meis, ik herken je helemaal! Dat is precies wat ik ervaar na het hele ongeluk gebeuren etc van mijn (inmiddels ex) partner. Zijn inderdaad de voortekenen van overspannenheid/burnout. Alsjeblieft luister ernaar en ga het wat rustiger aan doen. je lichaam geeft niet voor niks aan dat je even een stapje terug moet doen. Doe je dat niet en ga je door, omdat je denkt dat je alles moet doen en het niet anders kan, (net als ik) dan val je net als ik dat heb gedaan in een diep zwart gat waar je echt niet in wil belanden. Verschrikkelijk, angstaanvallen, paniekaanvallen, depressieve gevoelend en alles wat daarbij hoort. Ook daar kom je weer uit, maar het is beter om dat te voorkomen en om naar de signalen te luisteren die je lichaam afgeeft! Ook ik dacht in eerste instantie aan wat lichamelijks en heb alle testen en bloedonderzoeken doorstaan zonder dat daar wat uit kwam en ja, je kunt ook hyperventileren zonder dat je het door hebt. Hyperventileren is niet alleen maar wat je op tv ziet, dat iemand ineens heel snel en benauwd gaat ademen. Als je gespannen bent kan je ook onbewust te hoog en te diep gaan ademen en dat heet ook hypervenileren, de chronische vorm. je merkt daar weinig van maar ervaart toch alle klachten! Sterkte en aub luister naar je lichaam !
mama1980