Op mijn 17e voor het eerst zwanger!


#121

ik ben sofie en was zwanger op mijn 14 de nu is mijn dochter al 4 jaar en heb sinds 6/02/2006  nog een dochtertje ze is nu 6 maand oud en ik ben een jonge moeder van 19 jaar


#122

hoi ik ben patricia en ik kom er net achter dat ik zwanger ben alleen me vriend heeft me laten stikken die wil er niets van weten en ik heb het me moeder ook nog niet verteld want die wil toch dat ik het laat weghalen maar ik zie wel hoe het loopt


#123

Jeetje das niet niks ik weet niet hoe oud je bent, maar probeer iemand in vertrouwen te nemen, familielid enz of je huisarts die heeft een geheim plicht

sterkte!

Tries


#124

hoi allemaal

Ik was op mijn 19de al zwanger gepland en al woonde al op mijn zelf, ben ook bevallen op mijn 19 van een prachtige zoon genaamd ROMANO

2 jaar later beviel ik van mijn dochter CHIARA

Ik ben nu 25 en mijn kinderen zijn dus nu 5 en 3 en ik heb dit bewust gekozen zodat ik nog jong moeder zou zijn!!!

Moet wel zeggen dat ik op mijn 19de geen hulp kreeg in het ziekenhuis ik moest alles zelf ondekken en doen niet echt moeilijk ik had een enorme moederinstinct en ik kon me ook 9+maanden op voorbereiden ;)

Ik vraag me af hoe het is voor de wat jongere meiden onder ons is om op 15/16 jaar al een kind te moeten opvoeden?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet 100% zou weten of ik op die leeftijd bewust zou kiezen om moeder te worden maar ik bewonder het wel dat jullie dat wel doen!!!!!!

Petje af voor jullie!!!!

 

Gr Dea


#125

heej meid

ik was zelf ook 17 toen ik hoorde dat ik zwanger was

en ik was ook 17 toen ik beviel

en het bevalt me best

 

is echt leuk tienermoeder:)

 

ik zie er geen nadeelen aan

zo als sommige mensen wel zeggen

wie is tegen woordig n og oud moeder??

 

gropetjes jacuqelien


#126

Ik ben er ook achter gekomen dat ik zwanger ben , maar ik ben 15 jaar

Mr ik heb het niet verzwegen , want dan jaagde ik mij te fel op en moest ik soms vake rovergeven , nu ze het weten voel ik mij al een stuk beter !

ik ben nu al bijna 3 maanden zwanger en ik ga ook het kindje houden ,

veel gelluk ermee

Kusjj Leenn


#127

Hoi ik was ook 17 toen ik zwnager was.Alleen het enige verschil was dat mijn moeder meeging naar de dokter.Toen de dokter zei dat hij een test wou doen kreeg ik het wel even benauwd.Ik dacht dat kan niet ik ben gewoon ongesteld geweest.maar toch maar een test gedaan.5 minuten later kwam de assistente naar ons toe en die zei"de test is positief je bent zwanger".Mijn moeder die keek me aan met een blik van ooww jeee.Toen we weer bij de dokter moesten komen zei hij gelijk "je kan 2 dingen doen "1: je kan het houden ! of 2: je kan het weg laten halen.Toen mijn moeder optie 2 hoorde werd ze toch een partytje kwaad op die dokter en ze zei gelijk we gaan weg.Onderweg begon mijn moeder ineens hard te lachen.Ik zei "wat is er"ze zei "stom kien ben je ook nog zwanger.En je houd het wel zei ze dr achter aan.Op 05-09-1997 ben ik thuis bevallen van onze 1ste zoon kevin.Hij woog 7 en een half pond.Ik heb heel veel commentaar gehad van mensen uit mijn omgeving.Kind krijgt kind  en je kan dr toch niet voor zorgen.Allemaal van dat soort dingen.Ik heb me dr nooit veel van aan getrokken.Ik had zoiets van wij moeten het groot brengen en een ander niet.Het ene oor in en het andere weer uit met een rotgang.Niks van een ander aantrekken die weten het toch altijd beter als jou. Groetjes yvonne


#128

ik vind dit een moedig verhaal je hebt je moed bij elkaar geraapt en dat tege je ouders gaan zegge ik zou het zelf niet durve op die leeftijd ik ben 14 en als ik nu zwanger zou gerake zou ik niet wete hoe ik het moet vertellen

Ik hoop dat jullie nog veel plezier hebbe en geef je kind maar een dikke knuffel van mij groetjes samantha


#129

 

ik vind het ontzettend knap je van je wat je hebt doorstaan.

ik weet zinds 28 juli 2006 dat ik zwanger ben. ( was al 6 weken zwanger)

 ben 23 mijn vriend is 20 en vind het nogal moeilijk.

hij is 21 als ik ga bevallen. ik ben dan nog 23

hij weet niet zo goed hoe ie ermee om moet gaan.

hoe heb jij en je vriend dat opgelost?

met vriendelijk groet mirella

 

 

 


