Omrollen in bed

hoi allemaal,
mijn zoontje is bijna 9 maand en rolt zich al geruime tijd op zn buik maar nog niet altijd terug. s nachts rolt hij steeds op zn buik maar kan dan niet trug rollen en moet ik er steeds uit om m weer om te draaien.
dan slaapt hij weer slecht in meestal en ben je dus de halve nachten vaak met m bezig en vaak wordt mijn dochter van 6 jaar dan weer wakker kortom FEEST.
ik wil graag weten of iemand ook deze ervaring heeft met t rollen en of iemand nog een tip voor me heeft. overdag rolt hij weleens op zn buik terug in de box en vermaakt mn mannetje zich prima. maarja die nachten he vermoeiend hoor!!!

groet georgette trotse moeder van yanniek(6 jaar) en jurrian(9 maand)

Hey hallo,

Watik deed toen julia zich wel op buik rolde maar niet terug kon, was oefenen overdag.
Beetje half op haar zij leggen en dan helpen terugrollen, duurde niet lang voor ze het zelf kon.
Verder stoppen wij haar heel strak in, in bed…

succes,
Liefs Wendy

Hoi Georgette,

Ik kom maar alvast weer met mijn standaardtip voordat anderen met gevaarlijke tips komen: Leg je kindje in elk geval NOOIT vast in bed! Ook niet door de slaapzak onder het matrasje door te halen en ook niet met behulp van banden die er zogenaamd speciaal voor zijn (ik snap er niks van maar ze zijn nog steeds gewoon te koop bij babyspeciaalzaken).

Nooit vastleggen! Gewoon laten rollen. Heel vervelend dat je kindje nog niet terug kan draaien, dat jij dan steeds je bed uit moet en dat je andere kindje dan wakker wordt, maar liever dat dan dat je een vastgebonden kindje dood in bed vindt.

Het is een paar weken doorbijten, maar op een gegeven moment is hij wel handig genoeg om zelf terug te draaien. Het enige wat je kunt doen is overdag extra met hem oefenen in omrollen. Hopelijk wordt hij er dan 's nachts sneller handig in.

Groetekes, Sje

Ben het weer met Sje eens
Vast leggen, heel strak instoppen in bed levensgevaarlijk
Je moet er niet aan denken wat je s`morgens tegen kan komen
Ze kunnen zo onder de lakkens vast komen te zitten
Pfff moet er niet aan denken

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Even een noot vanaf deze kant, ik bind haar niet vast, maar stop gewoon de lakens in…
Gewoon lekker instoppen kan geen kwaad, vastbinden wel…

Liefs Wendy

ja idd ik stop brittje ook strak in maar op de een of andere manier word dit verstaan onder vastbinden maar dat is echt wel iets anders hoor maar goed gewoon het lakentje strak trekken betekkend toch niet vastbinden.
even iets uit de wereld helpen.
maar lastig is het wel he je kunt ook proberen haar tussen een handoek rol te leggen dat moest ik ook met britt toen ze terapie kreeg voor haar voorkeurs houding. dan kunnen ze ook niet rollen.
nou sterkte.

k heb zo’n ding.
waar bij ze dan gewoon op dr zij ligt,
moet er niet aan denken mijn hummeltje levensloos te vinden
wacht kijk maar ;

mja als een kindje van 9 mnd daar nog zin in heeft.

denk niet aan de dingen die je morgen allemaal moet doen ,
maar leef vandaag !

Bij een kindje van 9 maanden ligt zo’n ding alleen maar in de weg en kan het ook levensgevaarlijk zijn.

Zodra een kindje heel het bedje door begint te rollen: alles eruit halen. Ook knuffeltjes, hydrofiel onderleggers, spuugdoekjes. Gewoon alles. Dan kan het nergens onder of tegenaan komen te liggen waardoor het kan stikken.

Groetekes, Sje

quote:
hallo allemaal, bedankt voor t reageren en ga nog maar meer oefenen met rollen, vaker in de box en op de grond. maar vastleggen doe ik m niet weet dat t gevaarlijk is maar stop m altijd wel strak in,maar is nu moeilijk met t warme weer! t is gewoon even een nachtbraker nu maarja t zijn gelukkig allemaal periodes.

groet georgette

Bij een kindje van 9 maanden ligt zo’n ding alleen maar in de weg en kan het ook levensgevaarlijk zijn.

Zodra een kindje heel het bedje door begint te rollen: alles eruit halen. Ook knuffeltjes, hydrofiel onderleggers, spuugdoekjes. Gewoon alles. Dan kan het nergens onder of tegenaan komen te liggen waardoor het kan stikken.

