Ontbakeren lukt niet goed

Hoihoi,

Zoals jullie weten, wordt Julia ingebakerd. Dat gaat heel goed. Ze is veel rustiger geworden en slaapt veel beter. Maar nu is ze 4 maanden en moet ze eigenlijk leren om zonder doeken te slapen. Ik leg haar nu regelmatig in een slaapzak, maar dat gaat niet zo goed. Mevrouw trekt aan haar lakentjes, tilt haar benen op zodat er een ‘tent’ van haar dekentjes ontstaat en ze floept voortdurend met haar handjes onder de dekens vandaan. Dat is allemaal niet zo erg, maar…ze slaapt ook veel slechter. Kortere slaapjes, onrustiger, ze huilt sneller…het lijkt alsof ze er nog niet aan toe is om te ‘ontbakeren’. Maar ze ‘moet’ langzaamaan wel, want ze wil gaan rollen. Ik leg haar 's nachts wel nog in de Pacco en dan gaat het, met speen in, wel goed.

Hoe hebben jullie je kindje laten wennen aan het zelf slapen zonder bakerdoek? En hoe kan ik zorgen dat ze in de slaapzak ook lekker (lang) slaapt? Graag tips!

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Minke is nu net 7 maanden en heb ik tot 6 maanden ook ingebakerd ( eerst puckababy daarna Pacco Comodo). Sinds een paar weken ben ik overgestapt naar een Combisleeper. Dan kan ze in elk geval niet zichzelf bloot trappelen. Wel stop ik haar alsnog goed in met een katoenen laken zodat ze wel dat gevoel van geborgenheid behoudt en niet te warm wordt.
Ik ben eerst begonnen met overdag ontbakerd slapen en daarna de avond tot de laatste fles, toen dat allemaal goed ging pas de nacht. ( nu een paar weken). Minke sliep altijd tot half zeven en nu is ze vaak eerder wakker ( 6 uur, pffff ) > Maar er zijn nu ook alweer wat nachten dat ze gewoon tot half- a-kwart voor zeven doorsliep.
Waarom wil je nu al stoppen met inbakeren eigenlijk? het mag sowieso toch tot 6 maanden? Minke was er ook echt nog niet aan toe toen ze 4 maanden was, ik probeerde het gewoon zo nu en dan. Nu lukt het pas echt ( en accepteren papa en ik dat we er om beurten wat vroeger uit moeten dan eerst…) .
Ik dacht in elk geval dat ik er nooit vanaf zou komen maar zo zie je maar, het komt goed met de tijd!
Succes he, groetjes Astrid

Oh spannend he dat uibakeren…

ik heb hier onze manneke ook ingebakerd gehad… en met de 4 maanden weer begonnen met uitbakeren ook omdat hij (dacht ik want hij doet het nu nog niet ) wilde gaan omrollen!

Wij hebben het heel langzaam afgebouwd, eerst 1 arm … week volhouden. Daarna andere arm… ook week volhouden… en elke keer het allerbeste slaapje per keer… dus hij lag hier 1 slaapje met 1 arm eruit de rest helemaal inbakeren!

Lukt het nog niet… dan moet je minimaal 1 week je kleine weer inbakeren alle slaapjes! Omdat ze er dan nog niet aan toe zijn én je hele grote kans heb dat ze weer in hun oude patroon terecht komen. Ik denk dat er nog wel meer topics hierover bekend zijn… moet je even op zoek kijken!

heel veel succes… en als je uitbaker… thuis blijven in eigen bedje. rust en regelmaat dan erg belangrijk!

Hoi Minke en mama van Mini Boy,

Ik dacht dat Julia er nu wel aan toe zou zijn om uitgebakerd te worden, maar niet dus…Ze schoffelt heel haar bedje door en als ik zeg: ‘Je bent moe he?’ lacht ze en doet ze haar beentjes omhoog, zodat heel haar dekens omhoog gaan! Boefje! Op het kdv slaapt ze in een slaapzak, maar daar maakt ze ook hazenslaapjes. Zij vinden het echter al goed als ze 1 uur slaapt, wat ik zelf veel te weinig vind. Na een dag kdv is ze dan ook kapot…Thuis maakt ze, ingebakerd, vaak wel rondes van 2-3 uur slaap!

