Ontlasting wittig/blauw omhulsel:S?

Ik moest erg lachen om Rico, dat hij ging zitten janken omdat iedereen aan het janken was! En dat hij OBA zegt! Superknap joh! Is normaal dat hij niet goed tegen alle drukte kan en dat hij dan even moet laten horen dat 'ie indahouse is! Eva zuigt alles op als een spons en laat niks merken, maar eenmaal thuis gaat ze alsnog brullen! Eva zegt alleen bababababa en tatatatatata, geen oba nog! Rico rocks, kletsmajoor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hier intussen ook papa en paba en oba grrrrrrr dat oba hoeft voorlopig niet zie verhaal bij topic over hele boterham hahahaha. Gister was hij bezig met mama of iets wat er op leek hahahaha. En inderdaad zie je het vaak aan de mond en komt er geen geluid uit lollllllll

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Wat knap dat Rico en Dylano al papa kunnen zeggen.

Tim is een echte brabbelaar, maar dan in zijn eigen babytaal. Nog geen woord wat lijkt op papa of mama of iets dergelijks. Lijkt me zo leuk als ze ineens papa of mama gaan zeggen.

Groetjes,
Sandra

is ook heel leuk en volgens mij zijn rico en dylano wl extreem vroeg hoor

Groetjes Michelle

@Michelle en Sandra
de tijd dat een baby dat gaat zeggen valt tussen het half jaar en 1 jaar erg gevarrieerd… dus idd ze zijn aan de vroege kant maar who cares toch en vooral als papa niet in de buurt is zegt ie vaak bapa of papa. of als hije en volle mond heeft doet ie het heeeeeeel vaak (vooral met stukjes)
met 4 mnd zei die al wel memmeh maar dat zal wel geen mama geweest zijn hahaha.
en hij heeft weer echt iets debiels. dan wil hij gaan lachen maar dat komt er dan zo nerd achtig uit zovan:
“heheIEheheIEheheIE” kei snel achter elkaar dat klinkt echt hahaha belachelijk gewoon maargoed hij vind het leuk.
en ook etiketjes vind hij prachtig en “aanhangseltjes” zoals het lipje van de rits van zn slaapzak ofzo

@Sje: bedankt dan weet ik dat ook weer, maar aangezien hij motillium krijgt is zijn maag sneller leeg he! niet vergeten.

@Rainbow: rico was EN toen overstuur en de dag daarna (gisteren dus) erruggg vervelend geweest arme ziel, en het was echt grappig dat janken, wel zielig want er kwamen traantjes bij kijken en dat was ook weer niet de bedoeling
maar kon het niet laten om het nog 1x te doen s’middags in de hoop dat hij het nu WEL leuk zou vinden maar nee hoor hij vond het weer niks, toen deed ik het maar niet meer want wil mn uk niet overstuur maken natuurlijk alhowel ik stiekem inwendig een beetje moest lachen.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090416/hsRY.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/aiwTp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 05 May 2009 13:14:08

quote:
Wat knap dat Rico en Dylano al papa kunnen zeggen.

Tim is een echte brabbelaar, maar dan in zijn eigen babytaal. Nog geen woord wat lijkt op papa of mama of iets dergelijks. Lijkt me zo leuk als ze ineens papa of mama gaan zeggen.

Groetjes,
Sandra

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/BdDkp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>

Dus Tim is lichamelijk sneller dan Erik, maar met praten niet. Erik zegt al regelmatig ‘mamamama’ en ook ‘dadadadada’. Haha. Of 'ie nou echt ons bedoelt of dat het toeval is, geen idee. Ik denk graag het eerste…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Erik en Tim vullen elkaar als broers in ieder geval goed aan. De een lichamelijk sneller en de ander praat sneller. Jammer dat ze elkaar niet kunnen zien anders hadden ze vast van elkaar geleerd

Tim roept wel al een tijdje dadadadadada, maar dat roept hij de hele dag door. Heb dus altijd het idee gehad dat dat gewoon een brabbeltaaltje is, wat niet gelinkt is aan het woord papa.

Maar als Erik echt al mamamama zegt dan denk ik toch echt dat hij jou daarmee bedoelt. Tenminste dat is meer gevoelsmatig, omdat ik het idee heb dat baby’s heel vaak brabbelen in dadadadada en niet in mamamamama. Een m is toch weer een hele ander soort uitspraak voor een baby. Echt leuk dat hij dat al zegt. We gaan er gewoon vanuit dat hij daar jou mee bedoelt. Tim zegt in ieder geval nog niks wat op mama lijkt, dus we wachten gewoon nog even af.

Groetjes,
Sandra

@Sandra: Haha, woon je in de buurt? Dan kunnen we de kleine mannetjes een keer bij elkaar zetten en dan maar heeeeel hard duimen…

Ben het met je eens, ‘dadada’ is inderdaad iets wat veel baby’s op een gegeven moment continu zeggen. Bij ‘mamamama’ heb ik een ander gevoel. Als 'ie dat zegt heb ik ook echt het idee dat 'ie mij bedoelt. Of ik wil dat graag denken, het blijft lastig om die twee dingen te scheiden. Hihi. Hoop voor je dat Tim ook snel doorheeft dat er zoiets als een ‘m’ bestaat!

