Oei ik groei boek

Hoi meiden,

Ik ben nog niet zo lang bij ikkeben, maar vindt dat het erg veel over sprongetjes en schema s gaat.
De sprongetjes hoe en wanneer kun je lezen in het oei ik groei boek.
Het eet en drink schema van je kindje kun je wanneer je het niet goed weet aan je moeder/vriendin of op cb kunnen vragen.
Ik reageer er wel eens op maar heb dus zoiets van vraag het in je omgeving.
Je kan ook bovenin bij ZOEK kijken. Dan toets je daarin wat je wilt weten.
Er staat heel veel over schemas.
Volgens mij weten heel veel hier niet dat ZOEK bestaat.

Groetjes lisan.

Ze weten wel dat het bestaan Lisan alleen zijn er sommige mensen in het verleden niet duidelijk geweest in hun topic titels, dit leid tot zoveel topics omdat ze simpelweg niet terug te vinden zijn. Dus duidelijke titels scheelt een hoop ook.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Als je bij Zoek bv. schema 6 maand intoetst dan staat die gelijk in beeld en soms nog wel meerdere toppics hierover.
En toppics over slaapjes e.d. zijn er ook genoeg te vinden.
Heb net zelf even gekeken bij ZOEK.

Groetjes Lisan.

Lisan je hebt gelijk dat de zelfde vragen regelmatig terugkomen en ik denk dat het ook goed is als je met een vraag zit om dan even het onderwerp te zoeken.
MAAR…aan de andere kant is het ook wel eens fijn om je eigen situatie voor te leggen op het forum, omdat je graag advies wil van de meiden op het forum.
Bijvoorbeeld tijdens een sprongetje ofzo…het is goed dat er verwezen wordt naar het boek of de topic in mama’s hoekje. Maar soms wil je ook even je ervaring kwijt of even de onzekerheid opschrijven gewoon omdat je het even kwijt moet…snap je? Daar is het forum toch ook wel een beetje voor.

Wat betreft voeding- en slaapschema’s. Tuurlijk heb je het CB en zijn er mensen in je omgeving. Maar vaak is het gewoon prettig (ik spreek natuurlijk voor mezelf) om je ervaringen hier te delen. Het CB is niet altijd even volledig. En wil je gewoon weten hoe andere moeders met een situatie opgaan of goede tips hebben.

Hierdoor krijg je dubbele dingen. Maar wat ik ook wel weer grappig vind is dat advies wat ik zelf maanden geleden heb gehad nu ook weer aan meiden kan geven. En dingen waar ik onzeker over was kan je nu andere meiden weer mee helpen.
Maar goed dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Mijn ervaring is dat je niets hebt aan het CB voor wat betreft schema’s (eet/slaap), maar heel veel aan ikkeben. En mijn ervaring met het zoeken op ikkeben is ook niet heel goed. De zoekfunctie komt zó precies dat je vaak niet vindt waarnaar je op zoekt bent.

Ben het eens met de tip dat mensen oei ik groei moeten kopen (wordt ook altijd gegeven als mensen weer sprongetjesvragen stellen) en dat de topictitels soms wel duidelijker mogen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

En als je een topic niet interessant vind dan lees je het toch niet?
Ik vind het niet storend om veel schema-en- sprongen- topics te zien hoor. Mensen willen toch graag even hun eigen situatie voorleggen. En de stelling: vraag het in je omgeving, lijkt me juist van toepassing op Ikkeben?! Dat is wat mij betreft de uitgelezen plek om dit soort dingen voor te leggen…

Groetjes van Christa

ik ben het volkomen eens met mama van jack en hoef er verder ook niets aan toe te voegen, als ik een topic open om mijn situatie voor te leggen doe ik dat graag en volgens mij heeft er verder ook niemand last van.
hetzelfde geld voor andere mensen die mogen van mij net zo goed een topic openen hierover. ik heb een hekel aan het cb trouwens

