Je bent niet de enige hoor, Natacha.
Bij mij duurde het ook wel even voordat ik het helemaal doorhad.
Groetjes, Bianca
Je bent niet de enige hoor, Natacha.
Bij mij duurde het ook wel even voordat ik het helemaal doorhad.
Groetjes, Bianca
ik heb boven de uitleg stap voor stap neergezet, dan moet het toch lukken dacht ik, anders mail me maar een foto dan gooi ik hem er wel op
quote:
hallo,. Tips voor een geboortekaartje en doopsuiker ( ritueel in belgie) zijn ook welkom. wil deze keer origineel uit de hoek komen >
Groetjes.natacha
hoe vind je dit dan? http://www.chocoloco.nl/
Hallo.
Sorry voor de late reactie maar ben echt druk met de verhuis. ja het is inderdaad een leuk idee… Heb om info gevraagd, laat u iets weten hoe het ging.
Ben echt versleten Ik moet a. werken voor de zaak b. verhuizen c. huishouden doen en d. mama zijn… en niet vergeten dat ik zwanger ben want ik loop alleen maar te sjouwen en te boenen om echt gek van te worden.
Heb in ieder geval een leuke en goedkope kinderkamer gevonden voor Jesse ( ikea) had al een bed dus dat scheelde in de kosten…
Maar goed dit overleef ik ook wel en ik ben nu zo blij dat ik mijn kleine ukkie de kans geef om in het gezonde groen op te groeien, waar hij vriendjes kan maken en een eigen kamertje heeft… het is het sjouwen en het moe zijn meer dan waard.
Groetjes aan iedereen
PS E. Hoe is het met de tandjes van je dochtertje? Jesse heeft er een van zaterdag echt mega!!! stond er zelf bij te huilen…Een kind hebben is toch het mooiste wat er is
natacha
Gewijzigd door - Taske op 22 Sep 2003 19:49:40
Gewijzigd door - Taske op 22 Sep 2003 19:50:18
Hoi Natacha,
Fijn dat je geslaagd bent bij Ikea.
En inderdaad echt fijn dat de kinderen straks in een “groene” omgeving kunnen opgroeien!
Wel een beetje rustig aan doen hoor, met je verhuizing!
Snap wel dat dat niet makkelijk is, maar vergeet in de tussentijd, door alle drukte, niet te genietenvan je zwangerschap!!
Voor je het weet ben je opeens bevallen
Leuk trouwens, dat tandje!
En er is inderdaad geen twijfel over mogelijk: kinderen zijn absoluut het mooiste wat er is!!!
Groetjes, Bianca
Hoi Natacha!
Wel toevallig dat je net naar dat tandje vraagt,nu we net een hele nacht hebben wakker gelegen door Iris haar vierde(inderdaad megagrote)boventand.En nu had ik natuurlijk net geen wortels in huis.Ik ga ze toch zelf maar eens kweken in de tuin hahaha.Ook misschien een tip voor jullie nieuwe tuin
.Hoe is het trouwens?Ben je al over?En wordt je al een beetje dik?
Je moet wel Biep haar raad opvolgen hoor.Ze heeft groot gelijk.Het is inderdaad ook zo voorbij,zon tweede zwangerschap(gelukkig is de tweede keer bevallen ook meestal zo voorbij hihihi).Maar ja je wilt toch graag alles klaar hebben en de rest van het werk moet ook gewoon gedaan worden.
Hoeveel tandjes heeft Jesse nu inmiddels?Hij is nu toch een maand of 7 oud of niet?
Groetjes en zorg goed voor jezelf!
