hee rainbow, ja dat is naar zeg dat ze zo onrustig is.
nou ik had eerst het slaapje van 11 uur en 3 uur de doeken weggehaald.
toen van sóchtends na de voeding van 7 en s’avonds na de voeding van 7.
en zo laat ik het ook even.
ik heb er ook 2 weken ofzo overheen laten gaan, want rico sliep ook echt bijna niet die ene week, en ik vond dat hij zijn ritme moest terugkrijgen en effe zijn slaap moest inhalen. en daarna heb ik er dus weer 2 weggehaald en dat ging al veelg emakkelijker. de eerste zijn echt het moeilijkst! en de nacht waarschijnlijk want dan hopen we dat onze kleintjs de hele nacht doorslapen of in ieder geval flink wat uren. en zonder doeken wil dat bij rico nog niet lukken.
met een wikkeldoek bedoel ik zo’n warme deken met zo’n mutsje eraan weet je wel, die sla ik dan 1 x dubbel en die doe ik over zijn dekbedje strak instoppen aan de zijkanten, dan blijft het allemaal wat makkelijker zitten. EN een slaapzakje (met lange mouwtjes wil ook wel is werken omdat ze zich dan toch wat meer knusser en geborgen voelen)
zo’n wikkeldoek gebruiken ze eigenlijk helemaal in het begin bij pasgeborene als ze zichzelf nog niet echt op temp. kunnen houden, en je moet hem/haar eruit halen voor b.v. voeding of gewoon zomaar. het lijkt een beetje op een badcape maar dan van fleesh stof.
ik doe nu proberen aangezien rico tot 7 uur doorslaapt s’ochtends, om de laatste fles van 00:00 uur naar 23:30 te zetten. maar meneer zijn klok werkt goed hij werd ipv 7 uur PRECIES echt op de seconde na om 6:30 wakker. jaja dacht hij mij hou je niet voor de gek
uiteindelijk toch een beetje gerekt omdat ik perongeluk het water te warm had gemaakt in de magnatron dus ja kon ik het helpen hij at dus om 6:50 uur. haha germ, maarja zo red hij het misschien morgenvroeg wat langer. hoop ik dan. want ik ben altijd bang dat niks gaat lukken en uiteindelijk na stug volhouden lukt het toch.
het is ook niet erg om af en toe te laten huilen zonder die doeken, ik ging rico wel troosten ik gaf m zijn tuttel en een kus, muziekje aanzetten, en dan ging ik weer. als hij dan weer ging huilen (wat ook het geval was) liet ik hem 10 min huilen, dan ging ik weer, en deed precies hetzelfde als daarvoor (haalde hem er zeker niet uit, want dan was het hopeloos om hem weer terug te leggen) en dan ging ik weer, ging ie weer huilen ging ik na 15 min nog een keer en weer hetzelfde. daarna huilde hij weer en na 15 min a 20 min was hij stil en sliep weer. zo wist hij toch dat ik er voor hem was en terug kwam om te troosten maar dat hij uiteindelijk toch niet ging winnen van mij![]()
alleen s’nachts durf ik niet aan ivm flatwoning en ben bang dat de hele flat wakker wordt. dus dat is meer mijn probleem dan die van rico.
maar ook dat komt nog wel is goed. zijn doek past bijna niet meer dus dan moeten we wel
help!!! maar ook dat komt goed, alles lukt als je maar wil en doorzet
(K)(K)(K)(K)
(K)Kuzjes!