Nou ik heb de knoop doorgehakt, en er valt echt een last van mij af
Ik ga in de ziektewet, ik stop er mee!
Ik ga maandag gewoon naar mijn werk, en leg uit dat ik van de gynaecoloog niet meer mag werken. Ik zal die dag wel gewoon blijven, maar verder niks doen. Ik ga van daaruit het uwv en het GOB bellen om alles rond te maken, en dan hopelijk 's avonds afscheid nemen. Ik ben de beroerdste niet, dus ik wil eventueel dinsdag nog wel oppassen daar (als ze niks anders kunnen bedenken), maar dan is het ook echt afgelopen. Ik ga geen risico’s meer lopen, ik ben nu als de dood dat ik straks met 30 weken ofzo al beval.
Ik had op internet wat info gezocht over de klachten van mij, en de meningen zijn nogal verdeeld. Veel ervaringsverhalen gelezen, en er blijken veel verloskundigen te zijn die vinden dat harde buiken er bij horen, maar ook net zo veel vrouwen die overal mee gestopt zijn omdat ze ook geen risico’s wilden nemen. En dat waren ook veel vrouwen die lichamelijk veel minder zwaar werke deden dan ik.
Ik heb het gisteren met mijn moeder er over gehad, en zij vond ook dat ik maar gewoon moet stoppen. Niet meer aan anderen denken, maar aan mij en de kleine meid in mijn buik. Zij wil eventueel mijn dagen overnemen, want dat zou ze in de zwangerschapsverlof ook al doen. Het liefst willen we proberen te regelen dat er een nieuwe gastouder van het Buro 1 dag overneemt, en mijn moeder dan 2, want drie dagen dit werk is echt zwaar. Ik heb het zelf gedaan, en mijn moeder ook in mijn verlof van Joey, maar zij is 55 jaar en is niet gewend ‘‘fulltime’’ te werken. (bijna fulltime dan, want het is 33 uur op drie dagen) Een verlof van 4 maanden kan ze wel opbrengen en levert haar ook een heerlijk inkomen op, maar vanaf nu tot eind april word wel heel lang.
Hopelijk kunnen we alles regelen, en kan ik lekker gaan genieten ipv te stressen en met pijn te lopen! Het doorhakken van deze knoop geeft al veel ruts, en nu nog alles regelen, en het ergste, het op mijn werk vertellen… Maar ik ben sterk haha, dat gaat ook lukken
Bedankt voor jullie advies! Dankzij jullie ben ik er anders tegen aan gaan kijken en heb ik dit durven beslissen! Thx!!!
Nu al harde buiken..?
Goed dat je er nu zo over denkt! Jij en je kleine meisje zijn nu belangrijk. Maar ik zag inderdaad dat je zelfstandige bent, maar ook via een GOB werkt. Dan ben je toch in dienst van het GOB? Zij moeten toch jouw premies ed afdragen en jou betalen? Of zie ik dat verkeerd? En anders heb je volgens mij idd recht op 100% ziekengeld van het UWV ivm je zwangerschap.
Suc6 meid en houd ons op de hoogte!
Groetjes Natasja
Het gezin waar ik werk betaald het GOB, en die betalen mij weer. Daar zijn dan bemiddelingskosten af gegaan. Ik moet zelf 33% aan de kant houden voor de belasting. Dus het GOB is puut voor de bemiddeling.
Bedenk maar dat je niet de enige oppasmamma bent die zwanger is dus het UWV kan je ook helpen.
Enne wijs besluit meid. Ben je er met je vriend ook nog een beetje uitgekomen??
Groetjes,
Michèle
Ja mijn vriend is een en al begrip nu. Hij helprt uit zichzelf waar hij kan, en ik kan hem alles vragen voor mete doen, en dan doet hij het ook zonder te zuchten! Hij was van de week ook behoorlijk geschrokken dat ik zo instortte.