Eljada
Hoi E,
Ik heb van de dokter een goed middeltje gekregen om de pijn weg te nemen bij Jesse ( bijna 8 maand) Het heet junifen… het is een soort codeine maar het helpt wel. Ik was er ook eerst tegen maar na een paar slapeloze nachten heb ik hem een lepeltje gegeven en hij sliep als een roos. Ik doe het niet veel maar als het te erg wordt dan doe ik het wel.
we zijn bijna over. Laatste nacht hier… ben echt kapot hier schoonmaken , daar … wat een gedoe… En jesse helpt niet echt nu haha neen dat ventje ziet echt af , hij heeft heel rode kaken en wil altijd maar bij mama zitten. Mijn buikje begint nu te bollen en dat is ook goed want zo besef ik een beetje dat ik zwanger ben…Maar goed blij dat haar tandje erdoor staat, de eerste vier zijn de ergste zeggen ze. Ik heb er nog drie te gaan met Jesse.
Groetjes
natacha
Dan heb jij echt geluk gehad, jesse was er echt ziek van, we hebben nachten met hem opgezeten… Superlastig.
Maar ik hoop dat de andere beter gaan alhoewel nu zijn tweede op komst is en hij even lastig blijft… wenen ( krijsen) bij mama willen zijn , rode kaken, lichte stoelgang 3* per dag en raar maar waar bij de kleine van mijn zus ging alles vanzelf.
Maar goed we staan ervoor en we moeten erdoor. Hij is wel laat met zijn tanden ( bijna 8 maanden ) maar hij zat op 6 maand en kruipt al 2 maanden dus wat dat betreft ging het echt vlot. Je mag niet alles willen zei het consultatie bureau me…
Groetjes.
natacha
Lucas heeft ook altijd zoveel last gehad van doorkomende tandjes. Verschrikkelijk was dat.
Ik had dentinox, een middeltje om op zijn tandvlees te smeren. Werkte ook heel goed.
Maar als hij er wakker van lag kreeg hij van mij een paracetamol. Is niet vaak gebeurd maar heb het toch wel eens gedaan.
Ik vond maar zo, beter een slapend kind dan een moe kind. Want dan zijn ze de dag daarop nog meer moe en nog meer vervelend.
Denk dat dat ook niet echt meewerkt.
Heb trouwens ook gehoord dat ze er wat meer last van kunnen hebben als de tandjes wat later doorkomen.
Dit zou dan kunnen omdat het tandvlees al wat harder is. Weet ook niet of het waar is, heb het ook maar gehoord.
En met tandjes doen oren ook vaak mee. Kan dus best zo zijn dat hij ook wat last heeft van zijn oortjes.
Sterkte ermee.
Groetjes Mim
Ps: Ben je al over? Bevalt het nieuwe huis?
Hoi Armanda.
Nou ik wou dat het zo ging als jij zei:Dat je mocht kiezen,of problemen met de oren of met de tanden.Want bij ons is het allebei raak hoor!Niels(inmiddels 3)heeft ook enorm last van zijn doorkomende tanden gehad.Hij heeft al zon 5 keer oorontsteking gehad,zijn neusamandelen zijn eruit,als baby is hij aan zijn hart hgeopereerd hij is altijd(echt altijd)verkouden en hij heeft vorige week roodvonk gehad.Ik bedoel maar.Wij hebben qua ziekte met hem ook al een bordje vol gehad!Maar wat vreet dat energie he.een ziek kind!
Groetjes Eljada
Hoi meiden,
tja ik heb met jesse geen klagen, hij is nooit ziek ( 2* verkouden ), heeft geen last van zijn oren ( denk ik) en hoort prima…je moet hem zien dansen op K 3 . Maar dit zijn moment opnames dnek ik. Binnen twee maanden denk ik er weer helemaal anders over en als ik hoor wat andere kinderen allemaal meemaken dan schaam ik me dat ik hierover loop te klagen.
Met de verhuis ben ik over van gisteren maar nu moet alles nog weggezet worden en met Jesse is dat geen pretje. Hij is het gewoon om in de weekend met ons iets te deon ( wandelen, naar zee, de zoo,…) maar nu hebben we het druk met de verhuis dat we dit al 3 weekends niet hebben gedaan en hij wordt wat ongeduldig.
