Opmerking in de winkel

Sta ik net in de winkel: krijg ik een opmerking: Goh wat heb je een leuk zoontje! Ik zeg verbaasd nou het is een dochtertje. (ze had echte meisjes kleren aan vond ik: een knalroze tuinbroek aan met paarse laarsjes.) Hebben jullie ook wel eens zoeen opmerking gekregen dat mensen niet zien of het een jongen of een meisje is?groetjes chantal

Chantal

alleen als baby maar tegenwoordig niet maar charissa heeft ook erg lang haar dus daar kunnen ze zich niet in vergissen

Liefs en dikke kus brenda en charissa

nee wij niet wel toen lieke baby was, nu heeft ze staartjes dus kunnen zse er niet omheen.
ook al had ze als baby rose jasje aan kreeg ik nog opmerking wat een kanppe jongen.
Ik vondt dit verschrikkelijk.

dus weet hoe je je daarbij voelt!

groetjes gytha

Onze oudste lag als baby eens in een roze gebloemd broekje en een roze vestje in de wandelwagen en nog durven mensen dan te vragen of het een jongetje of een meisje is! Sommige mensen zijn gewoon blind volgens mij!

Groetekes, Sje

Zonder een paar duidelijke staartjes neemt men meteen aan dat het een jongetje is. Niet erg dat ze niet meteen kunnen zien og het een jongetje of een meisje is, maar hou het dan algemeen of vraag het even.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi,

Onze dochter die vaak in het roze gekleed is en in een roze maxi-cosi ligt wordt ook vaak gezien voor een jongetje. Vooral de wat oudere medemens.
Ik had pas geleden zelfs een discussie met één van hen. De dame zegt: wat een knap kereltje. Dus ik antwoord; nou, het is een knap meisje hoor. Zegt deze dame tot mijn grote verbazing: nee hoor, ik zie het zo; het is een kereltje

Daar sta je dan als moeder, met de mond vol tanden( en dat gebeurt niet snel hoor!). Ik heb het maar zo gelaten en er later smakelijk om gelachen!

Toedels

nee ik heb er gelukig nog nooit zo’n opmerking gehad ,
leyla had best wel een bos haar toen ze geboren was en ik kleede haar mee in het roze.
met drie maanden kreeg ze van mijn moeder oorbelletjes dus konden ze er dus nooit over heen kijken.

gr de mama van leyla

veronique daniels

O hou op schei uit…
Jens is nu ruim 1,5 en zelfs pas geleden kreeg ik die vraag ook nog. Kort geschoren koppie, stoer spijkerbroekie, windjackje, flinke schoenen eronder… Nee 't is nog altijd geen meisje.
Ik snap dat je 't vraagt als 't een baby’tje is… mits niet overduidelijk jongens- of meisjesachtig gekleed… maar jemig hé… Ik antwoord dan meestal ook niet zo lief…, beetje in die zin van: “wat denkt u nou zelf”…

Onbegrijpelijk soms hè, hahaha!

hahahaa herkenbaar. Luca heeft wat langer haar, maar goed dat je zie wel meer tegenwoordig. Hij blijft er voor mijn idee best jongensachtig uitzien. Ik heb zijn haar wel eens naar achteren gedaan, alsof het in een staartje was, en toen leek het wel net een meisje hahaha, Even voor de grap hoor, omdat het toen echt lang was en hij naar de kapper ging, dus heb hem niet naar buiten gestuurd met een meidenkapsel. Maar ik heb dus ook wel eens gehoord dat ze het over “haar” hadden en “zij”. Nou ja, jammer dan… zoals je op de foto kan zien is het toch echt een kerel! Thije heeft daar nooit last van… tenminste niet gemerkt!

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Lilypie 4th Birthday Ticker

Hoi,

In het zuiden spreek men vaak over hem of hij. Dus onze dochter werd ook ondaks een jurk als jongen aangesproken zeker toen ze nog geen haar of heel kort had. Nu heeft ze een bob en ookal ziet er soms uit als een tomboy (houd niet van staartjes en zo)begaat men die fout minder vaak.

Dus echt een periode en mensen kijken vaak ook niet goed zien als eerste en enigste vaak gezichten en kijken niet wat iemand aan heeft of het moet echt opvallen.

groetjes

lon106

hey hey

Mijn dochtertje is nu bijna 2 en wordt nog steeds vor jongen aangesproken ik snap er niets van. Ik vind haar niet op een knulletje lijken maar ja ze heeft ook nog steeds geen lang haar maar een mooi kort bosje met rode krullen hihihi…

Ja, hier hetzelfde verhaal. Ook al heeft ze roze kleding aan, en een speldje in d’r haar! Ik heb al meer dan 5x gehoord “oh, maar waarom heeft ze dan geen oorbelletjes in?” Willen ze nog dat ik me verantwoord ook…mooi niet.
Groetjes, Daniella

[img]http://b1.lilypie.com/S4Ikm5.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Ja hier hetzelfde. Quinty is een stoere stevige baby en blijkbaar is het daarom een kereltje Ook al heeft ze een roze flowerpower broekje aan, het blijft voor sommige “een lekkere stoere knul” Zucht…

Hier komt het ook best wel voor. Sommige vragen nog wat het is of iets in die trend van: Is het een jongetje? Juist, knal roze jasje aan, krullen tot in de nek en een echt meisjes gezichtje… DUHH!

Soms dan kun je neit alleen kleine kinderen achter het behang plakken, maar ook volwassenen!!!

Wat?? Titsia… Julia ?? Aangezien voor jongetje?? Dat meen je!! Met die mooie rooie krullen van 'r…!! Naaaa… onbegrijpelijk!

hahahaha ja marla ik snap er ook niets van… Maar jah ik vind jens ook echt 100% en knul en GEEN meisje lijken…

Volgens mij kijken sommige mensen gewoon niet goed :S

Nou, erg fijn om te weten dat mijn dochter niet de enige is die voor jongen aangezien werdt. Sommige mensen hebben geloof ik echt iets in de ogen. De volgende keer als ik weer zoeen opmerking krijg van een vrouw dan zeg ik: Wat zegt u meneer?Dan doe ik ook net alsof ik gek ben dan doe ik net alsof ik haar ook als een man aanzie. Ben benieuwd hoe ze dan reageren…groetjes chantal

Chantal

hahahhahaha chantal die ga ik echt onthouden

geweldig chantal!

groetjes GYtha

haha Chantal, je maakt nogal wat los aan emoties bij het openen van deze topic.

Hier ook hoor, grrrrrrr, ik was echt een beetje boos op de mensen die mijn dochtertjes voor een jongetje aanzagen. Alles roze, speldjes in de haren…
Ik antwoordde dan ook vaak niet zo aardig en gaf de vraag terug.
Ze heeft roze kleding aan en speldjes in haar haren, wat denkt u ?

Ik denk dat mensen gewoon om een praatje verlegen zitten en dat dit de openingszin is en ze niet echt geintreseerd zijn in je kindje. Net als : wat een mooi weer vandaag he ?

Nog zoiets : Heb je een lekker ijsje ? Als ze een ijsje eten of als ze in de speeltuin van de glijbaan afgaat, Durf jij al van de glijbaan ? Duh, zie je me dochtertje dan denken, dat zie je toch ! o,o,o, je hebt van die mensen