Oorbellen

Dames,
Wat vinden jullie van oorbellen bij kleine kids?
Ik hoor zoveel mensen zeggen, leuk moet je doen! Ik weet het niet zo goed. Heb ze zelf laten schieten toen ik 12 jaar was! Hebben jullie meiden (of misschien wel jongens) ook oorbellen?
Bedankt

Ik heb zelf gaatjes gekregen toen ik 10 was. Toen me ma ging trouwen. Mervin was 4 of 5 toen ie gaatjes kreeg en ik wil dat morgan zelf de keuze maakt dus dan zal ze zeker ook pas 5 of ouder zijn als ze ze krijgt. Op deze leeftijd vind ik het niks. Ze zijn te ruw met elkaar (op het kdv) en te speels. En ik kan haar nu ook niet uitleggen waarom ik haar pijn laat doen en dat zou me nog het meest steken.

Groetjes,

Michèle

Leuk dat je dit vraagt. Ik zag toevallig gisteren een baby op de creche en zij had oorbelletjes in. Ik verbaasde mij daar nogal over. Maar de moeder komt uit Venezuela en dat schijnt erbij te horen of zo.
Ik ben het er totaal niet mee eens dat zulke kleine kindjes al oorbelletjes hebben (hoe leuk ook) maar het is zoooo gevaarlijk. Ze gaan eraan prutsen, ze kunnen zich er aan bezeren als ze uit vallen of erger nog in de mond stoppen! De leidsters op de creche waren er ook niet echt happy mee.
Kijk, zijn de meiden wat ouder dan is het natuurlijk ontzettend leuk. Zelf had ik mijn eerste oorbelletjes toen ik 10 jaar was.
Maar nu op deze leeftijd… nee.

groetjes Bianca

Ik vind het persoonlijk niks, niet praktisch, maar ook niet schattig of mooi. Die kleine kinderoortjes zijn hartstikke mooi zonder gaatjes erin.

Maar ja, ik houd ook niet van armbandjes voor die kleintjes, dat is heel persoonlijk.

Als je het heel leuk vindt en je dochtertje wil het graag, kun je het natuurlijk gewoon doen, maar ik zou nog even wachten.

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb ze volgens mij ook gehad toen ik een jaar of 10 was.
Ik zou er ook nog even mee wachten (nu hebben wij een jongen en hij krijgt helemaal geen gaatjes), dan kan je beter uitleggen dat het cht zeer doent.
Maar het is ook makkelijker met schoonmaken ed, want ht kan echt gemeen gaan ontsteken.

Liefs, Anne

Nou, mijn nicht der dochter word in April 1jaar, en had gaatjes toen ze 4maanden was.
Echt sorry, ik vindt het verschrikkelijk zo jong.
Ook Chris kreeg een oorbel toen hij 4 was… Ook dit vindt ik echt te jong.

Liever als ze zelf een keuze kunnen maken, en er zeker van zijn.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

mijn kleine meisje moet zelf kunnen zeggen
mama, ik wil oorbellen eerder krijgt ze ze echt niet
en sorry hoor maar is toch ziellig als je zo jong je
kleintje al oorbelletje’s geeft en dat slaapt toch ook
niet lekker heb zelf maar eens oorbellen in als je
in bed ligt.
snap ook niet dat ze zo jong al gaatje’s schieten???

Hier is het heel erg cultuur, vanaf 6 weken tot 3 maanden hebben de meeste meisjes al gewoon oorbellen in hoor! vandaar dat ik het me dus afvroeg!

Mag ik heel eerlijk antwoord geven op de vraag: ik vind oorbelletjes bij die hele kleintjes niks. Sterker nog, oorbelletjes bij baby’s en hele kleine peutertjes vind ik zelfs ordinair.

Ik hoop dat ik er niemand mee kwets.

Hier vragen ze ook af en toe om gaatjes in de oren. Ze zijn 5 en 6 jaar oud. Ik vind ze nog steeds te jong. Dus hoe langer ik het kan rekken, hoe liever.

Groetekes, Sje

Voor Anna nog lang geen oorbellen als het aan mij ligt! Ik kreeg ze ook pas met een jaar of tien. Vind ik vroeg genoeg.

Madelon was 8 en wou ze toen indd zelf. Vindt ook dat ze er zelf om moeten kunnen vragen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Hoi,

Ik vind dat je kind er zelf om moet vragen en niet al op deze jonge leeftijd.
Het lijkt misschien leuk zo jong al gaatjes, maar later zegt je kind misschien ik wil helemaal geen oorbellen.
En dan kunnen de oorbellen wel uit, maar de gaatjes blijven altijd.

Een collega van mij had jaren geleden haar babytje van 10 week al oorbellen gegeven. Vond ze leuk.
Lijkt me ook niet lekker liggen in bed.
Nee, hoor je kind moet zelf beslissen of hij wel of niet oorbellen wil.

