Nou, nou…Eva heeft de laatste dagen enorme driftbuien. Gek wordt ze dan. Ze gaat gillen, keihard huilen en hoesten van kwaadheid. Het komt mede doordat Max zo vroeg wakker wordt en dan zoveel lawaai maakt, dat zij ook wakker wordt. Ze is MOE. Ze is echt niet gezellig. Normaal kreeg ze ook AF EN TOE zo’n bui, maar nu is het echt al als ze een verkeerde lepel krijgt. Ik hoorde haar vanmorgen gillen: 'andere bilo (=lepel) en ze ging helemaal door het lint! We zetten haar dan op de gang, maar dat helpt helemaal niet. Al doe je het 20x, het interesseert hij niet en daarna is ze gewoon wéér stout. Ze beukte gisteren met een vork op tafel, met als gevolg dat de hele tafel (pas 1 jaar oud) onder de putten zit. En ze bleef aan de gang, ook toen ik zei dat het niet mocht. Dus naar de gang, ik was boos. Maar ze keek zo van: ‘Boeien, stom mens’. Het kan haar allemaal geen reet schelen! Ze kijkt me ook uitdagend aan en doet dan nóg een keer wat ze niet mocht! Heel irritant! Wat moet ik nou, als die gang totaal niet werkt? Ze moet wel weten dat ze stout is en ik moet haar er ook echt mee ‘hebben’. Op de gang gaat ze klooien, de bijkeuken vind ik te gevaarlijk en verder hebben wij geen vervelende donkere plekken in huis…Waar is mijn schattige peutertje nou??
Groetjes Rainbow, trotse mama