pff af en toe vraag ik me af hoe anderen dat s morgens bij t opstaan doen…
Onze oudste (19 maanden) sliep sinds ze 1 middagslaapje heeft s morgens tot een uurtje of 8, soms 9. Voor mij lekker kon ik eerst de jongste verzorgen. Maar sinds een paar dagen (en af en toe tussendoor) is dat voorbij. Is ze om 7 uur wakker… heel onhandig.
mijn man gaat s morgens naar zijn werk rond half 8 weg van huis. Hij wil in die tijd dat hij beneden is ons niet beneden hebben. Even rustig ontbijten en wat lezen. Onze keuken en woonkamer zijn ook niet zo groot. Ik snap t wel… hij heeft t hectisch genoeg op zijn werk.
Ik kleed nu mezelf vaak eerst aan en neem dan de jongste rond half 8 mee naar beneden. Ga haar daar wassen en dan krijgt ze rond 8 haar pap. Daarna als de oudste wakker is, is zij aan de beurt voor wassen, aankleden en eten. zo ontbijten we vaak pas rond / na 9 uur…
Nu vanmorgen bijv huilde de oudste al rond 7 uur. Ben naar haar toe gegaan, haar even geknuffeld, speen teruggegeven (die uit bed lag) en haar nog even teruggestopt in bed. Heel aso misschien… in de hoop dat ze nog even klein slaapje zou doen. Het is ook geen makkelijk kind, misschien dat ik haar daarom uit eigenbelang nog terugstop in bed. Ze loopt nog niet en heeft veel moeite zichzelf te vermaken, ze hangt veel aan mij…
Hoe doen jullie dat nu s morgens met 2 kleintjes? Hoe laat staan jullie op en hoe laat doen ze dan weer een middagslaapje? pff vind dat best lastig een ‘op redelijke tijd’ ritme te verkrijgen…