Ontpillen?

Sinds gisteren voel ik me helemaal niet goed; hartkloppingen en een onrustig gevoel in m’n lijf (kan het even niet anders omschrijven). Erik die moeilijk doet is me al snel te veel en ik zat vanmorgen op het werk achter de computer en het vloog me echt even aan. Hoe kom ik de dag door, oh jee.

Ik dacht in eerste instantie aan een tikkie overbelast en hyperventilatie. Ik heb chronisch te weinig slaap, druk met kind/huishouden/relatie/sociaal leven, etc. En te weinig dingen voor mezelf om op te laden.

Maar nu schoot me te binnen: ik ben sinds kort gestopt met de pil. Niet om weer zwanger te worden, maar omdat ik gewoon zat was van het slikken ervan. Ik had eigenlijk vorige week woensdag weer moeten beginnen met een nieuwe strip, maar heb dit dus niet gedaan. Kunnen m’n klachten ook komen door het stoppen met de pil? Ik kan me voorstellen dat de hormoonhuishouding behoorlijk ontregeld is en dat het feit dat m’n lijf het nu weer zelf moet doen dit veroorzaakt?

Ik ga morgen in ieder geval de huisarts bellen om een afspraak te maken en dit voor te leggen en even naar m’n hart te laten luisteren en bloeddruk te laten checken. Bloedonderzoek wil ik ook graag.

Maar los van het bezoek aan de huisarts: herkennen jullie dit in relatie tot ontpillen?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik weet niet beter of ontpillen bestaat niet. Maar ik weet niet of dat is m.b.t. zwanger kunnen worden of dat het ook geldt wat betreft je hormoonhuishouding die weer een eigen ritme moet zoeken.

De pil bestaat uit hormonen. Zodra je met de pil begint bestaat ook de kans dat je lichaam een nieuwe weg moet zoeken met de hormoonhuishouding dus waarom zou dat andersom niet werken als je met de pil stopt.

Het zou dus goed kunnen dat ontpillen inderdaad niet bestaat wat betreft zwanger raken (je kunt na stoppen pil met een maand zwanger zijn maar het kan ook langer duren), maar dat ontpillen wel bestaat wat betreft hormoonhuishouding die nog een poos van slag is.

Groetekes, Sje

Ik heb eigenlijk nooit geloofd in ‘ontpillen’ maar het komt bij jou wel zo tegelijkertijd dat het wel zou kunnen ja

Heb je je ook gestoten rond je borst toevallig? Ik heb namelijk 1 keer gehyperventileerd, ook voor naar het ziekenhuis geweest. Toen die dokter vroeg of ik me ook gestoten had, was dat inderdaad het geval… Te kort door een deur gegaan, en ik liep zo tegen het kozijn op
Door de pijn die ik daar van had, werd ik wat angstig, onrustig en voor ik het in de gaten had, was ik dus gewoon aan het hyperventileren. Een eng gevoel geeft dat!

Even na laten kijken bij de huisarts zal dus helemaal niet overbodig zijn!

Ik bedoel inderdaad niet ontpillen als het gaat om zwanger raken (want ook ik meen te weten dat je direct weer zwanger kunt raken als je ermee stopt), maar inderdaad wat betreft de hormoonhuishouding. Klinkt inderdaad niet onlogisch dat je lichaam van slag kan zijn als je stopt met al die hormonen. Maar zijn hartkloppingen ook herkenbaar? Zou graag horen van wel (), want vind het best eng…

@Manderijn: kan me niet heugen dat ik me heb gestoten. Zal er nog eens diep over nadenken, want misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik denk het niet…

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Maar lieve schattebout, als jij je niet gerust voelt over die hartkloppingen waarom wacht je dan tot je morgen de huisarts kunt bellen? Waarom bel je dan nu de huisartsenpost niet voor ruggespraak? Mogelijk kunnen zij je telefonisch al helpen aan de hand van een vragenlijstje en anders laten ze je langskomen als zij het ook niet vertrouwen.