#130

eeej

ik ben 17 en heb een zoontje van 15 maand:D


#131

ik was 16 en was drie weken zwanger maar deze wist ik niet zoals gewoonlijk nam ikd anmijn pil enja door dat ik deze fout heb begaan heb ik een msikraam gehad…ik heb wel zeer lang moeten doen voor ik erover was…mijn vriend vond het aan ene kant niet echt leuk dat we deze mee maakten maar aan de andere kant ik ben nog jong en mijn studies moet nog eindigen enzo dusja nu ben ik er wel vrij in om erover te praten wantja nu dnek ik we het zelfste als mijn vriend maar deze blijft iets moeiijks voor mij om te aanvaarden


#132

Hoi Hoi, Ik wil even reageren op Ellen’s verhaal. ik ben geboren op: 19-06-88 en ben pas na 21 weken erachter komen dat ik zwanger ben!!
Mijn verhaal is helemaal hetzelfde… Ik wou en wilde niet weten dat ik meschien toch zwanger kon zijn ook al zeiden dierbare mensen om me heen: meschien ben je wel zwanger!! Maar daar reageerde ik heel soepel op en zei: neeej joh dat kan helemaal niet (haha) zie je mij al met een kindje!?
Maar ja, Na 21 weken ben ik er toch achter gekomen dat ik zwanger was en er al een kindje in me groeide. Ondertussen ben ik nu pas 18 geworden en uitgeteld op 23-09-2006…
Ik word een alleenstaande moeder en heb veel steun van me vader & moeder.
Ik woon thuis en zei zullen mij begleiden en helpen tot dat ik een eigen woning heb.
Ik heb me wel al ingeschreven bij de woning bouw!!
We zijn ondanks de schok, erg blij met de zwangerschap… en ik ga nu de laatste 3 maanden volop genieten!!

Veel Liefs Ilse.


#133

Hallo Ellen,
Wat ik me eigenlijk meteen na het lezen van je verhaal afvroeg was, hoe gaat het nu met jou en de baby?


#134

hoi ellen,

ik heb je verhaal gelezen, en ik ben al bijna 3 maanden misselijk niet de hele tijd, maar afentoe, heb een test gedaan die was negetief, maar het gaat maar niet over en vraag me af of ik een nieuwe test zal doen!

 

groetjes els


#135

hoi ellen

ik weet hoe je je voelde ik was bijna 17 toen ik er achter kwam dat ik al 5 maand zwanger was en ik had dus helemaal geen enige idee want had nergens last van alleen dat me menstruatie weg bleef meer niet.

ik ben blij dat ik toen niet hebt geluisterd naar maatschappelijk werk enzo want ze zeiden van je kunt hem laten adopteren terwijl je hem al op de echo had gezien.

en de vader wou niks met hem te maken hebben want hij wou geen jongen dus was blij dat ik me moeder en me stiefvader op dat moment had want anders stond ik der helemaal alleen voor maar het is allemaal goed gekomen.

hij is nu bijna 4 en gaat ik oktober naar de kleuter school en ben der blij mee dat ik hem gewoon heb gehouden hij heeft nu ook een broertje der bij en dat gaat allemaal prima.

maar ik wou zegge dat ik het toppie vind dat haar hebt gehouden en hoop dat jullie gelukkig worden met zijn 3tjes

 

groetjes yvette

 


#136

ik was ook 16 toen ik erachter kwam dat ik zwanger was in he begin heb ik er erg veel moiete mee gehad maar nu ik het aan iedereen verteld heb en samen woon met mijn jongen gaat alles stukken beter !ben nu zes maand en heb een mooi buikje kan echt niet meer wachten op ons zoontje!!! ik wil mijn ouders ook bedanken om me zo goed bij te staan en me altij te stuenen  groetjes geef je kleine schat een zoen van me!!


#137

heey hallo

ik was blijkbaar ook 17 alleen toen wist ik het niet was net 18 geworden toen ik er achter kwam vond het ook dood eng tege me ouders te vertelle maar heb het toch maar gedaan,! en ik kreeg na dat ik het vertelt had ook gelijk een buikje apart he!

Nou het beste !

 

Groetjes Priscilla


#138

"sow ey wat is dit verhaal mooi geschreven"
Alsof het uit een boek gehaald is, :slight_smile: ik weet zeker dat jij een heele goeie moeder bent :slight_smile: en prachtige verhaaltjes tegen je kleine meid kan vertellen. (hoop dat ik net zo goed wordt :slight_smile: )
Ik was zelf ook 17 toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, ben nou inmiddels 19 en 29 weken zwanger, Kan niet wachten tot ik mijn meisje kan vasthouden!!
oow toch wel speciaal dat je op de uitgerekende datum bent bevallen, hoop dat ik dat ook heb, :stuck_out_tongue: ik ben op Valentijnsdag uitgerekend!
Maar ik zie er tegen op :frowning: ben zo bang voor de pijn, dom hè,
Hoe oud ben je dan nou…en je kleintje? :slight_smile:

Mijn buik groeit heel langzaam :frowning: zie het zelf niet echt groeien, mja hoop toch dat mijn bevalling goed verloopt!

Ey Meis ik wens je veel geluk en liefde in je verdere leven!
Dikke kus Voor je kleine Meid en jou natuurlijk ook :slight_smile:


#139

lieve ellen ik weet wat je erin was ik ben zelf een moeder van 15 jaar

 


#140

Jeetje wat heb je veel meegemaakt zeg!!! Respect!!! Ik ben blij dat dat mij nooit overkomen is! Hoe is het nu met de kleine meid??