Groetjes!

het grappige is dat hij alleen oba zegt als opa ook daadwerkelijk in zijn bijzijn is en papa zegt ie vooral als papa NIET in de buurt is en hij m lijkt te missen. en als ie m dan ineens weer ziet roept hij het 1x heel hard en de rest van de tijd zegt hij het binnenmonds en elke keer de “papa” beweging echt grappig. en vooral als ie eten in zn mond heeft blijft ie aan de gang

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

off-topic:
wat grappig … Jurian praat ook … heel duidelijk papapapapapa en als hij boos is of iets niet naar zijn zin krijgt is het sinds een week mamamamamamamamama… dus of hij daar echt papa en mama mee bedoelt? Pas vroeg ze op het cb ook of hij op zijn naam reageerde. Ik zei weet ik eigenlijk niet… hij kijkt wel maar dat doet hij bij alles wat ik zeg… ook weet ik niet of hij echt anders reageerd op papa of mama of een onbekende. Merken jullie wel verschil? Zijn jullie kindjes eenkennig geweest?

@mini-boy: Erik is wel eenkennig geweest en is het nu nog af en toe, vooral bij onbekende mannen kijkt hij eerst even de kat uit de boom. Laatst toen ik hem naar de creche bracht, ging 'ie toen ik wegging zelfs ook even mieren…wist niet wat me overkwam. Was voor het eerst. Nog even snel een extra kusje en weggaan…zucht. Dat was de keer daarna niet meer zo, dus tja…

Groetjes!

Tim is nog niet eenkennig geweest. Hahaha meteen maar even afkloppen. Hij wil bij iedereen op schoot en vastgehouden worden en vind alles prima. Het verschil tussen bekenden en onbekenden is wel dat hij zodra hij iemand ziet dat hij kent gaat lachen. En dat doet hij niet als hij iemand niet kent. Dan zit hij die persoon alleen maar verbaasd aan te staren.

Bij mij op het CB vroegen ze idd ook met 9 maanden of hij op zijn naam reageert. Zelf heb ik niet het idee dat hij daar specifiek op reageert. Tim is altijd heel nieuwsgierig geweest en reageert op alles wat je tegen hem zegt. En kijkt naar iedereen die bij hem in de buurt is. Ook als er bijvoorbeeld iets achter hem gebeurt dan draait hij zich helemaal om om te kijken. Dus ja denk niet dat dit specifiek is als we Tim tegen hem zeggen.

papapapapa en mamamamamama vind ik niet echt een brabbeltaal voor een baby. De p en de m gebruiken ze niet met brabbelen. Denk toch dat dit het begin is van papa en mama zeggen. Leuk hoor, voor je het weet roepen Jurian en Erik echt papa en mama.

Het dochtertje van mijn vriendin is 5 dagen jonger dan Tim en zegt sinds kort papa en mama. Echt zo grappig, laatst was ik daar en toen riep ze de hele dag door papa. Helaas voor mijn vriendin even geen mama. Maar het is zo schattig om uit de mond van zijn kleine te horen.

Groetjes,
Sandra

rico begint nu al eenkennig te worden, soms niet altijd, vooral bij mannen heeft hij er last van en vooral als ze dan ook nog een zwaardere stem hebben, dan kruipt ie helemaal in me weg en huilt tranen met tuiten, en hangt zich helemaal aan me vast.
ach ze moeten er toch doorheen he

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

bijna alle kinderen beginnen met papa te zeggen… wij thuis met z’n 11 persoontjes zeiden allemaal eerst poos papa en daarna mama … terwijl mama meer deed en er altijd voor ons was, papa moest werken

Grappig mini-boy, want ik dacht dus dat er meestal als eerste mama gezegd werd. Maar het lijkt me voor een baby ook makkelijker om papa te zeggen dan mama.

Oh trouwens Mriek ik was vergeten antwoord te geven op je vraag. Maar we wonen niet bij elkaar in de buurt. Wij wonen in de Randstad en jullie volgens mij in Drenthe. Helaas kunnen ze dus weinig van elkaar leren

Groetjes,
Sandra

Ook al in de Randstad…Michele in Den Haag, andere Michelle in Rotterdam als ik me niet vergis…ben ik nou de enige uit het mooie Drenthe? Tot nu toe lijkt het er wel op.

Lekker off-topic weer trouwens…

Groetjes!

Ik indd in rotterdam

Groetjes Michelle

Goed van mij…

Groetjes!

jajajajajaj je geheugen is nog prima:;

Groetjes Michelle

Dat betekent dat de zwangerschapsdementie op z’n retour is, joepie! Heb jij nog last van vergeetachtigheid?

Groetjes!