Ook ik mn baan kwijt ben

Het UWV stelt de duur van je verlof vast aan de hand van je uitgerekende datum of datum van bevalling dus niet je werkgever. Je zegt dat je verlof ingegaan is op 12-10-10. 16 weken verder kom je uit op 01-02-11. Als het UWV zegt dat jij 01-02 weer moet beginnen, heeft je werkgever zich daaraan te houden. Ik zou inderdaad verder gaan informeren naar wat je rechten zijn. Het lijkt erop dat je onrechtmatig ontslagen wordt.

Groetjes Natasja

Als het niet een verplichting is om bij te werken en je zoekt wat anders … misschien is thuiskapster dan idee? Gewoon omdat ik hier zelf ook aan loop te denken (jullie zullen wel denken nl in ander topic hier over gehad met rainbow). Dan kan je cursus volgen en evt mensen aan eigen huis of in de buurt knippen… Lijkt me wel bij jou passen gevoelsmatig!?

Ja dat lijkt me wel wat hoor Mini-Boy…
Ik heb een aantal keren Chris zn haar geknipt, en 1x is het goed gegaan, de andere keren konden we er met de tondeuse over heen hahaha… Maar kan er altijd voor leren… daar ben ik wel voor in. Zullen we ons samen opgeven? Krijgen we misschien wel korting haha

@Inge: Ik heb nu schoongemaakt, maar dat zou ik niet weer willen… En in een schoenen winkel ofzo daar zoeken ze alleen mensen voor de zaterdag en de donderdag avonden hier… en dat is ook niet wat ik wil.
Ik baalde er al van dat Chris in t weekend moest werken, laat staan als ik ga werken.

Liefs, Melanie

@Natasja: Dank je wel voor je uitleg… ik ga er zeker even achteraan!
Ik wacht mn ontslag brief even af, kijken wat daar in staat. Maar ik zoek het nog wel even uit dan.

Liefs, Melanie

Jeetje meid, wat een gedoe zeg!!
Ik heb zelf het volgende meegemaakt. Mijn contract liep af IN mijn periode van zwangerschapsverlof.
Dan is je werkgever NIET verplicht je contract te verlengen.
Maar zo te horen is jouw contract niet afgelopen, omdat je een vast contract had. Dus dan ben je wel onterecht ontslagen.
Je kan ook contact opnemen met het UWV/CWI. Zij helpen namelijk ook mensen die onterecht zijn ontslagen. Of je krijgt alsnog je baan terug of ze moeten je een vergoeding betalen.

Verder heb jij volgens mij inderdaad langer recht op WW. Dus ik zou ook even contact opnemen met het uwv en even goed informeren en navragen.

Succes meid!!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 25 Jan 2011 23:27:15

Je word toch niet ontslagen tijdens je verlof. Je verlof loopt tot 1 feb en je word pas ontslagen in maart. Dat een ander het beter doet is niet meteen een reden om jouw eruit te gooien, als ze vinden dat jij het niet goed zou doen dan had je hiervoor een functioneringsgesprek moeten krijgen en daarmee de kans om het anders te doen. Maar als je iemand eruit willen hebben op basis hiervan moet je als het erop aankomt, als werkgever zijnde, een dossier met bv de functioneringsgesprekken die aantonen dat je niet goed functioneert kunnen laten zien. Die hebben ze niet en dus zal een ontslag niet terecht zijn en daarmee wellicht niet goedgekeurd worden door het kantongerecht of UWV.
Je kunt er dus wel degelijk iets mee als je dit zou willen, maar wil je dat wel ? De advocaat die je wil raadplegen weet hier vast meer van en ook het UWV kan je hier meer over vertellen. ( ontslag moet aangevraagd worden bij UWV of kantongerecht nl )
Toevallig heb ik laatst een seminar over ontslagrecht gevolgd bij KVK ivm werk op kantoor.
Tevens werk ik ook voor de thuiszorg, super leuk vind ik dat en het is meer dan alleen poetsen. Mocht je dit wel leuk vinden, kijk dan meteen als je hiervoor gaat of ze bv interne opleidingen hebben zodat je wat kunt groeien aangezien je geen papieren hebt. Maar dat moet je dan wel eerst willen natuurlijk hahaha.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Wat vevelend dat je ontslagen bent. Je wordt idd niet in je verlof onstlagen, maar per 1 maart. Dus wat dat betreft zou het wel kunnen, maar dan alleen als je een tijdelijk contract hebt. Een contract voor onbepaalde tijd kunnen ze niet zomaar opzeggen. Daarvoor moet je werkgeven een ontslag vergunning aanvragen. Zou dit dus zeker gaan uitzoeken. Natuurlijk kunnen ze als ze willen toch altijd wel van je af, of dit nu terecht is of niet. Maar dan zou je in ieder geval nog een paar maanden doorbetaald krijgen. Vaak is dit 1 maand per gewerkt jaar. Niet dat dit bij jou dan heel veel zou zijn, maar het is in ieder geval iets.

