Onze nachten zijn bal: dauwworm

Max is een snelle drinker. Dat mannetje klokt 180cc echt binnen 7 minuten naar binnen. Alsof hij echt 100 jaar niet gegeten heeft. Hij zit nog maar net op 180 en bij 150 klaagde hij ook niet als het op was, dus hij heeft wel trek, maar niet dat hij gek wordt van de honger ofzo. Het rare is, dat er overdag vaak wel 5 uur tussen zijn voedingen zit, maar dat hij dat 's nachts totaal niet haalt! Hij drinkt voor het laatst om 21.30-22.00 uur (ook om 16.30-12.30 en 07.30 uur) en normaal kwam hij tegen 02.30 uur. Nu is het opeens al vaak 01.30 uur! Dat is erg vroeg, want dan duurt de nacht nog lang tot aan zijn ochtendvoeding!

Ik probeer het soms te rekken met een speen, maar dat lukt nooit. Hij blijft hijgen, zuchten en steunen en dan ga ik maar weer voeden. Ik geef hem dan 180, die dus op is binnen 5 minuten. Ik irriteer me er op de een of andere manier aan dat hij zo snel weer wil drinken en dat hij zo snel drinkt. Ik moet allemaal trucs uit de kast halen om een beetje op schema te blijven 's nachts.

Het vervelende is, dat Max tegen 05.00 uur (!) wild wordt. Hij wordt dan half wakker en gaat druk bewegen. Hij verliest dan continu zijn speen en ik maar lopen…Gisteren heb ik dat ding minstens 30x in moeten doen. Ook om te voorkomen dat meneer los gaat en Eva wakker maakt. Zij raakt dan in paniek en wil niet meer slapen. Ik hoop zo dat hij een keer een normaal ritme krijgt. Kijk, dat hij 1x wil drinken vind ik prima, maar waarom zo snel al? En waarom wordt hij om 05.00 uur wakker? Bah, dat is toch geen tijd om op te staan? Dat trek ik niet, dus dan neem ik hem maar weer bij ons in bed. Hij slaapt dan zo tot 07.30 uur, dus echt wakker is hij niet en hij vraagt dan ook niet om zijn fles…

Ik heb Forte voeding geprobeerd, maar wat een waardeloos spul zeg. Dat maakt echt 0 verschil! Of ik moet 6 scheppen Forte geven, maar dat lijkt me erg veel…Hij zit nu op 3 Forte en 3 Standaard en daar merk ik niks van. Hij blijft snel vragen om zijn fles 's nachts. Het is dus alléén de nachtfles!

Hoe krijg ik een beetje een normale nacht? Ik wil eigenlijk dat hij in zijn bedje slaapt 's nachts (doet hij wel overdag en 's avonds), maar ik wil buiten zijn voeding om ook niet 100x lopen voor die rotspeen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 13 Jan 2011 13:27:11

Hoi!
Met onze dochter is het ook maanden een heel “gevecht” geweest om een goed ritme te krijgen.
Wat uiteindelijk bij ons goed heeft geholpen is om in de laatste fles op te hogen naar 210 (ja hier ook een heel flinke dochter dus zelfs het CB vond het op haar leeftijd, toen bijna 4 mnd) dit goed om uit te proberen). Wat we ook hebben geprobeerd is nutriton door de voeding te doen, dit verdikt de voeding en dan moest de kleine meer moeite doen om de fles leeg te krijgen.
Succes!
Groetjes Nancy

