Omabuikje

Zo, nog even een vraag. Deze gaat niet over Julia, maar over mama! Ik was in totaal 10 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Ik had vooral een hele dikke bolle buik. Na de bevalling zakte die meteen weg als een puddinkje en de kilo’s verdwenen binnen 2 dagen. Allemaal prima, MAAR…ik zie nog steeds dat mijn buik, na bijna 5 maanden, een hoop overtollig vel heeft. Als ik zit, zie je van die rimpeltjes. Het is net een ballonnetje waar de lucht uit is…Weten jullie wat ik bedoel? Hij is niet plat, wat ik niet zo erg vind, maar ook een beetje onstevig nog en dus een ‘oma-huidje’. Je ziet het ook vaak bij mensen die heel veel zijn afgevallen, dat de huid groter is dan het lichaam…

Hadden jullie alweer snel een strak buikje? En deden jullie buikspieroefeningen om alles weer in shape te krijgen? Ik ben daar veeeeeeeel te lui voor, ik geef er niks om! Maar ja, ik wil WEL een strakker buikje! Zou die losse huid vanzelf nog goed komen of moet je daar toch 5000 sit-ups per dag voor doen? Bleeeeh!

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

ik kon met 3dagen me oude broeken weer aan en ben vervolgens weer aangekomen :S maar geen los huidje het duurt wel even voordat alles weer samentrekt maar door oefeningen gaat het wel een stuk sneller en mooier

Hier hetzelfde probleem. Was wel 5 kilo lichter toen ik beviel dan voor ik zwanger werd alleen ik had zo’n mega toeter dat de huid aardig los is. Plus dat ik een half jaar daarvoor gestopt was met roken en toen ben ik wel 7 kilo aangekomen. Dus ook hier mag alles wel wat strakker. Misschien toch maar zo’n apparaatje uit proberen dat ik voor de tv kan trainen

Groetjes,

Michèle

Was 15 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap en dat was er twee dagen na de bevalling allemaal alweer af…alleen dat buikje hè…een bekend probleem. Hier ook nog steeds slap, maar wel minder dan eerst. Ik ga eens per week naar de sportschool en doe dan zelfs buikspieroefeningen…helpt ongetwijfeld ook wel iets. Misschien moet je er toch aan geloven Rainbow!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Jeetje wat waren jullie kilo’s er al weer snel af. Ik ben niet echt een snoeperd en ook tijdens mijn zwangerschap niet, maar toch was ik 18 kilo aangekomen. Na mijn bevalling moest ik er nog steeds 10 kwijt. Dat vond ik behoorlijk tegenvallen. In mijn kraamweek ging het erg snel en gingen er nog 5 af. Maar daarna helemaal niets meer, Terwijl ik heel gezond at en niet snoepte…was erg frustrerend. Ik heb het er allemaal voor over gehad, maar wilde gewoon weer mijn eigen kleding aan en ook dat het dan allemaal lekker zit en niet erg strak. Na 3 maanden heb ik toen voor het eerst van mijn leven een dieet gevolgd en toen ging het er wel af. Ik had na mijn bevalling ook nog een behoorlijke buik, maar het was een keizersnee dus kon mijn buik ook niet echt gebruiken de eerste tijd.

Mijn buik is niet meer zo strak als voor mijn zwangerschap. Ik heb altijd veel gesport en had dus best een strakke buik. Maar door mijn grote buik tijdens de zwangerschap ziet het er allemaal wat losser uit. Ik probeer af en toe ook buikspieroefeningen te doen, maar ook deze mama is er vaak te lui voor. Het gaat dus langzaam, maar zie wel dat mijn buik weer strakker wordt. Ga nu ook 2 keer per week weer naar de sportschool. Maar denk dat je dat echt met oefeningen moet doen.

Het is jammer, maar ach hoe cliche het gaat erom dat we er iets moois voor teruggekregen hebben

Groetjes,
Sandra

Ik ben tijdens mijn zwangerschap zo’n 16 kilo aangekomen. Na de bevalling en 5 dagen ziekenhuis (ivm keizersnee) was er 10 kilo vanaf. Na borstvoeding nog zo’n 3 kilo, dus moet er nu nog 3 afvallen. Mijn kleine is 9 weken, dus ik geef mezelf nog wel even te tijd…mag ook nog niet te intensief sporten ivm keizersnee (niet dat ik dat heel erg vind

Volgens mij zal je buik na de bevalling nooit meer helemaal worden zoals daarvoor. Ik hoor ook vriendinnen die aangeven dat ook hun heupen gewoon breder zijn geworden door de zwangerschap.
Sporten zal toch echt de beste manier zijn om er iets aan te doen…helaas!

Ik heb ook een keizersnee gehad en Morgan is nu 4.5 maanden. Het duurt inderdaad wel heel lang voor je hersteld genoeg bent voor sport. Zelfs nu na 4 maanden heb ik geen pijn meer, maar wel soms dat ik denk oh ja het is nog maar zo kort geleden.

