Pas je wel goed op jezelf en op de kleine meid dan. Misschien vind je me een beetje overbezorgd hoor, maar ik leef met je mee
Groetjes,
Michèle
Pas je wel goed op jezelf en op de kleine meid dan. Misschien vind je me een beetje overbezorgd hoor, maar ik leef met je mee
Groetjes,
Michèle
dankjewel Ik ben zelf net zo overbezorgd hoor. Ik wil dit helemaal niet zo, maar ik zie geen andere mogelijkheid
Ik ga nu van maandag en dinsdag van 8 uur tot 7 uur, naar maandag 8 tot 1, dinsdag 1 tot 7 en donderdag ook een halve dag, om en om de ene keer 's morgens en de andere week 's middags. dat is al een hele verbetering. Dan kan ik naast een halve dag werken ook een halve dag rusten. En verder laat ik de zware klusjes aan mijn moeder over. Kijk een vaatwasser in pakken kan ik wel, of stofzuigen, dat zijn dingen die ik thuis ook doe. Maar ramen lappen en uren staan strijken dat kunnen ze mooi vergeten, doe ik niet meer. Ook dat fietsen met al die kinderen in de bakfiets om een hele lading boodschappen te doen doe ik niet meer, en daar hebben ze ook begrip voor. Ze hebben zelf beiden een auto daar, en meer dan genoeg tijd over om boodschappen te doen.
En verder hebben ze er een heeeerlijke bank met heeeel veel kussens bij de tv, dus daar vermaak ik me ook wel op met de kindjes Dan maar een paar maandjes echt oppassen, de tijd gaat wel stukken langzamer zo, maar ik doe dan ook nog maar halve dagen
Ach als de kleinste slaapt kun je ook boekjes lezen met die van 3 en knutselen misschien. Dat is ook niet vermoeiend en als die van 3 ook nog slaapt altijd nog een boek lezen of zo. Gewoon rustig aan doen inderdaad. Maar meid wat een lange dagen maak jij zeg.
Groetjes,
Michèle
Nou ik heb eindelijk wat terug gehoord van het gastouderbureau, en er is toch nog en lichtpuntje!
Ik heb recht op 6 weken ziektewet, via het uwv. Raar dat ze me daar bij het uwv zelf niks van hebben gezegd, maar ik heb het allemaal na gekeken en het klopt!
Dat betekend dat ik met 30 weken zwangerschap stop met werken Dat durt nog 6 weken, en tot die tijd zal ik drie halve dagen werken. Dat heb ik vorige week al gedaan, en dat bevalt een stuk beter. dagen van 11 uur zijn gewoon heel lang, zeker als je zwanger bent en het allemaal niet meer zo goed aankan.
Mijn moder is vanmorgen om 8 uur begonnen, en om 1 uur kom ik er naar toe met Joey en lossen we elkaar af. Joey gaat dan met mijn moeder mee, en morgen om 1 uur neemt ze hem weer mee naar mijn werk, want dan werk ik van 8 tot 1. En de donderdag ook zo, alleen dat wisselen we af, de ene keer ik 's morgens en de andere keer mijn moeder. In mijn uren word er weinig gedaan aan het huishouden. Ik kan natuurlijk wel een keer stofzuigen of een vaatwasser inpakken, maar de zware klusjes zijn voor mijn moeder:
Gelukkig toch nog een redelijke oplossing dus, nog 6 weken, ik kijk er nu al naar uit!
Wat super dat je toch recht hebt op een ziektewet uitkering. Kan me heel goed voorstellen dat je uitkijkt naar de tijd dat je stoppen kan met werken. Nog 6 weken klinkt toch dichterbij dan nog 12 weken.
Groetjes,
Sandra
Oh das wel beter, das in ieder geval meer dan niks. Ik zat te denken, best kans dat als jij en je mannetje meer lucht krijgen dat dat ook een stuk spanning weg neemt en misschien je buik wat meer rust geeft enne eerder stoppen met werken is natuurlijk helemaal mooi en goed.
Groetjes,
Michèle
Ja ik denk ook wel dat al die spanning in huis zorgt voor harde buiken, al heb ik het erger na lichamelijke inspanning. Fietsen lukt bijvoorbeeld ook niet goed meer. Ik krijg dan ook echt last van bandenpijn, en mijn buik word keihard. Maar toch ben ik er van overtuigd dat die spanning ook veel doet met mij. Zoals ik in mama´s hoekje schreef, ging het gisteren heel goed tussen ons, en gisteren heb ik ook weinig last gehad van mijn buik. Lichamelijk dan ook weinig gedaan, mar toch.
Ook de spanning van het niet in de ziektewet kunnen speelde mee, want ik voel me nu zo opgelucht dat ik toch nog eerder kan stoppen! Ik heb nu echt wat om naar uit te kijken, en dan lekker 6 weken eerder dan ik eerst zou moeten…
het is een verhaal van beide he. Zowel fysieke als geestelijke inspanning zorgen voor harde buiken. Als jij heel erg gestrest bent ontpant je lichaam ook niet, dus das ook lichamelijke inspanning uiteindelijk.
Groetjes,
Michèle