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Hoi,

Is niet rot bedoeld hoor. Sorrie als het zo overkwam.
Tuurlijk kan je hier vragen stellen, maar veel dingen staan bij ZOEK.
En die sprongetjes denk ik dan, die gaan vanzelf weer over. Is niet veel aan te doen.
Heb er zelf trouwens weinig van gemerkt. Heb wel het oei ik groei boek thuis liggen er eens in gelezen, maar niet nodig gehad.
Ik heb door mijn werk veel ervaring dus wist eigenlijk alles al toen ik kids kreeg, maar had ik dit beroep niet gehad dan had ik veel tips van mijn zussen kunnen krijgen of vriendinnen.
Nee, tips van mijn moeder zou ik ook niet echt aannemen.
Die bedoeld het goed maar bemoeit zich soms met teveel dingen.
Niet echt prettig dus!

Groetjes Lisan.

Sorry dat ik het het zeg hoor lisan maar je bent kraamverpleegster toch? volgens mij werk je dan met baby’s tot 10 dagen oud en de broertjes en zusjes die in die 10 dagen rondlopen, dus als je zegt ik heb veel ervaring met baby’s tot 10 dagen ben ik het met je eens maar verder niet zo eigenlijk . Is niet rot bedoeld maar ik werk zelf ook met kinderen maar dat wil niet zeggen dat ik er superveel ervaring mee heb want ieder kind vraagt een andere aanpak. Ik heb intussen een docher vna bijna 19 maar mijn jongste vna 9 maanden is een heel ander kind en op de school waar ik werk hebben ze ook allemaal een eigen gebruiksaanwijzing. maar dat wil niet zeggen dat ik veel ervaring heb, ik weet veel van kids maar maak ze natuurlijk niet 24/7 mee en daar zit het verschil in. de enige ervaringsdeskundige die er rondlopen over kinderen vindt ik hun eigen vader en moeder.
Dit is niet bedoeld om je aan te vallen maar zo zie ik het

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

michelle ik ben het wel met je eens,
het wil niet zeggen dat je ineens veel verstand hebt van kinderen als je ermee werkt. ik heb zefl op een kdv gewerkt, en toch is moeder zijn echt een hele andere aanpak dan het doen als werk, je bent er dan continue voor en geen 1 moeder is perfect! ook al heb je ervaring dan nog is geen 1 ouder perfect, iedereen maakt fouten en je wil natuurlijk proberen het beste te doen voor je kind en dat maakt je zoiezo een goede ouder, maar de 1 is niet beter dan de ander. ik beschouw iemand die niet met kinderen heeft gewerkt niet minder goed als ouder dan mij of wie dan ook die met kinderen werkt, iedereen blijft met momenten zijn/haar onzekerheden houden en vind het alleen maar goed dat dat hier gedeelt wordt, zodat wij het uit elkaars hoofd kunnen praten dat we het allemaal super doen!

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

@Michelle: wist niet dat jij op een school werkte? Leuk. En moet zeggen dat ik het met je eens ben, ieder kind is uniek en alles weten van ‘een’ kind lijkt me onmogelijk.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik snap eigenlijk zelf juist niet datjullie zo lyrisch zijn over Oei ik Groei. Ik heb het ook, maar ik vind het het meest lachwekkende boek ooit. Net hebben mijn vriend en ik enorm gelachen omdat Eva volgens het boek al op het potje zou moeten. Een (verzonnen?) kind van 10 maanden ging volgens haar moeder LOPEND haar eigen plasje in de WC gooien. Duh! Gelooft iemand dat hier? Ik vind het een enorm onzinboek en ik haal er 0 informatie uit waar ik wel iets aan heb. Walgelijk boek, ik knal het binnenkort op Bol.com ofzo, waar ik het zelf heb gekocht. Ik merk wel dat er zoiets bestaat als ‘sprongetjes’, dat Eva zich anders gedraagt en dat ze dan een groei-ontwikkeling heeft. Dat klopt. Maar alles rondom die sprong is zo bezopen omschreven, dat het me bijna kwaad maakt. Hoe komen ze aan die wonderkinderen? Ik weet dat jullie dat ook vinden, maar ik kan er echt niet overheen lezen! Ik vraag jullie liever om advies.