Groetjes lisan.

Ik heb zelf oorbelltjes gekregen van mijn tante toen ik twee werd, ik wou dat heel graag. Ik kan me er niks van herinneren, gelukkig…
Mijn nichtje van twee wou ook heel graag oorbelletjes, en die mocht ik haar geven op de verjaardag… Oooooh wat heb ik daar een spijt van gehad! Ik had al mijn twijfels, maar haar moeder vond het goed, het kind wou graag en zelfs toen we haar steeds zeiden dat het wel even pijn deed. Dus ben ik toch met haar gegaan, maar ik kon wel huilen toen ik haar gezichtje zag! Het deed wel pijn, en ze wou ze ook direct weer uit. Dat hebben we niet gedaan, omdat dat oortje nog heel gevoelig waren natuurlijk, maar ik heb alles uit de kast moeten trekken om haar weer vrolijk te maken… (thx mc donalds)
Ze is nu 8 en heeft ze nog steeds, inmiddels in allerlei prinsessenvarianten, maar toch zou ik het geen tweede keer meer doen bij een kindje!

Lilypie First Birthday tickers

Ons meiske mocht ze voor dr 4e verjaardag, ze kwam er zelf mee. Ik heb eens een in dr oortje geknepen om te laten voelen hoe dat voelt, nah dat vond ze prima. En dat bleek ok wel want ze heeft het prima laten doen. Maar ze wilde en kwam er zelf mee. Jonger had van mij ook echt niet gemogen. Ik vind het zelf niet mooi bij die ukkies (armbandjes ook niet trouwens ), ze zijn prachtig van zichzelf.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Het kan inderdaad cultuurgebonden zijn en het is in Malawi dus de gewoonste zaak van de wereld. Dan ligt dat toch wel anders…Hier in NL vind ik, net wat Sje ook zegt, dat het heel goedkoop staat als die kleine kindjes al oorbellen hebben. Sorry, wat ik nu zeg is helemaal NIET aardig, maar ik zie heel vaak van die ordi moeders en dan kindjes van 2 maanden met oorbellen in. Het staat goedkoop vind ik. Ik vind het bij jongens überhaupt nooit mooi, is mijn smaak niet. Eva heeft van haar tante met haar geboorte een armbandje met haar naam gehad en dat vond ik wel schattig, maar oorbellen…echt niet! Zelf had ik ze op de kleuterschool, kleine ringetjes en ik wilde dat zelf graag. Mijn zus ook. Toen we 14 waren ofzo, liet ik een tweede gaatje schieten, dat was toen hip. Dat is allang weer dichtgegroeid. Nu draag ik gewoon ringen.

Ik vind ook dat Eva zelf moet besluiten dat ze oorbelletjes wil. En dat mag zeker niet voor haar 5. Dat vind ik zelf al vroeg, liever op haar 8 ofzo…Wat ik dan wel weer ga doen als ze kleuter is, als ze dat zelf wil, in de zomer gelakte teentjes! Af en toe dan. Dat vind ik dan wel weer leuk en dat is volwassen genoeg!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ooooh Ranbow, wat een idee! Daar heb ik nog niet eens bij nagedacht, maar die dingen ga ik strask ook krijgen met Jessey Gelakte teentjes hihihi dat vind ik ook wel lief! Niet deze zomer denk ik, maar een jaartje later! Goh ik moet nog even wennen aan al die meiden dingen die me nog te wachten staan

@Snoekie, hahaha, heb je de nageltjes van Jessey al goed bekeken? Hihihi, daar kun je niet eens met het kwastje overheen! Die 2 millimeter! Zelf heb ik ook ALTIJD nagellak in de zomer, in leuke kleuren. Soms ook aquablauw ofzo. Ik vind dat dus echt gaaf. Mijn nichtje van 5 had het ook toen ze 3-4 was ofzo en het stond heel meisjesachtig. Jajaja, jij mag straks ook aan de vlechtjes, staartjes, speldjes, nagellak…en wat denk je van de handtassen van mama? Meiden willen daar hééél vaak mee lopen, dus dat ga je denk ik ook krijgen! En ze willen ook je schoenen aan…Grappig he?

Hahaha jaaa wat leuk eigenlijk! Ik ben tot nu toe aan al die stoere jongens dingen gewend! Gave petjes en stoere nikes enzo.
Ik had er nog niet eens zo bij stil gestaan dat ik straks ook lekker kan gaan tutten met Jessey! Ze heeft al twee maillots, maar nog geen jurkje, die moet ik volgende week maar eens gaan scoren! goh wat leuk zeg

En die maillotbeentjes zijn zoooooo lief! Foto’s please!

Ik heb ze zelf vanaf ik 6 maanden was en heb er nooit een trauma aan over gehouden…