Overdag slapen....is dit goed?

He Christa. En zo kan heel je “planning” in de soep lopen he als ze eerder of later wakker worden.
Mijn zoontje is 11 maand, en hij wordt meestal om half 8 wakker.
Dan gaat hij tegen 9 uur weer het bed in, tot 10 uur of half elf. Dan gaat hij na het eten weer, rond half 1, één uur. Dan ligt het eraan hoe lang hij slaapt, als hij om half 3 bijvoorbeeld al wakker is probeer ik tegen 4 uur half 5 nog even of hij een uurtje wil slapen. En s’avonds gaan we altijd rond half zeven met hem naar boven, het hele bedritueel van in bad, tandenpoetsen en verhaaltje enzo. Hij ligt er dan tegen 7 uur in.
Zo, dat is ons dagprogramma dus
Hij is vanaf zijn geboorte veel slaap nodig geweest, ik denk maar zo dat alle kindjes daarin verschillen. Sommige kindjes zijn op deze leeftijd al de hele dag wakker!
Dan geniet ik echt nog wel van de uurtjes voor mezelf
Liefs!

Zo Rammetje, nou ik hoef Jack echt niet om 9 uur in bed te leggen als ie om half 8 wakker is hoor.
Ik vind deze periode echt moeilijk, waar doe je goed aan…Ik let op de signalen van Jack, maar probeer ook een beetje ritme te krijgen. Ik bedoel: als ik hem om 12 uur op bed leg, en hij slaapt onverhoopt maar 1 1/2 uur dan is ie om half 2 wakker en dan is de rest van de dag redelijk lang voor hem. Maar ik wil hem na 17 uur eigenlijk niet meer laten slapen, omdat ie anders s’avonds pas laat slaapt…
Dus waar doe ik nu goed aan meiden? Ik heb hem vandaag om 11 uur op bed gelegd en hij ging gelijk slapen, ook al maakte hij niet echt een moeie indruk. En dan wil ik hem er met de boterham weer uithalen, in de hoop dat ie rond 16 uur nog even gaat.
Of zouden jullie hem pas om 12 uur neerleggen?
Ik weet het niet meer. Stom he?

Groetjes van Christa

hoi hoi,

Wesley slaapt sinds dat hij een jaar is nog maar 1x overdag.
maar ik denk dat het bij elk kindje verschillend is en dat je goed erop moet letten wat je kleine nodig heeft.
wesley heeft ook wel dagen dat hij nog wel twee keer slaapt.
de tijden zijn bij mij wel verschillend, de ene keer gaat hij om twaalf uur slapen en de andere keer om 2 uur, meestal slaapt hij dan zo´n anderhalf uur.
ik denk dus zoals je het nu doet prima is hoor, wat ik al zei, ieder kindje heeft andere behoeftes qua slaap

groetjes ellen

Vanmorgen werd ie om 10 voor 7 wakker, hij had een vieze luier. Na het verschonen heb ik hem nog een tijdje laten liggen en tegen 8 uur viel ie weer in slaap tot half 10!!!
Ik merk wel dat als ik hem smorgens rond 11 uur terug leg in bed, dat ie dan een korter slaapje doet dan wanneer ik hem om 12 uur naar bed breng. En de laatste dagen wil hij ook niet graag slapen aan het eind van de middag. Ligt dan minstens een half uur te kletsen wat dan overgaat in huilen, uiteindelijk valt ie wel in slaap maar of dit het nou is…
Vandaag in elk geval 1 slaapje overdag, benieuwd wat het morgen gaat worden!

Groetjes van Christa

lekker laten slapen, tegen rust kun je niet voeren zei mijn oma altijd…
Dan hebben ze het ook nodig. Ik heb 2 zoontjes de oudste is nu bijna 3
en slaapt 's middags nog zo’n 3 uur. Die heeft het gewoon nodig, dit heeft
hij ook altijd gedaan.
De jongste, nu bijna 14 maanden, is precies het tegenovergestelde.
Als die overdag in totaliteit een uurtje slaapt, is het veel.
Dus die doe ik ook maar 1 keer per dag naar bed, heb het wel vaker geprobeerd,
maar dan schreeuwt hij de kop ervan af.
'savonds gaat hij dan om 1900 uur naar bed…
Succes en groetjes, Chantal

mama van Wouter (26-12-2005) en Martijn (01-10-2007)

Milo wordt bijna 2 en slaapt nu 1 x p/dg, maar nog niet zo lang hoor. En hij maakt dan momenteel een tuk van 3 uur! En hij gooit het ook nog weleens door elkaar hoor. heb ik een beetje ritme erin, dan gooit hij het om. probeer hem na de lunch te laten tukken, maar na een dagje kdv red hij het niet altijd, en gaat ie smorgens al. en tijd wisselt dan. soms 9.oo (als hij 6 a half 7 wakkker werd) of 11 uur als hij 7 uur wakker wordt.

Ik kijk altijd naar hem, wat zijn behoefte is, en maak hem nooit maar echt nooit wakker als het niet noodzakelijk is. (als we een afspr hebben met de dokter ofzo). En ik heb nu een beer van een kerel. De kinderarts( hij was prematuur) zei: "slapen is nog belangrijk dan eten"en daar geloof ik heilig in als ik kijk naar mijn kind.

x Floss