@ Alien deze heb ik zeg maar uit frustratie geschreven gezien morgan sinds ze exact 2.5 is even totaal onhandelbaar is maar ook weer ontzetten lief kan zijn en ik zie gewoon dat ze soms even helemaal met zichzelf in de knoop zit.
Groetjes,
Michèle
@ Alien deze heb ik zeg maar uit frustratie geschreven gezien morgan sinds ze exact 2.5 is even totaal onhandelbaar is maar ook weer ontzetten lief kan zijn en ik zie gewoon dat ze soms even helemaal met zichzelf in de knoop zit.
Groetjes,
Michèle
Hier werkt bij driftbuien in de winkel (of voor de ingang ) alleen de brandweergreep.
Kan m niet uitleggen haha google maar even.
Dan kan hij spartelen, maar geen kant op. En dan even op een plekje waar t geen kwaad kan neerzetten om rustig te worden. (enne tja de boodschappen komen dan een andere keer maar… --> overigens heb ik het opgegeven om met hem boodschappen te doen alleen, en áls hij dan toch persé meemoet om bijv. nieuwe schoenen te passen dat gaat hij in de buggy)
Morgan stond laatst te gillen in een winkel dus ik draai me om en zeg als je nu niet heel snel op de grond gaat liggen en met je benen schopt geloof ik je niet. Ze keek me echt aan van huh, maar ze was wel stil. Een oudere dame die langs liep moest even op haar rollator leunen omdat ze zo hard moest lachen.
Groetjes,
Michèle
Ik moest ook me lachen inhouden hoor, maar kan dit ook niet te vaak doen want dan werkt het niet meer.
Groetjes,
Michèle
hahaha michèle echt GEWELDIG gevonden, die ga ik zeker onthouden!
echt briljant
liefs,
Rinske
Nou deze topic had ik ook even nodig … Minke is de laatste dagen ook zoooo aan het “puberen” maar echt zo erg, dat ik er gisteren even zelf doorheen zat. Ik moest echt zo hard huilen, van al die weken mezelf inhouden ( tot 10 tellen…), gedrag negeren en soms juist bestraffen, mezelf weer inhouden ( kost ook veel energie vind ik). pffff.
Waar ik gisteren zo verdrietig om was, was dat ik juist onwijs mijn best doe om een leuke moeder te zijn en het "goed"te doen allemaal en dat het dan soms helemaal niet leuk is!! En dan voel ik me soms echt even heel verdrietig.
Ik hou superveel van ze, maar Minke kan soms zo vervelend zijn dat ik echt niet weet wat ik er nou mee moet. En ze is pas 2! Ik maak me daar soms best zorgen over, terwijl ik ook weet dat het erbij hoort. En andere momenten is ze zooo lief en gezellig, het is niet zo dat ze altijd stout is. Maar als ze het is, is dat ALTIJD bij mij ! Nou ja, ik ben blij dat dit ook bij andere mama’s gebeurt, dat helpt mij wel met relativeren!
groetjes
quote:
Morgan stond laatst te gillen in een winkel dus ik draai me om en zeg als je nu niet heel snel op de grond gaat liggen en met je benen schopt geloof ik je niet. Ze keek me echt aan van huh, maar ze was wel stil. Een oudere dame die langs liep moest even op haar rollator leunen omdat ze zo hard moest lachen.Groetjes,
Michèle
Hahaha, BRILJANT. Die ga ik zeker een keer van je "jatten"
Merel zit nu ook volop in de ppt. Ik dacht dat het door de komst van Anouk kwam, maar madam is nu natuurlijk ook 2,5 jaar. Dus het zal wel een combinatie van zijn. Ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben met zo’n driftige peuterpuber… Al vind ik het soms wel erg lastig/vervelend. Zeker nu we weer gebroken nachten hebben met Anouk.
Groetjes Natasja
@Linette: je bent echt wel een leuke moeder hoor! maar we zitten op het moment allemaal in hetzelfde schuitje. de 1 is watouder dus dat is al wat erger dan rico…terwijl rico al flink op dreef is en hij is nog jonger dan minke.
wat ik wil zeggen; dan zouden we allemaal geen leuke mama’s zijn.
en dat zijn we wel want zodra ze zich weer gedragen zijn wij toch ook weer leuk en gezellig met ze? ook al voelen we ons niet echt happy omdat je humeur er minder op wordt…
probeer heeeeeel veel energie uit te putten uit de positieve dingen. koester die zoveel mogenlijk. dat maakt het echt iets makkelijker.
alhoewel ik niet weet hoe rico is met2 jr en 9 mnd… maar ook ik hou dan mijn hart vast.