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Wij hebben dat ook gehad. Ons mannetje kreeg gewoon alle flessen met 6 scheppen forte. Dit werkte hier wel goed. Voor de nacht kreeg hij forte met rijstebloem. Dit ging goed.
Wij moeten ook vaak eruit om zijn speen terug te geven sinds hij dat zelf kan, was ongeveer 6/7 maanden denk ik, slaapt hij een stuk beter.
Wij hadden ook altijd het idee dat hij honger had. Maar sommige nachten was hij ook tevreden met zijn speen, dus honger was het niet. Wij hebben hem toen gewoon laten huilen, niet te lang want dat kan ik niet Maar daarna was het snel over. Maar ik begrijp dat dit bij jullie niet echt een optie is. Misschien dan toch gewoon alles forte geven en rijstebloem. Kan echt geen kwaad de forte ze worden er niet dikker van. Het geeft alleen een voller gevoel.
En het kan ook zijn omdat hij zijn fles zo snel leeg heeft. Volgens mij hebben ze pas na 1 kwartier echt het gevoel alsof hun maagje vol zit ofzo. Heb ik ooit ergens gelezen. Misschien kun je proberen het wat dikker te maken zodat hij er langer over doet.
suc6 ermee

gr silvia

Misschien kun je eens vragen op het CB of je al rijstebloem mag proberen? Officieel pas vanaf 4 mnd, maar wie weet?

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi,

Ik heb ook zoiets gehad met Sem. Maak je hem wakker voor de fles van 22.00?

Ik kwam erachter dat als ik hem wakker maakte voor die fles, hij 's nachts onrustiger sliep en sowieso kwam voor een fles 's nachts (tussen 1.30 en 3.00). Als ik hem 's nachts een fles gaf, dronk hij hem altijd leeg dus ik dacht dat hij het nodig had.

Ik heb toen eens geprobeerd om hem die laatste fles niet te geven, en toen sliep hij veel vaster en langer. Van 20.00 tot 5.00. Als je dan zelf een beetje op tijd naar bed gaat heb je nog genoeg slaap! Sem sliep na de fles van 5.00 ook gewoon weer verder trouwens. Hij werd op de een of andere manier onrustig van die laatste late fles.

Ik begrijp alleen dat hij nu 3 voedingen overdag krijgt en 1 's avonds. Als ik jou was zou ik overdag de flessen om de 4 uur geven en dan de laatste om 20.00 geven. Ik heb er vanaf 12 weken al rijstebloem door gedaan en dat ging prima. Als hij geen last heeft van zijn darmen zou ik daar gewoon mee beginnen. Niet overleggen op het CB want je weet nu het antwoord al!

Ik weet hoe het voelt, dat zoeken naar een ritme. Nu eindelijk met 6 maanden hebben we een heerlijk ritme. Heeft ook even geduurd!

De angst dat je dochter wakker wordt ken ik ook. Maar bij ons is gebleken dat zij niet wakkker wordt van hem. Wel van elke andere scheet of zucht in huis maar niet van het schreeuwen van Sem!

Succes ermee, hoop dat je er wat aan hebt!

Als de fles binnen 5 minuten op is dan is het gaatje in de speen te groot. Wanneer hij dan zoveel binnen krijgt in korte tijd en hij slaapt verder, dus wanneer hij dan stil ligt, krijgt hij waarschijnlijk buikpijn/krampen, die weer overgaan als er weer iets in zijn maagje komt. Dat is misschien een reden dat hij zo snel weer komt. Hebben we hier ook gehad. Ik vond het toen erg onlogisch klinken dat een baby met buikpijn wilde eten, maar het klopte wel! Ik ben toen de flessen en spenen van Dr Browns gaat gebruiken. Verkrijgbaar bij Etos en Prenatal. Kleinste gaatje van difrax, avent etc allemaal al gesprobeerd en net als bij jou binnen 5 minuten leeg. Die dr brown’s fles was hier echt een uitkomst, vanaf toen deed ze netjes een kwartier over de fles en was ze veel rusiter/en langer tevreden. Ik zou het echt proberen!

mama1980

idd wat mama1980 zegt, ik denk ook dat het gaatje in de speen te groot is. Bij Colin zijn we na een paar dagen overgestapt op de Bibi flessen met dodie 123 speen. Echt ideaal. Hij heeft heel lang alles op 1 gedronken en later op 2. Het duurt ook gewoon even voordat ze een verzadigd gevoel krijgen. Op die leeftijd moeten ze nog wel 15 minuten over de fles doen ongeveer. Succes ermee!!

