Overal op slaan, afleren?

nou ja de titel zegt t al natuurlijk.
lindsey heeft de laatste tijd nogal de neiging om overal op te slaan.
bij sommige dingen vinden we dit echt niet goed zoals op ons, de konijnenkooi en op de kat. maar ze doet dit dus echt overal op dus ook op de tafel (ook tijdens het eten) op de bank, op de trap echt overal dus.
wat is hier nou wijsheid, dit gewoon helemaal afleren zodat ze sowieso weet dat slaan niet nodig is of alleen afleren op de dingen waarvan het echt niet mag?

liefs,
Rinske

Morgan slaat ook overal op. Wij leren haar dat ze zachtjes moet doen. Dus dat je ook zachtjes kan ‘slaan’. En dat ze de beesten en pappa en mamma moet aaien. Kost veel geduld en regelmaatig herhalen (wat niet trouwens bij zo’n uk) maar er zit al schot in.

Groetjes,

Michèle

Dit komt mij ook zeeer bekend voor. Kimo heeft ook de neiging om op alles te slaan (en papa en mama zijn zeker ook favoriet). Wij leggen hem ook steeds uit dat dat niet mag en dat hij zachtjes moet doen en aaien, maar tot nu toe valt dat erg tegen. Hij doet het volgens mij namelijk expres. Hij weet namelijk verdomd goed wat aaien is en doet dat dus wel bij kleinere kinderen, knuffels en sommige dieren. Bijvoorbeeld het hondje van mijn ouders aait hij soms, maar als hij geen zin in hem heeft haalt hij lekker uit.

Ik denk echter ook dat de enige optie is om te blijven uitleggen dat het niet mag. En ze te leren wanneer en waarop ze wel mogen slaan (liedjes zingen, trommeltje etc.)

Succes ermee,
Gwen

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Euh pas op… niet slaan maar aaien. En dan doet mama het voor … en dan gaat hij heel lief aaien. Om na 10 minuten weer te gaan slaan … maar denk consequentheid (moeilijk woord ) hierin erg belangrijk is. Hij sloeg en beet zijn vriendje van ruim half jaar jonger ook… nou dit accepteert mama echt niet!!

Hey hey
hier eerst ook geprobeerd om zachtjes te laten doen, maar hij was continue aan het uitproberen wat wij door lieten gaan als zachtjes, dus hij begon héél zachtjes maar eindigde toch weer als gewoon hard slaan… zucht

Dus toen maar gewoon afleren.
Nu doet ie 't nog wel, maar hij weet dat 't niet mag en dat hij in de hoek kan belanden.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

ik ben het met michele eens, ze willen gewoon enthousiast doen ofzo maar dat kan ook zachtjes…adem in adem uit
Rico heb ik een paar dagen goed aangepakt met zijn slaan en trekken.
en dan niet grof oppakken he maar gewoon armpjes vastpakken en stem verheffen: NEE RICO DAT DOET PIJN!
en weer ; NEE RICO NIET DOEN DAT DOET MAMA ZEER
enz enz… en nu gisteren met het tanden poetsen. (is heel drama) ging het weer zo en toen ik toen 1 x zei dat ie dat niet mocht, aaide hij mij constant over mijn gezicht echt heel lief!
komt wel goed meid!

Als ik nu auw zeg krijg ik een kusje van morgan,. Alleen hellaas soms ook weer een klap. Dus het is klap auw kus klap auw kus.

Groetjes,

Michèle

hahaha, tja alles moet geleerd worden he
Rico zegt nu ook zoiets leuks, al een hele tijd trouwens als de lamp aangaat wijs ik ernaar en zeg: lampje aan!
en rico wijst dan en zegt: BAAB in plaats van lamp of BAB en wijst er dan naar haha.
baab/bab is dus lamp

Oh zo ben ik jaja in plaats van mamma. Als ze me zoekt roept ze jaja jaja jaja. En als ik me dan laat zien zegt ze he hoi.

Groetjes,

Michèle

Eva slaat eigenlijk alleen op tafel. Wij hebben een tafel van zacht hout en daar zitten dus 1000 putjes in ofzo. Wat ze wel doet, is bijten op je vinger. Vindt ze leuk. Of ze ‘dwingt’ me om toe te laten dat haar vinger in mijn mond gaat. Dat wil ik niet, zeker niet toen ik laatst een pijnlijk wondje in mijn mondhoek had en mijn mond amper open kon doen, dus zeg ik: ‘Eva, mama vindt dat geen leuk spelletje!’. Dan gaat ze door en zet ik haar op de grond. Bijten doet ze verder niet, wel aan je hand likken. Als ik het zo lees, zitten al onze kindjes in een beetje een sloopfase: bijten, knijpen, slaan, driftig zijn…Dat wordt wat zeg!

Enne…ik ben mamamamama en als ze iets niet wil, schudt ze hard ‘neeeeee’.

