Olvarit: beker water

Op de site van olvarit staat bij elk dagmenu na het avondeten een beker water… Waar is dit goed voor? Lijkt mij helemaal zo’n vol gevoel geven? Wie doet dit?

Misschien voor wat extra vocht.
Of dat er toch wat zout in de potjes zit, met wat extra vocht is dat natuurlijk beter door het lichaampje te accepteren (en dus af te voeren).
Zou het anders ook niet weten.

beebiehofkens.beebiesite.nl

Geen idee. We geven wel altijd een paar slokjes sap ofzo na de groente, om het eventjes een beetje weg te kunnen spoelen. Maar niet standaard een glas water bij alles.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier drinken we ook altijd bij het eten. Sommige mensen vinden dat raar, maar ik van vroeger uit niet anders gewend.

Alleen drinken wij dan geen water, maar melk. Ik vind het helemaal niks als ik zou moeten eten zonder drinken erbij te hebben. En niet dat ik mijn eten doorspoel met die melk, maar je kunt zeker van een broodmaaltijd zo’n dorst krijgen.

Groetekes, Sje

ja van broodmaaltijd wel… dan staat er hier ook een glas melk bij het bord. Maar bij de warme hap niet… ben ik ook niet gewend. Maar dacht misschien dat iemand weet waar dit toe dient?

Kan me niet voorstellen dat dat glas water bij de warme maaltijd een speciale reden heeft. Gewoon om de gelegenheid te geven te drinken bij de maaltijd indien gewenst.

Bij het avondeten drinken wij ook melk. Ik weet niet beter van vroeger uit, dus die gewoonte zit er nog steeds in.

Groetekes, Sje

ja ik vroeg die vraag dus ook bij mijn ka,
hij zei dat dat vaak gedaan wordt om gewoon de maaltijd wat weg te spoelen en verder was het goed voor extra vocht want oke in fruit en groente ZIT vocht maar niet voldoende om de avond door te komen

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090220/aQNa.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/zrpfp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 07 Mar 2009 14:38:08

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 07 Mar 2009 14:38:40

“weg te spoelen”. Bjek! Ik heb geleerd dat dat onbeleefd is naar de kok toe.

Groetekes, Sje

hier ook melk of koffie bij broosmaaltijd!
Bij het warm eten drinken wij altijd iets fris! Gewoon een aanwensel denk ik, maar we kunnen niet zonder! Deden we vroeger thuis al niet om weg te spoelen maar zonder drinken eet ik me vast!

groetjes Gytha

hahaha sje gelukkig dat de kok van olvarit niet in de buurt is dan

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nog even een tip die ik heb opgedaan toen ik bloedarmoede had: geen melk bij het eten drinken als je een laag ijzergehalte hebt, zuivel blokkeert namelijk de opname van ijzer uit het voedsel. Vruchtensap bevordert dat juist, dus als je dát drinkt bij je eten is dat goed voor je ijzergehalte.

Zo, gratis en voor niets…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik zal de kok van Olvarit eens een mailtje sturen dat zijn overheerlijke culinaire gerechten weggespoeld worden met water!

@Mriek, wist ik niet van die melk. Gelukkig zitten we hier geen van vieren met een tekort aan ijzer, want ik heb onze dametjes liever aan een beker melk tijdens het eten dan aan een beker sap. Haha!

Groetekes, Sje

Dus is het nu de bedoeling dat ik Morgan ook wat water ga geven bij haar potje?

Enne klopt van die melk, daarom moet je ook geen boter onder appelstroop doen. Boter is ook zuivel en dus blokkerend voor het ijzer.

Groetjes,

Michèle

Sowieso raar om boter op brood te smeren als je er iets op wilt doen wat toch van zichzelf al plakt.

Groetekes, Sje

Ha ha ha ik smeer overal boter op Sje, of onder eigenlijk alleen appelstroop dus niet.

Groetjes,

Michèle

Raar mens ben je toch!

Groetekes, Sje

Ha ha ha beetje vreemd maar wel lief

Groetjes,

Michèle

pindakaas plakt ook maar is droog zonder boter… smeerkaas en smeerworst ook maar boter is dan vies erbij. zelfde met appelstroop

oh enne, doe maar hoor ik denk dat hij wel begrijpt dat een lekker glaasje water het eten compleet maakt. of wijn (niet voor baby natuurlijk)
en ik hou van een glas fris bij het eten. zonder prik uiteraard

Nou, onze meiden drinken anders ook weleens wijn bij het eten hoor! Die zijn 4 en 5 jaar! Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen!

Krijgen ze dubbelfris in een wijnglas! Helemaal gelukkig zijn ze dan! Ziet er ook heel geloofwaardig uit! En daardoor is het dan weer geen gezicht als je ze zo’n glas in een keer achterover ziet klokken! Stelletje zuiplappen zijn het!

Groetekes, Sje

hahaha grapjas
maarre idd dan doen ze ook een beetje mee he
en daarbij kun je natuurlijk ook kinder-champagne kopen