Ohnee! net zijn tut kapot gebeten heb niets meer!

ooh shit! mag ik me zo even uitdrukken?! ik controleerde net per toeval zijn tut, en hij was door het midden! helemaal! hing nog op een kleinn dun draadje vast. geen idee waarom ik hem nu controleerde maar ik deed het goddank!
maar wat nou?! ik heb helemaal niets in huis en hij zei net: mama waar is tut?
ik zo: tutje is kapot. hij zo: maken mama, tutje maken?
ach gerum! hij wil nu niet slapen… verdorie! waarom kan ik zijn reserve speen niet vinden…of was die nou ook al kapot gebeten…och en ik zei net tegen hem: rico is een grote jongen, slaapt al in een groot bed, drinkt al uit een beker, at van een lepel helemaal zelf! gaat rico dan ook zonder tut slapen? hij zei ja…da da mama… maar nu wil hij niet slapen en huilt om zijn tut.
wat moet ik nou doen? dat ik geen tut heb is nog nooit eerder voorgekomen!

o dat is idd mooi k…t. Heeft hij een voorkeur of is iedere tut goed? Anders heeft misschien iemand in de buurt nog een tut liggen? Supermarkt is hier tot 20.00 open, maar dat is het al bijna. Verder zou ik ook niks weten. Sorry… Succes hopelijk gaat hij toch slapen…

22-12-2009 colin geboren

ja hij MOET een combi hebben die hebben ze alleen bij het kruidvat,
ik ken niemand met een kind van rico’s leeftijd hier uit de buurt!
oh shit en hij ligt sinds kort in zn peuterbed en hij komt er nou de hele tijd uit en huilen dat hij doet!! shooooot! ik zit echt met mn hand in mn haar. ik vind het zo zielig…

@Michelle: dit is ZO toevallig, jij zat hier laatst mee, maar ik weet niet of de winkels toen nog open waren
echt niet tof dit

kun je hem niet voor 1 x beneden laten slapen bij jou op de bank of doet hij dat niet. Het is even improviseren denk ik. Misschien als hij straks omvalt van moeheid dat hij wel slaapt.

Ik zou echt niks weten anders…

22-12-2009 colin geboren

AH is hier tot 22.00 open…fiets daar snel naartoe als die dicht bij jullie ook 1 zit!

Gr, Danielle
Heeft ie geen doekje met zijn geur die je bijvoorbeeld in bed over zijn hoofd kan leggen.

@mamavancolin: wij wonen in een flat, gelijkvloers dus

@Danielle: dat gaat niet ik ben alleen thuis, de AH is hier niet om de hoek hoor die XL ik kan rico niet alleen laten. en daarbij ga ik hier in de stad niet in mn uppie de stad door in het donker…nee dankje… dan maar liever drama nachtje…
als het nou goed gaat koop ik geen nieuwe

Hee ik dacht dat ik hem hoorde rommelen maar dat waren de onderburen, hij sliep bijna! zonder tut! ik kwam kijken en hij zei: mama wil tutje hebben.
toen zei ik: rico zullen wij afspreken als jij vanavond zonder tutje slaapt je morgen iets mag uitzoeken in de cadeautjes winkel.
dat vond hij goed. en nu is hij stil yeahh zet m op rico

Gewijzigd door - MamavanRico op 25 Jan 2011 20:20:11

Nou…haha…ben beniewd…goed zo RICO
Ennu…wat slaapt heeft nergens meer weet van dus het zal wel goedkomen!

Gr, Danielle

Stoere vent die Rico! Misschien heeft het wel zo moeten zijn en is-ie vanaf nu van zijn tut af omdat-ie merkt dat slapen zonder tut ook goed gaat! Hou hem maar voor dat-ie nu een hele grote jongen is net als andere grote jongens die hij kent. Noem desnoods namen van grotere jongens in de familie, vrienden-kennissen-kring die hij kent.