22-12-2009 colin geboren

Ik had ook een snelle drinker en ben toen over gegaan naar de Dr. Browns fles.
Dit ook tegen de buikkrampjes en dat gaat Hij doet nu 20 minuten over zijn fles en heeft dan meer een verzadigd gevoel. Misschien een tip?

Verder gebruik ik overdag altijd Nutrilon Standaard en de laatste fles Forte.
Hier gaat dat prima en met zijn broer heb ik dat destijds ook altijd gedaan!
Forte daar moeten ze eerst even aanwennen. Misschien rijstebloem in de laatste fles maar dat mag officieel pas vanaf 4 maanden.
Heb ik iegenlijk nooit gedaan omdat ze met een fles forte hier altijd prima op sliepen/ slapen!

En ook deze nacht was weer verschrikkelijk. Max kwam alweer om 2.00 uur en dronk in 6 minuten zijn fles. De avond daarvoor hadden we de Dr. Brown geprobeerd en hij dronk daar inderdaad veel langzamer uit: 20 minuten. Maar hij kwam dus toch wel weer vrij snel. Ik had per ongeluk zijn Difrax nog gepakt en nu was het binnen 6 minuten op!

Hij ging slapen, om om 05.00 uur weer wakker te worden. Maar weer bij ons in bed tot 07.00 uur, toen begon hij van het ene op het andere moment zo hard te krijsen, dat ik 3 seconden daarna metéén Eva alweer hoorde. Ook krijsend. Uit was het met de rust hier!

Allemaal heel vervelend. Ik heb mijn nachtrust erg hard nodig en mijn vriend ook. Het is zo rommelig allemaal en dan dat gedoe dat Eef meteen los gaat als ze Max hoort. Die huilt weer best veel de laatste dagen, alsof iets niet lekker valt. Hij boert ook NOOIT. Hij komt snel weer voor voeding, maar dronk vanochtend 40 cc niet eens op…terwijl hij huilt alsof hij 6 dagen niks gehad heeft. Van ons oude schema klopt niks meer, er zitten geen systeem meer in. Hij heeft het allemaal omgegooid!

We blijven die Dr. Brown wel gebruiken, dan drinkt hij tenminste minder snel en dat zal op de langere termijn wel schelen. Dat was dus een goede tip! En vanavond gaat Max voor het eerst ook 's nachts naar zijn eigen bed. Dat zal geen succes zijn. Ik ben bang dat ik 20x moet gaan lopen om die speen in te doen en ik weet nu al dat hij tegen vijven los gaat en dat Eva dan ook wakker wordt en de tent verbouwt! Wat een heerlijk vooruitzicht!

Zijn lijfje heeft even nodig om tot rust te komen en te wennen aan de dr brown. Geef het een weekje de tijd en je zult zien dat het dan al veel beter gaat. Fijn igg dat de fles igg een succes is! Sterkte!

mama1980

Hmmm…de fles is geen succes…Max kan er totaal niet mee overweg, met die speen. Hij wordt er heel druk van en verslikt zich continu. We gebruiken nu dus maar zijn oude Difrax weer en dan met 1 schepje Nutriton. Verder 3 scheppen Standaard en 3 Forte. Helpt allemaal niks. Goed, hij doet nu 10 minuten over de fles i.p.v. 5, maar hij komt echt steeds sneller. Hij schopt zijn hele schema in de war. Opeens zitten we hem al om half 7 te voeden en eigenlijk verschuift hij langzaam zelfs weer naar 2 nachtvoedingen! Daar beginnen we dus echt niet aan he? Hij komt al om half 2…4 uur na zijn laatste voeding en dan moet hij dus een flinke ruk maken nog…Hij gilt ook erg in zijn slaap en wordt om 5 uur wakker…Nou heeft hij erg veel jeuk aan zijn gezichtje, misschien komt het allemaal daardoor? Hij krabt zichzelf continu helemaal kapot. Hij heeft ook pijn lijkt het…Het is echt drama op dit moment. Ik hoop dat hij snel zijn oude schema weer oppakt en eindelijk eens een normaal ritme krijgt…Dit is erg vermoeiend!

