Ik heb er ook 2 en hier hebben we eigenlijk nooit stress 's ochtends. Meestal zijn we rond 7.00 uur wakker en dan gaan ze allebei gelijk mee naar beneden.
Dan krijgen ze allebei hun brood en ontbijt ik zelf ook. Dan gaan ze beiden mee naar boven en dan krijgt Noa haar voeding(geef nog bv) en dan kleed ik haar gelijk aan. Vaak wil ze dan nog ff slapen en anders speelt ze dan even op haar bed. Dan kleed ik Rens aan en als die klaar is ga ik mezelf aan kleden. Noa gaat eigenlijk bijna altijd 's avonds in bad of mee douchen met een van ons. Rens gaat de ene keer 's ochtends onder de douche en de andere keer 's avonds net hoe het uitkomt. OP dagen dat ik vroeg weg moet(werkdagen bv) gaan ze dus niet 's ochtends in bad maar was ik ze gewoon ff snel met een washandje.
Op de dagen dat ik moet werken sta ik om 6 uur op dan kleed ik mezelf aan en smeer vast brood voor iedereen en pak vast alle jassen, tassen ed die mee moeten.De kinderen komen dan rond 6.40 uit bed en gaan dan gelijk eten. Dan krijgt noa haar voeding en kleed ik ze beiden aan. Rond 7.45 zitten we dan op de fiets richting gastouder.
Mijn man werkt in wisseldiensten dus als hij thuis is dan helpt hj op de dagen dat ik moet werken ook mee. Maar als ik vrij ben dan helpt hij ook bijna altijd wel eigenlijk. Ik vind de houding van jouw man nogal kinderachtig eigenlijk. Als mijn kind om 7 uur wakker word dan moet hij gewoon om 7 uur eten kunnen krijgen vind ik.
En dat hij een hectische baan heeft? Hoe is jouw dag dan met een peuter en een baby en dan ook zorgen voor het huishouden en het eten? Mijn man is ook zeker geen ochtend mens maar daar hoeven wij niet onder te lijden. Ik hoef geen hele verhalen te gaan afsteken 's ochtends daar houd hij miet van maar ik kan wel m’n eigen gang gaan beneden. En tegen Rens mag ook gewoon tegen hem kletsen.
Groetjes Ramona