Ik zou gewoon geen nieuwe meer kopen. Als je dat wel doet voor de zekerheid en je geeft hem toch weer, dan weet-ie dat-ie toch nog altijd een tutje kan krijgen. Nu weet-ie straks niet beter. En mogelijk is het alsnog in de komende periode verschillende avonden even pittig, maar ik zou eerlijk gezegd doorzetten nu.

Gewoon morgenochtend uitgebreid complimentjes geven! En er wel bij zeggen dat-ie maar 1x een mooi cadeautje mee uit mag gaan zoeken. Heb je dat meteen afgetimmerd, anders begint-ie daar morgenavond weer over dat hij overmorgen een cadeautje uit wil zoeken en dan heb je de poppen aan het dansen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 25 Jan 2011 20:35:08

Wauw goed van hem dat hij het probeert en het huilen opgegeven heeft
Wie weet is 'ie meteen van de tut af

Ik hoop zo dat t goed gaat vannacht… succes!

Dochterlief hier bij ook steeds dr tutten kapot… Heb nu van difrax zo’n hele gevulde gekocht. Hoop dat ze die langer dan 3 weken heel houd Maar die 's wel keihard zeg! Maar goed heb dr niet horen mopperen dus zal wel goed zijn.

Morgan had ook der tut kapot gebeten en die had er nog wel 1 maar ook meteen de laatste waarschuwing gekregen deze kapot dan geen tul meer. Heb jij nu niks aan maar ik zou geen nieuwe meer gaan kopen.

Groetjes,

Michèle

Ach arme Rico. Maar goed misschien wel een goede reden om hem nu van die tut af te krijgen. Rens heeft geen tut, maar hij heeft altijd wel 1 favoriete knuffel en aangezien hij alles kapot bijt hebben we er al van drie afscheid genomen. Hier duurt het vaak drie dagen en dan is hij er helemaal aan gewend.
Misschien dus gewoon even doorzetten loop je ook niet het risico dat het nog een keer gebeurd.
Weet niet of je die kapotte tut nog hebt? Anders kun je die misschien aan de spenenfee meegeven en rico een kadootje van de spenenfee laten krijgen. schijnt vaak goed te werken als je het een beetje extra speciaal maakt.

groetjes ramona

hij is nog steeds stil meiden! wat een topper!
hij maakt zoveel sprongen de laatste tijd…
lees mee: peuterbed, dekbed, drinken uiteen beker, zijn bord leeg eten, 9 van de 10 keer met lepel eten. en nu zonder tut slapen. en jawel dit alles in 1 week tijd!
is toch te gek voor woorden? en dan ging zn nachtlampje net ook nog kapot van takel (cars) ofja kapot batterij ineens op en ik heb geen nieuwe.
Alsof alles zo moet zijn nu… erg raar maar wel erg knap!
en dan gaat hij ook nog naar school over een paar weken… tjee… ik denk dat ik meer moeite heb met alles relativeren dan hij

@Sje: hahaha ja die kans zit er goed in maar ik ga dat morgen zeker zeggen zoals jij omschreef.
over die tut… ik wilde inderdaad morgen een tut kopen voor een eventuele noodgeval (zie zondagen als de winkels gesloten zijn) en m dan gewoon niet geven morgenavond… maar dan geef ik misschien te gemakkelijk toe.
eigenlijk moet ik hem helemaal niet kopen nu…

@Michele: en is hij nu nog wel of niet heel bij Morgan?