Ik wilde nu stoppen vanwege het omrollen en omdat ze langzaam uit de Pacco groeit. Maar als ik eerst 1 arm eruit doe (gaat dat makkelijk trouwens?) en dat een week probeer enz. dan kan ik misschien nog een tijdje doen met de doek? Het lukt haar echt nog niet om ‘los’ te slapen, die handjes bewegen weer alle kanten op. Ze wordt ook constant wakker, wat ze de laatste tijd (sprongetje) toch al vaker heeft dan eerst. We moeten nog maar gewoon even inbakeren, ze vindt het zelf ook nog fijn en inderdaad, het mag tot 6 maanden.

Minke, ik heb gekeken naar een Combisleeper. Wat zijn die duur zeg! En wat is het verschil met een gewone slaapzak??

Bedankt voor jullie reactie. Vannavond ga ik eerst 1 armpje eruit proberen en dan vannacht denk ik nog helemaal inbakeren…Rustig aan afbouwen!

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Hallo,

Ik had voor onze dochter ook een pacco doek nu zit onze meid in een spreidbroekje en ik wou ook graag een inbakerdoek waar ik ook goed de poging had om af te bouwen. Nu heb ik een puckababy dit is echt ideaal! Er zitten ritsjes in de binnenkant dus zo kun je makkelijk afbouwen en tevens liggen ze hier ook alweer wat losser in omdat ze ingebakerd ligt in de slaapzak en zo meer ruimte heeft! Het bevalt ons super, onze kleine meid is nu bijna 5 maanden en ze ligt nog steeds in de puckababy!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt…

Groetjes

Rainbow. Ik weet niet hoe ver Julia is, maar Morgan doet verwoede pogingen om om te rollen, maar het lukt nog niet en gezien ze zo op elkaar lijken lijkt me dat Julia ook pas later echt gaat rollen dus misschien nog even lekker bakkeren. Anders is ze straks helemaal uitgeput.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Even voor de duidelijkheid… ik heet geen Minke hoor dat is mijn dochtertje
groetjes Astrid
( Linette1 op forum omdat mijn eerste voornaam al in gebruik was!)
Oh ja en wat betreft de combisleeper: ze zijn inderdaad duur maar er staan regelmatig aanbiedingen op internet ( even google-en) ik heb mijne voor € 52,50 gekocht ( nieuwe). Ook kan je ze zat op Marktplaats vinden hoor dat scheelt veel, daar heb ik ook mijn Pacco destijds gekocht voor € 20, en die was prima. Het verschil met een gewone slaapzak is dat deze uit twee delen bestaat dus dat hij voor de zomer en de winter is en dat maakt ze zo kostbaar denk ik. Overigens is ie wel lang dus passen ze er wel tot een jaar in… ( hoop ik )

Gewijzigd door - Linette1 op 13 Jan 2009 08:59:34

Gewijzigd door - Linette1 op 13 Jan 2009 09:03:28

Oh echt rainbow doe het niet te snel… want je ben weer bij het begin! en moet weer helemaal opnieuw beginnen. Hoe is het gister gegaan met 1 armpje eruit … is beetje vogelen he… maar het lukt wel!

Dit dus vanavond weer precies hetzelfde doen… en dan nog 2dagen. voordat je verder ga met afbouwen… als je verder ga zou ik 2 armpjes eruit halen in dat slaapje waarop ze nu met 1 armpje eruit sliep… snap je beetje wat ik bedoel?

Jurian sliep de ochtend het beste… deze was al eerste afgebakerd! Door eerst kleine week 1 arm eruit toen 2e arm eruit en toen zonder… maar doe het langzaam anders gaat het mis. En als ze huilen moet je weer streng zijn en ze niet gelijk pakken… ik deed het wel eerder hoor want hij was dan in de box ook lief en ze gaan steeds minder slapen dus… VOLG JE GEVOEL!

als je iets wil weten … roepen hoor… ben een expert op dit gebied dus wil je/jullie graag helpen… .vond het zelf ook zo eng/moeilijk…

Oh ja, Minke is je dochter!

