Oefenen met beker

Hoe hebben jullie dit aangepakt (oefenen van fles naar beker)
We hebben onze dochter sinds 2 weken bij de broodmaaltijd de melk in de oefenbeker van difrax aangeboden. Dit ging in het begin best aardig. Nu echter wil ze de beker alleen nog maar opeten en lukt het totaal niet meer. Daarbij weigert ze nu ook uberhaupt de melk dus ik weet het niet meer.
In de ochtend en avond oefenen met de beker heeft niet mijn voorkeur, omdat ik haar dan met de fles nog enigszins iets van melk kan geven (anders krijgt ze echt geen melk binnen)
Misschien bij het tussendoortje dan met wat diksap? die tuitbeker is ook geen succes, heb zelf ook eens geprobeerd, maar er komt meer lucht uit dan wat anders. (is van Avent)
Alle tips zijn welkom

groetjes Jeuly

hoi,

Ik oefen ook al een paar maanden met een gewone beker. Met wisselend resultaat. Melk krijgt ze meestal nog uit de fles. Als jouw dochter al zo weinig melk drinkt zou ik het gewoon uit de fles blijven geven en oefenen uit een beker met diksap. Yoghurt schijnt ook erg geschikt te zijn voor het oefenen met een beker.
Ik heb trouwens gisteren haar laten drinken met een rietje en dat ging echt super, zou je ook nog eens kunnen proberen.
succes!

Annemiek de Graaf

Ik heb het ook een keer geprobeerd met rietje, daar kun je je blijkbaar prima een poos mee vermaken, het is heel buigzaam, en knispert een beetje en die kleur maar hij wou niet zijn mond in en dan moeten ze er ook nog aan zuigen?

Ik vroeg het me echt af van hoe leg je dit nou aan hem uit ik heb het hem nog voorgedaan maar goed… tevergeeft. Of ik gebruik de verkeerde rietjes, heb gewoon die gewone die je ook met feestjes ed gebruikt van die lange ^^

Hij wil altijd wel graag mijn waterflesje hebben, als je die dan aan hem geeft pakt hij hem met twee handen en doet hij de opening al naar zijn mond, hij is dan alleen te zwaar om hem echt op te tillen zodat hij ook wat kan drinken ^^ Maar dim heeft ook een flessenfobie, want ziet hij iemand met een bierfles ed kan hij ook helemaal wild worden

Hier ook al een tijdje aan het oefenen. Uit een beker (kreeg ik als advies van CB) kun het beste oefenen met yoghurt of zoiets, loopt niet zo snel naar binnen. Nu doe ik er vaker ook wat water in. Af en toe verslikt hij zich maar valt me nog niet tegen. Hij vindt vooral interessant en leuk om mee te spelen zo’n beker. Soms laat ik er wat druppels in zitten zodat hij er zelf mee kan spelen. Tuitbeker, hier ook van Avent, maar tot nu toe weinig succesvol. Speelt er voornamelijk mee, stopt het ook wel in de mond maar echt er goed op zuigen doet hij heeeel af en toe. Dus ook hier geef ik water bij uit een gewone fles, zodat hij toch voldoende vocht binnenkrijgt. Tja, volgens mij is het een kwestie van blijven oefenen. Maar als je kleintje al weinig drinkt dat zou ik zeker bijgeven met gewone fles, doe ikzelf trouwens ook. Dan andere doe ik echt om te oefenen, maar is nog niet voldoende om daarmee te volstaan.

Succes!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Maar dim heeft ook een flessenfobie, want ziet hij iemand met een bierfles ed kan hij ook helemaal wild worden

[/quote]

Haha grappig! Wordt vast geen jongen die veel bier gaat drinken hihi.

Mijn dochter vindt het biertje van manlief erg interresant haha, brengt de fles zo naar de mond maar dan ruikt ze dat het geen melk is!

Lilypie First Birthday tickers

hier vandaag ook een difrax oefenbeker gekocht. Hij drinkt al af en toe melk ofzo uit mijn mok. Meestal loopt het meeste dan langs zijn kin, maar goed. Ik ga morgen ook eens oefenen. Kreeg het advies om de melk wat dikker te maken met pap ofzo.

22-12-2009 colin geboren

Yughurt is iets dikker en dat gaat vaak makkelijker. Oefenen als ze in bad gaat met water, dan maakt het ook niet uit als ze morst

Maar als je dochter écht niet wil, dan zou ik gewoon stoppen en het over een tijdje opnieuw proberen. Wij hebben af en aan geoefend, maar het duurde lang voordat Erik de slag te pakken had. Rond z’n 2e verjaardag (we hadden al een tijdje niet meer geprobeerd) ging het ineens goed. Mijn ervaring is dat ze er ook gewoon aan toe moeten zijn. Jouw dochter is nog heel jong hoor, doe maar lekker rustig aan!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ja als het echt niet wil dan gewoon niet doen. Ik heb de oefen beker ook en op zich werkt die prima. Alleen als ik dan 180 ml dixsap moet geven dan ben ik denk ik wel een uur bezig. Ze kan het wel heel goed ze neemt echt goede slokken maar ik ben er zelf niet zo handig in merk ik. En soms na een paar slokjes dan pakt ze hem met beide handjes vast en dan moet je hem snel weg zetten anders vliegt alles door de lucht. Meestal heeft ze de slap om en doe ik er nog een hydrofile luier om en dan nog heb ik soms haar t shirt nat Ik doe het nu alleen met haar dixsap en geef de beker altijd mee naar de gastouder zij is er heel handig in. Zelf geef ik af en toe een paar slokjes en de rest met de fles. Ook in bad geef ik haar wel eens een bekertje om te oefenen. Maar de melk gewoon allemaal nog uit de fles.

