Joey is inmideesl 8 maanden, en nu ben ik begonnen met 8+ potjes. Het wil nog niet echt lukken. Gisteren heeft hij kidneybonen met paprika en tomaat gehad. Hij bleef er maar bij kokhalsen… Ik ben op een gegeven moment maar gestopt, want dit was echt zielig!
Maken jullie een 6+ potje warm als een 8+ potje nog geen succes is? Want nu heeft hij al twee dagen maar een paar hapjes groente gehad… Ik vind dat hij er toch maar aan moet wennen, maar is het wel zo verstandig om niks anders aan te bieden als hij het niet lust…?
Olvarit 8+
Hetzelfde hadden we hier. Het was vooral het wennen aan de grovere stukjes wat hier het probleem veroorzaakte. Wat je kan doen, is met een vork de 8±voeding fijner prakken of een 6±potje mengen met een 8±potje van dezelfde smaak en dan geleidelijk aan steeds meer 8±voeding erin doen tot je daar helemaal op zit.
Wij zijn teruggegaan naar de 6±potjes, omdat alles niet werkte en ik vond dat 'ie toch moest eten. Af en toe 8+ geprobeerd, totdat het ineens wél goed ging. Van de ene op de andere dag! Erik was toen ruim 9 maanden oud. Blijkbaar lag het aan de kokhalsreflex die ze nog kunnen hebben. Zodra die reflex weg was, gingen de stukjes prima en hij is nu zelfs zonder problemen over op de 12±potjes. Binnenkort maar eens écht met de pot gaan mee-eten…spannend!
Succes!
Groetjes!
he spannen Mriek echt met de pot mee eten, dat lijkt me toch ook wel weer een stuk makkelijker!
enne dat kokhalzen is idd normaal, is eigenlijk juist een goed teken. het is een kwestie van wennen aan de grovere stukjes. voor Joey voelt t nog net of hij dan kan stikken waardoor die door het kokhalzen de stukjes weer naar voren haalt. Lindsey heeft t af en toe ook nog wel is met brood wanneer ze te gulzig wil eten. gewoon echt doen waar je jezelf goed bij voelt, als je het prettiger vind om 6+ potjes te geven moet je dat gewoon doen maar dan wel af en toe de 8+ potjes geven om m toch te laten wennen. of idd de 8+ potjes nog wat fijner malen. wel leuk hoor, weer een stapje verder!!
liefs,
Rinske

Hier ligt het eraan wat voor groente ed het is bij macroni en zo geen problemen maar als er aardappels inzitten wel maar moet zeggen die krijg ik met me vork nog niet fijner gestamt dus die zou ik zelf ook zo niet moeten
Als ik een potje heb wat hij niet goed wegkrijgt (dylano blijft hoesten niet kokken) dus als hij hoest ga ik er ff met de staafmixer doorheen maar eerst wel een paar happen zo
Liefs Michelle
Ja Rinske, zeker spannend! Maar moet zeggen dat we het gedeeltelijk gaan doen hoor, op de dagen dat we allebei werken blijft het bij potjes want dan eten we past tegen half 7 en dan is Erik al helemaal afgedraaid. Hij kan op die dagen nu tegen 18.00 uur een potje krijgen en ligt dan rond 18.45 uur in bed. Op de dagen dat ik vrij ben, gaan we dus wél vroeger eten en kunnen we het gaan proberen. Laatst gaf ik hem een stukje broccoli van mijn bord en dat tufde 'ie zo weer uit…oh jee, als dat maar goed gaat…daarom hebben we het ook nog niet geprobeerd, durven nog niet zo goed…haha.
Groetjes!
ik zie je al helemaal zitten met stukjes brococli in je haren Mriek
Heb je al een frietje geprobeerd?
Vond ik bij madelon leuk om uit te proberen(ik is frietjesmens) vindt ze het helemaal niet lekker en nu nog niet hahahaha
Liefs Michelle
Haha, zo erg was het nog net niet Michelle…
Frietjes, nee nog niet geprobeerd. We willen binnenkort wel 'ns pannenkoeken gaan proberen. Heb jij dat al geprobeerd met Dylano?
Groetjes!
Nee nog niet geprobeerd, wou zondag pannekoeken eten en dan eenje met opvolgmelk voor hem maken en kijken wat hij er me doet maar hoeveel pannekoekmeel zou je daar bij moeten doen?
Liefs Michelle
Hier eigenlijk nooit problemen met het wurgreflex gehad. Alles, boor, potjes 6+ en potjes 8+ fietste er zo in…
Ik ben inderdaad wel benieuwd wat ze straks gaat doen met ons eten zeg maar. Dat van oma werd laatst zo weer uitgespuugd Maar dat was ook wel heel grof en er zat knoflook in.
Groetjes,
Michèle

@Michele: ging de boor er zo in? Mag hopen dat dat een typefout is?
@Michelle: al sla je me dood, M’n vriend is van het pannenkoeken bakken, dat kan ik dus helemaaaal niet. Misschien heeft iemand anders wél genoeg pannenkoekkennis in huis…
Groetjes!
Ik zou een gewone pannekoek maken want waarom zou deze met opvolgmelk moeten ? De yoghurtjes die hij al een tijdje zou mogen zijn toch ook op basis van koeienmelk.
Mocht je het echter wel willen doen met opvolgmelk dan al roerende pannenkoekenmix erbij doen totdat je ziet dat het beslag de juiste dikte heeft.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
O, hahaha en paprika ??? Dat hoef ik ze hier met 6 en 4 jaar ook niet voor te zetten. Zelfs niet gepureerd

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Ik zat me te bedenken dat ik altijd pannekoekenmix heb waar alleen water bij hoeft hahahahah lekker slim weer michelle.
Maar zondag geen pannekoeken want het is vaderdag en ik hier een mannetje wat zijn favo eten aardappels is dus aardappels morgen
Liefs Michelle
Je Zus het was echt vroeg vanmorgen. Het was dus BROOD en geen BOOR. Arm kind 2 tanden en nu heeft mamma het al over een boor. Mochten jullie me zoeken, ik sta even in en hoekje me te schamen
Groetjes,
Michèle

@ Mama_snoekie:
ik geef je hier een gouden tip, wat ik dus zelf ook gedaan heb
friso 6+ potjes zitten kleine stukjes in! die zijn veel fijner in principe en zitter er ook “minder” van in.
als ze daar die goeie avond potjes avn hebben bij jullie
moet je eens die kalkoenschotel proberen
daar zitten stukjes in en die is heel zacht en glibberig
dus dat is al 1 stap voorwaarts… als dat goed gaat heb je ook gewone friso 6+ potjes (nr 2 staat er dan op) die zijn volgens mij weer IETSJE grover.
en als dat goed gaat ga je naar 8+ olvarit
succes! hier hielp het echt supergoed,
hey dankje Inge! Die zal ik maandag eens gaan halen. Ik heb sinds Joey 6+ potjes mocht geen friso meer gebruikt omdat er in olvarit veel meer keuze is vanaf 6 maanden. daarvoor haalde ik wel friso, omdat 4 smaakjes olvarit zo weinig was…
Wel jammer alleen dat ze bij ons bij de Etos geen friso verkopen… Ik spaar namelijk de baby zegels, en dat tikt zo lekker aan als ik de voeding ook daar koop, haha! Maar ik ga het zeker proberen, want olvarit 8+ is nog steeds geen succes