Ochtendspitsuur hoe doen jullie dat?

Ik heb er ook 2 en hier hebben we eigenlijk nooit stress 's ochtends. Meestal zijn we rond 7.00 uur wakker en dan gaan ze allebei gelijk mee naar beneden.
Dan krijgen ze allebei hun brood en ontbijt ik zelf ook. Dan gaan ze beiden mee naar boven en dan krijgt Noa haar voeding(geef nog bv) en dan kleed ik haar gelijk aan. Vaak wil ze dan nog ff slapen en anders speelt ze dan even op haar bed. Dan kleed ik Rens aan en als die klaar is ga ik mezelf aan kleden. Noa gaat eigenlijk bijna altijd 's avonds in bad of mee douchen met een van ons. Rens gaat de ene keer 's ochtends onder de douche en de andere keer 's avonds net hoe het uitkomt. OP dagen dat ik vroeg weg moet(werkdagen bv) gaan ze dus niet 's ochtends in bad maar was ik ze gewoon ff snel met een washandje.
Op de dagen dat ik moet werken sta ik om 6 uur op dan kleed ik mezelf aan en smeer vast brood voor iedereen en pak vast alle jassen, tassen ed die mee moeten.De kinderen komen dan rond 6.40 uit bed en gaan dan gelijk eten. Dan krijgt noa haar voeding en kleed ik ze beiden aan. Rond 7.45 zitten we dan op de fiets richting gastouder.
Mijn man werkt in wisseldiensten dus als hij thuis is dan helpt hj op de dagen dat ik moet werken ook mee. Maar als ik vrij ben dan helpt hij ook bijna altijd wel eigenlijk. Ik vind de houding van jouw man nogal kinderachtig eigenlijk. Als mijn kind om 7 uur wakker word dan moet hij gewoon om 7 uur eten kunnen krijgen vind ik.
En dat hij een hectische baan heeft? Hoe is jouw dag dan met een peuter en een baby en dan ook zorgen voor het huishouden en het eten? Mijn man is ook zeker geen ochtend mens maar daar hoeven wij niet onder te lijden. Ik hoef geen hele verhalen te gaan afsteken 's ochtends daar houd hij miet van maar ik kan wel m’n eigen gang gaan beneden. En tegen Rens mag ook gewoon tegen hem kletsen.

Groetjes Ramona

Ik heb al een reactie gepost, maar wou er nog even bij toevoegen, dat wanneer wij beneden zijn…(uiterlijk half 8) dan doe ik de kids eten zodat Chris zich kan klaar maken…

Daarna zoals ik al zei vermaken de kids zich prima zodat ik het huishouden kan doen… Pas rond een uur of 10/half 11 kleden wij ons aan… Behalve op Vrijdag… dan moet Noah naar de PSZ en staan we ook rond 7uur op… dan zijn wij ook binnen een halfuur/ 3kwartier helemaal klaar… (heb ik me zelfs opgemaakt en al), en breng ik Noah dus weg.

Hier gaan de kids savonds na het eten in bad.
Wij eten om kwart over 5, en rond 6uur gaan ze in bad… Met een volle maag is ook niet goed… meestel zijn we dan boven tot half 7 en krijgt Joël de fles en gaat naar bed, en Noah om 7uur/kwart over 7!

hier dus geen gestress

Liefs, Melanie

Wat kleden er nog weinig kindjes van 3 jaar zichzelf aan? Dylano doet dat zelf en heeft soms hulp nodig bij zijn trui, dan zit hij achterstevoren En knoopjes kan hij ook nog niet. Dus hier alleen even wassen 's morgens de rest doet hij zelf. En wassen wil hij ook zelf, maar daar helpen we nog maar even bij

Liefs Michelle

Wij staan om half 7 op (is eigenlijk een kwartiertje te laat) Dan zorgen mijn vriend en ik dat wij aangekleed/ik opgemaakt ed zijn en haalt ieder een kind uit bed en kleed die aan. Beneden ga ik met de kinderen aan tafel zitten eten, mijn vriend pakt zijn spullen komt erbij zitten voor een bord brinta om om 7.10-7.15 naar zijn werk te gaan. Als wij klaar zijn aan tafel ruim ik op, kunnen de kinderen spelen, doe ik de haren van de meisjes, jassen/schoenen aan, tassen mee en dan om 7.55 de auto in voor naar het kdv te gaan, om 8.30 ben ik dan op mijn werk.