Hij slaapt nu ook alleen sinds twee nachten en dat valt redelijk mee , hij komt wel inhet midden van de nacht bij ons liggen stipt om halfdrie wordt hij wakker en dan slaapt hij tot 06.15 VRESELIJK want dan ben ik nog zo moe. Maar dat is ook weer over na een half uur.
Voor de rest is het een superhuis, ik heb een tuin, heb garage… heerlijk…
Groetjes.
natacha
hoi,
Ja het blijft rot he als je kind ziek is en het is ook zo als taske zegt,het zijn gewoon momentopnames.Als je kind echt ziek is of er is iets mee(zoals b.v met de oren),dan beheerst dat toch even je hele leven en ik vindt het dan ook moeilijk om vooruit te kijken.Dan richt ik me ook helemaal op zon afspraak bij de kno arts b.v .Aan de ene kant wil je het liefst dat ze zeggen dat er niks aan de hand is maar aan de andere kant blijf je dan wel met het probleem zitten.Momenteel zijn mijn kinderen gelukkig niet ziek en dan lijkt de week dat je met een doodziek kind zit alweer een vage herinnering.Maar als je er middenin zit pffffffffff wat een ellende.Elke dag hopen dat ze zonder koorts wakker worden,moet ik wel/niet naar de dokter,drinkt ie wel genoeg etc etc.
Maar Armanda,waar staat je verhaal dan over de oorproblemen van Sylvan?Ik hoop dat het allemaal meevalt.Het is vast niet leuk om zoiets van de juf te horen.
En Natas,Iris is ook nog niet vaak ziek geweest hoor.Bij Niels begonnen al die kwaaltjes ook pas toen hij 1,5 was.Maar ik hoop voor je dat Jesse er niet zo veel van meekrijgt.Maar ja het hoort erbij he!(zeggen ze).Lekker dat je overbent trouwens.Geeft misschien toch al weer wat meer rust of niet?
Enne over dat vroege wakker worden,wat zijn Jesse zijn slaaptijden overdag?En weet je ook waarom hij zo vroeg wakker is?Als hij b.v honger heeft dan zou ik hem om 3 uur snachts gewoon een fles pap geven.Iris is altijd om een uur of 4,half 5 wakker en die geef ik dan een fles en dan slaapt ze meestal tot half 8.
Groetjes Eljada
Hoi E,
Tja hij slaapt overdag van 10.30 tot 11.30 en van 14.30 tot 15.30 dus vrij weinig. denk dat hij dat van mij heeft ik sliep ook heel weinig overdag zegt mijn moeder. ( ze heeft het me nog niet vergeven)
IK kom later nog wel terug, heb nu een uurtje gekregen van mijn man ( alleen) en ik ga daar gretig gebruik van maken om heerlijk te baden in mijn nieuwe badkamer.
Groetjes
PS nogmaals dank voor de ongelooflijke attentie.
natacha
hoi Tas.
HA lekker badderen.Wat is er fijner als je zwanger bent.
Jij ook nog weer bedankt voor je bedankje hahaha.
groetjes E
Hoi meiden,
heb te vroeg geroepen… Jesse is ziek, hij is gans de nacht op geweest met een serieuze verkoudheid. snot lieps langs zijn mond en hij kon niet spenen dat is voor hem een ramp. Dus heb ik bijna de gehele nacht met hem op de bank gezeten en ik kon niets doen VRESELIJK. Tot overmaat van ramp kreeg ik nog eens ruzie met michel omdat we super geprikkeld waren van de slaap.heb hem net een eucalyptus bad gegeven en nu slaapt hij na een uurtje neuten in zijn bed. Ik dacht vanacht echt van PFFF dit moet ik nog eens doen met de tweede maar dat is gelukkig al over.
Groetjes van een oververmoeide mama…
PS woensdag echo…kicken!!!
natacha
Ooooh ooh die Natacha!
Groetjes van een oververmoeide mamma zegt ze dan.
Je vergeet wel één belangrijk woord hoor: oververmoeide ZWANGERE mamma!
