Oude knip doet weer pijn

@Mini Boy, ik moet a.s. dinsdag pas. Dan kan ik het vragen en laat ik even iets weten!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Super … ik wacht vol spanning…

Dacht dat je bij de echo het al gevraagd had… sorry!

Ik heb vanmiddag gevraagd wat ik kon doen aan de pijnlijke knip. Antwoord, daar komt 'ie weer om de hoek kijken: perineumolie van Weleda! Het komt doordat alles van onderen al wat opzwelt door de zwangerschap en goed doorbloed wordt. Het zwelt dan wat op en het litteken trekt mee. Dat had ik zelf al bedacht en dat was het dus ook! Dus misschien moeten we toch aan de olie Mini-Boy!

hahaha… maar let op!! deze mag je pas gebruiken vanaf 34 weken (of 32 weken dat weet ik even niet) van de zwangerschap. Dus … aan deze tip heb jij dan nog niet zoveel … Of klopt dit niet? Ik meen dat dit in de bijsluiter stond.

Heb het even opgezocht:

Algemeen
De meeste vrouwen wensen een bevalling zonder scheuren of knip. Regelmatig masseren van het perineum (het gebied tussen vagina en anus) met Perineum Massageolie helpt om dit soepeler te maken en hierdoor beter in staat mee te bewegen tijdens de bevalling.

Hoe werkt het?
Werking
De massagebewegingen van het perineum stimuleren de doorbloeding en bevorderen de soepelheid van het weefsel, terwijl de fijne amandelolie en tarwekiemolie de elasticiteit verhogen en het weefsel losser maken. Hierdoor verklein je de kans op inscheuren of inknippen tijdens je bevalling. De compositie van etherische oliën van scharlei en rozen zorgt voor een aangename, milde geur. De Perineum Massageolie kan vanaf de 34e week van je zwangerschap gebruikt worden.

Gebruikadvies
Masseer het perineum (het gebied tussen vagina en anus) regelmatig met Perineum Massageolie, vijf tot tien minuten en drie tot vier maal per week.

Sh.t! Daar heb ik dus inderdaad niks aan. Dat had de vk niet gezegd! Ze was een vervanger enn gaf mij die tip. Goed dat je het even hebt opgezocht. Moet ik nog 13 weken pijn lijden. Ieks! Echt niet fijn! Au.

En dan hard werken … 5 tot 10 minuten 3 to 4x per week…

Heb hem zelf wel snel besteld… ben morgen 32 weken…

Olie-ze dan! Hopelijk helpt het! En nu je van dat grote knarretje weet…helemaal blijven oliën! Maar 10 minuten achter elkaar? Vreselijk! Met die dikke buik ervoor lijkt me dat ook wel erg lang, dat is vermoeiend. Moet je toch op een bepaalde manier naar voren buigen, een lange arm hebben of iemand die je helpt. Ik vind het allemaal eh…niks.

Als je dat smeert met een dikke buik, kun je altijd nog op je zij gaan liggen…volgens mij kom je er dan wat makkelijker bij en houdt je dat wat langer vol… Of je man vragen…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

hahahahaha…

Meiden wat een gestuntel wordt dat … maar ja als het dan resultaat mag hebben

Oooo, ik zie het helemaal voor me. Wat een gestuntel! Ik hoef er bij mijn mannetje niet mee aan te komen. Hij zei, toen hij dit hoorde van iemand die wij kennen: ‘He get, dat ga ik niet doen hoor!’ Hij vond het maar raar. Ik denk dat ik me er zelf ook niet prettig bij zal voelen…Ik weet niet…Ik wil eerst van jou horen Mini Boy hoe het lukt en of je verschil merkt!

Vrijdag weer op controle geweest en nog even navraag gedaan over het uitscheuren op de oude wond. Volgens mijn huisarts is de kans groter dat je ernaast uitscheurt of ingeknipt moet worden dan op de oude wond. Deze huid is nl heel sterk geworden door het genezen, waardoor hij wel pijn kan doen (zoals nu in de zwangerschap) maar verder juist extra sterk is en dus kleinere kans op herhaalde uitscheuring op dezelfde plek.

Oh ja joh? Mijn angst is juist dat het kwetsbaarder is daar, maar dat klopt dus niet. Nou ja, voor het geval dát goed om te weten…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dat dacht ik ook … ik denk die scheur is nog vers … maar andere kant als het geneest misschien ook wel extra sterk. Ach we wachten het maar af… als het gebeurd gebeurd het toch …

Hmmm, mijn vk zei me laatst dat die scheur snéller open kan gaan. Of zoiets. Ik weet niet precies hoe het zit eigenlijk. Feit is, dat dat ding steeds zeerder gaat doen. Met plassen voel ik er zelfs druk op staan, echt niet fijn! Waarom mag je die perineumolie trouwens pas met 32 weken gebruiken? En Mini Boy, gebruik jij 'm al?

euh… waarom? geen idee…

Ik ben hem nu toch ook gaan gebruiken, die hechtingen doen zo verrekt zeer. Net wat je zegt met plassen … oef … Ik dacht dat ik blaasontsteking had maar blijkt dus allemaal pijn van die hechtingen te komen…

Gewijzigd door - mini-boy op 31 May 2010 21:10:41

Erg he? Ik had niet verwacht dat dat mijn enige zwangerschapskwaal zou worden! Het is allemaal wel verklaarbaar, zoals de vk dat uitlegde, maar wel erg vervelend. Ik denk dat ik de olie toch maar ga halen en gewoon ga proberen. Of even ga googlen om te kijken waarom je 'm pas met 32 weken mag gebruiken. Ik moet anders nog 9 weken pijn lijden!

Ik vroeg me af of iemand nog had nagevragad of gelezen of die perineum olie van Weleda nou al eerder gebruikt mag worden als het gaat om dat litteken dat irriteert. Heb er namelijk ook last van en ik heb nog een flesje staan. Kan me niet voorstellen waarom je het niet eerder zou mogen gebruiken dan die 34 weken. En ik heb nou ook niet echt zin om met dit soort ‘klachten’ naar de huisarts te gaan. VK zei namelijk laat de huisarts er maar even naar kijken.

Ik ben benieuwd, hoor het graag!

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Vervelend dat je er weer zo’n last van hebt Liske. Kan je je huisarts niet tijdens het telefonsch spreekuur bellen om de situatie uit te leggen. Lijkt me dat jouw uitleg voldoende is en dat het niet noodzakelijk is om je knip ook echt te zien.

Groetjes,
Sandra

Liske, ik heb het niet meer gevraagd omdat ik die olie niet echt zag zitten. Ik heb hier een vol flesje staan, NOOIT geprobeerd. Ik kan me voorstellen dat je er niet mee naar de ha gaat, ik zou het vragen bij de vk of gewoon even de assistente van de vk praktijk bellen. Ik snapte ook niet waarom je het niet eerder kon gebruiken, het is toch gewoon olie? Ik zou het gewoon doen… Erg vervelend he, die druk? Ik had er soms veel last van en dan weer wat minder. Er is jammer genoeg niet zo heel veel aan te doen.

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers