Ook ik mn baan kwijt ben

Ik had vanmorgen om 11uur een gesprek bij mn baas, ik dacht in eerste instantie dat dat was omdat mn zwangerschaps-verlof ten einde liep, maar aan de andere kant had ik ook wel verwacht dat ik niet weer hoefde te komen.

Ik ging er dus maar heen, en zat daar even te wachten en kreeg gewoon weer zin om te beginnen.
Ik word opgehaald, en hij boodt als eerste zn excuses aan vanwege de late felicitatie met Joël en dat er nog een pakket onderweg was voor ons.
Daarna zei hij dat mn invalster zo goed haar best deed, en eigenlijk beter schoonmaakte als ik, en zij graag wou blijven, er dus iemand uit moest.
Tja en dat ben ik dus.
Ik krijg nog wel doorbetaald tot 1maart, maar daarna is het afgelopen.
Ik hoef nu ook niet opnieuw te beginnen sinds mn verlof, dus dat scheeld alweer.

Vindt het best jammer want tja 170 euro kon ik weer leuke boodschappen mee doen. En aangezien Chris helaas ook in de WW zit, zitten we nu beiden thuis.
Hij is wel druk bezig om voorzich zelf te beginnen, maar dat duurt nog wel even…

Ik ga dus maar gauw opzoek naar wat anders… (deed schoonmaak), maar wil wat anders gaan doen.
Ik weet nog niet zo goed wat, want papieren heb ik niet.

En we kunnen die 170 euro wel gebruiken.

Jammer Jammer Jammer… Maar t is niet anders.

Liefs, Melanie

Vervelend zeg!!
Maarre baantjes:
-Bij ons vragen ze steeds mensen voor folders, of bij de TNT voor een paar dagen.
-Of gewoon in de supermarkt achter de kassa
-callcenter-achtig, hebben ze ook vaak mensen nodig.
-Je kunt ook even kijken bij een uitzendburo.

Succes ermee!!
Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

He meis, dat is balen! Maar volgens mij kun je in de schoonmaak zo weer ergens aan de slag joh? En wat Anne ook zegt, in een supermarkt werken? Lijkt mij helemaal niet verkeerd hoor! Wat dat verdient weet ik niet, maar is wel gezellig met klanten enzo?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Jaa in de schoonmaak is altijd wel genoeg, maar dat wil ik niet meer doen…
De hele dagen schoonmaken… nee het lukt me nog niet eens om mn eigen huis altijd netjes te houden laat staan iets anders hahaha!!
Nee gekheid natuurlijk… maar nee schoonmaken wil ik niet meer, en achter de kassa al helemaal niet.
Zo goed kan ik nou ook weer niet met andere mensen haha…

Jaa ik weet t, ben een lastige!!!

Liefs, Melanie

Lastig hoor…maar liep jouw contract dan af na je verlof? Want mag je wel ontslagen worden tijdens je verlofperiode?

Hier ook een man zonder werk maar hij doet nu vrijwilligerswerk waar hij een kleine vergoeding voor krijgt. Misschien ook iets voor jou?

Ook l*llig zo eigenlijk zonder waarschuwing. Tuurlijk wil je invalster blijven, maar jij moet eerst de kans krijgen je werk te verbeteren. Jij mag echt niet zo op straat gezet worden hoor.

Groetjes,

Michèle

Tja ik weet niet hoe het zit… hun zullen het wel uitgezocht hebben, zijn advocaten hè… Nee vrijwillegerswerk ga ik niet doen… daar ben ik heel hard in, voor niets of een klein beetje ga ik niet in werken…

Hoef ook niet perse hoor…we redden het zonder mijn loontje ook wel… maar het was gewoon een bezigheid…

Liefs, Melanie

@ melanie of juist niet omdat je denkt dat zij het wel zullen weten. Als je het echt zeker wilt weten zou ik het lekker even bij het CWI navragen of bij een wetswinkel want het klinkt mij wel heel makkelijk in de oren en volgens mij ben je als werknemen toch wel beter beschermd dan dit. Ook al wil je niet terug misschien kun je er toch nog wat uithalen want ik vind dit een beetje stank voor dank.

Groetjes,

Michèle

Jammer hoor! De manier waarop is ook niet leuk. Nou ja, zo te horen was het toch al niet helemaal je ding.

Neem goed de tijd om te bedenken wat je wel echt zou willen, misschien haal je er dan zelfs nog voordeel uit!

succes!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Balen zeg. Maar tijdens je zwangerschap mag je helemaal niet ontslagen worden en ook niet in de eerste twaalf weken na je bevalling. Tenzij dat ontslag op staande voet terecht is (bv diefstal ed) of je contract afloopt. Zou ik dus wel even goed naar kijken want ik vraag me af of dit ontslag legaal is. Iig niets tekenen totdat je dit uitgezocht hebt.

groetjes Ramona

Ik heb ook mijn twijfels of ze jou zo mogen ontslaan…je zwnagerscahpsverlof is nog bezig toch?