Ik ben zojuist weer met mijn neus op de feiten gedrukt. We waren even naar de braderie gelopen en moesten nog wat boodschappen halen. Het is nog geen 5 minuten lopen, en toen begon de pijn in mijn buik al weer. Na een rondje over de braderie zijn we de supermarkt in gegaan, en daar ging het echt niet goed. Ik ben maar op de inpaktafel gaan zitten wachten tot mijn vriend klaar was, en thuis gauw even gaan liggen. Ik zal me er bij neer moeten leggen dat deze zwangerschap gewoon heel anders en zwaarder is dan ik gewend was.
Grote kans dat als je jezelf wat rust gegeven hebt je ook weer wat langer op de been kan blijven. Maar voor nu ben je jezelf even goed voorbij gehold. Wel goed dat je er nu wel aan toe geeft ook al is dat niet altijd makkelijk.
Groetjes,
Michèle
Hey meiden
Ik ben nu 17 weken zwanger en heb al zo’n 5 weken last van harde buiken!
tegen mij is gezegt dat het nog wel erg vroeg is maar dat het nog niet echt kwaad kan, moet wel rustiger aan doen!
Bij mij komt het waarschijnlijk door mijn 4 miskramen!!
Hoe is het nu met je?
Liefs
joycel
Hoi Joeyce,
Wat vervelend dat jij ook al zo vroeg harde buiken hebt! Het is echt een teken van je lichaam dat je rustig aan moet doen, dat je dus te druk bent geweest.
Op zich kan het ook geen kwaad heeft mijn gynaecoloog verteld, maar als je er niet naar luisterd, en gewoon keihard doorgaat met hard werken en stress, dan kan je wel een veel te vroeg geboren kindje krijgen. Ik wil dat risico niet lopen, dus ik heb besloten dat ik ga stoppen met werken. Ik heb dan ook lichamelijk zwaar werk, en ik werk alleen, dus ik kan niet even alles aan een collega over laten.
Heel veel sterkte er mee! En luister echt naar je lichaam, want een harde buik kan dan wel geen kwaad, maar er niets aan doen wel!
Hoi hoi
Werk je wel voor een baas?
Hoe reageerde die erop dat je wilt stoppen met werken!
Bij mij zijn het niet alleen mijn harde buiken, ook heb ik erg veel last van hartkloppingen dit is een heel erg gevoel en krijg dan ook bijna gelucht!
Ik ben kapster en ben echt een harde werker, dan komt het er ook nog eens bij dat op de dagen dat ik werk ik met 2 langzame collega’s sta en die wil ik dan weer opvangen dus ik sta altijd voor 2 te werken!
Dit is een eigenschap die ik moeilijk kan veranderen maar ik toch zal moeten doen!
woensdag moet ik naar de gyne en dan ga ik met haar ocerleggen hoe of wat en over 2 weken zal ik dit ook doen met de cardioloog!
Liefs
joycel
Oeh joyce. Das niet best meid. Toch even een stapje terug hoe moeilijk het ook is. Ik ben net als jij maar ik heb toen even een stap terug gedaan. Ik kreeg later harde buiken, maar ik was wel veel moe. En ik ben echt een tandje minder hard gaan lopen.
Denk aan jezelf en je kleintje. Enne succes bij de gyno en cardio.
Groetjes,
Michèle
Ik moet idd een stapje rustiger doen!
dank je wel ben erg benieuwd wat ze beide te zeggen hebben!!
Liefs
joycel
Pff nou meiden, mijn laatste dagje werken begint over 10 minuten… Ik ga zo weg, en ben echt zenuwachtig… Klinkt dom misschien, ben toch een beetje bang dat ze me een aansteller vinder.
Maar wat er ook gebeurd, ik kom morgen niet meer terug, ik kan het gewoon niet. Gisteren na een relatief rustig dagje toch weer behoorlijk last gehad, dus ik ga het lekker rustig aan doen. Vandaag ben ik de oppas daar, en wil ik niks met huishoudelijk werk te maken hebben. Dat meisje van 3 heeft nu loopgips, dus die hoef ik niet meer te tillen, en verder probeer ik die van 1,5 zoveel mogelijk in de box te laten spelen. Gelukkig vind ze dat niet zo erg, dus ik hoop dat het ook daar vandaag echt rustig kan gaan.