Groetjes Rainbow, trotse mama

ik ben ook mamama haha en papa is ook mama
hond is waaf en poehbeer is poehjuh haha, echt stelletje kletsmeiers of niet.

eerst zei hij altijd wel papa maar nu ineens al een tijdje niet meer
Rico wijst ook vaak naar me en kijkt dan papa aan en zegt: mij mama
alsof ie wil zeggen mijn mama. dus papa zegt dan altijd: ja dat is jou mama ja

Hahaha, ik zeg altijd: ‘Eva, ik ben jouw mama he?’ En soms zegt ze dan: ‘Jaaaaaaa!’ Maar laatst kwam papa van zijn werk en zei ze: ‘Papapapa’. Leuk is dat he, dat ze een beetje gaan brabbelen? Al versta ik meestal niks van dat: ‘Brrrrrmamamamasssssssuuuuuutatatatata’!

Ha ha ha hier wordt pappa nu langzaam aan pappa of dada maar ze heeft heel lang Dady gezegt tegen hem. En wij hebben dat 's morgens heel vaak. Dan zeg ik Morgan jurk aan en dan zegt ze ja of nee en dan zeg ik broek dan en dan is het ook ja of nee. Ze heeft denk ik geen benul wat ik bedoel maar het is wel schattig

Groetjes,

Michèle

heerlijk dat gebrabbel, ik kan daar ook echt van genieten.
hier is het steeds vaker heel duidelijk papa en mama, bah zegt ze ook vaak na wanneer wij t gezegd hebben bijv. als ze voor de zoveelste keer weer is gras in d’r mond stopt dan zegt ze ook echt bahbahbah en gooit t dan weer op de grond.
ja en nee zijn ook volop favoriet, bij nee is het ook hier gelijk met d’r hoofdje heen en weer.

maarruh over dat slaan. ik denk dat ik het hier toch ook maar helemaal ga afschaffen. het is namelijk zo dat ik dat al wel eerder vond maar Daan vind t nogal leuk om mee te doen zeker op de tafel ofzo. dus ik hoop dat ik t aan z’n verstand krijg om daarmee op te houden hahaha

hier is het ook wel heel duidelijk dat ze niet mama of papa of de beesten mag slaan, dan wordt ze gelijk opzij gezet met daarbij idd duidelijk de woorden ‘dat mag niet, dat doet pijn’.

liefs,
Rinske

Hmm jij hebt er dus twee op te voeden Rinske

Groetjes,

Michèle

yep klopt helemaal
is vaker hoor zodra lindey weer is wat nieuws heeft, wat ik oervervelend vind gaat papalief nog even gezellig mee zitten doen grrrrrrr

liefs,
Rinske

dat gebrabbel vind ik ook geweldig! Hier is ohoh favoriet (en hij kijkt haast nooit naar de teletubbies). Dat gebruikt hij echter ook als hij iets expres op de grond gooit, de boef. Verder heet papa hier ook meestal mama, maar dat schijnt te verklaren te zijn. Ze schijnen het onderscheid tussen papa en mama alleen vroeg (voor 18 maanden) te kunnen maken als 1 van de twee veel minder thuis is dan de ander. Bijvoorbeeld een papa die fulltime werkt en een mama die altijd thuis is. Als de beide ouders de zorg delen noemen ze meestal beide mama. Ze schijnen namelijk pas het onderscheid tussen personen te kunnen maken als ze tussen de 18 en 23 maanden zijn.

Wat Kimo trouwens ook een erg leuk woord vindt is ‘op’, als bijvoorbeeld zijn beker leeg is. De boef is echter ook zo dat hij de lekkere dingen van zijn bord eet, de rest eraf haalt en dan zegt ‘op’ en het bord aan jou geeft. De bedoeling is dan dat er nieuw eten opkomt.

groet
Gwen

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

quote:
yep klopt helemaal is vaker hoor zodra lindey weer is wat nieuws heeft, wat ik oervervelend vind gaat papalief nog even gezellig mee zitten doen grrrrrrr

liefs,
Rinske

Met het handje op tafel slaan doen wij wel hoor. Mijn handje (zijn hand op tafel) mijn handje (leg ik die van mij er bovenop) en dan weer jouw handje (zijn andere hand erop) en dan trekt hij de onderste eronder uit … en ligt helemaal in een deuk… Is soort spelletje. Met handje op tafel slaan is hier wel toegestaan maar niet met speelgoed of andere kindjes slaan…

Ook vinger in de mond gebeurd hier … Dan zeg ik waar is jouw mondje? En dan wijst hij naar mijn mondje … hihi…

Bah! Dat zegt Eva ook. Niet alleen als ze een vieze luier heeft, maar soms ook gewoon…omdat ze daar zin in heeft! En wat grappig om te lezen Gwen, hoe dat zit met het onderscheiden van papa en mama! Eva doet de laatste tijd trouwens ook alles wat plat is tegen haar oor aan en dan gaat ze echt praten, zo van: nanananana tatatata bah!

Hier slaan we ook op tafel. Dan doe ik het voor, of Eva begint en dan gaan we samen slaan. Of we houden een wedstrijdje ‘wie het hardst kan gillen’. Nou, met haar schrille babystemmetje wint ze dat echt altijd! Maar echt boos slaan, of nog erger, bijten, dat mag niet. Dan is het zo afgelopen!

@rainbow jij belt teveel;P

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie