Nuby lepels

Ik heb voor morgan voor haar eten nuby lepels, echt geen klachten over. Goede vorm, leuke kleuren enne ze geven aan of het eten te warm is of niet.

Alleen nu hebben de koppen (dus waar haar eten op ligt) allang de kleur niet meer die ze ooit waren, sterker nog na 1 keer een felle kleur potje nemen ze meteen die kleur aan en dat blijft zo. Hebben jullie dit ook of hebben jullie een manier waarop ik dat er weer uit krijg want het verkleuren door hitte wordt wel minder zichtbaar daardoor. Nou blaas ik altijd goed hoor en als ik het niet vertrouw voel ik even aan mijn lip. Het arme schaap denkt af en toe dat mamma steeds haar eten wil, maar het zou makkelijk zijn als ik de verkleuring ook kon blijven zien

Groetjes,

Michèle

Ja, dat had iets te maken met poriën die in plastic zitten. En dan moest je voor gebruik met ijskoud water afspoelen ofzo. Dan gingen die poriën dicht en dan kreeg gekleurd voedsel geen kans om in die poriën te gaan zitten.
Ik moet het even nazoeken hoe het ook alweer zat.

Groetekes, Sje

Wat ik in elk geval al voor je gevonden heb is: nachtje in citroensap laten staan.
Ik zoek nog even verder.

Groetekes, Sje

En inderdaad die koudwatertip heb ik ook gevonden, maar die wordt voornamelijk gegeven als je bijv. pastasaus in een wit plastic bakje in wilt vriezen. Eerst koud afspoelen dat bakje en dan pas pastasaus erin. Dat zou verkleuring tegen moeten gaan.

Maar aangezien er op dat lepeltje meteen weer iets warms komt, lijkt het me niet dat die koudwatertruc daarop werkt.

Groetekes, Sje

Oke maar een nachtje in citroensap zou ze weer schoon(er) moeten krijgen dus. en dan pure citroensap of aangelengd???

Groetjes,

Michèle

same problem here

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Idem dito hier!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier ook verkleurde warmtelepels… jammer is dat he? Ik ga ze zeker proberen schoon te krijgen in citroensap! Bedankt!

Groetjes Anouk

het is toch wel fijn deze forum zo kom je nog wat te weten ik had al nieuwe nuby-lepels gekocht maar nu ga ik het ook wel zeker proberen met citoensap!!

GR. Sylvia mamma van michael

Ook hier zijn die lepels mooi oranje geworden.
Maar het gedeelte dat verkleurd door de warmte is redelijk hetzelfde gebleven.

Wat wij op een gegeven moment hebben gedaan:
steeds de gekleurde lepels gebruiken voor eten dat dat veroorzaakt.
Dan blijven de andere lepels tenminste normaal van kleur.

M.

@Michèle, ja ik zou puur citroensap gebruiken. Eens kijken wat dat doet.

En als dat niks doet, zou je nog kunnen proberen wat een nachtje in een glas water met een kunstgebitreinigingstablet doet.

Nooit weg om van die tabletten in huis te hebben (hoeft geen Steradent te zijn, gewoon Kruidvat eigen merk ofzo. Kosten 3x niks.). Je krijgt er namelijk ook heel goed koffie-/thee-/sap-aanslag mee uit bekers, glazen en flessen!

Groetekes, Sje

quote:
Ook hier zijn die lepels mooi oranje geworden. Maar het gedeelte dat verkleurd door de warmte is redelijk hetzelfde gebleven.

Wat wij op een gegeven moment hebben gedaan:
steeds de gekleurde lepels gebruiken voor eten dat dat veroorzaakt.
Dan blijven de andere lepels tenminste normaal van kleur.

M.

haha ja ik heb het alleen met groente dus…en ik gebruik dus de lepeltjes die verkleurd zijn voor de groente en die normaal zijn gebleven voor het fruit…waarom weet ik ook niet…aanstellerij denk ik

Ha ha ha gelijk maar even citroensap en kunstgebittabletten kopen.

Oh trouwens die tabletten zijn ook geweldig voor de witte was. Als je 2 tabletten bij witte was gooit of als je bijvoorbeeld je vitrage in de machine gooit dan komt het er weer helemaal wit uit.

Groetjes,

Michèle

hahha ja dat klopt heb dat ook wel is gedaan met de rokers glasgordijnen van mn opa. en believe me…die zagen eruit! die rookte pijp zelfs zn snor was aan de ene kant grijs en andere kant bruin haha omdat hij altijd die pijp 1 kant uit stak

Ha ha ha ja het zal hier ook wel schelen dat in niet meer rook en de rest dat allemaal buiten moet doen

Groetjes,

Michèle

he dat zijn goeie tips… bruist je wasmachine dan niet kapot?

Zoveel kracht hebben die tabletten ook niet hoor mini-boy

Groetjes,

Michèle

iemand al citroensap geprobeerd voor de lepels? Ik heb nog geen tijd gehad om naar de winkel te gaan…

Groetjes Anouk

Ik heb wel citroenen, maar nog niet gedaan, misschien zo even aan mijn vriend vragen die is vroeg thuis vandaag. Hoop alleen niet dat ze smaak erin trekt anders trekt ze zo’n zuur bekkie

Groetjes,

Michèle

ja hier wordt ook niet binnen gerookt anders heeft smurfje er last van en dat mag niet van mama en papa, er staat hier zelfs zo’n kaartje van : gewoon gastvrij—>>> ROOKVRIJ
hahaa