Weet niet of je het nog leest, maar succes enne denk maar aan het kleine meisje in je buik waar je het allemaal voor doet.
Ik denk aan je vandaag.
Groetjes,
Michèle
He he eindelijk! Je denkt aan jezelf en je kleintje! Werd eens tijd!
Ik hoop dat het je goed is afgegaan met het gesprek. En laat ze maar denken wat ze willen, trek je daar niks van aan. Jij weet hoe je je voeld, wat je voeld en voor wie je deze beslissing hebt gemaakt(die voor jou niet eens zo makkelijk was).
Zo vandaag lekker pootjes omhoog en zeker niet te veel doen, alleen dat wat je moet doen.
Nou het is een echte baaldag geworden… Ben zo teleurgesteld, ik kan gewoon helemaal niet in de ziektewet!
Ik heb het UWV gebeld om de ziektewetuitkering aan te vragen, en ik heb er geen recht op omdat ik geen vrijwillige verzekering hiervoor heb…
Maar het lulligste is nog dat mij ook nooit verteld is dat ik die moest nemen om dit soort dingen te voorkomen! Het hele gastouderbureau heeft mij hier nooit iets over verteld, anders had ik het echt wel gedaan! Nu is het namelijk zo dat wanneer ik bijvoorbeeld een ongeluk krijg en een maand in coma lig, dan krijg ik ook geen cent, alleen een simpelgriepje word doorbetaald, behalve de eerste twee dagen…
Ik heb gevraagt of ik deze verzekering alsnog kan nemen, maar dat is niet mogelijk. Je kunt dat alleen aanvragen binnen 13 weken nadat je als zelfstandige bent begonnen. Doe je dat niet, dan kun je het alleen nog aanvragen als je eerst een jaar in loondienst gaat werken en weer opnieuw als zelfstandige begint.
Het gastouderbureau is nog het een en ander aan het uitzoeken, en daar word ik voor woensdag door terug gebeld, en mocht het echt niets worden, dan zal ik 3 halve dagen gaan werken, En dan alleen oppassen en verder niks. Mijn moeder doet dan steeds de andere helft van die dagen en zal het huishouden zo veel mogelijk proberen te doen. daar zijn ze het op mijn werk mee eens, dus die hebben gelukkig wel begrip. Dan ga ik er een halve dag op achteuit, en zouden we het nog een beetje kunnen redden financieel, want helemaal stoppen is gewoon geen optie! dan mis ik 4 maanden inkomen, en zal ik 4 maanden betalingsachterstanden gaan krijgen, die ik nooit meer in kan lopen. KT KT K*T dus!!!
Wat ontzettend rot dat je geen recht hebt op een ziektewetuitkering. Kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om te stoppen als je dan 4 maanden geen inkomen hebt. Echt verschrikkelijk balen terwijl je voor jezelf de beslissing al had gemaakt om te stoppen. Ook heel erg slecht dat het gastouderbureau dit niet heeft aangegeven. Heel veel sterkte tijdens het werken en probeer het echt zo rustig mogelijk te doen. De kleine gaat voor alles.
Groetjes,
Sandra
Wat een $#%$% situatie zeg. Maar eh hoe was dat dat dan gedaan tijdens die 12 weken verlof die je toch wel nemen zou aan het einde???
Groetjes,
Michèle
Daar hebben ze de ZEZ-uitkering voor, en daar heb ik wel recht op. Die heb ik met Joey toen ook gehad, en toen deed ik hetzelfde werk.
Die ziektewetuitkering krijg je alleen als je je daar voor verzekerd hebt…
Gelukkig wel lekker zwangerschapsverlof dus, en die zal voor de kerst beginnen. Ik kijk er nu al naar uit