Max is een snelle drinker. Dat mannetje klokt 180cc echt binnen 7 minuten naar binnen. Alsof hij echt 100 jaar niet gegeten heeft. Hij zit nog maar net op 180 en bij 150 klaagde hij ook niet als het op was, dus hij heeft wel trek, maar niet dat hij gek wordt van de honger ofzo. Het rare is, dat er overdag vaak wel 5 uur tussen zijn voedingen zit, maar dat hij dat 's nachts totaal niet haalt! Hij drinkt voor het laatst om 21.30-22.00 uur (ook om 16.30-12.30 en 07.30 uur) en normaal kwam hij tegen 02.30 uur. Nu is het opeens al vaak 01.30 uur! Dat is erg vroeg, want dan duurt de nacht nog lang tot aan zijn ochtendvoeding!
Ik probeer het soms te rekken met een speen, maar dat lukt nooit. Hij blijft hijgen, zuchten en steunen en dan ga ik maar weer voeden. Ik geef hem dan 180, die dus op is binnen 5 minuten. Ik irriteer me er op de een of andere manier aan dat hij zo snel weer wil drinken en dat hij zo snel drinkt. Ik moet allemaal trucs uit de kast halen om een beetje op schema te blijven 's nachts.
Het vervelende is, dat Max tegen 05.00 uur (!) wild wordt. Hij wordt dan half wakker en gaat druk bewegen. Hij verliest dan continu zijn speen en ik maar lopen…Gisteren heb ik dat ding minstens 30x in moeten doen. Ook om te voorkomen dat meneer los gaat en Eva wakker maakt. Zij raakt dan in paniek en wil niet meer slapen. Ik hoop zo dat hij een keer een normaal ritme krijgt. Kijk, dat hij 1x wil drinken vind ik prima, maar waarom zo snel al? En waarom wordt hij om 05.00 uur wakker? Bah, dat is toch geen tijd om op te staan? Dat trek ik niet, dus dan neem ik hem maar weer bij ons in bed. Hij slaapt dan zo tot 07.30 uur, dus echt wakker is hij niet en hij vraagt dan ook niet om zijn fles…
Ik heb Forte voeding geprobeerd, maar wat een waardeloos spul zeg. Dat maakt echt 0 verschil! Of ik moet 6 scheppen Forte geven, maar dat lijkt me erg veel…Hij zit nu op 3 Forte en 3 Standaard en daar merk ik niks van. Hij blijft snel vragen om zijn fles 's nachts. Het is dus alléén de nachtfles!
Hoe krijg ik een beetje een normale nacht? Ik wil eigenlijk dat hij in zijn bedje slaapt 's nachts (doet hij wel overdag en 's avonds), maar ik wil buiten zijn voeding om ook niet 100x lopen voor die rotspeen!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Gewijzigd door - Rainbow op 13 Jan 2011 13:27:11