Bel nou gewoon!

Groetekes, Sje

Ah dat stond er gister op je fb niet bij. Ik heb de zelfde verschijnselen en tegen de tijd dat ik ongesteld moet worden (waar nu geen peil op te trekken is ivm overgang) zijn mijn paniekaanvallen en het onrustige gevoel altijd veel erger dus hormonen kunnen het goed zat zijn.

Ik heb zelfs de hoop als heel die menstratie over is ik voor een groot deel van de klachten af ben. Want laatst was ik 10 weken niet ongesteld en ik ging zelfs weer alleen naar een winkel ed.

Maar ga indd voor de zekerheid zeker naar de ha want het kan makkelijk iets anders zijn natuurlijk,

Liefs Michelle

quote:
Maar lieve schattebout, als jij je niet gerust voelt over die hartkloppingen waarom wacht je dan tot je morgen de huisarts kunt bellen? Waarom bel je dan nu de huisartsenpost niet voor ruggespraak? Mogelijk kunnen zij je telefonisch al helpen aan de hand van een vragenlijstje en anders laten ze je langskomen als zij het ook niet vertrouwen.

Bel nou gewoon!

Groetekes, Sje

Omdat ik iemand ben die al snel denkt dat het allemaal wel meevalt

Ik ga zo gewoon lekker naar bed (als ik slaap heb ik nergens last van) en dan bel ik morgenvroeg direct met de huisarts voor overleg en het maken van een afspraak zsm.

Lief dat je zo lief reageert, Sje!

Groetjes,
M

quote:
Ah dat stond er gister op je fb niet bij. Ik heb de zelfde verschijnselen en tegen de tijd dat ik ongesteld moet worden (waar nu geen peil op te trekken is ivm overgang) zijn mijn paniekaanvallen en het onrustige gevoel altijd veel erger dus hormonen kunnen het goed zat zijn.

Ik heb zelfs de hoop als heel die menstratie over is ik voor een groot deel van de klachten af ben. Want laatst was ik 10 weken niet ongesteld en ik ging zelfs weer alleen naar een winkel ed.

Maar ga indd voor de zekerheid zeker naar de ha want het kan makkelijk iets anders zijn natuurlijk,

Liefs Michelle

Nee, klopt. Maar ik had gisteren die mogelijke link ook nog niet gelegd. Dat kwam vandaag pas

Goh, dus jij herkent het? Wat naar zeg. Ik hoop ook voor jou dat je snel in de overgang zit (niet naar bedoelt hè…). Dan ben je er inderdaad waarschijnlijk van af.

Ik hoop dat ik snel weet waar het bij mij vandaan komt, dan ben je toch een stuk geruster.

Vanavond met m’n moeder gesproken en in ieder geval al besloten om samen naar yoga te gaan: even weer iets doen voor mezelf en hopelijk ook ontspannen. Heb nu al zin!

Groetjes,
M

Yoga is dan indd heel goed en ook lekker even voor jezelf

In de overgan zit ik al nu nog helemaal er van af

Liefs Michelle

Hou ons op de hoogte hè meissie?!

Groetekes, Sje

Wat vervelend dat je hier last van hebt. Het is idd wel toevallig dat je net gestopt bent met de pil en er nu last van hebt. Of het zou kunnen of niet, weet ik niet. Ik ben zelf ook altijd van gaat wel over, maar ik zou als ik jou was toch even de huisarts vragen om advies. En ik weet dat Erik altijd erg vroeg wakker is, dus misschien gaat onbewust het slaaptekort je nu wel opbreken in combinatie met de andere dingen die je noemt als druk en te weinig aan jezelf toekomen.

Heel goed in ieder geval dat je yoga gaat doen.

Sterkte!

