Oude knip doet weer pijn

Bij de bevalling van Eva ben ik ingeknipt. Na een paar weken had ik daar geen last meer van. Maar nu ik weer zwanger ben, doet het opeens weer pijn. Bv als ik op de wc zit en een beetje moet duwen (ik kan altijd moeilijk naar de wc). Ik moet dan echt wat tegendruk geven, anders doet het pijn en ben ik bang dat er iets weer openscheurt ofzo. De (genezen) hechtingen zijn niet fijn! Kan het dat die pijn weer terug komt, bv doordat alles weer wat weker of gevoeliger wordt? Ik ga het bij de volgende controle eens aan de vk vragen, maar misschien herkennen jullie het ook?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Ik herken het (uiteraard) niet, maar wat moet dat vervelend zijn. Ik ben met Erik ook ingeknipt en het is mijn grootste angst dat met die oude ‘wond’ iets zou gebeuren tijdens een volgende bevalling. Ik ben benieuwd wat je vk erover zegt, ik neem aan dat je genoeg drinkt en veel vezels eet en zo?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoii Rainbow… Ik ben niet geknipt, maar gescheurt… en heb er af en toe ook wel eens last van… Niet continu, maar zooo heel af en toe even een steekje daar onder.

Net alsof je kramp hebt daar…

Een heel naar gevoel… maar ik zou het zeker even aan je VK vragen…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Nou ja ik ben niet zwanger maar ik moet wel zeggen dat als mijn opoe op bezoek komt ik altijd wel een trekkerig gevoel heb op het litteken van mijn keizersnee, ik vraag me inderdaad ook wel eens af hoe dat zou voelen als ik wel zwanger zou zijn. Maar vraag het inderdaad even na.

Groetjes,

Michèle

Hier ook … zowel als opoe op bezoek kwam als nu ik zwanger ben. Het lijkt wel de oude vleeswond die weer veel te verduren krijgt. Ik begreep van mijn huisarts dat dit te maken heeft met littekenweefsel. Je kan er eigenlijk weinig aan doen, dan net als met bekkeninstabiliteit, je onderkantje regelmatig rust geven. En wat ze ook als tip gaf een olie badje waardoor het beetje verzacht. (dit nog niet geprobeerd).

Ze zegt de ene heeft er altijd levenslang last van … een ander voelt er niks meer van. Reden? Onbekend volgens haar. Tja daar doen we het dan maar mee…

Maar het lijkt soms alsof er een baksteen op je schaambeen /bekken ligt …

ff off topic, sorry Rainbow… maar kan het zijn dat wanneer je bij de eerste een knip hebt gehad of zoals ik een beetje ben uitgescheurt… je met een 2e bevalling weer een knip krijgt of uitscheurt??

Ik ben toch wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben die last heeft van het litteken! Het is echt weer gekomen sinds ik zwanger ben, daarvoor deed het eigenlijk geen pijn meer. Het is vooral als ik moet duwen op de wc en soms ook een beetje met vrijen. Maar aangezien sommigen van jullie het ook tijdens de menstuatie hebben, moet het toch iets te maken hebben met hormonen/verweking ofzoiets. Ik ga het volgende week zeker navragen!

@Melanie, goede vraag! Ik weet het eigenlijk niet. Bij mijn zus was het zo dat ze eerst was ingescheurd en bij de tweede volgens mij was geknipt. Maar of dat áltijd zo is…dat denk ik niet. Zal ik het als ik er aan denk ook vragen? Als we het dan toch over knippen en scheuren hebben…

Ik denk het ook niet … als je de reacties lees van 2e bevalling is die ervaring bij veel toch heel anders… Denk ook dat het met de ontsluiting en persdrang te maken heeft en niet met een evt oude wond. … Stiekem hoop ik dat ook

quote:
soms ook een beetje met vrijen.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://bd.lilypie.com/aAh0p2.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” /></a>

Dat is helemaal een ramp… erg hoor! Manlief heeft het zwaar te verduren met 9 maanden onthouding

Okeee gelukkig om te lezen… lijkt me best wel pijn doen als het oude litteken weer scheurt ofzo…hihi!!

Oeffff 9maanden onthouding… dat houdt ik zelf niet eens vol… Bij mn vorige zwangerschap had meneer hier het wel zwaar bij mij was het gevoel voor vrijen totaal weg… maar nu?? hihihihiihihihihih!!

hahaha… ik zal manlief het maar niet laten lezen …

Hahahaha, Hier vindt manlief het helemaal niet erg…

Nee in jou situatie snap ik dat wel wacht maar tot de buik in de weg zit …

hahahahaha mini boy… Onthouding vindt manlief ook niet erg hoor…

Dames, dames! Wie zegt dat wij 9 maanden aan onthouding doen?!? Ikke niet hoor! Zei alleen dat het litteken weleens pijn deed en jullie leggen mij en mijn mannetje dan meteen maar 9 maanden aan de ketting!

Hmmm eerst heb je het over lieslaarzen (ander topic) en nu leg je je man aan de ketting. Willen wij weten wat die hormonen bij je losmaken???

Groetjes,

Michèle

Ohhhh nee Rainbow… mn mannetje moest bij de vorige zwangerschap heeeeeeeeel erg afzien, maar vondt dat totaal geen probleem, maar nu moet ie er toch vaak aangeloven… Hormonen???

wat een komische reacties hahaha
hier bij de oudste ingeknipt maar nooit meer last gehad (behalve de eerste twee weken kon niet zitten van de pijn)
hier niemand aan de ketting gelegd op de laatste maand van de zwangeschappen na
maar niet om de reden die jullie beschrijven maar omdat mijn man bang was dat hij de baby zou raken(wat volgens mij niet kan maar goed)

even on topic lijkt me erg vervelend om zo’n last te hebben van een oude wond maar heb er dus helaas geen tips voor. wellicht kun je dit met je verloskundige of ha bespreken?

o zie net dat je dat al van plan was haha

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Rainbow heb je het al besproken ?? Heb je nog tips voor deze mama ??

Hier geen last van de littekens. Bij Marijn iets gescheurd en geknipt en bij Dion iets gescheurd. De gyneacoloog heeft bij de laatste bevalling wel 2 keer gehecht omdat ze over haar eerste kunstwerk niet tevreden was en ik er dan mss last van zou kunnen krijgen. Heb trouwens van beide keren geen last van de hechtingen gehad helemaal van Dion niet omdat ik naar voren gescheurd was, Meneer had geen tijd en wilde er snel uit dus het had geen tijd om op te rekken.