf vies te vinden en als ze haar broek nat plaste zei ze: mama sone boek aan doen? Ik zei dan: tja Y… dat zit niet zo lekker he. Waar had je beter dat plasje kunnen doen zodat je broek droog blijft? potje mama… zei ze dan. Ik liet haar dan een kwartiertje lopen in die natte broek, zodat ze er ook echt last van had voor ik haar een droge onderbroek en broek aan deed. En warempel een dag later begon ze het aan te geven en hebben we in de afgelopen week nog maar 2 ongelukjes gehad! De eerste keer dat ze het deed heb ik haar natuurlijk de hemel in geprezen en de kamer rond gedanst en dat vond ze geweldig natuurlijk. Ook de sickers werken nu ze het eenmaal door heeft. daarvoor niet hoor, maar nu dus wel. Het is even een paar dagen afzien, wassen en dwijlen dus, maar hier heeft dat super gewerkt! Ik begin per 1 juni met een nieuwe baan en ben nu dus nog thuis, dus nu had ik hier ook nog alle tijd voor. Succes!
mama1980
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/hfhTp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>
Gewijzigd door - mama1980 op 11 May 2012 11:58:14