Stel dat het wel mag dan krijg je toch een uitkering van 70% van je salaris?
Heb je toch nog wat!

Gr, Danielle

Over mijn verlof ga ik morgen direct even uitzoeken, ik dacht dat ik verlof had tot 2/3 Februari, en hij zij tot 24Januari.
Ik had een vast dienst verband.

Hun zeiden op oproepbasis, maar dat is niet zo, want ik werkte woensdag en zaterdag en dat staat ook in mn contract.

Ik ga het zeker even uitzoeken dames, bedankt voor de tips.

@Danielle: Ja ik zou 70% krijgen… maar dat krijg ik maar voor 1 a 2 maanden…

Liefs, Melanie

Nee melanie als jij echt een VAST diensverband hebt gehad dan heb je RECHT op zeker 1 jaar uitkering hoor!

Gr, Danielle

He jakkes wat een rotstreek op deze manier!!!

Maar bij een vast dienstverband mogen ze je toch helemaal niet ontslaan? Tenzij ze je een redelijke ontslagvergoeding meegeven.

Oke dames ik heb mn contract en van het UWV het blad waarin staat per wanneer ik weer aan t werk zou moeten.

• Als volgt mn contract: De arbeidsovereenkomst is aangegaan voor de duur van 1 jaar. Bij goed functioneren zal de overeenkomst worden omgezet in een contract voor onbepaalde tijd.
    Ik ben al langer als een jaar in dienst.

• Mn zwangerschapsverlof: begon op 12 Oktober 2010 en eindigt op 1 Februari 2011.
    Wat moet ik hier nu mee??

Liefs, Melanie

Wanneer is je contract ingegaan? Was je langer dan een jaar in dienst voor je verlof of tijdens? Je moet volgens mij wel bezwaar maken tegen je ontslag, zeker als je vast dienstverband hebt. Anders vervalt volgens mij het recht op WW. Dat kan ik me tenminste herinneren van toen ik 6 jaar geleden ontslagen werd na een dienstverband van 4 jaar. Maar het kan zijn dat de regels in de tussentijd al veranderd zijn.

Vwb je zwangerschapsverlof. Volgens mij is het UWV lijdend.

Groetjes Natasja

@Kringeldingetje: Mijn contract is ingegaan op 19September 2009.
Wat bedoel je met UWV lijdend?

Liefs, Melanie

Zo te horen ben je dus onrechtmatig ontslagen. Want zoals je ticker aangeeft is Joel pas 2 maanden en 3 dagen en je mag de eerste twaalf weken niet ontslagen worden tenzij je onder normale omstandigheden door door op slaande voet ontslagen zou worden of er een reorganisatie of zoiets is.
Je hebt een vast contract dus dat loopt ook niet af en in je contract zijn je uren aangegeven. Je hebt ook tijdens je zwangerschapsverlof gewoon je normale geld gehad toch, dit lijkt me niet dat dit voor een oproepkracht geld.
Dat die ander beter zou schoonmaken als jij lijkt me niet voldoende reden voor ontslag. Hooguit zou je hier een waarschuwing voor kunnen krijgen dat je je werk beter moet gaan doen. Ik zou dit sowieso even aankaarten bij een Centrum voor Werk en Inkomen(CWI) want volgens mij moeten ze je ontslag ook via hun aanvragen(en met hele goede redenen kmen) dus lijkt mij dat je via hun ook hulp zou moeten krijgen. Anders wetswinkel of je rechtsbijstandsverzekering raadplegen als je die hebt. Maar goed als je al iets van ontslagpapieren hebt getekend heb je nergens meer recht op dus vooral niet doen.

groetjes Ramona

@Ramona: Ik heb nog helemaal geen ontslag brief ofzo gekregen, die zou ik opgestuurt krijgen, maar heb het gewoon zo right to my face te horen gekregen.
En inderdaad ik ben nog met zwangerschapsverlof tot 1Februari.

Ik heb volgens mij geen rechtsbijstandsverzekering… Maar een oom van Chris is Advocaat, dus ik zal hem wel even benaderen, en anders de wetswinkel!

Liefs, Melanie

Ohw Melanie wat klote zeg…
maar wil je niet schoonmaken? want bij de thuizorg zoeken ze ook vaak mensen bij Savant enzo (weet niet hoe het daar bij jullie heet)
Is werken bij een broodjes bar of schoenenwinkel niet iets?
daar hoef je niet persee papieren voor te hebben.