Succes en ik hoop dat je snel iets anders gevonden hebt.

Groetjes,
Sandra

Zo had ik het nog niet gezien Asje en Sandra… per 1 Maart dus… Tja dan hebben ze alle recht natuurlijk.
Ik heb al eens een funtioneringsgesprek gehad, maar dat was pas later en heb mezelf niet voldoende kunnen bewijzen omdat ik heel erg met mn bekken zat toen.
Dus vindt het best wel lullig dat het zo moet gaan.

Maar ik ga me er niet meer druk om maken, ik zoek straks gewoon een leuker baantje waar ik plezier in heb.
Ik heb de tijd wel, en misschien ga ik als Joël ook iets ouder is, wel weer terug naar school… of volg ik ergens een versnelde opleiding.

Liefs, Melanie

Zoals ik nu lees was het toch niet echt je ding maar de manier waarop is niet netjes…

En je hebt echt recht op 70% dus daar zou ik me wel druk om maken.
Iedere euro is er toch weer 1?

Groetjes van Sascha en Senne

Ik heb even na gekeken bij het UWV/CWI voor de WW, en ik krijg niks, want dan moet je minimaal 36weken van de 46 weken aan 1 door hebben gewerkt. (ze gaan uit van een werkweek van 40 uur… en ik werkte maar 4uurtjes per week… dus elke 2weken dat ik gewerkt heb is voor hun 1 dag werken (8uur).
Dus ik kom niet aan de 36weken.

Liefs, Melanie

quote:
Jeetje meid, wat een gedoe zeg!! Ik heb zelf het volgende meegemaakt. Mijn contract liep af IN mijn periode van zwangerschapsverlof. Dan is je werkgever NIET verplicht je contract te verlengen. .... Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 25 Jan 2011 23:27:15

Toen ik zwanger was van de oudste liep mijn jaarcontract ook af tijdens mijn verlof, maar mijn werkgever vertelde mij dat 'ie me tot 3 maanden na mijn VERLOF in dienst moest houden, ontdanks dus dat mijn contract eerder af zou lopen. Tenzij ik het zelf wilde opzeggen natuurlijk. (en dat heb ik gedaan want voltijd studie + bijbaan + baby zag ik niet zitten!)

Jeetje Mel, wat kl*te! Helemaal zo recht voor z’n raap!
Maar goed, wat alle anderen al zeggen en waar je ook mee bezig bent, toch uit zoeken! Want het klinkt niet helemaal zuiver hoor…

Ik zou informeren bij een uitzendbureau voor werk, aangezien je zelf al zegt dat je een lastige bent… Die kunnen je vaak wel verder helpen.

Succes met alles!

Ow Bakmama…vertel mij daar ook eens wat meer over!
Weet ik niks van!

Gr, Danielle

Huh? Mail mij ook ff dan?
Dat is nieuw voor mij

Dat is volgens mij via de Belastingdienst. Je hebt dan recht op bepaalde heffingskortingen (inkomensafhankelijke combinatiekorting). Maar volgens mij moet je dan wel werken. Dit staat in de toelichting van de Belastingdienst:

"U krijgt de inkomensafhankelijke combinatiekorting als u aan de volgende voorwaarden voldoet:

U had een kind dat op 31 december 2009 jonger was dan 12 jaar. En dit kind hoorde in 2010 minimaal 6 maanden bij uw huishouden.

Dit kind stond in deze periode bij de gemeente ingeschreven op uw woonadres. Bij co-ouders mag dat ook op het woonadres van de co-ouder zijn.

Uw inkomsten uit uw werk (loon, winst of bijvoorbeeld freelance-inkomsten) waren hoger dan 4.706.

U had in 2010 geen fiscale partner. Of u had in 2010 wel een fiscale partner, maar uw inkomsten uit uw werk (loon, winst of bijvoorbeeld freelance-inkomsten) waren lager dan die van uw fiscale partner."

Maar als Bakmama wat anders bedoelt, ben ik ook wel benieuwd wat dat is.

Groetjes Natasja

Mmmm, dan ben ik wel benieuwd. Ik kan er op de site van de belastingdienst niets van terugvinden. Kindgebondenbudget is het ook niet, wat dat gaat over kinderen tot 18 jaar. Ik krijg ook wat van de Belastingdienst terug omdat ik werk en een kind heb en dat is die combinatiekorting.

Nou je het zo zegt; mijn moeder krijgt het ook en die werkt ook niet. Ik ben benieuwd wat het is…

Groetjes Natasja

Bakmama, heb je me al gemaild?

Ik krijg wel algemene heffingskorting… (werd vroeger ook wel AANRECHT-Korting genoemd) dat krijg ik omdat mn vriend werkt… 165 euro p.m.
Hierbij mag de vrouw ook werken, maar niet fulltime.

Dat zal wel niet hetzelfde zijn of wel?? MAIL me even

Liefs, Melanie