Groetjes,

Michèle

Ja, wat lijkt het soms lang geleden he. En als je dan gaat nadenken dan denk je nee zo lang geleden is het nog helemaal niet. En ze zeggen ook altijd 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren voordat je lichaam weer helemaal de oude is.

Ik heb gelukkig ook alweer een tijdje geen last meer van mijn keizersnede. Maar ineens de laatste tijd krijg ik er wel weer last van. Niet heel vaak hoor, maar heel af en toe. Dan gaat het ineens litteken op mijn buik ontzettend jeuken of voel ik pijnlijke steken. Hebben jullie dat ook wel eens?
Heb wel eens gehoord dat je dat kan blijven houden bijv. bij weersveranderingen enzo.

Groetjes,
Sandra

was 15kilo aangekomen gaf borstvoeding 6weken maar was met een paar dagen al 13kilo kwijt maar ben nu weer 7kiloaangekomen hahahahaah als ik weer aan het werk ben is het er zo weer af ben filiaalmanager en loop de hele dag ooit stappenteller bij me gehad een dag die hield er net na de ochtend mee op hij kon niet verder tellen hahaha

Oh ja hou er maar rekening mee dat je heel goedh et weer kan gaan voorspellen met een litteken. Ik heb in totaal 13 operaties gehad met een hechtingtotaal van 200. Dus ik kan aardig wat voorspellen en inderdaad toen het zo koud was begon ie ook meer te jeuken. Ik heb alleen op bepaalde punten geen gevoel meer en het litteken is hard op sommige punten. Klinkt bekend??

Groetjes,

Michèle

Ik heb totdat ik weer ging werken de borstvoeding afgekolfd, omdat rechtstreeks niet lukte. En ze zeggen altijd dat je sneller je kilo’s kwijt bent met borstvoeding maar dat was bij mij dus niet zo. Maar goed maakt verder niet uit.

Jeetje Michelle, jij hebt aardig wat operaties meegemaakt…wat vervelend. De keizersnee was mijn 1e operatie. Mijn litteken is nog een ribbeltje en tot ongeveer 5 cm boven mijn litteken heb ik helemaal geen gevoel. Ze zeggen dat dat komt omdat de zenuwen zijn doorgesneden. Kan nog wel een hele tijd duren voordat je je gevoel weer terug hebt.

Groetjes,
Sandra

Hoi…

Ik was 25 kilo aangekomen en ben van mezelf al dik (familiekwaal)
ook ik heb een keizersnee gehad en mijn buik was al nooit strak maar nu is hij nog steeds wel dikker als voor de zwangerschap.
En weet je…ik doe heelmaal niks meer aan sporten.
Altijd gevoetbald…jaaaarrrrren lang maar sinds ik ben gestopt ben ik bijelkaar bijna 30 kilo aangekomen!
Ik ben gelukkig…heb man en kind die me nemen hoe ik ben…dan maar wat dikker.

Groetjes Danielle

helemaal mee eens

Zo is het en dat is het aller belangrijkste!!!

hahaha ik 20 kg omdat ik al ondergewicht had. nou dat was daarna wel anders. maar ach ik ga vanaf volgende week fitnissen met een speciaal programma, want ik wil in de zomervakantie toch wel een beter figuur hebben dan hoe het nu is

(K)Kuzjes!

Mijn litteken van de knip (heerlijk…) is ook nog steeds ribbelig en zeker jeukt 'ie als het nattig en koud is. Op naar de zomer!

Haha die kilo’s! Drama al voor de zwangerschap was dit een 24 uurs bezigheid maar zoals de reactie van Danielle daar ben ik het helemaal mee eens! Het is ook niet niks 9 maanden uitbuiken en dan weer plat worden…

Hier was ik bijna 25 kilo gegroeid… maar was de eerste periode snel afgevallen omdat Jurian een huilbaby was (toch nog iets positiefs aan overgehouden )… Ben nu 6 kilo onder mijn streefgewicht maar… daar ook niet altijd blij mee… snel vol zitten/ vaak tollen op benen etc etc…

Dus hoe je jezelf voelt is belangrijker dan hoe je er (voor een ander) uitziet.

Oh maar ik hoef ook geen pamela figuur, alleen wil ik er wel voor zorgen dan bij een tweede het oogt als een tweede en niet de vijfde

Groetjes,

Michèle

Hoe je je zelf voelt is inderdaad het allerbelangrijkste. Maar ben het ook wel met Michelle eens. Wil het toch wel een beetje in de gaten houden.

Groetjes,
Sandra

Ha ha ha ha aleen ion de gaten houden is dat genoeg Sandra want dan ga ik het hele weekend navelstaren

Groetjes,

Michèle