Ja, dan had ik het toch goed.
Daarom verbaasde het mij een beetje dat Natacha een vlokkentest krijgt terwijl ze 23 jaar is.
Groetjes,Bianca
Ja, dan had ik het toch goed.
Daarom verbaasde het mij een beetje dat Natacha een vlokkentest krijgt terwijl ze 23 jaar is.
Groetjes,Bianca
Hier krijg je een vlokkentest als er twijfel is, waarom dan ook… maar ook na een bepaalde leeftijd kun je het zelf vragen fijn dat alles zo goed was
Liefs Tries
hoi meiden,
Neen hoor bij ons heeft speelt het geen rol risico groep of niet … je krijgt dat standaard ongeacht hoe oud je bent. Is zelfs bij wet verplicht. Zo als er iets fout gaat dat je nog kan aborteren voor de 16 weken.
Het ligt in belgie blijkbaar helemaal anders. Bv. alle vrouwen die bevallen hebben recht op 5 tot 7 dagen in de kliniek ( terugbetaald door het ziekenfonds) en e krijgen ook 1000 euro premie per kind.
Dan als het kind is geboren krijgen we nog 2 kleinere premies 250 en 150 van het ziekenfonds. Daarna krijgen we elke maand voor 1 kind 75 en als je 2 kinderen hebt krijgt 225 euro.
Mijn man wou dat ik nederland beviel maar dat zie ik niet zitten, ben er niet vertrouwd mee en zou het eng vinden omdat e gang van zaken helemaal anders ligt dan in belgie.
Bv als je te veel pijn hebt kan je standaard om een ruggeprik vragen en dat kan zonder tegenspraak.
Hier bevallen 9 van de 10 vrouwen met een verdoving. Ik niet , dat mocht niet van michel en achteraf ben ik ook blij dat ik het niet heb gedaan maar het is toch een geruststelling dat het er is voor als het echt niet meer kan.
Zo een kleine uitleg van de zwangerschapsbegeleiding in belgie.
groetjes
natacha
Hoi Natas.
Ik heb me al vaker afgevraagd waarom er zoveel mensen naar Belgie verhuizen maar het begint me nu duidelijk te worden.Toen ik zwanger was van de eerste zag ik erg op tegen de bevalling en heb ook al die artikelen gelezen dat het in Nederland niet gewaardeerd wordt als je met verdoving bevalt,dan wordt je een beetje als onvolwaardig gezien.Achteraf is me de bevalling erg meegevallen,dus ik had geen verdoving nodig,maar toch.Ook die echo s dat vindt ik zo goed geregeld!Bij ons moet je gewoon liegen dat je niet precies weet wanneer je zwanger bent geraakt anders krijg je er geen een.Belachelijk toch?Maar ja.Andere dingen zijn in Nederland weer beter.Thuis bevallen bijvoorbeeld,dat vond ik toch wel heel erg vertrouwd.Beter dan in het ziekenhuis tenminste.
En zon vlokkentest dat is toch niet helemaal zonder risico?Ik heb wel eens gelezen dat 1% van de zwangerschappen daardoor vroegtijdig afbreekt,of niet?
Nou ik hoor het nog wel.Meid doe je het nog rustig aan!Veel groetjes van Eljada.
Nou, België heeft inderdaad zo zijn voordelen wat betreft zwangerschap en bevalling!
Groetjes, Bianca
Hoi E,
Neen hoor de vlokkentest is gewoon een test die ze doen door een waarde in je bloed af te lezen. Ze hoeven niet in je baarmoeder te zijn. Wat thuis bevallen betreft , dat zou kunnen maar in belgie zijn ze niet echt vertrouwd met kraamhulp net zoals bij jesse ben ik na 1 dag naar huis gegaan maar had ik geen hulp dan loop je echt te balen hoor…
groetjes
natacha
Hoi Taske,
Dus je was na een dag in het ziekenhuis,alleen thuis met je eerste kindje?Jeetje hoe heb je dat gered zeg.Ik bedoel de eerste dagen kun je toch nog niet echt lekker uit de voeten en weet je dan wel hoe je de baby moet verzorgen enzo?Of had je hulp van je moeder ofzo?Of heb je een cursus gedaan ?
En ben je uit jezelf naar huis gegaan of werd je gewoon ontslagen?(jou nu zon beetje kennende ben je zeker zelf gewoon naar huis gegaan denk ik).
