Oeps ongelukje

Nu Rens alweer bijna 1 is(morgen is hij jarig) zaten wij toch wel aan een tweede kindje te denken als het allemaal zou lukken. De planning was om over een maand de condooms aan de kant te gooien(ik kan niet tegen de pil) Nou dat is misschien niet meer nodig want die is gisteren dus gescheurd. oeps. Ik ben eind nov/begin dec voor het laatst ongesteld geweest(niet precies bijgehouden eigenlijk)
Vraag me af of ik nu vruchtbaar zou zijn. Temp was 36,9 vanochtend. Weet eigenlijk niet meer precies hoe het zat. Als het zo is zou ik er wel heel blij mee zijn. Vind het wel humor ook. Rens was ook pas later gepland eigenlijk(voorzover je zoiets kunt plannen natuurlijk) was geen ongelukje maar een spontane opwelling en ook gelijk raak waar we toen wel een beetje van schrokken omdat we dat niet verwacht hadden.
maar goed zit niets anders op dan afwachtten helaas(Ben ik heel slecht in)

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tussen de 9e en 19e dag na start van je laatste menstruatie is de grootste kans dat je vruchtbaar bent. En dan rekenen ze levensduur van eicel en levensduur spermacellen. Dat allemaal op een rijtje en je hebt die 9e t/m 19e dag.

Groetekes, Sje

En je temp is 2 tot 3 graden hoger dan normaal bij de eisprong.

Groetjes,

Michèle

Is dat zoveel? Ik weet niet beter dan dat het maar een 0,5 of hooguit 1 graad hoger is. 2-3 graden hoger dan de 37 die je normaal hebt, dat heet koorts.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 13 Dec 2009 19:12:11

Volgens mij was het iderdaad ook maar een paar tienden. Maar goed normaal zit ik vrij laag in de 36 graden. Weet niet meer precies de eerste dag van mijn periode dus gewoon afwachtten. Voel me wel vreemd vandaag, maar dat kan natuurlijk ook goed de spanning zijn. Zou het wel super vinden, maar ook geen ramp als het niet zo is. Volgende keer beter dan hopelijk.

Groetjes Ramona

Spannend zeg!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat ontzettend spannend.

Ik hoop het voor jullie.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Oeps, dat is de natuur zullen we maar denken!
Als het raak is, dan heeft het vast zo moeten zijn als je volgende maand toch de condooms uit het raam wilde gooien

Over tempen enzo heb ik geen idee, want ik heb dat nooit op die manier gedaan haha!

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Helaas ben vandaag ongesteld geworden. Had ook te mooi geweest natuurlijk 2 maal gelijk raak. Maar goed we willen er nu echt wel weer voor gaan. Volgende maand nieuwe kansen. Kan ik nog gewoon een borreltje pakken met oud en nieuw.

Groetjes Ramona

Op een vruchtbaar 2010 dan maar!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Jammer dat je toch ongesteld geworden bent.

Hoop voor jullie dat het binnenkort echt raak is!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Jammer, maar wat je zegt nog even gezellig feestje vieren enne 2010 nieuwe ronde nieuwe kansen.

Groetjes,

Michèle

Jammer Ramona! Maar gooi dan nu maar die condooms het raam uit, dan kunnen jullie er nu écht voor gaan zonder ongelukjes! Hopelijk lukt het snel en…nu nog genieten van een lekker glas champagne! Ga ik ook doen. Wij zijn deze maand begonnen aan ronde 6 en ik laat me de wijn met oud en nieuw nog even goed smaken…Ik drink niet veel, maar 1 glaasje lust ik wel! Succes meid, nu hoor jij ook officieel bij de ‘probeer-mama’s’!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Dames een glaasje kan heus geen kwaad hoor

Groetjes,

Michèle

Ik hoorde dat je in de zwangerschap elke dag 1 glaasje wijn mag… klopt dat???
Ik wist wel dat je af en toe een glaasje mag, maar elke dag???

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Er gaan verschillende verhalen over rond, alcohol tijdens de zwangerschap… Maar als je bedenkt wat het met een kind zijn hersenen kan doen dan kan ik me voorstellen dat het voor een ongeboren kind helemaal niet te verwerken is. Waarom zou je het doen? Omdat je het lekker vindt? Ik zou het risico niet nemen…

Maar natuurlijk een vruchtbaar jaar gewenst voor iedereen!

Gewijzigd door - mamariska op 29 Dec 2009 09:35:36

Dit vond ik op internet…

Gedragsproblemen kind gevolg van alcoholgebruik tijdens zwangerschap
24 november 2009

Nieuw onderzoek uit Australië heeft aangetoond dat alcoholconsumptie tijdens de zwangerschap verschillende effecten heeft op het gedrag van het kind. De onderzoekers hebben moeders en hun kind gevolgd vanaf 3 maanden na de geboorte tot dat het kind 8 jaar oud werd.

Een greep uit de resultaten van het onderzoek:

• Moeders die gemiddelde* hoeveelheden alcohol dronken in het eerste trimester van de zwangerschap, rapporteerden twee keer zo vaak gedragsproblemen bij hun kind, zoals lichamelijke problemen, angst en/of depressie.
  • Een gemiddelde of hoge** hoeveelheid alcoholgebruik aan het einde van de zwangerschap zorgt voor een toename van agressief gedrag bij de kinderen.
  • Wanneer het drankgebruik van de moeder toeneemt tijdens de zwangerschap, neemt ook de kans op gedragsproblemen toe.

Uit dit onderzoek blijkt dat de timing van het alcoholgebruik én de hoeveelheid alcohol van invloed zijn op het type gedragsproblemen van het kind.

Wat dacht je van FAS (fetal alcohol syndrome) google daar ook maar eens op!

Ben ik toch blij dat ik uberhaubt niet drink. Overigens wat is het gemiddelde. Want de een vind 3 glazen veel daar een ander 5 weinig vind zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Ik denk dat er niet echt een gemiddelde te noemen is… zoals je al zegt, de standaard is voor iedereen anders.
Ik drink ook wel eens een wijntje of een biertje maar was absoluut geen straf om een jaar niet te drinken! Als ik zie wat er nu in box ligt te spelen… daar kan geen glas wijn tegenop!