Overdag zindelijk

Hoihoi, nog even een vraagje aan jullie!
We zijn inmiddels met de oudste begonnen, alleen nou is het zo dat het zulk ontzettend mooi weer is dat ze bijna de hele dag buiten in het zwembad zit
Binnen krijgt ze een onderbroekje aan en buiten loopt ze dan in dr bl.ootje omdat ze in het water toch nat word
Maar nu is het zo dat het lijkt of madam het totaal niet erg vind dat ze in haar onderbroekje plast. Ze kijkt wat beteuterd en ik vertel haar dat het plasje in het potje had gemoeten, maar ze loopt rustig door in dr natte onderbroek… Was dat bij jullie ook zo? Kwartier in haar natte onderbroek laten lopen wil ook niet altijd, omdat ze op dr stoffen stoeltje gaat zitten
We zijn gistermiddag begonnen en ze heeft nog niet 1 plas op het potje gedaan.
Ze is ook helemaal niet vies van zichzelf. Komt dat vanzelf als we doorgaan of zeggen jullie ook dat ze toch echt nog niet toe is aan zindelijk worden?
Ik wil namelijk niet weken bezig zijn voor niets
Het scheelt natuurlijk nu sowieso al luiers en boze buien doordat ze in dr bl.ootje buiten loopt!

Groetjes

Gewijzigd door - goudvisje20 op 24 May 2012 20:05:19

Goudvisje, volgens mij moet je kleine zelf wel het nut inzien van op het potje plassen en het dus vies vinden om het in haar luier/onderbroek te doen.
Onze dochter begon aan te geven een nieuwe luier te willen als ze geplast had. Ze was toen twee en volgens het kdv heel erg snel en vroeg zindelijk.
Ik zou trouwens met dit weer idd gewoon doorgaan met wat je doet, misschien gaat er ineens een knop op en heeft ze het door. Belonen voor op het potje plassen (stickersysteem) wil ook wel eens helpen.
Succes!

@ Goudvisje, dat was hier ook zo!!! Ik dacht ook echt, die is er nog helemaal niet aan toe en het leek haar ook echt niks te doen. MAAR DOORZETTEN!!! Ineens, na een dag of 4 om het half uur een natte broek en dwijlen, begon ze het dus echt vies te vinden en vervelend iedere keer dat verkleden en begon ze dus wel naar het potje te gaan. Met dit mooie weer kan ik me voorstellen dat het niet vervelend voelt om een natte onderbroek te hebben. het is immers idd hetzelfde als een natte zwembroek, maar ik zou haar toch echt even in die natte broek laten lopen. desnoods stoeltje even weghalen, maar niet verschonen. En anders even wachten tot het weer ’ kledingweer’ is, dan voet ze het idd beter.

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

Oh hihi fijn! We gaan de hele zomer gewoon zo door, het scheelt nu sowieso al luiers en boze buien als ze verschoond moet worden en niemand heeft hier last van! En als ze toch leert op het potje te gaan is dat alleen maar fijn!

Groetjes

@goudvisje. Ik zou ze ook geregeld op het potje zetten en met een beloningssysteem werken. En heel blij reageren als ze iets op het potje doet en haar helemaal de lucht in prijzen dat hielp hier goed.

Succes de komende periode met deze fase

Geregeld op het potje kan hier niet Als ik haar er op zet staat ze meteen weer op En ik ga haar zeker niet verplichten. Stickers plakken vind ze helemaal geweldig maar ze legt de link niet tussen het plassen op het potje en een sticker mogen plakken. Als ze een sticker mag plakken en ik leg het daarna weg word ze boos, omdat ze meer stickers wil plakken
We zijn nu sinds woensdag bezig en ze heeft nog niks, maar dan ook helemaal niks op het potje of de wc gedaan. Vandaag lagen we wel helemaal in een deuk toen ze in haar onderbroekje in het zwembadje zat en er een paar dikke bruine bulten ineens in zaten! Niet aan haar laten merken natuurlijk en samen in de wc gegooid en ze zwaaide mooi gedag
Ze loopt er nog niet warm voor, maar het gaat nu prima zoals het gaat en ach die paar onderbroeken wassen doe ik zelfs nog liever als steeds die luier verschonen!!

Groetjes

Ik zou idd niet te veel aandringen goudvisje. Toen wij met Tim begonnen hem zindelijk te krijgen had hij ook niet meteen zin om op het potje te gaan. We hebben hem nooit gedwongen. Gewoon af en toe eens geprobeerd op het potje te zetten. In het begin stond hij ook meteen op, maar op een gegeven moment ging hij er wel op zitten. Deed er niks op, maar hij wilde er in ieder geval opzitten. Dus dit zo doorgezet, totdat hij ineens wel wat op het potje ging doen. Dit uitgebreid naar meer momenten op een dag hem op het potje zetten. En iedere keer als wij hem erop zette deed hij wat. Dit ging zo goed, dat we toen de stap hebben gemaakt hem zonder luier te laten lopen. Dit werkte niet meteen, want de 1e dag deed hij alles in zijn broek en gaf niks aan. Dus vanaf dag 2 wel zonder luier, maar wij zette hem ieder uur op de wc. Potje hebben we toen meteen weggelaten en zette hem op de wc. Ook naar buiten, supermarkt etc. geen luier meer om. Daarna steeds meer tijd ertussen. Dit ging heel goed en binnen een week ging hij het zelf aangeven. Maar goed dit hele proces om hem zindelijk te krijgen heeft echt wel even geduurd. Vanaf het moment dat we begonnen met het potje, maar hij er niet op wilde totaan de luier weglaten daar gingen wel een aantal maanden overheen.

Omdat hij nog geen interesse had in het potje wilde we niet meteen de luier weglaten. We wilde hem wel eerst aan het potje laten wennen en zo steeds een stapje verder. Zelf heb ik er niet zo veel mee om je kind een kwartier in een vieze broek rond te laten lopen. Misschien dat het echt wel werkt en het is geen aanval op mensen die het wel zo doen. Maar ik heb daar zelf geen goed gevoel bij, vind dat vies en sneu voor een kind.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@Sandra: Ze loopt inmiddels gewoon weer in een luier want ze is gewoon echt nog te jong. Ze wil gewoon echt niet en we willen haar inderdaad zeker niet verplichten. Ik heb haar ook elke keer gewoon meteen een schoon onderbroekje aan gedaan. Ik heb al genoeg aan mn hoofd dus ik laat het eerst maar weer lekker wezen

Groetjes