Ja dat probeer ik zeker te doen, positieve dingen zien en niet alleen maar focussen op wat er niet goed gaat. Gelukkig zijn die positieve dingen er ook! Maar wat ik schrijf, ik kan er soms echt zo’n verdrietig gevoel van krijgen. Sommige mensen kunnen het heel goed van zich af laten glijden als hun kind zo doet en het lijkt wel of zij het gewoon niet erg vinden, maar ik kan dat niet altijd. Dan baal ik echt van haar en dan vervolgens van mezelf, omdat ik van mijn eigen kind baal… snap je ! Het gekke is; hier gaat het soms weken goed en dan denk ik “we hebben het ergste gehad” en dan opeens is ze weer veranderd in een kleine draak!!
groetjes
Gewijzigd door - Linette1 op 14 Mar 2011 14:48:56
Linette; ik kan alleen maar zeggen … ik ken het gevoel. Oh ik heb ook eens zo staan brullen en soms nog dat de tranen hoog zitten hoor! Maar we fiksen het wel elke dag weer … alleen moeten we niet teveel op onze tenen lopen. We willen het iedereen (incl papa) naar de zin maken en dat lukt niet altijd! Dan maar stap terug … en even naar jezelf luisteren…
DENK AAN JE!
ow da’s een spreuk die ga ik denk ik op de deurpost hangen, van ik ben 2 en zeg nee, ben drie en luister lekker nie, ben vier en de baas hier !
geweldig !!! wat een humor !
Pippy is geboren 17.07.2009
Je voelt je dan ook zo ‘slecht’ he Linette… net wat je zegt, je probeert het iedereen naar de zin te maken. Maar dat valt niet altijd mee… Ze zijn ook gewoon aan het uitproberen hoe ver ze kunnen gaan… Sterkte allemaal Wel lekker dat je hier je verhaal kwijt kunt! Super!
Groetjes , Aline
vraagje aan iedereen:
Wie kan er bij jullie beter tegen de driften van jullie kind?
papa of mama??
en hoe gaat de een er mee om als de ander er niet tegen kan op dat moment?
Hier kan mama er beter tegen dan papa… Papa kan niet tegen gillen enzo… Soms erg lastig!! Als ik dan Anne-Louise probeer rustig te krijgen door rustig te praten tegen d’r vindt hij dat ik niet streng genoeg ben…
Het is wel weer zo, dat als ik er een keer doorheen zit, hij anders met die buien omgaat. Dan kan hij ineens wel rustig blijven… Weet ook niet wat dat is…
Groetjes , Aline
ja ook hier kan mama er beter mee omgaan of het lijkt maar zo.
kijk als ik iets zat ben dan verhef ik ook wel is mijn stem maar ik heb een hele zachte stem eigenlijk en kan niet echt indruk maken daarmee.
papa daaretegen roept wel is; HEE NOU IS HET AFGELOPEN!!!
en dan denk ik; oeh dat maakt indruk.
s’ochtends kan papa er dus helemaal niet tegen. hij is echt geen ochtend mens en ja hij moet er toch vroeg uit. dan wil hij wel op zijn minst even rustig wakker worden en rustig zijn koffie drinken.
als dan rico zo aan het krijsen en schreeuwen en zeuren is dan is papa de hele dag uit zn doen.
achtaf zegt hij van: ja ik voel me daar echt niet goed over dat ik me dan zo geeirriteerd voel als dat in de ochtend meteen al gebeurd.
maargoed we zijn allemaal mensen en dat zeg ik ehm dan ook.
anderzijds… ik heb ook momenten dat ik gewoon moe ben en uit mijn doen en ik er he-le-maal geen zin in heb dat rico constant aan mijn arm ligt te rukken als ik even aan het poetsen ben of even de radiozender wil verzetten of wat dan ook. en hij dan gaat gillen als ik ik zn hand losmaak en zeg dat hij even moet gaan spelen dat ik er zo aan kom.
en dan ruik ik b.v. dat hij gepoept heeft… en hij zat al zo te gillen en te trekken en dan moet ik hem nog verschonen…dan is hij helemaal niet te genieten omdat hij al chagerijnig is omdat mama niet meteen komt wanneer hij roept en dan gaat hij zich overstrekken en heel vervelend doen…lees: draaien als ik net zn pamper open heb gemaakt en het vol smurrie zit ja dan wordt ik echt chagerijnig hoor!
en dan na een hoop gechagerijn van mijn kant en van rico’s kant hahaha ja wat een verhaal…enfin uiteindelijk ben ik helemaal doodmoe en staat rico in een hoek van zn kamer te gillen en te krijsen omdat ik dan alles fout doe in zijn ogen.
en dan kan papa het WEL hebben hij krijgt hem dan WEL rustig en ik niet!!! zo frustrerend! maar daarom ben ik heel blij dat als ik het niet trek, papa juist heel rustig is en het supergoed aankan… en als papa het even niet trekt dat ik het dan weer heel goed aankan.
maargoed… wel heel positief dat we het nu nog gewoon 9 van de 10 keer goed aankunnen en deze taferelen niet elke dag afspelen haha tjonge… nee mijn peuter is nog niet elke dag aan het razen gelukkig
@ MamavanRico het lijkt wel of je mijn verhaal hebt geschreven… Hier gaat het net zo!! Hier is papa ook echt geen ochtendmens. En als hij dan in zijn ogen lelijk heeft gedaan, belt hij als hij nog maar net van huis is, naar huis om even z’n dochter weer te spreken!! Want dan heeft hij er echt last van…
Zo vul je als ouders elkaar wel aan…
Groetjes , Aline