Ik snap eigenlijk zelf juist niet datjullie zo lyrisch zijn over Oei ik Groei. Ik heb het ook, maar ik vind het het meest lachwekkende boek ooit. Net hebben mijn vriend en ik enorm gelachen omdat Eva volgens het boek al op het potje zou moeten. Een (verzonnen?) kind van 10 maanden ging volgens haar moeder LOPEND haar eigen plasje in de WC gooien. Duh! Gelooft iemand dat hier? Ik vind het een enorm onzinboek en ik haal er 0 informatie uit waar ik wel iets aan heb. Walgelijk boek, ik knal het binnenkort op Bol.com ofzo, waar ik het zelf heb gekocht. Ik merk wel dat er zoiets bestaat als ‘sprongetjes’, dat Eva zich anders gedraagt en dat ze dan een groei-ontwikkeling heeft. Dat klopt. Maar alles rondom die sprong is zo bezopen omschreven, dat het me bijna kwaad maakt. Hoe komen ze aan die wonderkinderen? Ik weet dat jullie dat ook vinden, maar ik kan er echt niet overheen lezen! Ik vraag jullie liever om advies.
Wat de schema’s betreft, daar maak ik me ook weleens schuldig aan. Maar dat doe ik omdat ons cb (waar ik wel tevreden over ben op zich) nauwelijks aanwijzingen geeft over wat Eva wel en niet mag hebben. Dus ik vind het fijn om het aan jullie voor te leggen. Ik heb er ook altijd wat aan. En waarschijnlijk doe ik het ook weer bij een tweede, want ik merk nu als een mama van een jonger kindje iets vraagt, ik Eva’s schema’s al niet meer weet!
Groetjes Rainbow, trotse mama