De een heeft inderdaad een beter gebit dan de ander.
Wat je zou kunnen doen is met de tandarts overleggen.
Voorbeeld, een dochtertje van een vriendin van mij had ook hele zwakke kiezen. Toen bleek dat zij zelf geen glazuur aanmaakte en dat die kiezen daardoor zo kwetsbaar waren. Elke nieuwe kies die door kwam is door de tandarts meteen gesealed en die kleine meid heeft geen tandbederf meer.
Het is nog afwachten of ze met het grote-mensen-gebit straks dezelfde problemen heeft.
Dus informeer bij je tandarts wat er aan de hand kan zijn en wat de mogelijkheden tot behandeling zijn. Ik zou als ik jou was niet wachten tot de volgende halfjaarlijkse controle. Gewoon morgen bellen en een afspraak maken. Dat geeft je een geruster gevoel.
Krijgt Charissa de hele dag door drinken enzo? Wat ik bedoel is: staat er de hele dag door ergens een beker waar ze steeds slokjes van neemt? Dat zorgt namelijk ook vaak voor tandbederf. Gewoon vaste eet- en drinkmomenten op een dag en niet de hele dag door een beker met drinken ergens neerzetten.
Verder is ze op een leeftijd dat ze in geval van dorst alsnog om extra drinken kan vragen, dus je hoeft niet bang te zijn dat ze te weinig krijgt.
Alle sterkte met de kleine meid en hou ons op de hoogte he?!
Groetekes, Sje