Dit van vannacht is natuurlijk overmacht, daar kan je ook niks aan doen, maar je hebt het wel heel druk voor een zwangere mamma hoor!
Een verhuizing, een ziek kind, geen slaap…
Wel goed op jezelf passen hoor!!
Anders gaan we ons hier nog zorgen om je maken!
Oké, nu genoeg “gepreekt”. Daar zit je vast niet op te wachten
Maar…het is goed bedoeld hoor!!
Hoe ver ben je nu ook alweer inmiddels? Elf weken ofzo?
Wel spannend hoor, die echo woensdag!
Voor het eerst je kindje zien!
Laat je weten hoe het geweest is?
Groetjes, Bianca
Gewijzigd door - Bieb op 29 Sep 2003 15:00:33
hoi Bieb,
Ik ben morgen 12 weken en het is de 2 de x dat ik het zie maar de eerste x was het nog een erwt.
In belgie krijg je om de 3 a 4 weken een echo zonder dat je daar meer hoeft voor te betalen. Wij gaan ook gelijk altijd 1 x per maand naar de gynecoloog ipv van de verloskundige, die krijgen wij pas te zien op de bevalling en ook alleen maar om je te helpen puffen en schreeuwen in mijn geval.
En geloof me Bieb ik verlang en zeker mijn lichaam verlangt naar rust… het werk van de zaak is ook zwaar want ik zit wat achterop… ik gooi hem volgende week bij mijn moeder en ik ga het ganse weekend relaxen, eens lekker eten, sauna , filmpie ik zie het al helemaal zitten…
Ga nu koken want de baas is onderweg…Heerlijke boontjes.
Groetjes.
Bedankt voor je bezorgdheid
natacha
Hoi Natach,
Fijn dat je mijn bezorgdheid niet verkeerd opvat.
En wat lijkt me dat leuk als je zo vaak een echo krijgt (standaard)!!
Bij ons is dat niet zo.
Alleen heb ik met Stephan wel heel veel echo’s gehad omdat ik daarvoor twee miskramen achter elkaar had gehad.
Vind je het niet een opluchting dat je morgen al 12 weken bent?
Ik bedoel, de kans dat het nu nog misgaat is ZOVEEL kleiner dan de eerste 3 maanden.
Hartstikke goed idee trouwens,dat hele weekend relaxen!! Geniet ervan!
We horen wel hoe de echo is geweest hè?
Groetjes, Bianca
Hoi meiden,
Ben er weer na een drukke week. Ja jesse was ziek en ik kreeg de dag erna een zware verkoudheid, was helemaal van de kaart.
Maar goed dit hebben we ook weer gehad en ben toch naar de gyne gewwest… alles was ok, zag de handjes, hoofdje alles erop en eraan. Binnen 3 weken moet ik terug voor de vlokkentest ( om open ruggetje en mongolisme uit te sluiten) dus dat is ook weer even spannen.
Ik ben wel weer afgevallen net zoals bij Jesse. eerst kwam ik 7 aan en daarna ging het er kilo voor kilo weer af tot ik op drie kilo bleef staan dus de gyne was daar niet zo tevreden over. JE MOET ETEN tja makkelijkgezegd… heb er alleen in de avond tijd voor en in de middag drink ik alleen maar koffie met een koekje of 100. ( haha)
Dus alles ok en dat is al een pak van mijn hart. Besef nu ook al wat meer dat ik zwanger ben.
De verhuis begint op te schieten dus dat is ook goed. Tja heb alleen maar goed nieuws… de zon schijnt weer in ons huisje.
Groetjes
natacha
Hoi Natacha,
Wat fijn dat alles er goed uitzag op de echo!
Maar is zo’n vlokkentest standaard bij jullie of heb je erom gevraagd? Ik las dat je nog maar 23 bent en meestal doen ze dat toch als je boven de 30 bent omdat je dan meer risico loopt?
Of heb ik dat altijd verkeerd begrepen?
Fijn dat de verhuizing lekker opschiet!
Nu genieten hè!
Groetjes, Bianca