Douchen doen wij meestal 's avonds (soms eind van de middag als wij thuis zijn) ze gaan om de dag in de douche, meestal samen met een van ons zodat de ander ze af kan drogen en aan kan kleden.

Maar ik moet wel zeggen dat ik van mijn vriend verwacht dat hij mee helpt, wij zijn samen ouders 24/7 (anders had ik ook niet voor een 3e willen gaan!!). Hij vindt dat gelukkig ook vanzelfsprekend, ondankt hij dat van huisuit ook niet meegekregen heeft, hij zag zijn vader bijna nooit door de weeks…

Maar je moet doen waar jullie je goed bij voelen! En het is ook niet niks om je kinderen zo dicht op elkaar te hebben, ik zie dat ze maar ruim 1 jaar schelen! Faye en de 3e schelen straks 1 jaar en 5 maanden en ik ben benieuwd hoe “zwaar” dat gaat worden! Het zal het eerste 1/2-1 jaar wel flink aanpoten worden

Groetjes mama Jade

Hi

dank jullie wel allemaal voor alle reacties. Wat een boel . Gisteravond en vandaag geen tijd meer gehad om nog te reageren. Maar alles gelezen.
Ik merk dat vooral ieder zijn eigen ritme heeft… en inderdaad wat mama jade ook zegt: doen waar je je goed bij voelt. Merk wel dat ik dus niet snel ben… misschien dat ik daar zelf wat aan kan doen. Verder is t zo dat wij dus s morgens wassen/badderen en niet s avonds. Blijkt heir ivm dicht op bedtijd gewoon niet handig. We eten laat en daarna spelen de kids nog heel even met papa en is t al weer bedtijd. We brengen daarbij ieder een kind naar bed.
Denk dus vooral dat t bij mij ligt… en echt stress ervaar ik er niet van. Is alleen dat t zo lang duurt voordat we allemaal aangekleed zijn en ontbeten hebben.

hier doen we het een beetje om de dag, wij zijn beide niet van het ontbijt… op maandag blijf ik thuis dus sta ik op met de kleine krijgt zij pap en een kraker en rond negen uur ga ik een keer douche en kruipt zij er vaak bij ,op dinsdag sta ik op rond half 7 kleed ik me aan en leut ff koffie…en dan haal ik haar uit bed, ze krijgt dan ontbijt en gaan we naar het kd, op woensdag ben ik om 6.45 uur al de deur uit, dus dan ist papa’s ding, op donderdag doet we hetzelfde als op donderdag,en op vrijdag ben ik weer om 6.45 uur weg dus maakt papa ontbijt en brengt haar naar het kdv…

weet nie of jij fulltime bij de kindjes bent,maar ik vind de opmerking van je man ook wel een beetje lomp… sorrie… ondanks dat jij voor de kinderen zorgt… ik word ook behoorlijk sjaggie van een struinend kind smorgens,maar ja je hebt kinderen dan kan je niet gegarandeerd een rustige start hebben smorgens!!
het is een spitsuur en een paar extra handen zou wel fijn zijn, al doet hij het maar een ochtendje, dat zou al helpen toch
en dat dat vroeger zo ging,is prima, maar dingen zijn nu eenmaal veranderd vind ik hoor!

Pippy is geboren 17.07.2009

ik doe hier ook het meeste thuis met me dochter en straks met de 2de erbij, maar toch al mij man thuis is dan doet hij toch echt wel helpen en zeker wilt hij dan zijn kinderen om zicht heen.

Hier is het heel anders omdat mijn man `s avonds werkt…
Maar toch komt het wel meer op mij neer omdat hij een klein beetje uitslaapt omdat hij pas tegen 1u in de nacht thuis is.

H. is meestal tussen 09.00 en 10.00 wakker. Hier ontbijten we dus altijd laat.
Als A. al wakker is dan badder ik hem en kleed hem aan en geef de voeding.
Dan ga ik evt. wat boodschappen doen en als H. wakker is gaat mijn man eruit.