Bedankt allemaal weer! Gisteren had Julia op het kdv ook weer allemaal hazenslaapjes, echt van hooguit 3 kwartier. Terwijl ze in de doek makkelijk 2 uur kan maken, of langer…'s Avonds hadden we haar helemaal ingebakerd, want ze had een vest aan en dat was nogal warm. Eén armpje eruit vond ik dan weer te koud met alleen een romper aan met spaghettiebandjes…Dus nog even helemaal gedaan en dat ging weer prima. Ik moest haar om 08.00 uur wakker maken. Ze was natuurlijk wel gekomen om 02.30 uur, dat wel…

Net hebben we samen gezwommen. Je zou zeggen dat ze na zo’n half uur moe is, maar mevrouw ligt kraaiend in de box. Ik had haar lekker in bed gelegd, in de slaapzak toch, maar dat was geen succes. Na een half uur begon ze weer te kletsen. Ze huilt dan niet, maar ze is klaarwakker! Ze krijgt om 12.30 uur eten en dan mag ze vanmiddag gewoon weer in de doek hoor. Ik denk nog even helemaal ingebakerd en dan met één armpje…Ze is er echt niet aan toe en ik wil voorkomen dat de onrust weer terugkomt. Terwijl ze juist zo vrolijk was afgelopen maanden!

De combisleeper schijnt inderdaad ideaal te zijn, maar…ik denk dat die voor Julia niet werkt nog, omdat ze dan iets te los ligt. Ik kan wel ook even bij de Puckababy kijken, want die hadden wij voor de bakerdoek en dat ging ook best ok. Uiteindelijk moest Julia echyt streak ingebakerd worden en was de PB zelfs te los, maar nu werkt het misschien wel? Dat is wel makkelijker afbouwen dan met het handje één flap losmaken…dat zag er raar uit!

Inderdaad, Julia probeert (natuurlijk haha) ook te rollen, maar ze kan het ook niet. Gisteren kon ze het wel opeens van buik naar rug, dat deed ze razendsnel! Maar andersom gaat het nog helemaal niet, dus ik denk dat ze inderdaad nog wel even in de Pacco mag. Ik ga er nog gewoon maar mee door, anders slaapt ons mopje niet meer zo goed!

En mama van mini-boy, ik zal je zeker even mailen hier met vragen hoor. Experts spreek ik altijd graag, hahahaha!

Weten jullie ook of een zgn ‘matrozenbedje’ helpt? Dan maak je een soort envelopje met een laken, waar ze dan in kunnen. Ze liggen dan bovenin het bedje en niet onderin…Maar Julia schopt haar bedje toch wel door de war denk ik!

is het niet heel moeilijk om te zien wat er met hem of haar aan de hand is als ze ingebakert zijn??
en waarom zijn jullie het gaan doen?
het ziet er zo zielig uit vind ik

[link=http://lilypie.com][/link]

ja ziet er zielig uit … maar het tegendeel is waar! Voor de kleintjes is het een enorme rust… en vertrouwends iets. Dit omdat ze die geborgenheid nodig hebben (hadden ze in de baarmoeder ook)… ze worden ander zomaar in het diepe gegooid en krijgen teveel prikkels waardoor ze slaaptekort krijgen en daar de gevolgen weer van zoals huilen/weinig tot niets eten/gewichtsverlies etc.

Hier hebben wij ingebakerd omdat Jurian de eerste 8 weken alleen maar huilde heel de dag!

