Oefenbeker

Oke misschien ben ik nu domste mamma van het jaar (je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen) maar wat verstaan jullie onder een oefenbeker?? Is dat iets specifieks dat je kan kopen of gewoon een (plastic) beker waar de kinderen mee oefenen?

Morgan wil namelijk steeds uit mijn mokken drinken en ik wil haar best van de tuit afhalen maar niet meteen met een mok. Ik de douche heeft ze uit een bekertje gedronken en ik moet zeggen dat deed ze heel netjes. Alleen ik weet nu dus niet wat een zogenaamde oefenbeker is zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,

dit is de oefenbeker, met een grotere opening voor de neus en dat de ouder kan zien hoeveel vloeistof je in het mondje “kiept”…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

nou had ik ook een bericht geschreven met foto’s net alleen toen viel de pc uit, kom ik er weer op zie ik dat yavahn ongeveer hetzelfde heeft geschreven + dezelfde foto heeft als ik wilde doen hahaha toevallig wilde er nog bij zeggen dat ze van difrax zijn en gewoon bij het kruidvat te koop.
enne: ook in dit geval is met water beginnen erg verstandig

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hoi Michèle,

Je kan ook met een wat “stroperig” drankje beginnen zoals drinkyoghurt. Dan loopt het niet meteen langs haar mondje weg als ze wat knoeit.

Zo ben ik begonnen bij mijn dochter, bovendien was het een soort beloning voor haar dat er zo iets lekkers in haar nieuwe beker zat.

En knoop een theedoek o.i.d. om haar hals, want knoeien gebeurt altijd in het begin, maar dan maakt het niet zoveel uit.

Ik heb trouwens nooit een oefenbeker gebruikt, ze dronk meteen redelijk goed uit een normale beker.

Groeten
Iris

De oefenbeker van Difrax die hier afgebeeld is hebben wij ook gekocht. Heb hem eigenlijk bijna nooit gebruikt. Zie er niet zo heel veel voordelen van, want een gewone beker gaat bij Tim net zo goed.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

ik heb ook die difrax oefenbeker! maar nooit gebruikt! misschien 2x en toen hup de gewone beker.
en michelle: domme vragen kennen we hier niet he!

Groetjes Gytha

Wij hebben ook die beker van Difrax, maar dat gaat nog niet altijd goed. Eva wil dan meteen de hele beker vasthouden en dan kiept ze alles eruit. Een theedoek om en een dikkere (lekkere) vloeistof is een goed idee, want dit is wel even oefenen! Eva wil ook drinken uit mijn mok, maar dan pakt ze die meteen ook vast en gaat het meteen weer fout!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nou ja omdat het bij morgan met dat bekertje best goed ging wil ik het wel gewoon proberen alleen ben ik bang dat ze iets te enthousiast is met pakken. Haar tuit kan ze de lucht in slingeren zeg maar zonder dat het eruit valt. Maar ik heb het er wel even over met pappa.

Groetjes,

Michèle

Je kunt ook beginnen met zelf de beker vasthouden en naar haar mond brengen. Dat deden wij met Merel ook. Sinds een paar dagen pakt ze zelf haar beker vast met twee handjes en brengt hem dan naar haar mond. En ik moet zeggen, dat gaat erg goed. Ik doe ook altijd maar een klein bodempje in haar beker. Dat oefent beter en scheelt troep
Wij hebben trouwens ook de oefenbeker van Difrax, maar ook bijna nooit gebruikt. We gebruiken nu een plastic beker van de Ikea.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Ik hoor het al, het is een beetje geldverspilling en kan beter gewoon met een plastic beker beginnen

Groetjes,

Michèle

Ik had destijds bij de Ikea transparante gewone plastic bekers gekocht. Is net zo goed mee te oefenen omdat je door de beker heen kunt zien hoever de vloeistof bij het mondje is.

Groetekes, Sje

Het enige voordeel van de oefenbeker van Difrax is de uitsparing voor de neus, dat vind ik tenminste wel handig. Verder gebruiken wij ook gewoon vaak een plastic beker van de Ikea. Voor 1 euro heb je er 7 ofzo en ze zijn in allemaal vrolijke kleurtjes…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

hier ook de ikea bekers.
erg makkelijk niet te groot en zijn ook wat breed en doorzichtig!
Alleen wil lieke altijd de rose! en is het paniek als die in de vaatwasser zit

wij hebben er trouwens ook de bordjes van staat lekker fleurig bij elkaar op tafel

Groetjes Gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 04 Jan 2010 13:29:42

Ik had niet die gekleurde bekers van Ikea in die tijd (nu wel) want ze waren niet transparant genoeg. Ze hadden toen ook helemaal transparante plastic bekertjes (niet op de kinderafdeling, gewoon op de servies-afdeling), alsof het glas was.

Groetekes, Sje

Ik ga zo wel even bij de blokker snuffelen. Ik ben om, geen beker van difrax

Groetjes,

Michèle

Nee is ook niet nodig Michèle, ik heb hem wel maar drinken gaat net zo goed (slecht) uit een gewone beker, als met de difrax beter.

Ik moet wel zeggen dat ik bij dylano z’n tuitbeker regelmatig de dop eraf laat om te oefenen want dan heeft hij nog 2 handvaten.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

tja iedereen begint natuurlijk met wat anders in een beker maar ik ga echt geen zoete troep in zo’n beker doen als hij nog niet geleerd heeft hoe hij zelf goed moet drinken daaruit
echt plakkerig boeltje wordt het dan

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Seth neemt ook heel af en toe een slokje uit mijn mok.
Maar ik vind het nog wel prima dat hij uit een (gewoon los) rietje drinkt.
Hij oefent af en toe een slokje, maar het komt wel!

Liefs, Anne

[img]http://lb2f.lilypie.com/DxPKp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

@Inge
Dylano drinkt dus echt geen water dus dan zou er niets te oefenen zijn

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik hbe twee bekertjes bij de blokker gehaald. Zo kan ze gaan oefenen. Enne waarschijnlijk waren deze bekertjes goedkoper dan die difraxbeker

Groetjes,

Michèle