Groetekes, Sje

Mijn dochtertje is 5 maanden en vind ik ook overal in d’r bedje. Nu heb ik geen dekentjes meer in bed, maar de slaapzak achter onder het matrasje gestopt. Is dat ook gevaarlijk dan??

Groetjes Anja

Als je m helemaal onder het matrasje strak doet, waarschijnlijk wel.
Ik doe m meestal een beetje instoppen maar zo, zodat als ze haar benen beweegt het weer losgaat.
Het is voor Julia blijkbaar een manier van lekker liggen, want als ik het niet doe, op die manier, is het moeilijker in slaap te komen.

Liefs Wendy

ja niet doen hoor!!! slaapzak vast leggen kunnen ze ook verstrikt raken
die van mij vind ik smorgens ook vaak op de buik , en ze kan ook nog niet terug , laat maar lekker liggen hoor
sommige kinderen vinden het lekker op hun buik slapen , ze leggen hun hoofd echt wel naar de zijkant met 9 maanden
ze ligt alleen onder een lakentje die stop ik goed in en heel kort , dat ze er ook niet onder kan komen ,en anders haal ik m weg (maar dan gaat ze meteen savonds al op haar buik ,terwijl ze nu meteen op haar rug in slaap valt)

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

Hallo,

Ja, ik heb hetzelfde met mijn dochter. Inmiddels is ze bijna 8 mnd. en kan ze terugrollen, maar ze ligt al vanaf zes maanden regelmatig op haar buik te slapen. In het begin draaide ik haar terug. Je raadt het al…wakker. Daar ben ik dus mee gestopt. Zeker na het overleg met de cb-arts. Zij had zelf ook zo’n dochter gehad. Als je zelf het idee hebt dat je baby sterk genoeg is in zijn nekspieren zou ik hem gewoon laten liggen.

Succes!

Bij mijn dochter heb ik de slaapzak net ertussen zitten aan het voeteneind. Als ze trappelt gaat ie niet los. Ze heeft een spreidbroekje aan en ze trappelt met d’r beentjes naar de zijkanten.Dus van links naar rechts en ze trappelt dus niet met d’r beentjes naar boven. Snappen jullie het nog? De slaapzak zit verder absoluut niet strak. En niet ONDER het matrasje. Dus…wat vinden jullie daarvan???

het nadeel van een slaapzak onder of tussen het matras stoppen
is als ze dan op de buik draaien blijft die slaapzak liggen , dan zit ie dus gedraait
als ze dan terug zouden willen draaien hebben ze misschien geen genoeg ruimte om hun beentjes te gebruiken , omdat die dan bij elkaar gedraait zitten
het is heel ver gezocht,maar het kan gebeuren!!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

Hé Nancy, ff vraagje: Zoë draaide vanmiddag ook opeens in de box op haar buik en nu ben ik bang dat ze het 's nachts ook gaat doen, maar jij zegt gewoon laten liggen, nu is ze pas 4 maanden, zou het dan kwaad kunnen denk je?
Ik heb wel al de hydrofielluier onder haar hoofd weggehaald, daar lag ze ook heel de tijd aan te frunniken en mee te spelen en dat leek me nogal eng.

Groetjes,
Inge

Nancy

Ze kan de beentjes niet bij elkaar draaien, want ze heeft een spreidbroekje aan. De beentjes zijn uit elkaar door dat broekje. Als het ware met de benen wijd. Hoe denk je er dan over?
Groetjes Anja

Niet vast leggen! Nooit doen! Gewoon nooit, ook niet als, als, als, als. Nee, gewoon nooit vastleggen!

Je kind is altijd een stapje verder dan je denkt, dus ook al denk jij dat ze zich niet om kan draaien, ze kan zich altijd op andere manieren vastwurmen.

Nooit vastleggen!

Groetekes, Sje

Ik heb ze net in bedje liggen zonder de slaapzak in het matras. Ik vind het wel een eng idee als ze zo meteen of vannacht gaat draaien. En dan… 2 weken geleden kwam ik dus op haar kamertje en lag ze met d’r gezicht tegen het matras. Ze had toen niet de slaapzak ingestopt. Maar dus omgedraaid. Ze lag op d’r buik. Dat vind ik dus doodeng.

Op een gegeven moment hoort dat omrollen tijdens het slapen er gewoon bij. Tuurlijk is dat griezelig de eerste keren dat je dat ontdekt, maar op die leeftijd is het heel normaal. Je kunt er toch niet de hele nacht bij blijven zitten om haar steeds weer goed te leggen?

Ze is 5 maanden dus ze is heel goed in staat om de ademweg vrij te houden. En als ze ongemakkelijk komt te liggen, dan meldt ze zich echt wel dus dan kun je haar altijd nog goed leggen.

Gewoon lekker haar gang laten gaan, komt echt goed.

Groetekes, Sje