Ja als het opeens komt is het vaak ook opeens over … dat hoop ik dan maar. Meneer is zo eigenwijs… ik kan hem soms helemaal niet meer aan. Ik weet heus wel dat dit ook door mijn eigen lichaam komt. Het is me soms te veel… Maar hij heeft nog NOOIT een driftbui gehad, en nu in een week tijd wel 3…
Driftbui: op de grond liggen, huilen huilen huilen. Niet te corrigeren. Niet beet te pakken. Draaien met de ogen… GEWOON ENG!
Wat moet ik dan doen?
Ik doe nu niks. Pas als hij iets rustiger wordt dan begin ik rustig te praten. Luister eens lieve jongen wat is er aan de hand. Vertel het mama eens… Gevolg: het wordt erger of hij luistert niet en gaat zijn eigen gang (loopt weg oid)
Mijn moederhart breekt dan weleens, dan denk ik doe ik het verkeerd? Is dit de leeftijd? Kan ik het niet aan? Oh jongen toch… ik hou van je maar je moet wel luisteren.
Begrijpt iemand mij? Tuurlijk mijn hormonen/ mijn lichaam / de situatie hier met spanning etc. / de verbouwing… Maar toch? Het ging al die tijd goed, hij slaapt al paar weken in zijn nieuwe kamertje…