Groetjes Eljada
Hoi E,
Natuurlijk ben ik zelf naar huis gegaan wat zat ik daar te doen.Ik was toch niet ziek, alleen wat pijn op 'de 'plaats.
Tja ik heb alleen maar lopen huilen de eerste dagen omdat ik niet wist wat te doen, maar alles wees zichzelf uit en kalmte heeft mij en mijn zoon toen gered.
Was best wel eng maar zou het zo opnieuw doen… en hulp??? als je mensen nodig hebt zijn ze plotseling allemaal druk.
Ik stond de tweede dag al te koken.
Groetjes ( jesse ligt te huilen )
natacha
Hoi Natas,
Ja dat dacht ik dus wel.Maar het is toch wel heel jammer hoor.Je moet juist lekker genieten van je kraamtijd.Lekker verwend worden met een verse vruchtencocktail(kreeg ik altijd smiddags van de kraamverzorgster),en uitrusten enzo.Maar ik herken het wel hoor wat je zegt.Bij Niels heb ik geen kraamtijd gehad omdat hij direct na de geboorte naar het AZG(in Groningen)moest.Maar toen Iris geboren werd had ik wel een kraamverzorgster.Maar ik vond het helemaal niks hoor!Zon vreemde in huis die mij wel even zou vertellen wat ik moest doen.Nee,dat maak ik toch wel lekker zelf uit.Ik heb haar al na 3 dagen naar huis gestuurd.Wat een opluchting.Ik sta trouwens nog met haar op internet (de kraamverzorgster)voor een of ander project.Ik zal eens kijken of ik je het adres nog heb.Dan kun je eens kijken.
Groetjes Eljada.
P.s Ik zie er op die fotos wel raar uit hoor.Beetje teveel rouge en mijn haar zit gek maar ja ik was ook net bevallen moet je maar denken.
Hoi E,
Ben jij die blonde dame met dat kleine babytje met de zwarte haren??? of heb ik weer iets fout gedaan.??? Let me know
natacha
Hoi allemaal.
Ja dat ben ik .Errug he!Ik zie er nu heel anders uit hoor.Haar heel kort.en 10 kilo lichter.en ik had ook 1 liter bloed verloren dus vandaar dat ik er zo leizig bij zit.
En Armanda,ik wist dat je in Zwolle woont want ik had je profiel al doorgelezen.Ik woon in Kampen.Dus dat is zowat naast de deur he hahaha.
Groetjes Eljada
hoi,
Oh ja dat babytje is Iris ja.Maar nu is ze blond net als haar broer.Maar het was inderdaad wel een schok.Zon donker kindje met 2 blonde ouders.
Groetjes Eljada
Hoi Armanda.
Nou toevallig wonen wij dus op de Maten.Bevalt prima hoor.Maar het is inderdaad niet zon Wereldstad als Zwolle(hahaha).Ik werk zelf in Zwolle.In de Isala klinieken locatie Sophia zoals dat heet.Mijn man werkt ook in Kampen dus wij zullen niet zo snel naar Zwolle gaan verhuizen.Waar werkt jou man?Of vindt je dat vervelend om te vertellen(kan ik begrijpen hoor,maakt niks uit).Maar wie zijn ze wel collega’s.Blijkt dat we elkaar al vaak hebben ontmoet op bedrijfsfeestjes enzo hahaha.Nou ik hoor het wel.
Groetjes Eljada.
Hoi E,
Nou ik vind je er niet gek uitzien.En wat een prachtige baby. Net zoals bij ons was het ook schrikken, we hebben allebei bruine/zwarte ogen en jesse heeft blauwe… gek he.
Ik wordt nu toch echt gek… Jesse slaapt niet meer in de nacht. Hij wordt elke nacht wakker om 3 uur en wil tussen ons in en dan om 5 uur is hij klaarwakker. Kan er mie iemand tips geven want ik begin hopeloos te worden en vooral uitgeput.
