Oortontsteking nog niet weg!

Dag dames, ik ga jullie weer lastig vallen.

We zijn nou al 4 weken bezig met Meric,. Dan heeft hij een oorontsteking krijgt een ab, dan is het net over krijgt hij waterpokken en begint oorontsteking opnieuw…dus een tweede ab gekregen net afgemaakt. We zijn afgelopen vrijdag naar de ha geweest om zijn oortjes te laten checken. Als het niet over zou zijn zouden ze ons doorverwijzen naar de kno…maar dit vond de ARTS IN OPLEIDING niet nodig! Zogenaamd was er nog een klein beetje roodheid en ging het zo weer over. Heb tot 3 keer toe gevraagd zodat ik niet werd afgescheept maar ze bleef volhouden dat een bezoek aan de kno arts niet noodzakelijk was. Prima! Weekend was een hel! Hij kreeg plotseling weeeer koorts van 40 graden. Wij gehaast naar de hapost. Zijn oortjes waren allebei weer knalrood aan de trommelvlies. Ook nu vinden ze dat hij niet naar de kno hoeft. Ik was ontzettend boos en wilde graag de kinderarts spreken. Ze zei dat ze zelf met hem contact zo opnemen om ons te gerust stellen. Ze heeft de kinderarts dus gebeld en wij zaten mee te luisteren. De kinderarts was in ieder geval boos omdatwij 2x een ab hadden gekregen dit mocht dus niet! daar gaan je vertrouwen…verder vond hij het moeilijk om er iets over te zeggen omdat hij ook waterpokken heeft. uiteindelijk zijn we dus weer afgescheept met dit keer neusdruppels en nurofen (ibuprofen) tegen de pijn. Dat kind zit dus al 3 weken aan de medicijnen…en vraag me af of ik me hier nou goed bij moet voelen. Dadelijk heeft hij dus echt een zware oorontsteking en zijn wij veel te laat om het nog te behandelen. Als ik naar mijn eigen gevoel luister dan is er gewoon iets aan de hand. dit denk ik omdat zijn eerste oorontsteking niet over was na ab terwijl hij nog geen waterpokken had. dus het verhaal dat de koorts en oorontsteking door de waterpokken komen geloof ik zelf niet echt. geef me aub raad. wordt ik nou echt afgescheept en maak ik me voor niks zorgen…zouden jullie het anders aanpakken? ik heb zowat een geschil gehad met hapost ze blijven er maar op hameren dat het goed met hem gaat zolang er geen uitdroging is, dat is hier toch helemaal los van? dat hij goede plasluiers heeft en er levendig uit ziet? hij loopt nou al 2 dagen letterlijk te kreunen in zijn slaap en drinkt en eet weer veel minder…weet niet meer wat ik hiermee aan moet. moet morgen weer werken en kan mijn kind zo niet achterlaten. aub kom met advies of geruststellingen…want ik voel me steeds meer een buitenlander terwijl ik hier geboren ben…het lijkst wel alsof ze je op je huidskleur beoordelen hoe spoed iets is!

Vrij logisch dat die ontsteking nog niet over is als hij 2x dezelfde ab krijgt. Die 2e keer had-ie andere ab moeten krijgen want blijkbaar werkte die eerste kuur niet op de bacterie die de ontsteking veroorzaakt.

Groetekes, Sje

ja dat snap ik nou ook wel Sje…maar wat nu? kan iemand mij raad geven aub?

Jeetje Selma, wat vervelend voor jullie maar vooral voor Meric!!
Persoonlijk denk ik dat de artsen echt wel weten wat ze doen, zeker met kleine kinderen nemen ze weinig risico. Neemt niet weg dat jij met een ziek kind thuis zit.
Misschien dat de kinderarts op het consultatiebureau iets voor je kan betekenen (weet niet hoe je ervaringen daar zijn?) of evt bij een andere huisartsenpraktijk aankloppen? Advies bij de apotheek? Ik weet het ook niet, roep maar wat…
Succes ermee, hoop dat het snel wat beter gaat worden.
Groetjes Nancy

Lilypie First Birthday tickers

Hi Nancy,

Zo goed vertrouw ik de artsen hier niet meer. Mijn tante heeft een maand lang in het ziekenhuis gelegen werd toen verkeerd geopereerd en heeft daar echt een letsel aan overgehouden…nu moet ze haar hele leven met stokken lopen.

Dat ze dan ook nog doodleuk 2 keer ab geven terwjil het niet mag…daar maak ik me zo boos over maar je bent zo machteloos! Wat ze zeggen moet je maar geloven en aannemen en achteraf kunnen ze het mis hebben maar daar hebben zij schijt aan.

Al met al loopt Meric nu al 3 weken met een oorontsteking en dat mag! In plaats van al die bezuinigingen op de zorgkosten moeten ze maar betere artsen in dienst nemen want heb nu echt het gevoel dat iedereen zich zomaar een arts mag noemen!

Kwam bij de huisartsenpost gisteren en toen kwam ik mijn oude huisarts tegen waarmee ik een geschil heb gehad en binnen no-time overgestapt naar een ander arts. maar goed hij moest ons gisteren helpen dan weet je ook niet of hij serieus is of dat er nog een wraak achter schuilt vond het absoluut geen prettig gevoel op zulke momenten kan ik wel janken dus want het gaat wel om een baby van 9,5 maanden oud! Nobody cares! loop maar 3 weken lang met een oorontsteking kan mij een worst wezen want je hebt ook waterpokken wat interesseert het mij nou dat je aan je oren grijpt zal vast door de waterpokken komen! Verschrikkelijk! Zoek nou eens verder! nee dat doen ze niet…ze laten je lekker wachten tot je een keer met suf kind aan komt rennen die iets vreselijks is overgekomen omdat ze lekker hebben zitten wachten. In Nederland nemen ze pas actie als je half dood bent. Daar ben ik het nou niet mee eens. Wat moet ik nou? Terug naar mijn eigen land? heb geen eigen land ben hier geboren Wat nu? uiterste belachelijk allemaal…intussen ben ik net een zombie van al die slapeloze nachten en dan moet ik er nog hard tegenaan op werk straks…met welke energie in hemelsnaam? en dan willen ze dat alle mama’s aan het werk gaan joeppieeeeeeeeeee!

ok niemand een suggestie…jammer dan. dan ga ik even verder puzzelen…

De enige suggestie die ik heb is: zorg dat je een second opinion krijgt. Of inmiddels is dat een third opinion.

Ik zou voet bij stuk houden en een doorverwijzing naar de kno-arts eisen.

Groetekes, Sje

heel raar misschien maar wat dacht je van de 1e hulp in het ziekenhuis? Ik denk dat als ik echt niet serieus genomen zou worden dat ik gewoon naar het ziekenhuis zou rijden en daar vragen of men alsjeblieft wil kijken omdat je je zo’n zorgen maakt. Al laten ze de kinderarts dan alleen maar kijken om jou gerust te stellen…
dikke knuffel aan jou en Meric!
liefs,
Wendy

Zie nu pas dat je berichtje van gisteren was en niet van vandaag…gisteren gewerkt dus geen tijd gehad voor het forum ;( Hoe gaat het nu? Wat heb je ondernomen vandaag? Hoop dat het alweer wat beter gaat!
groetjes,
Wendy

Selma, Allereerst wil ik even duidelijk stellen dat ook ik het verschrikkelijk voor je vind dat je onzeker thuis zit met een ziek kind die duidelijk hulp nodig heeft. Daar los van krijg ik weer, net als in eerdere topics, een beetje kippenvel van de manier en de toon waarop jij schrijft. Denk je nu echt dat een arts een kindje niet behandelt of een moeder niet serieus neemt omdat die van turkse afkomst is??? Nee! en dat zinnetje: wat moet ik nu, terug naar mijn eigen land etc etc. kom op, dat gaat toch nergens over. ALs je zo ook bij al die artsen praat dan vind ik het niet gek dat je niet serieus genomen wordt. Sorry hoor, nogmaals alle respect, maar misschien dat je eens naar je eigen houding zou kunnen kijken. Het kan in mijn ogen niet zo zijn dat je bij je eerste huisarts weg gaat omdat dat een lul is. vervolgens zijn de artsen op de huisarstenpost niet goed, de arts in opleiding deugt niet en de kinderarts doet ook maar wat. Dan daarover heen die opmerkingen over dat je je een buitenlander voelt, sorry, maar dan bekruipt mij het gevoel dat er aan jouw houding misschien ook wel wat te verbeteren valt. DIt is nogmaals niet bedoelt om je te kwetsen, maar misschien kan je er eens over nadenken. Misschien dat je juist uit bezorgdheid of wanhoop die dingen gaat roepen en niet door hebt hoe het op anderen (dus ook op de artsen) over komt en daardoor zelf een beetje deze afstandelijkheid van de artsen creeerd.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hmm, geloof dat ik net als wat Moppiesmama zegt naar de EHBO zou gaan in het ziekenhuis. Als ik echt alles geprobeert had en geen vertrouwen had. Misschien dat je daar dan beter geholpen wordt. Sterkte en succes ermee.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik zou ook naar de EHBO gaan. Als jij ongerust bent en je kindje is ziek, vind ik datje daar alle recht toe hebt. En meid ik denk ook dat je je niet teveel in je hoofd moet halen over wat mensen denken van jou en/ of je afkomst. Ik denk dat dat er niets mee te maken heeft hoor. Maar hoe dan ook, kom op voor je kind! Daar gaat het om hier toch? Als jij het niet doet doet niemand dit. Beterschap en houd ons op de hoogte!!

mama1980 toch kom je kwetsend over…hmm wat zal ik hierop zeggen…heb zo iets niet tegen de artsen gezegd heb wel wat beters te vertellen aan ze jammer voor je dat je er anders over denkt. ik hoef niks aan mijn houding ofzo te verbeteren. loop echt niet met een minderwaardigheidscomplex zoals jij die omschrijft…het zijn puur vraagtekens wat in je hoofd begint op te duiken omdat ik al 4 weken met een ziek kind thuis zit die constant met pijnstillers en ab stil te krijgen is. denk niet dat dit goed kan zijn voor een kind. maar goed dat is mijn mening heb met mijn eigen huisarts een goed gesprek gehad gisteren hij heeft me wel weten te gerust stellen en snapt wel waarom ik me zo voel! hij vind het ook niet kunnen dat de artsen bij de hapost met verschillende meningen komen en verschillende aanpak. we hebben besloten om af te wachten tot de waterpokken over zijn en dan kijken of de oorontsteking over is zo niet dan geeft hij mij de doorverwijzing naar de kno arts.

nogmaals…ik ben net als ieder ander moeder ook bezorgd en vooral doodmoe…kan me niet eens concentreren op mijn werk omdat ik elke nacht bezig ben met mijn kind. mijn geduld raakt een beetje op en dan vraag ik me idd wel eens af of ze je beoordelen op afkomst in welke snelheid ze je kind gaan behandelen…mag ik ? ben ten slotte van een ander afkomst en ik mag hier altijd over twijfelen ook al doe ik dat bijna nooit. zo heeft Meric ook 5 maanden lang met kme allergie rondgelopen toen werden we ook niet serieus genomen…ik kwam in het ziekenhuis terecht en mijn kind ook we werden steeds teruggestuurd met hij heeft niks! totdat ik zelf kme vrije voeding ging halen en het zelf ging uitproberen…toen kreeg ik wel van alle kanten te horen van goh dat we daar nu pas achter komen. pardon? we? jullie hebben geen reet gedaan hoor