Groetjes,
Sandra

Net gebeld met de huisarts, toen ik zei dat ik hartkloppingen had zei ze direct dat ze om 8.50 uur nog een gaatje hadden. Dus heel fijn, had m’n overtuigpraatje al klaar namelijk. Je moet tegenwoordig die assistentes zo bepraten voordat je langs mag komen. Maar goed, in dit geval was dat ene woord toch al duidelijk genoeg. Blij, want hoef nu tenminste niet de hele dag nog in spanning te zitten. Ik hou jullie zeker op de hoogte! Bedankt voor de lieve reacties tot nu toe.

Groetjes,
M

Trouwens Michelle, ik las op internet dat die klachten die wij hebben ook te maken kunnen hebben met juist de overgang. Hoop niet dat ik vervroegd in de overgang zit

Groetjes,
M

quote:
Ik dacht in eerste instantie aan een tikkie overbelast en hyperventilatie. Ik heb chronisch te weinig slaap, druk met kind/huishouden/relatie/sociaal leven, etc. En te weinig dingen voor mezelf om op te laden.

Als ik dit lees, denk ik ongeacht wat de dokter zegt: Daar moet je iets aan gaan doen! Yoga lijkt me een goed begin en af en toe lekker vroeg je mandje in met een boekje en een kopje thee.

Succes bij de dokter nu ongeveer.

Lfs

Ik weet het mriek dat die klachten daar bij horen Net zoals gewrichtspijnen verminderde weerstand (vandaar dat ik iedere keer ziek ben) etc etc. Word wel door veel ha niet erkend, door de mijne gelukkig wel Nadat de rest was uitgesloten.

Liefs Michelle

Hoe was het bij de dokter Mriek?

Groetekes, Sje

Jeetje wat eng zeg ik hoop dat het allemaal mee valt!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Ik heb een superdokter! Bloeddruk was goed, polsslag was wel verhoogd. Hoort tussen de 65 en 80 te zijn (afhankelijk van je conditie) en bij mij was hij 92 in rust. Hij gaf aan dat het stoppen met de pil geen verhoogde polsslag kan veroorzaken, dus dat sloot hij uit als verklaring. Weten we dat ook weer Afgaande op mijn verhaal dacht hij dat ik inderdaad te veel belasting ervaar en te weinig tijd neem/heb om te ontspannen. Desondanks vroeg hij of ik een hartfilmpje wilde laten maken. Ik heb ‘ja’ gezegd, extra geruststelling is nooit weg. Mijn voorstel om ook bloedonderzoek te laten doen vond hij prima; dat zal worden onderzocht op bloedsuiker, schildklierfunctie en bloedarmoede (alhoewel hij niet dacht dat ik dat laatste heb).

Ben direct doorgereden naar het ziekenhuis voor het hartfilmpje: lopende band-werk en heel efficiënt. Dertig seconden op die tafel met plakkers op je borst, door naar de cardioloog die ook in dertig seconden je filmpje beoordeelt en dan de uitslag. Alles gelukkig normaal: geen afwijkingen gevonden. Super! Dat stelt al een hele hoop gerust. Bloedprikken moet nuchter vanwege de glucose, dus dat kon ik helaas niet ook direct laten doen (had al ontbeten vanmorgen). Dat ga ik vrijdag laten doen en krijg ik in de loop van volgende week de uitslag van.

Al met al redelijk goed gerust gesteld, nog even wachten op de uitslag van het bloedonderzoek voordat ik zeker weet dat er geen lichamelijke oorzaak is (hopelijk). En dan aan de slag met het omgooien van m’n leven: meer me-time inplannen!

Groetjes,
M

Fijn zeg dat je huisarts meteen in actie kwam. Hele geruststelling dat het ECG goed was. Goed plan ook om bloed te laten prikken en te laten onderzoeken op verschillende zaken.

Groetekes, Sje

Zo, goed doorgepakt zeg! Fijn, dan weet je waar je aan toe bent. Lijkt allemaal positief! Nu inderdaad even voor jezelf geen kiezen!

Lfs