Verder gebruiken we geen tuitbekers of wat dan ook. Ik heb alleen een hele goedkope van de Hema van 1,50 euro als tip van iemand hier op het forum. Die heeft oortjes en kan ze zelf vast pakken maar daar knoeit ze snel mee maar daar kan ze straks wel gewoon uit drinken zonder de deksel.

Gewijzigd door - murielisblij op 30 Aug 2010 23:02:40

Heb hier vanmorgen ook maar even de oefenbeker weer uitgeprobeerd, toch 2x 50 ml naar binnengekregen, (ook wel gedeelte op de slab) maar hij vond het geweldig, echt die borst naar voren steken, hoofd beetje de lucht in en mondje open van kom maar op dit kan ik wel ^^ alleen mama kan het niet, gaf hem soms toch echt nog een te grote slok :blush: duurde het te lang voor het volgende slokje pakte hij de beker bij de rand en trok hem naar hem toe van komop nou ^^ deugniet.

Dank jullie wel voor de tips ik denk dat ik inderdaad gewoon af en toe blijf oefenen, maar dan niet meer met de melk maar met diksap. Uiteindelijk zal het dan toch wel een keer lukken. Ik heb nu het diksap toch maar in de tuitbeker gedaan, aangezien ze dan ook meer binnen krijgt. Zelf pakt ze hem wel vast, maar telkens op zijn kop. Meent dat alles uit de onderkant komt… en ze slaat er allemaal gaatjes mee in de tafel…hoe harder hoe liever Kreeg bij uitstapjes de indruk dat we echt niet goed bezig waren met ons flesje al die kindjes dronken uit tuitbekers!

Groetjes Jeuly

hier vandaag voor het eerst met de oefenbeker met water geprobeerd en hij dronk echt al. Er ging wel wat naast, maar hij snapte wel dat hij kon drinken. Dus iedere dag maar even proberen.

22-12-2009 colin geboren

Vanaf welke leeftijd ga je eigenlijk oefenen uit een beker?

Danielle is geboren op 11-1-2010

Ik ga het binnenkort met Neeltje proberen, als ze een maand of 9 is. Minke was er met een maand of 10-11 pas "goed"in, maar die dronk wel op haar eerste verjaardag al uit een bekertje zonder tuit, dat vond ik al heel wat. Gewoon oefenen en als het nog niet lukt, gewoon na een dag weer proberen. Tot het gaat.
Ook liet ik Minke vaak in bad uit een beker drinken ( water uit de kraan dan ) want ik bleef haar anders omkleden omdat ze zichzelf natgoot!Oh ja en kleine laagjes in de beker doen…

Wij deden dat altijd in bad! hihihi, en daarna met kleding aan Ze dronk zo rond d’r 1ste jaar gewoon uit een beker, met wisselend resultaat, en kreeg daarnaast borstvoeding (geen fles)

Wij gebruiken hier zo’n rietjesbeker, werkt ook super!

Wat ik ook wel eens doe is het fruit wat verdunnen met een uitgeperste sinaasappal en dan het fruithapje uit een beker laten drinken. gaat ook heel goed!

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb een difrax oefen beker. Ik ben begonnen met oefenen toen Dion een maand of 8 was. Dit ging gelijk al redelijk goed maar meneer heeft een tijdje gehad dat hij de beker iedere keer weg drukte dus ik ben toen ff gestopt en vorige week zijn we weer begonnen. In bad hebben we ook bekertjes ed en ik zag dat Dion alleen aan het drinken was en ik dacht laten we het gewoon proberen om hem zelf te laten drinken dit gaat op zich best redelijk maar het inschatten is nog moeilijk hoever moet ik de beker achterover doen dus vaak gaat er meer uit dan erin maar geeft niet al doende leert men. Als ik hem help gaat het goed.

Bij Anna oefende wij met een beker in bad. Geen gesmeer en na verloop van tijd kon ze zonder knoeien uit een beker drinken. Bij Nora doen we dit ook en dat gaat prima.

Ik heb onlangs ook een rietjesbeker gekocht en Joaquin kon er direct uit drinken! Ik vind het een beetje flauw van het CB om zo vroeg al te gaan beginnen met een bekertje dat komt toch vanzelf wel goed!? Ik heb het weleens geprobeerd maar hij speelt er alleen mee en soms drinkt hij en dan verslikt hij zich eenorm. Ik kijk wel wat ik doe hij zal echt niet heel zijn leven uit een rietje blijven drinken of uit de fles (zou eruit zien als jongeman met zn vrienden op stap met het bier in zn fles haha). Ik laat het dus zo ie zo tot aan zijn verjaardag even zo, die rietjesbeker (difrax) werkt perfect en schijnt ook goed te zijn voor de spraakontwikkeling… Groetjes

Hoewel… ik vind die tip van in bad met een bekertje wel goed, dat kan ik ook wel eens gaan proberen!

Joaquin geboren: 30-10-2009

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 06 Sep 2010 13:44:12

Oefenen met een beker in bad of onder de douche is echt ideaal. Nora verslikt zich ook nog steeds, ik vind dat ‘normaal’ ze moet het immers nog leren. Ik vertrouw op Nora dat het goed gaat. Uiteraard blijf ik erbij!

En wat je zegt is ook wel waar, ieder kind ontwikkeld zich in eigen tempo. Iets stimuleren is natuurlijk niet verkeerd.