Hallo Allemaal,
Mijn zoontje wordt over 3 weken 1 jaar dus ik kom alvast een kijkje nemen hier…Leuk om alle ervaringen te lezen, een feest van herkenning!
Mijn zoontje is nu dus 11 1/2 maand en ik twijfel soms of ik het wel goed doe met zijn slaapjes. Hij heeft een tijdje gehad dat hij maar 1 keer per dag wilde slapen, maar elke keer dat ik weer enigzins een ritme heb, verandert het weer.
Met het terugdraaien van de klok wordt hij eerder wakker in de ochtend ( 7:15 uur/ 7:30 uur) en hij is rond half 11 al weer moe. Ik laat hem dan niet langer dan 1 1/2 uur slapen, want anders wordt ie bijvoorbeeld rond 13 uur wakker en dan wil ie niet meer slapen aan het eind van de middag en dan duurt de rest van de dag veel te lang voor hem.
Als ik hem rond 12:15 uur wakker maak, doet hij tussen 15:45 en 17 uur nog een tukje.
Wat vinden jullie hiervan?
Is het normaal dat Jack nog 2 keer slaapt op een dag en pak ik het nu handig aan? Hij is dan 's avonds rond half 8 ook echt moe en ligt om 8 uur ofzo ook weer te slapen tot de volgende dag.
Hij doet dus nu vaak 2 tukjes van 1 1/2 uur per dag, is dit veel? Ik zou ook niet weten hoe het anders moet, want ik kan hem in de ochtend echt niet langer rekken hoor. Voor de wintertijd sliep ie tot 8:15 dus dan was het makkelijker om hem pas rond 12 u te laten slapen , maar nu redt ie het volgens mij niet, en hij komt ook sneller moe over…Raar hoor, terwijl ie eerst wel met 1 slaapje toe kon?!
Een heel verhaal, maar ik hoop dat jullie tips/ ervaringen kunnen geven…
Groetjes van Christa