Oom overleden

Mijn moeder belde me net. Mijn oom is overleden. Hij is ruim 20 jaar met mijn tante getrouwd geweest en ze waren nu 2 jaar of zo uit elkaar. Hij was met zijn nieuwe vriendin op Jamaica op vakantie en is daar dood neergevallen. Hij was 46 jaar.
Mijn tante en de kinderen gaan nu morgen onderweg naar Barbados waar hij nu ook naar toe gehaald wordt door zijn zus om begraven te worden. Hij is barbediaan vandaar.

Echt voor mijn nichtje en neefjes is dit echt zo erg, mijn nichtje is 20, haar broertjes zijn 14 en 7. Mijn tante is er ook kapot van hoor want ze zijn niet met ruzie uitelkaar gegaan. De koek was gewoon op en hij ving tussen de middag nog steeds de jongste op en na school ook dus er was niks veranderd behalve dat hij er niet meer woonde.

Alleen weet mijn moeder nog niet hoe ze het mijn broertje moet gaan vertellen want die zit alleen maar thuis zonder medicatie en daar gaat het alleen maar slechter mee, maar die is in staat om ook naar Barbados te vliegen en dat lijkt ons nu niet zo’n goed idee.

Groetjes,

Michèle

Oh wat erg! Gecondoleerd. Hopelijk kan je broertje toch een beetje met het nieuws overweg.

Liefs

Gecondoleerd.
Oef jonge kindjes nog. Hoop dat ze het een beetje kunnen verwerken.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ja ik hoop ook dat mijn broertje het trekt. Al moet ik zeggen ik heb al een tijdje een knagend gevoel dat daar ook nog wat staat te gebeuren.

En ja de kinderen zijn zeker heel jong en het is ook zo onverwachts en omdat hij op vakantie was is tot ziens en een goede vlucht het enige dat je kan zeggen. En voor die vriendin lijkt het me ook zo erg. Ben je gelukkig met iemand en dan mag je maar zo kort van elkaar genieten.

Groetjes,

Michèle

he, getsie, wat een rot nieuws! gecondoleerd. Gingen jullie veel met hem om?

Ik hoop dat je broertje het nieuws een beetje kan verwerken. Persoonlijk denk ik dat het wel beter is als het hem verteld wordt, maar ik weet natuurlijk niet veel van zijn situatie af. Hopen dat het een beetje losloopt.

liefs

Gecondoleerd Michèle. Wat een jonge man nog. En zijn kinderen, ook nog zo jong. Vreselijk. Alle sterkte voor jullie en de familie.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Gecondoleerd meid! Wat erg, zo’n jong persoon…heftig hoor. En heb het heel erg te doen met zijn kinderen en zijn partner en natuurlijk jou tante…ze hebben samen 3 kinderen groot gebracht!!
Sterkte meis

En wat betreft je broer. Moeilijk hoor, ik denk dat je moeder hem het toch persoonlijk moet gaan vertellen. En heeft je broer iemand die hij kan bellen (dus een soort vertrouwenspersoon) in gevallen van problemen?

@ Liske mijn broertje is schizofreen met psychoses die elke keer als het lekker loopt denkt dat ie alles zelf kan en prompt stopt met zijn medicatie en alles. En das nu weer.

En de laatste jaren zag ik mijn oom niet zoveel meer maar hij heeft eerst met mijn tante achter het atelier van mijn ma gewoond en daarna om de hoek van ons en ik was daar heel veel, ik heb hem nederlands geleerd en hij mij engels. Mijn engels is wel altijd beter geweest dan zijn nederlands.

@ Saro mijn broertje gaat niet echt naar zijn therapeut en zijn vader is hem zo zat dat ie hem er bijna uit gooit. Ik kan hem niet hebben met Morgan en hij wil niet naar mijn ma ivm met onze stiefvader. En een opname wil hij ook niet.

Groetjes,

Michèle

@Michele, dat kon ik me herinneren uit je andere topics, maar nog kan ik zo natuurlijk geen redelijke inschatting maken, dat bedoelde ik eigenlijk, mijn gevoel zegt erover vertel het hem, maar aan de nadere kant denk ik: Wat weet ik ervan? Jullie kunnen hem waarschijnlijk beter inschatten.

Dus je kende hem echt wel goed. Wat naar om zo iemand dan te verliezen. Ookal was het contact de laatste jaren minder, had je toch veel herinneringen aan hem.

Sterkte

@ liske klinkt raar maar wij kunnen ook geen schattingen maken van hem als hij zo is. Dat is zo ontzettend moeilijk omdat je geen idee hebt wat er in zijn hoofd om gaat zeg maar. Hij is zo gesloten en ondordringbaar bijna dan en als er wel wat uit komt is het vaag en onsammenhangend.

En ja ik heb zeker mijn herrineringen aan hem. Het was ook een knappe man en heel lief. Een echte rasta. Deed geen vlieg kwaad, leefde voor de muziek en had als levensmotto wat vandaag niet komt komt morgen wel. Alleen is tommarow zoals zij zeggen soms drie dagen verder

Groetjes,

Michèle

Gecondoleerd. Sterkte de aanlomende tijd voor jou en de familie.

Gecondoleerd met het verlies en heel veel sterkte!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Gecondoleerd!!
Sterke met alles.

Liefs, Anne

och Michele! gecondoleerd… wat ontzettend rot nieuws…
heel veel sterkte… en ook met je broer want zoals je het verteld kan dat ook nog minder uit gaan pakken als hij weet hoe of wat… echt veel sterkte en ik denk aan jullie!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@ Michèle: Gecondoleerd met je oom! Wat een verschrikkelijk nieuws.

Ik zou niet weten wat te doen met je broertje… daarbij ligt de keus echt aan je moeder en jou… wat jullie het verstandigst vinden…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Dank jullie allemaal. Gek genoeg voel ik me niet verdrietig maar dat komt denk ik omdat ik het gehoord heb en ik geen beeld heb zeg maar. Ik stuur morgen wel een kaart naar mijn tante en mijn nichtje en neefje, maar er is nog geen besef zeg maar.

Wat mijn broertje betreft heb ik een beetje afstand genomen. Ik hbe ook even geen contact met hem gezocht sinds ik weet dat ik weer gestopt is met zijn medicatie. Ik heb al eens gezegd ik ben ergens ook een beetje boos op hem. Dat is overigens meer boosheid uit machteloosheid en de frustratie van het niks kunnen doen. Ik laat mijn moeder dit ook afhandelen, ik heb nu even mijn handen vol met mijzelf en ons hier zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Gecondoleerd meid
Moeilijk zeg of je het nu wel moet vertellen of niet
Sterkte

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Och meid, wat een schok. Gecondoleerd en alle sterkte voor jou en je familie.

Groetekes, Sje

Wat een rot nieuws michèle, gecondoleerd
een heel veel sterkte de aankomende tijd.
Ik hoop dat je broertje het een plaatsje kan geven
(hoop dat je snap wat ik bedoel zo).

Gr Patries

Wat jong zeg! Voor jouw oom is er nu geen ‘tomorrow’ meer…46 pfoe. Akelig dat hij opeens dood neerviel. Hartstilstand? Gecondoleerd!

Groetjes Rainbow, trotse mama