Nu al zwakke tandjes

dank jullie
zodra we terug zijn laat ik weten hoe het is gegaan charis vind het zelf heel leuk want er was vanmorgen toevallig een kindje op tv bij de tandarts hihi.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Weet je wat haar een beetje kan ontspannen? Laat haar haar eigen tandenborstel en tandpasta meenemen. Gewoon om aan de tandarts te laten zien. Dan voelt ze zich megatrots en een hele grote meid.

Het kan helpen bij het rustig blijven als ze op de stoel moet.

Groetekes, Sje

dat is een goed idee dank je wel.

hoi hoi,
we zijn terug van de tandarts. Ze vond het helemaal geweldig en heeft een nieuw tandenborstel uitgezocht. De plekjes op haar tanden zijn aanslag daar doen ze niks aan komt dus toch door de tuitbeker gelukkig ben ik daar al mee gestopt. Als het niet erger wordt kan het geen kwaad als het wel erger wordt krijgt ze extra fluor via tabletjes.

nou gelukkig maar dat het is meegevallen

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hey, toppie. Tof dat het alleen aanslag blijkt te zijn, maar nog toffer dat de kleine meid het geweldig vond.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ja idd ze verteld het aan iedereen:D echt prachtig en het moeiste wat ze zei is morgen weer tandarts toe…

Oh wat tof meissie dat het meeviel en dat het geen gaatjes zijn. En wat leuk dat ze zelf zo trots is dat ze naar de tandarts geweest is. Hopen dat ze de behoefte om gauw weer te gaan houdt de rest van haar leven. Haha!

Van onze ziektekostenverzekeraar krijgen kinderen een eigen verzekeringspasje met een leuke afbeelding erop (staan ook allerlei spelletjes op de site enzo). Vinden ze helemaal tof want elke keer dat we naar de tandarts gaan willen ze zelf die pasjes laten zien.

Hoeft de tandarts helemaal niet meer te zien, maar het gaat om het idee en hij speelt gewoon mee. Super vind ik dat. We proberen zo lang mogelijk een ontspannen sfeer te creëren rondom de tandarts. Zullen nog zat momenten komen dat ze minder graag gaan.

Dus geniet er maar van dat Charissa er zo van genoten heeft. Haha!
En jij slaapt vannacht weer goed Brenda!

Groetekes, Sje

haha ja inderdaad ik slaap weer goed en charis kan niet wachten op de volgende keer hihi.

Super dat het zo goed ging. Maar ik wil wel even iets rechtzetten. ik merk dat er wat verwarring is tussen aanslag en cariës. Aanslag is een donkerbruin/geel/zwart laagje wat zich op de tanden afzet door koffie/thee/rode wijn/tabak. Dit zie je dus niet vaak bij kids. Aanslag kan de mondhygiëniste of tandarts makkelijk weg polijsten. Het is gewoon een verkleuring. En Fluoride heeft dus geen invloed hierop. Wanneer je dus spreekt over plekjes die niet behandeld hoeven te worden, of eventueel extra fluoride tabl gebruiken, en stoppen met de tuitbeker, is dus toch lichte beginnende (zuigfles) cariës. Wat ik dus al dacht, is er sprake van het eerste stadium v cariës. Dit veroorzaakt een litteken in het glazuur, bij onvoldoende mh en weinig fluoride gebruik en slechte voedingsgewoonte breid dit uit, Bij een goede mh, fluoride en goede voedingsgewoonten stopt het proces en krijg je remineralisatie. Dit is er dus aan de hand.
Ik vind het jammer dat het niet zo duidelijk aan jullie is uitgelegd, jij kan er ook niks aan doen> bent ok maar een leek. Poetst die tandjes goed en let op met de 7 eetmomenten en wat je je kindje geeft. (weinig suikers)
Hopelijk blijft het dan zo stabiel. Succes ermee!!

x Floss