Ik ben toch elke keer weer blij om te lezen dat ik niet de enige mama ben met zo’n halve duivel! Soms denk ik dat het gewoon haar karaktertje is, op het kdv zeggen ze ook dat ze ‘pittig’ is, maar ze kan ook gewoon zo lief zijn en weet dan zelf amper wat er is gebeurd. Het is voor haar ook eng om zo buiten zinnen te raken, ze wordt dan rood en hapt naar adem. Gisteren liepen wij ook naar de auto en ze gilde: ‘Ik wil niet naar huis! Ik wil wat drinken!’ We zouden naar een cafeetje gaan en dat vindt ze altijd heel gezellig. Toen we dreigden dat we niet zouden gaan, waar we zelf ook van baalden, bond ze in. Ze laat zich vallen en hangt daarna aan je arm, omdat ze gewoon niet wil lopen. Veel mensen lachten toen ze mijn ontplofte peuter zagen en ik dacht ook: ‘Doe effe normaal!’ Het kon me ook niks schelen dat anderen lachten, ze gedroeg zich ook echt verschrikkelijk.
Er zit niks anders op denk ik dan haar op zo’n moment inderdaad over je schouder mee te nemen. Probleem is wel, dat ik dat niet kan als Max er ook bij is. Ze gaat naar de gang en als je dan vraagt waarom ze daar stond, kijkt ze je glazig aan. Door haar tranen heen. Soms zegt ze dan niks. En dan staat ze een minuut later weer te dansen op K3 en vraagt ze of je mee wil doen. Terwijl je daarvoor nog ‘stomme mama’ was!
Ze probeert ons soms ook tegen elkaar uit te spelen. Dan moet ik werken en doet ze zielig. Dan zegt ze: ‘Ik vind papa niet leuk’. En als ik haar op de gang zet, is het ‘Papaaaaaaa!’ en rent ze meteen op hem af. Dat wordt dan gestopt, want in principe trekken wij één lijn. Stout bij mama is stout bij papa en dan helpt slijmem bij de ander ook niet.
Ik vind het soms echt moeilijk hoor, zo’n ongeleid projectiel!
Groetjes Rainbow