Zoals je het omschrijft rainbow lijkt het allemaal wel op een allergische reactie voor 1 van de voedingen…
Misschien is hij gewoon allergisch voor nitriton of forte. Zou zomaar kunnen toch?
Misschien even overleggen met het cb of de ha. Zij weten vast wel een oplossing.
Want inderdaad op weer terug naar 2 nachtvoedingen zit je echt niet te wachten. En hij heeft laten zien dat hij het niet nodig heeft dus dan is dat ook niet zo. Blijkbaar heeft hij het gewoon nodig als troost voor pijn.

Op hoeveel voedingen van hoeveel ml zit je nou dan? 5 keer 180?
En vraag anders het cb of je Max niet al rijstebloem in zn laatste fles mag geven. Misschien slaapt hij daar beter op!
Sterkte meid!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gooi wat rijstebloem door de laatste fles? Dit heb ik bij Levi ook gedaan en het werkt hier niet stoppend (was ik wel bang voor).

Moet je hem bij die laaste fles wakker maken? Hoelang slaapt hij dan al? Levi gaat hier uurtje (hooguit) voor de laatste fles naar bed. Dus meestal rond 18.30 en dan maak ik hem wakker als ik Jurian op bed heb gelegd. Dan is hij niet zo heel ver in zijn slaap, krijgt hij de fles en smeer ik hem lekker in met baby bedtime (tja je moet er maar in geloven maar … het is lekker !) en dan gaat hij nog even half uur spelen / kroelen met mama en dan naar bed tot de volgende ochtend… 8.00uur.

Ja ik zou ook zeggen rijstenbloem
En ja sorry dames ik ben geen fan van het cb
Ik heb altijd zelf bepaalt waneer ik iets aan mijn kids gaf
Ik denk altijd maar zo een moeder kent haar kind het beste
Ik hoop dat Max snel weer in een ritme zit en dat hij snachts heerlijk doorslaapt zodat jullie ook je wel verdiende nachtrust krijgen Ik weet wat het is hoor Robin heb ik top 8 maanden s nachts gehad
Justin niet die sliep vanaf 7 weken door

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

jij ziet zelf natuurlijk het beste of het goed gaat of niet met de dr brown fles, maar wilde je even laten weten dat dat hier ook zo was in het begin! Het kwam niet snel genoeg uit de fles naar mevrouw haar zin en dus ging ze huilen en idd erg onrustig liggen doen. Hoeft bij jouw kindje natuurlijk niet het geval te zijn, maar gooi m ook niet te snel aan de kant. Voor die huiduitslag en dat krabben zou ik toch echt even langs de huisarts gaan. Sterkte!

mama1980

Ook ik zou zeggen rijstebloem Rainbow… en beginnend met een half tot 1 theelepeltje.
En als dat niet werkt opbouwen tot max 3 theelepeltjes…

(dit was een tip van mijn buurvrouw, die deze tip weer kreeg van haar huisarts) hahaha!!

Misschien is het een idee om Max overdag op verzoek te voeden en snachts op tijd?? Ik weet het niet hoor.

Wij hebben het wel overdag op tijd nu zit Joël al ruim 2weken op “om de 4uur”.
En snachts voeden we op verzoek. zo blijft er nu elke keer wel tijd bij komen… vanacht was het zelfs geen gehuil…:smiley: Hij kwam pas om 6uur, en kreeg een fles om half 7…