whatever…jij met je kippenvel mama1980 hoezo kippevel? ik loop de boel niet te terroriseren ik uit mijn mening alleen en dat je daar kippenvel van krijgt? weet je waar ik kippenvel van krijg?? als ik ergens solliciteer met een hollandse naam en ik word opeens uitgenodigd! dus kom me niet vertellen dat discriminatie niet bestaat en alsof je van de mars komt! zo die is er uit.
zoek het nou maar zelf verder uit. zorg in NL is gewoon nul komma nul. daar is iedereen het stiekem mee eens alleen niemand durft het toe te geven maar ik moet wel godverdomme 300euro per maand aan zorgkosten betalen! halelujaaa dat is een kwart van mijn salaris zo zoek het lekker zelf uit ik hoef ook geen medelijden ofzo wou alleen mijn verdriet kwijt. meer ook niet.

mama selma, denk je aan onze afspraak?

wat betreft oorontsteking, die word hier afgedaan met neusspray en paracetamol, daar krijg je niet eens meer ab voor.Zelfs niet als je tegen de muur slaat met je hoofd door de doordringende pijn…
Probeer het ooronsteking verhaal los te koppellen van de manier waarover jij over de nederlandse artsen in het algemeen denkt

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ik ga hier verder net op in, maar je reactie mama selma, dat is nu weer precies wat ik bedoel. Beetje heet gebakerd??? Of mag ik dat ook niet zeggen, is dat volgens jou ook discriminatie. Hoop voor je dat Meric snel opknapt igg. Succes ermee

mama1980

Kim heb niks tegen Nederlandse artsen…maar tegen de artsen in Nederland. Ze hoeven niet perse Nederlands te zijn hoor. Ik heb er gewoon slechte ervaring mee meer niet. en ja ik ben bezorgd om mijn kindje. bedankt voor de tips maar heb zoals ik eerder aan had gegeven eindelijk mijn eigen huisarts kunnen spreken (was met vakantie) en die heeft mij weten te gerust stellen. ook hij gaf mij gelijk in de zin van…dit had beter aangepakt kunnen worden. fijne avond nog allemaal.

mama selma, ik herinner je nogmaals aan onze afspraak.

kim ik porbeer het uit te leggen! de afspraak was niet dat ik mijn bek moest houden als je oneens bent met mij. ik moest me aan de regels houden en dat doe ik. ik ben hier klaar mee. fijn dat je de eigenaar van de site bent maar ik ben je hond niet kom nou! rotte met je site. doegg

Een beetje meer respect mag wel mama selma en zeker mag je taalgebruik wel wat beter. Bek hoe verzin je het, we zijn geen dieren hoor.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hieronder een mailtje geplakt wat ik vandaag ontving. Bedankt aan de mama die dat stuurde! dus mama selma, misschien toch wat om over na te denken… Zoals mirema ook zegt, je taalgebruik kan echt niet. En iemand moet de beheerder van deze site zijn en er zijn nu eenmaal regels aan verbonden. Laten we vooral het doel van dit forum niet uit het oog verliezen. Het zou zonde zijn als het door 1 persoon op deze manier zo wordt verpest. Wat mij betreft mag je je of voortaan gedragen of anders gewoon lekker een andere site gaan zoeken.

Hoi mamma1980 even een berichtje, heel erg offtopic , en misschien niet zo netjes, maar ik moet het kwijt.Een super reactie van jou op het topic “oorontsteking nog niet weg” Ook ik zit er al tijden tegen aan te hikken (heb ook al tijden mijn vraagtekens), en elke keer denk ik: laat maar, geen olie op het vuur gooien, je weet het immers nooit zeker.Vandaar dat ik ook bijna niet meer reageer op topics van deze persoon.Maar je hebt het heel erg netjes verwoord en ze kunnen jou niets verwijten. Zoals mijn stage begeleider zegt: 10 dikke vingers voor jou!!

mama1980