Groetjes
natacha
hOI nATAS,
Goh wat rot voor je zeg!Ik heb helaas geen tips.Heb het zelf ook wel eens meegemaakt maar het is geen pretje.Een kennis van mij,haar zoontje,die deed het ook.Ze is toen naar het CB geweest en die zeiden dat ze hem weer tussen de middag een uurtje moest laten rusten(sLAPEN lukte toch niet),maar een vaste tijd om even een verhaaltje te lezen of een boekje door te kijken.Want dat kindje was overprikkeld.Die kon alles wat hij overdag meemaakte niet goed verwerken en werd daardoor steeds wakker.Maar ik weet niet of dat bij Jesse ook zo is natuurlijk.Hij heeft wel het een en ander meegemaakt nu natuurlijk met die verhuizing enzo.Ander huis/omgeving/dik wordende en oververmoeide mama.Dus wie weet.Maar ja voor jou is het wel weer extra pech he!Groeit de baby wel goed?Dat is ook belangrijk hoor!En anders ga je toch eens een keer lekker om 20.00 uur naar bed?Niet zzo gezellig maar dan ben je wel weer eens bijgeslapen
.Nou meid.Heel veel sterkte en hopelijk een lange rustige nacht.Welterusten!
Groetjes Eljada
P.s. heeft Jesse nog steeds blauwe ogen?Niels had eerst ook blauwe maar ze worden nu een beetje grijsgroen.
Hoi E,
Ja hoor de ogen zijn nog steeds blauw.
Het kindje groeit prima maar ik val alleen af, had ik met jesse ook . Ik was op het end maar 3 kg bij en erna was er 7 af…gek toch.
Het lukt allemaal wel maar het is net of er soms alleen maar dingen zijn om over te klagen terwijl ik stapel ben op dat ukkie.
Er zjn ook veel leuke dingen hoor bv. zijn tweede tandje is er en hij zwaait om gedag te zeggen . Ik hoor ook steeds meer mamamamama!!! dat zijn de leuke dingen en ik denk dat voor hem ook vervelend is om altijd wakker te worden, maar mjn man heeft dat ook al gans zijn leven…
Ik probeer hem nu zo lang mogelijk wakker te houden in de avond en gister was het 21.30 als hij naar bed ging en voor de eerste keer sliep hij tot 04.15 wat een luxe. Ik ga straks ook naar de apotheek om misschien een kalmerende thee met camille dat helpt ook misschien. En om 20.00 naar bed lukt me niet. Jesse krijgt om 19.45 zijn laatste fles en dan beging ik voor ons te koken omdat we dan op ons gemak eten. Tegen dat dat allemaal klaar is en de afwas etc. ben ik ten vroegste om 21.30 op de bank. HEERLIJK effe wat TV of dan begin ik te strijken. Soms voel ik me cht en zeiker maar dat zal wel aan de hormonen liggen nu dat ik echt niet zo veel kan hebben.Maar toch hou ik van dat ukkie met mijn ganse hart.
PS. jesse heeft een nieuwe bezigheid nl. zand eten uit de plantenbak. hahaha
natacha
Hoi Natas.
Sorry hoor ben een beetje druk geweest de afgelopen dagen.Verjaardagen,werk.Je kent dat wel,alles altijd tegelijk.Maar goed.Ik kan me wel goed voorstellen hoor dat je soms even wilt mopperen.Het is toch juist lekker dat je het even kwijt kunt hier.De meesten van ons zitten toch in hetzelfde schuitje.En ik begreep nooit dat mensen hun kinderen wel eens ‘achter het behang wilden plakken’,maar nu komt die gedachte zowat dagelijks bij me op.Hahaha.
Toen ik zwanger was van Iris heeft Niels het ook wel eens zwaar gehad hoor.Ik kon gewoon veel minder hebben.Kon gewoon ontploffen als hij iets verkeerd deed.En begon veel eerder te schreeuwen en te mopperen.Het stomme was dat ik er al spijt van had terwijl ik er nog mee bezig was(met schreeuwen).Maar ik kon gewoon het knopje bij mezelf niet omzetten.Gelukkig heb ik er nu geen last meer van dus het kwam echt door de zwangerschap denk ik.Ik hoop maar dat Niels er geen jeugdtrauma aan over heeft gehouden (grapje hoor.Zo erg was het nou ook weer niet).
Nou ja ik beneid je in ieder geval niet.Echt ik heb mijn handen overvol aan Iris(zit overal aan en op).Moet er niet aan denken om nu zwanger te zijn.Pfff.Maar ja alles heeft zijn charme he moet je maar denken.En straks heeft Jesse altijd iemand om mee te spelen.En dan heb jij weer wat meer vrijheid.Nou meid hou je taai.Hou Jesse uit de zandbak en tot kijk!
Groetjes Eljada(die nu weer een poepluier gaat verschonen