Wat de schema’s betreft, daar maak ik me ook weleens schuldig aan. Maar dat doe ik omdat ons cb (waar ik wel tevreden over ben op zich) nauwelijks aanwijzingen geeft over wat Eva wel en niet mag hebben. Dus ik vind het fijn om het aan jullie voor te leggen. Ik heb er ook altijd wat aan. En waarschijnlijk doe ik het ook weer bij een tweede, want ik merk nu als een mama van een jonger kindje iets vraagt, ik Eva’s schema’s al niet meer weet!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik ben het helemaal met je eens Rainbow. Ik heb het boek van mijn buurvrouw gekregen en als ik lees wat die kinderen allemaal kunnen. Je zou bijna denken dat je kind giga achterloopt met alles. Ik heb het boek 1 keer ingelezen en dat was omdat Tim met 8 maanden de box niet meer in wilde. Gelukkig duurde dit maar een paar dagen, en toen ik het boek las bleek het ook een sprong te zijn. Dus wat betreft de sprongen heb je er wat aan. Maar ja je kunt hier ook al lezen wanneer de sprongen zijn, dus om daar nu helemaal het boek voor aan te schaffen. Ik zou het niet doen, want ik kijk er nooit in. Maar ja dat is dus weer persoonlijk.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Fijn dat jij het iee hebt dat je alles al wist Lisan toen je kinderen kreeg, door je werk.
Ik denk dat dit niet zo werkt. Ik ben zelf verpleegkundige en je zou denken dat je dan weet te handelen in noodsituaties. Nou, als het “eigen” is, wordt het toch een ander verhaal hoor! Mijn man sneed eens tijdens het klussen zijn pols open, nou ik bleef er bijna in!
Dus ook al heb je ervaring op een bepaald gebied, je blijft leren want ieder kind en iedere situatie is anders.
Een hoop moeders, waaronder ik zelf toen Jack nog heel klein was, zijn over een hoop dingen onzeker en ik vind het dus alleen maar tof dat we daarover hier met elkaar kunnen praten.

Groetjes van Christa

@Rainbow haha ik moet echt hard lachen om je verhaal,
idd er staat veel in wat echt niet klopt
ik zal zeggen dat alles klopte tot de 6 mnd sprong begon vanaf toen klopt er geen hol meer van, en heb alleen iets aan zijn sprongen wekker.
maar de wat ze al kunnen vind ik bullshit
en wat erin staat wel is dat een moeder zo gek werd van een sprong dat ze haar kind op het aankleed kussen smeet
en ik lach ook vaak hard om het boek hoor maar sommige dingen kloppen wel alleen de lastige periodes worden zeg maar in detail elke sprong herhaalt dus vind ik het ook belachelijk zeg maar

Ik kijk altijd wat ze inderdaad al doet en niet wat ze moet doen en gezien de sprongenwekker bij mij voor geen meter werkt kijk ik als ze een aantal dagen ander gedrag vertoond of er een sprong is en dan kijk in daarna in de winkel om te zien of er iets staat wat ze inderdaad aan het proberen is en dan wat voor spelletjes en speelgoed matchen. Maar ik ga niet kijken wat ze zou moeten kunnen als ik dat zou geloven moet ik ene piano of zo kopen want dan is er een tweede mozart opgestaan.

Groetjes,

Michèle

Haha Rainbow, je weet het mooi te verwoorden. Ben zeker niet lyrisch over het boek hoor, maar vind het zeker wel handig. Niet om door te lezen (dat doe ik eigenlijk bijna nooit), maar wel om even in te kijken in de sprongentabel. En dan weet ik weer dat het een sprong is en dan gaat 'ie weer in de lectuurbak.

Hier ook geen wonderkind hoor trouwens, dat met het potje hebben we wel geprobeerd, maar helaas…staat dat er echt in???

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Mriek: yep! Blz. 209 en 216 (Jetteke, week 50)!

@Mriek: yep! Blz. 209 en 216 (Jetteke, week 50)!

haha jetteke
mijn avond kon in ieder geval niet meer stuk, en vooral toen je zei: pleur het op bol.com hahaha