Liefs, Melanie

Hey rainbow, wat een rottigheid zo snachts, ik moet zeggen dat ik bij pippy met 3 maanden gewoon met pap begonnen ben, kreeg zij forte bij de laatste voeding, die van een uur of 7-8 savonds, en om 22.00 - 22.30 uur kreeg ze pap, nou dat werkte bij ons prima… nou sliep ze dan niet altijd tot 07.00 uur ( en met nog een kleintje erbij is da nog moeilijker kan ik me indenken,)

na een paar weken, 2 ofzo hebben we de fles van 22.00 uur eraf gehaald… en die ervoor met pap gedaan, maar pippy heeft ook nooit langer dan 10 minuten over een fles gedaan… never ! nu nog niet smorgens om 07.00 uur krijgt ze een papfles en die heeft ze leeg voordat ik haar pamper heb kunnen verwisselen, dus kwestie van minuten…

Sem heeft ook altijd zijn fles in 7 minuten leeg! Altijd al. Zijn zus vroeger ook trouwens…
Ik zou echt eens proberen hem niet wakker te maken voor de late fles. Gewoon rond 20.00 laatste fles en dan pap erin!
Hoe was het vannacht?

zoals je het allemaal beschrijft, lijkt het wel of ie inderdaad ergens een allergische reactie op heeft of pijn heeft, dus zou zoiezo even contact opnemen met de HA of CB, voordat je weer vanalles probeert met voedingen, en flessen, want zo vaak wisselen is helemaal niet goed voor zo’n kleintje, en je zei dat hij ook helemaal niet boert! das ook niet goed, mischien heeft ie wel krampen daarvan, van al die opgekropte lucht, laat ie ook veel windjes?

Oh ja en wat betreft die speen, dat is iets wat ik mijn dochter direct niet heb aangeleerd, zij heeft ook heel veel zuigbehoefte, dus als ze wakker is of even kort na de fles mag ze de speen, maar op bed gaat ie uit, want dan kan je inderdaad 100x lopen, en dat doe ik echt niet, dan kunnen ze beter even huilen, en dan wennen ze er vanzelf aan, maar ja dat is maar net hoe sterk sta je in je schoenen, hoe lang kun je ze laten huilen!

Bedankt voor al jullie reacties! Max heeft denk ik inderdaad een soort eczeem, want het zijn echt droge plekken. Ik doe er nu Cetamacrogol of zoiets op en dat lijkt te helpen. Ik moet morgen toch naar het CB voor zijn prikken, dus ik informeer meteen even.

Hij drinkt redelijk netjes qua tijden: 7.30-12.00-16.30-21.30 en rond 02.00 uur dan. Hij meldt zich echt ALTIJD, dus door laten slapen lukt niet. Hij wil gewoon die laatste avondfles en gezien het feit dat de voorgaande om 16.30 uur is, is dat ook wel normaal. Misschien kunnen we de laatste wel straks met pap doen, maar ik ben daar wel voorzichtig mee, omdat Max vrij gevoelig is (ook dus met zijn huid). Ik wacht met fruit ook tot hij 6 maanden is…

Met Nutriton red hij het om de fles in 10 minuten leeg te drinken. Langer gaat niet lukken. Maar ach, hij drinkt rustig alleen blijkbaar heel hard! Het rare is nog steeds, dat hij elke nacht tegen 04.00-05.00 uur he-le-maal wild wakker wordt. Hij wordt echt wakker en gaat huilen en met zijn hoofdje draaien. Dat is nu echt een ritme. Hem laten liggen in bed is geen optie, hij snuift hoorbaar en ik lig dan te wachten op het moment dat hij echt los gaat. Dat is voor niemand ontspannend. Maar aan de andere kant is hij niet dom en wéét hij dat hij dan bij ons mag liggen…Ik zal dit morgen ook bij het CB bespreken! Moeilijk hoor, want mijn nachtrust is me echt zo veel waard! Eva heeft dat nachtelijke spoken nooit gehad! Dat ik er 's nachts uit moet vind ik niet erg, maar wel dat Max dus zo vroeg wakker wordt. En dat hij daarna weer door slaapt…Hij zou met Eva bij opa en oma gaan slapen, maar als hij zo is, komen zij ook niet tot rust 's nachts. He! Zucht!