@Ramona: ehm die heb ik nog wel maar ik ga hem niet onder zijn kussen leggen. hij ligt nu in 2 delen want ik liet hem toen straks weer vallen toen ik hem aan papa wilde laten zien en toen hing hij niet meer aan een draadje maar lag hij gewoon in 2en haha. oops

quote:

Dochterlief hier bij ook steeds dr tutten kapot… Heb nu van difrax zo’n hele gevulde gekocht.

ja en die hele extra gevulde dat is degene die rico al een paar keer kapot heeft gebeten, eerst gewoon kapot en nu dwars doormidden dat hij nog aan een draadje vast hing. haha succes dus hij gaat wel iets langer mee dan 3 weken. hooguit anderhalve maand

Nee tuurlijk niet onder z’n kussen leggen. Maar bv in een mooi doosje doen en 's avonds op tafel zetten en dan uitleggen dat de spenenfee hem 's nachts komt halen en hij dan de andere ochtend een kadootje krijgt. OID kun je behoorlijk creatief mee omspringen.
Persoonlijk zou ik geen tut meer kopen. Als hij nu zonder tut kan gaan slapen dan moet hij het morgen ook kunnen. Maar als je er voor de zekerheid toch eentje wilt kopen dan zou ik wel zorgen dat Rico die speen echt niet te zien krijgt. Dus thuis ook goed wegbergen op een plek waar Rico niet bij kan.
Hij zal misschien best zonder kunnen maar als hij een speen ziet wil hij die natuurlijk wel graag weer hebben.
Maar het is alvast toppie van Rico dat hij zonder is gaan slapen.

groetjes Ramona

Ben trots op onze stoere lieve Rico!! Dat is in no time een grote vent! KNAP…!!

quote:
quote:

Dochterlief hier bij ook steeds dr tutten kapot… Heb nu van difrax zo’n hele gevulde gekocht.

</BLOCKQUOTE id=quote>

ja en die hele extra gevulde dat is degene die rico al een paar keer kapot heeft gebeten, eerst gewoon kapot en nu dwars doormidden dat hij nog aan een draadje vast hing. haha succes dus hij gaat wel iets langer mee dan 3 weken. hooguit anderhalve maand

Hmm das lekker opbeurend Hahaha we zullen zien!

ik koop hem voor mijn eigen gemoedsrust misschien, misschien ook niet maar weet je die tut was het enigste wat hem nog klein maakte.
nu dat weg is heb ik helemaal geen houvast aan mn baby meer haha ik snap Michelle dr opmerking dan ook goed: where the hell is my baby

@Suszje: sorry! was niet erg motiverend nee
enne de eerste keer duurde het even voordat rico het door had dat hij die tut kapot kon bijten. hij moest wennen aan de hardheid ervan denk ik… en op den duur kom jij voor hetzelfde te staan als ik. tut s’avonds kapot? zonder tut slapen dan maar

enne hij is nog steeds stil, heb net gekeken en hij ligt er echt bij als een stoere NIET baby jongen

Ik zou echt geen nieuwe tut meer kopen, meissie. Best even omschakelen omdat het weer een stukje babytijd is waar je afscheid van neemt, maar als je helemaal geen tut in huis hebt, kun je er ook niet aan toegeven op moeilijke momenten. En je kunt hem toch niet tot zijn 18e met een tut naar bed sturen?

Dit is je kans om hem van dat ding af te krijgen. En verzin maar smoezen waarom je geen nieuwe tut voor hem hebt: winkel was dicht, tutjes waren op in de winkel, etc. Op een gegeven moment is hij er bij wijze van spreken een week vanaf en dan heb je reden om te zeggen: Je slaapt nu al een week zonder tut, dat gaat hartstikke goed, ik ga geen nieuwe meer halen want je kunt makkelijk zonder.

Groetekes, Sje

Geen nieuwe meer kopen Inge heb ik ook niet gedaan vorige week en we zijn er vanaf.

Suszje die had Dylano nog sneller kapot als een zachte (lees een dag)

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Laten zitten! Echt waar hoor, als hij gewoon is gaan slapen zonder veel moeite zou ik het gewoon laten, en dan nog iets; als hij er om vraagt gewoon zeggen, sorry kerel jij heb je tut kapot gebeten, er zijn geen tutten meer voor grote boys zoals jij! Ze zijn op! Succes! Deze truc heeft hier heel goed gewerkt!