Omrollen in bed

hoi inge
ja dat is het nadeel als ze heel vlot zijn
wat ik doe is , voor ik zelf naar bed ga even kijken hoe ze er bij ligt
en meer kan je ook niet doen
als alles wat gevaarlijk is uit het bedje is , dan is het goed
je kan slechts de hele nacht gaan waken hihihihi
als ze het niet prettig vind dan gaat ze wel huilen hoor!!
zorg er voor dat ze niet onder de dekens terecht kan komen , en meer kan je echt niet doen , als ze sterk genoeg is om , om te rollen , kan ze ook haar hoofd naar de zijkant leggen

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

hoi anja
als zij wijdbeens ligt en toch geen kant opgaat , dan hoef je toch ook dat slaapzakje niet vast te leggen???
of snap ik het nou niet meer hahaha
als ze zich om kunnen draaien , moet je ze die vrij heid geven en ze daar niet in belemmeren , pas dan is het gevaarlijk
als ze nu op haar buik ligt ,kan ze dat dus!!! maar belemmer je haar daarin daar die slaapzak vast te leggen kan het dus best gevaarlijk zijn

Ok ik leg haar nu dus voortaan zonder de slaapzak in te stoppen in bedje. Ze heeft nu dus alleen een slaapzak aan en zonder dekentje.(en pyama natuurlijk).
Jullie hebben ook wel gelijk. Misschien ben ik wel een tutje in die dingen. Bedankt voor jullie adviezen. Ik ga hier nog veel aan jullie hebben denk ik. Alle moeders hebben natuurlijk kinderen die zich in bed omrollen.

Je bent geen tutje, je bent een bezorgde moeder en dat is alleen maar een goed teken. Alle moeders hebben weleens te maken met onzekerheid en daar is niks mis mee.

Zoals je haar nu in bed legt is prima! Warm genoeg en veilig genoeg! Goed bezig!

Groetekes, Sje

nou je bent echt geen tutje hoor ,nachten heb ik wakker gelegen bij mijn eerste , die was ook heel vlot met omrollen
bij een tweede en derde heb je dat niet meer hihihihihi
alles is bij een eerste moeilijker , en ik was toen een ongelovelijke “zeikerd” hihihihi . achteraf kan je er om lachen!!

Hoi Nancy,

bedankt voor het advies. Zoë slaapt beneden in een stuk dat we aan het huis aangebouwd hebben en wij boven, dus ik heb een beveiligingscamera met een kleurenbeeldscherm staan. Ik slaap heel licht dus als ze zich meldt als ze niet fijn ligt, kan ik gelijk zien wat er aan de hand is.
Ik moet er dus maar gewoon vertrouwen in hebben

Groetjes,
Inge

ja meer kan je niet doen helaas , maar goed wat ik al zei ik heb ook nachten wakker gelegen hoor bij de eerste , en dan kon iedereen wel zeggen bla bla bla , maar ik zat er mooi mee hihihi
wou dat ik toen ook een forum had maar ik had nog niet eens een computer hahahah

halloo,

mijn dochtertje van 7 maanden rolt zich nu ook steeds om in bed. zelfs met een slaapzak aan. elke x als ik haar terug draai dan 10 sec later ligt ze weer op haar buikje. ik vind eht best eng dat zo op haar buikje ligt omdat ze dan kan stikken ze kan niet terug rollen en soms leg ze als ze moe is gewqoon haar mondje op het matras en kan ze niet ademhalen.

weet iemand tips wat ik hier tegen kan doen?

XxXxX vivian

Eigenlijk niet zoveel. Morgan slaapt ook op der buik. Ook toen ze nog niet terug rollen kon, En ze slaapt ook met der hoofd op der handen. Ik kon anders blijven lopen.

Groetjes,

Michèle

Tim slaapt sinds hij 7 maanden is op zijn buik. Hij kon toen wel zelf terugrollen, maar dit is voor hem de beste slaaphouding. In het begin rolde ik hem nog wel eens terug. Maar dat heeft geen zin want iets later ligt hij toch weer op zijn buik. Soms ligt hij zelfs helemaal in kruiphouding. Haha lijkt mij toch niet lekker liggen, maar blijkbaar voor hem wel.

Gewoon lekker laten liggen dus, want blijkbaar is dit haar fijnste slaaphouding. En ze is nu op een leeftijd dat ze echt wel goed haar hoofd naar links en rechts kan bewegen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Ook Dani ging ineens met ongeveer 7,5 maand oprollen naar zijn buik in bed en kon niet terugrollen. Sinds die tijd slaapt hij ook het liefst op zijn buik. Hij kan inmiddels wel terugrollen, maar nog slaapt hij liever op zijn buik. Rond die leeftijd zijn ze meestal sterk genoeg in het nekje om deze te draaien om goed te kunnen ademen. Dani lag altijd half op zijn gezicht in het matras, maar het lukte hem prima om te ademen. Ook deze mama vond het eng in het begin. Maar na een nacht een paar keer bij hem te kijken en te zien dat hij prima op zijn buik kan slapen ben ik niet meer ongerust.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ook Seth ligt altijd op zijn zij/buik, met zijn gezicht half op het matras, en de ene keer met zijn hoofd naar het voeteneid, en dan weer dwars in bed.

Het geeft niet, dat je kindje omrolt, ze zijn nu sterk genoeg om hun hoofdje zelf te draaien.
Liefs, Anne

Lilypie