Matrozenbedje geen ervaring mee… helaas geen expert in die dingen

ja ik weet het ontbakeren is echt niet het makkelijkst om te doen

rico slaapt nu alleen nog maar s’nachts in zijn swaddle me. en hij doet het echt heel goed overdag. als hij wakker is ook al slaapt hij maar kort is ie ook boos als hij in bed moet, ik denk dat hij dan gewoon niet meer moe is en bij ons wil zijn, dus haal ik m er uit. met doeken zal ie toch wat meer slapen maar ja, hij moet het toch leren, en liever op tijd af leren dan te laat, dus ik snap je beweegredene.

ik zie wel ik laat het zo lekker, hij slaapt s’nachts maar in zn doekie en overdag in zn slaapzakje, als ie eruit wil wil ie eruit. en vooral als hij last heeft van zn sprongetje dan slaapt ie zoiezo amper en wil hij het liefste in zn craddle swing slapen. nouja als hij dat wil mag ie dag, het zal me niet boeien, die “sprong” dagen mag hij lekker doen wat hij wil haha

(K)

(K)Kuzjes!

Rainbow, waarom haal je geen rompertjes met lange mouwen bij de zeeman. Dan hoeft ze ook dat vest niet aan.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

of een slaapzak met lange mouwen? voor overdag dan als ze niet is ingebakerd

(K)Kuzjes!

Rompers met lange mouw: heb ik
Slaapzak met lange mouw: heb ik ook!

Ze ligt nu gewoon in een romper zonder mouwen in de bakerdoek en…ze slaapt al DRIE UUR bijna. Het kind is doodop van het half uurtje zwemmen vanmorgen! Zonder doek zou ze alweer 2 uur wakker zijn ofzo…

Ga dadelijk een Puckababy kopen. Die leek ons goed om mee af te gaan bouwen. Ik ken ze (wij hadden ooit de PIEP) en ze zijn fijn als tussenfase! Weer 50,- maar ja, als het werkt vind ik dat niet zo erg…Geld zat…
hmmm…Heb de kinderbijslag niet eens binnen hahaha!

Puckababy opvolger is echt heel ruim… ik waarschuw je maar vast. Bij ons bleek het een hele dure miskoop . Ik heb toen de Pacco Comodo ( tweedehands) aangeschaft: perfect! Paste ze nog makkelijk met 6 maanden en ze is al ruim 9 kilo… kanje nagaan ! Ik wil mijne niet verkopen ( want we hopen op een tweede kindje straks en dan heb ik hem misschien weer nodig) anders zou ik je natuurlijk zelf mijne aanbieden.
Dus als je nog even wilt “doorbakeren” dan kan ikje die echt aanraden.

Hmm geld zat Rainbow… als je nog een sponsorproject zoekt

Bij ons is de kinderbijslag allang op

Groetjes,

Michèle

ARGH! Had ik maar eerder op het forum gekeken…Je snapt 'm al: wij hebben de Puckababy gekocht, want als ik iets in mijn hoofd heb…Wat een vreselijk onding inderdaad! Julia verdronk er helemaal in en werd er helemaal wild in. Ze kon echt alles bewegen en dat deed ze dus ook. Het schoot z’n doel echt helemaal voorbij! Gelukkig kocht ik 'm in een winkel waar ze niet moeilijk doen met producten teruggeven, dus papa mag straks even zijn centjes (50,-!) terug gaan halen! Ik heb ook gekeken naar de Pacco Comodo…daarvoor is Julia dan nu nog net te klein, want die is vanaf 7 kilo. Ze past nu nog goed (tenzij ze heel veel heeft gedronken!) in de Pacco Piccolo. Het is wel een ding wat ik in mijn achterhoofd houd, want ik heb echt heel veel plezier van de Pacco! Topproduct! Ik bewaar die van mij ook trouwens, want we hopen ook op een tweede en die is misschien net zo wild als haar/zijn grote zus!

Michele, ik heb het geld van de kinderbijslag natuurlijk ook allang omgezet in kleding, luiers, melk etc…dus ik wil die k-bijslag ook onderhand wel hebben! Ik zou 'm al gehad moeten hebben, maar bij mij gaat er volgens mij iets niet goed? GRRRRR!

Hmm in Januari hebben we hem gehad Rainbow. Oke het is niet veel hoor dus je kan het over het hoofd zien. Anders even nakijken hoe of wat op de site www.svb.nl

Groetjes,

Michèle

Ik zag net op mijn rekening dat de kinderbijslag 2 januari al gestort was! Eh…het is dus alweer ongemerkt opgegaan! En ik maar denken dat ik niks had gehad.