Sinds gisteren voel ik me helemaal niet goed; hartkloppingen en een onrustig gevoel in m’n lijf (kan het even niet anders omschrijven). Erik die moeilijk doet is me al snel te veel en ik zat vanmorgen op het werk achter de computer en het vloog me echt even aan. Hoe kom ik de dag door, oh jee.
Ik dacht in eerste instantie aan een tikkie overbelast en hyperventilatie. Ik heb chronisch te weinig slaap, druk met kind/huishouden/relatie/sociaal leven, etc. En te weinig dingen voor mezelf om op te laden.
Maar nu schoot me te binnen: ik ben sinds kort gestopt met de pil. Niet om weer zwanger te worden, maar omdat ik gewoon zat was van het slikken ervan. Ik had eigenlijk vorige week woensdag weer moeten beginnen met een nieuwe strip, maar heb dit dus niet gedaan. Kunnen m’n klachten ook komen door het stoppen met de pil? Ik kan me voorstellen dat de hormoonhuishouding behoorlijk ontregeld is en dat het feit dat m’n lijf het nu weer zelf moet doen dit veroorzaakt?
Ik ga morgen in ieder geval de huisarts bellen om een afspraak te maken en dit voor te leggen en even naar m’n hart te laten luisteren en bloeddruk te laten checken. Bloedonderzoek wil ik ook graag.
Maar los van het bezoek aan de huisarts: herkennen jullie dit in relatie tot ontpillen?
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”