De tijd van opstaan wisselt, dat hangt af van hoe laat A. komt voor de voedingen `s nachts.

mij man gaat om 5 uur de deur uit en is om 18.00 uur weer thuis, dan gaan we eten en dan gaat hij weer het kantoor in( bij ons aan huis) om 8 uur komt hij binnen om nog half uurtje van es te genieten en daarna gaat hij tot 22.00 uur ( niet elke avond) kantoor weer in.

zondags is hij altijd vrij en dan doet hij ook echt van alles met es.

de nacht voedingen zouden straks ook allemaal op mij afkomen, nou heb ik gelukkig niet veel slaap nodig en val ik ook zo weer in slaap als de kleine gekomen is.

maar als mij man later begint of dag vrij is dan is het echt vader dochter moment, zo ook met vakantie dan heb ik echt vakantie want dan is papa der en mama heb vrij

het is een hele organisatie, lijkt me zeker met 2 kids die nog niet kunnen lopen.
maar hier gaat t zo; (nu nog de tijd, maar ik moet starks om half 8 de deur uit, en manlief is al weg als wij opstaan)

• komt emma bij mij, dan kleed ik me aan met haar erbij, vaak speelt ze wat in de badkamer of op haar eigen kamer, in haar pijama
  • naar beneden emma nog altijd in pijama, ontbijt maken voor ons 2
  • emma kijkt een filmpje of speelt wat en ondertussen eet ze haar ontbijt, ik haal dan Sam uit bed (of box als hij al wakker was) die krijgt dan de fles
  • aansluitend aan de fles was ik hem en kleed ik hem aan
  • emma maakt dan vaak ook een start met wassen en aankleden
  • als ik klaar ben met sam speelt hij in de box, danhelp ik maa verder, haren kammen, tanden poetsen, wassen (ze gaat 's avonds in bad)
  • als laatste doe ik mijn make-up en klaar zijn we!

als we weg moeten zorg ik wel dat 's avonds alles klaar staat/ligt; tassen, kleding etc.

over 2 weken moet ik weer aan t werk ik reken er nu op dat ik om 6.15u opsta
emma om 6.30u eruit (eten en aankleden)
sam om 7u eruit ik iwl dan wel graag dat emma en ik al zo goed als klaar zijn.
en dan half 8 de deur uit…

maar de enige weg naar succes is;
neem de tijd! sta bij wijze van om 5uur op om alles voor elkaar te krijgen
als je gaat stressen gaan de kids alleen maar tegen werken en dan schiet t helemaal niet meer op.
Ik heb hier wel de mazzel dat Emma heel zelfstandig is en heerlijk alleen speelt.

succes!

Gidget

Ik sta op de dagen dat ik moet werken rond 06.15 uur op. Mijn vriend staat rond 06.30 uur op. De jongens zijn meestal dan rond die tijd ook wakker en duiken bij ons in bed en kijken nog even tv. Ik heb de kleding de avond van de voren al klaargelegd. De oudste kleedt zichzelf aan en bij de jongste helpen we nog. Meestal doet mijn vriend dit. Daarna wassen, tandenpoetsen en haren kammen en dan staan we rond 07.00 uur beneden. Dan gaat mijn vriend naar zijn werk en ga ik met de jongens eten.
Meestal heb ik het brood voor de oudste op school en mezelf de avond van te voren al klaar gemaakt.
Als de jongens klaar zijn met eten spelen ze wat of kijken ze tv. Ik ruim dan ondertussen de vaatwasser uit, schil eventueel al de aardappelen voor in de avond en heb zelfs even tijd om achter de computer te zitten.
Om 07.50 uur gaan we de deur uit.

hoihoi, het is inderdaad altijd een hele organisatie.
Ik doe inprincipe ook de kids als mijn man werkt. De wekker gaat om 6.45 en om 7.15 zitten we aan het ontbijt aangekleed en wel. om 7.45 haal ik Ruben uit bed en geef ik hem de fles. En zo rond 08.10/15 gaan we de deur uit. Mijn man gaat om 7.40 de deur uit. We genieten echt een half uur lang heerlijk van het ontbijten/brood klaar maken/koffie drinken. Een heerlijke rustige start van de dag. Inderdaad ga niet stressen dat werkt averechts! Neem de tijd.

Greetz Cora